De Site / Algemeen / Albums toevoegen aan de site / Toevoeghulp
zoeken in:
0
geplaatst: 22 juni 2011, 17:36 uur
titan schreef:
Je toevoeging van New Order - Everything's Gone Green (1981) is niet geaccepteerd, en naar de foute toevoegingen pagina verplaatst. Deze kun je vinden op http://www.musicmeter.nl/rejections. Je hebt 48 uur de tijd om de toevoeging te verbeteren. Hierna is je toevoeging voor iedereen beschikbaar en loop je het risico de credits van de toevoeging kwijt te raken.
Toelichting: Wikipedia beschouwen wij niet als een betrouwbare bron. Daar wordt hij overigens een single genoemd en staat ook het volgende te lezen: "It (= Everythings's Gone Green) is supposedly the first song by the group to contain computer-generated sounds. The song had already been released in an edited form, as a B-side on the single "Procession" in September of the same year." Met andere woorden: er staan maar 2 nieuwe (niet eerder uitgebrachte) nummers op deze release.
Je toevoeging van New Order - Everything's Gone Green (1981) is niet geaccepteerd, en naar de foute toevoegingen pagina verplaatst. Deze kun je vinden op http://www.musicmeter.nl/rejections. Je hebt 48 uur de tijd om de toevoeging te verbeteren. Hierna is je toevoeging voor iedereen beschikbaar en loop je het risico de credits van de toevoeging kwijt te raken.
Toelichting: Wikipedia beschouwen wij niet als een betrouwbare bron. Daar wordt hij overigens een single genoemd en staat ook het volgende te lezen: "It (= Everythings's Gone Green) is supposedly the first song by the group to contain computer-generated sounds. The song had already been released in an edited form, as a B-side on the single "Procession" in September of the same year." Met andere woorden: er staan maar 2 nieuwe (niet eerder uitgebrachte) nummers op deze release.
1. Dus een single met drie non-album tracks is geen geldige release
omdat één van de nummers eerder al op single is verschenen.
Nochtans blijven het drie non-album tracks. Is dit een creatieve
herinterpretatie van de mistige regels omtrent single en ep toevoegingen?
2. En nog iets: wikipedia is geen betrouwbare bron volgens MusicMeter.
Maar toch wordt die onnauwkeurige bron gebruikt door de crew als argument
om een single af te keuren. Graag een argument uit een betrouwbare bron dan.
0
geplaatst: 22 juni 2011, 17:46 uur
Op 1 september als 7" single verschenen met 2 non album tracks.
Procession / Everything's Gone Green
New Order Online - A New Order / Joy Division Web Site - neworderonline.com
Op 1 december 1981 verschenen als 12" met 3 non album tracks.
Everything's Gone Green / Cries and Whispers / Mesh
Dat zijn al twee links naar een erkende New Order fansite.
Discussiepunt dat overblijft is het volgende. Valt een 12" single met 3 non album tracks
onder de regel dat een single 3 non album tracks moet bevatten als blijkt dat één van die tracks
een paar maanden eerder als b-kant van een 7" single is verschenen.
Volgens de crew telt de single dan slechts 2 ipv 3 nieuwe tracks.
Ik lees in de wiki het volgende.
Singles mogen er alleen op als deze tenminste 3 non-albumtracks bevatten.
Remixen en liveversies tellen we hierbij niet mee.
Volgens mij is hiermee wel aan de voorwaarden voldaan.
Procession / Everything's Gone Green
Op 1 december 1981 verschenen als 12" met 3 non album tracks.
Everything's Gone Green / Cries and Whispers / Mesh
Dat zijn al twee links naar een erkende New Order fansite.
Discussiepunt dat overblijft is het volgende. Valt een 12" single met 3 non album tracks
onder de regel dat een single 3 non album tracks moet bevatten als blijkt dat één van die tracks
een paar maanden eerder als b-kant van een 7" single is verschenen.
Volgens de crew telt de single dan slechts 2 ipv 3 nieuwe tracks.
Ik lees in de wiki het volgende.
Singles mogen er alleen op als deze tenminste 3 non-albumtracks bevatten.
Remixen en liveversies tellen we hierbij niet mee.
0
titan (crew)
geplaatst: 22 juni 2011, 17:51 uur
dazzler schreef:
Maar niet aan de voorwaarde dat het ook nummers moeten zijn die niet op eerdere releases zijn verschenen (Everything's Gone Green was al eerder verschenen). Tot mijn verbazing zie ik dat niet op de wiki staan, maar deze regel hanteren wij al jaren.
0
geplaatst: 22 juni 2011, 18:00 uur
Wat is het nut van een regel die zegt dat het om non-album tracks moet gaan (akkoord)
maar daarnaast dan ook nog eens zegt (extra regel die niet op de wiki staat) dat het moet gaan
om tracks die niet op eerdere releases stonden. Wat is het nut van die extra beperking eigenlijk?
Om welke eerdere releases dan albums zou het in die extra beperking dan kunnen gaan?
Om ep's en singles zelf? Dus een single met drie non-album tracks mag er niet op
als blijkt dat één van die nummers eerder al op single of ep verschenen is.
Hoe vaak maak je zoiets mee dat die extra regel noodzakelijk maakt?
En graag de wiki voor alle duidelijkheid aanpassen dan maar.
maar daarnaast dan ook nog eens zegt (extra regel die niet op de wiki staat) dat het moet gaan
om tracks die niet op eerdere releases stonden. Wat is het nut van die extra beperking eigenlijk?
Om welke eerdere releases dan albums zou het in die extra beperking dan kunnen gaan?
Om ep's en singles zelf? Dus een single met drie non-album tracks mag er niet op
als blijkt dat één van die nummers eerder al op single of ep verschenen is.
Hoe vaak maak je zoiets mee dat die extra regel noodzakelijk maakt?
0
titan (crew)
geplaatst: 22 juni 2011, 18:09 uur
dazzler schreef:
Wat is het nut van die extra beperking eigenlijk? Hoe vaak maak je zoiets mee dat die extra regel noodzakelijk maakt?
Wat is het nut van die extra beperking eigenlijk? Hoe vaak maak je zoiets mee dat die extra regel noodzakelijk maakt?
Geen idee hoe vaak, volgens mij is de regel destijds in het leven geroepen om ervoor te zorgen dat singles voorafgaand aan de release van een album (die verder aan alle voorwaarden voldoen) toe te laten.
dazzler schreef:
Mee eens.
0
geplaatst: 22 juni 2011, 20:13 uur
Waarom worden singles uitzonderlijk toegelaten op de site?
Is het niet omdat we voelen dat de EP-vlag niet altijd de lading dekt?
Om echt alle misverstanden te vermijden zouden we ons misschien beter
toch beperken tot enkel EP's (en mini-albums) ipv singles in uitzonderlijke gevallen.
Want in het omschrijven van die uitzonderingen schuilen vele adders onder het gras.
Dit is hoe men in de UK een EP omschrijft.
In the United Kingdom, the Official Chart Company defines
a boundary between EP and album classification at 25 minutes of length
or four tracks (not counting alternative versions of featured songs, if present).
Dus als een EP minder dan 4 tracks telt moet ie een speelduur van minstens 25 minuten hebben.
Over de minimum speelduur valt te onderhandelen. Maar het lijkt me wel een duidelijke definitie.
Bron is wikipedia die door MuMe jammer genoeg niet als officiële bron erkend wordt.
Voor mijn part een minstens zo betrouwbare bron als rateyourmusic of discogs.
Extended play - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org
Is het niet omdat we voelen dat de EP-vlag niet altijd de lading dekt?
Om echt alle misverstanden te vermijden zouden we ons misschien beter
toch beperken tot enkel EP's (en mini-albums) ipv singles in uitzonderlijke gevallen.
Want in het omschrijven van die uitzonderingen schuilen vele adders onder het gras.
Dit is hoe men in de UK een EP omschrijft.
In the United Kingdom, the Official Chart Company defines
a boundary between EP and album classification at 25 minutes of length
or four tracks (not counting alternative versions of featured songs, if present).
Dus als een EP minder dan 4 tracks telt moet ie een speelduur van minstens 25 minuten hebben.
Over de minimum speelduur valt te onderhandelen. Maar het lijkt me wel een duidelijke definitie.
Bron is wikipedia die door MuMe jammer genoeg niet als officiële bron erkend wordt.
Voor mijn part een minstens zo betrouwbare bron als rateyourmusic of discogs.
Extended play - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org
0
geplaatst: 22 juni 2011, 22:04 uur
Om welk voorbeeld gaat het, welk nummer of welke nummers wil je graag op musicmeter hebben wat vervolgens volgens de regels niet kan?
De discussie raakt zo verfijnd dat het er uiteindelijk toe kan leiden dat iets wel of niet gaat omdat het toevallig net 20 seconden te lang of te kort duurt.
Ik kan mij voorstellen dat Dazzler wat op de site wil hebben, ter completering van een discografie (of om er over te discussiëren) wat om allerlei administratieve regeltjes niet kan.
Ik leg mij te snel neer bij dat soort dingen, ik heb ook wel eens verzocht of een box met 12 singletjes van Queen op de site mocht. Hoewel een prachtige box, ging dat ook niet, waarbij ik uiteindelijk met de vraag bleef zitten waarom een Greatest hits cd wél op de site kon en een box met 12 losse singletjes niet, maar goed.
Ik wil de problematiek van Dazzler niet laten ondersneeuwen maar waar zit nu precies zijn probleem (daarom vraag ik, om welk nummer gaat het) en wat is nu precies de reden dat juist die nummers niet op de site mogen. Dan kunnen we ons er een voorstelling bij maken.
Een site waarbij géén uitsluitingen zijn als het maar gaat om een geluidsdrager bllijft mijn voorkeur houden. Niet alleen omdat ik Dazzler gun dat hij op de site kan zetten wat hij graag wil maar ook omdat ik vind dat iedereen alle muziek (van geluidsdragers) op musicmeter moet kunnen terug vinden of zelf plaatsen.
De discussie raakt zo verfijnd dat het er uiteindelijk toe kan leiden dat iets wel of niet gaat omdat het toevallig net 20 seconden te lang of te kort duurt.
Ik kan mij voorstellen dat Dazzler wat op de site wil hebben, ter completering van een discografie (of om er over te discussiëren) wat om allerlei administratieve regeltjes niet kan.
Ik leg mij te snel neer bij dat soort dingen, ik heb ook wel eens verzocht of een box met 12 singletjes van Queen op de site mocht. Hoewel een prachtige box, ging dat ook niet, waarbij ik uiteindelijk met de vraag bleef zitten waarom een Greatest hits cd wél op de site kon en een box met 12 losse singletjes niet, maar goed.
Ik wil de problematiek van Dazzler niet laten ondersneeuwen maar waar zit nu precies zijn probleem (daarom vraag ik, om welk nummer gaat het) en wat is nu precies de reden dat juist die nummers niet op de site mogen. Dan kunnen we ons er een voorstelling bij maken.
Een site waarbij géén uitsluitingen zijn als het maar gaat om een geluidsdrager bllijft mijn voorkeur houden. Niet alleen omdat ik Dazzler gun dat hij op de site kan zetten wat hij graag wil maar ook omdat ik vind dat iedereen alle muziek (van geluidsdragers) op musicmeter moet kunnen terug vinden of zelf plaatsen.
0
geplaatst: 22 juni 2011, 22:42 uur
musician schreef:
Maar het wordt toch heel onoverzichtelijk en veel te vol als je alles maar toe gaat voegen?Een site waarbij géén uitsluitingen zijn als het maar gaat om een geluidsdrager bllijft mijn voorkeur houden. Niet alleen omdat ik Dazzler gun dat hij op de site kan zetten wat hij graag wil maar ook omdat ik vind dat iedereen alle muziek (van geluidsdragers) op musicmeter moet kunnen terug vinden of zelf plaatsen.
0
geplaatst: 22 juni 2011, 22:52 uur
Musician, het nieuwe probleem start een paar posts geleden.
Een single met 3 non album tracks wordt afgekeurd omdat
één van die non album tracks eerder als b-kant op een andere single stond.
Een maatregel die ooit zou zijn ingeroepen om te verhinderen dat sommige users
singles gaan toevoegen nog voor het bijhorende album verschijnt met het argument
dat die songs nog niet op een album stonden op het moment dat de single verscheen.
Maar hier gaat het om een single met 3 non albumtracks waarvan er dus eentje vroeger
al op single (niet op album) verschenen is. (Herlezen als u niet meer kan volgen.)
Naar het schijnt is dat dus nog eens een extra regel die weliswaar niet in de wiki staat
maar al jaren wordt toegepast (toch zeker door titan). Er blijkt dus een extra regel te bestaan
voor de toevoeging van een single met drie non album tracks (iets wat op zich al een uitzondering is
op de regel dat enkel mini-albums en ep's worden toegelaten). Omdat voor de crew
duidelijkheid en werkzaamheid belangrijk zijn, denk ik dat het uiteindelijk
nog het best zou zijn om mijn laatste voorstel te volgen.
Da's heel wat anders dan wat jij voorstelt: namelijk dat alles moet kunnen.
Dat vind ik dus niet. Ik ga akkoord met het uitgangspunt dat op een discussiesite
als MusicMeter bladzijden lange single discografieën (en reken maar dat het bij topgroepen
zo zal uitdraaien) niet echt welkom zijn. Daar staat tegenover dat voor sommige groepen
de singles meer waren dan voorsmaakjes op de albums, maar essentieel plaatwerk.
Desalniettemin vind ik de huidige regels mbt ep's en singles te verwarrend en arbitrair.
Als men dan echt voor eenvoud kiest ipv essentie, dan moeten de singles er weer uit vind ik.
Enkel nog mini-albums en ep's. Zie mijn vorige post waarin ik de UK norm voor EP's onderschrijf.
Een single met 3 non album tracks wordt afgekeurd omdat
één van die non album tracks eerder als b-kant op een andere single stond.
singles gaan toevoegen nog voor het bijhorende album verschijnt met het argument
dat die songs nog niet op een album stonden op het moment dat de single verscheen.
Maar hier gaat het om een single met 3 non albumtracks waarvan er dus eentje vroeger
al op single (niet op album) verschenen is. (Herlezen als u niet meer kan volgen.)
Naar het schijnt is dat dus nog eens een extra regel die weliswaar niet in de wiki staat
maar al jaren wordt toegepast (toch zeker door titan). Er blijkt dus een extra regel te bestaan
voor de toevoeging van een single met drie non album tracks (iets wat op zich al een uitzondering is
op de regel dat enkel mini-albums en ep's worden toegelaten). Omdat voor de crew
duidelijkheid en werkzaamheid belangrijk zijn, denk ik dat het uiteindelijk
nog het best zou zijn om mijn laatste voorstel te volgen.
Da's heel wat anders dan wat jij voorstelt: namelijk dat alles moet kunnen.
Dat vind ik dus niet. Ik ga akkoord met het uitgangspunt dat op een discussiesite
als MusicMeter bladzijden lange single discografieën (en reken maar dat het bij topgroepen
zo zal uitdraaien) niet echt welkom zijn. Daar staat tegenover dat voor sommige groepen
de singles meer waren dan voorsmaakjes op de albums, maar essentieel plaatwerk.
Desalniettemin vind ik de huidige regels mbt ep's en singles te verwarrend en arbitrair.
Als men dan echt voor eenvoud kiest ipv essentie, dan moeten de singles er weer uit vind ik.
Enkel nog mini-albums en ep's. Zie mijn vorige post waarin ik de UK norm voor EP's onderschrijf.
0
geplaatst: 22 juni 2011, 23:03 uur
Ja, ik kan je helemaal volgen.
Ik zou zeggen: die single met die b-kant staat sowieso ook niet op Musicmeter, je kunt niet schermen met wat er niet is, dus de hele EP die je er op wilt hebben is een 100% nieuwe bijdrage en dus akkoord.
Nee hoor, als je het maar goed opbergt. Je hoeft niet de hele discografie onder elkaar te zetten, schots en scheef. Gewoon werken met tabbladen. Eén voor albums, één voor singles, één voor dvd's enzovoorts....
Ik zou zeggen: die single met die b-kant staat sowieso ook niet op Musicmeter, je kunt niet schermen met wat er niet is, dus de hele EP die je er op wilt hebben is een 100% nieuwe bijdrage en dus akkoord.
chevy93 schreef:
Maar het wordt toch heel onoverzichtelijk en veel te vol als je alles maar toe gaat voegen?
Maar het wordt toch heel onoverzichtelijk en veel te vol als je alles maar toe gaat voegen?
Nee hoor, als je het maar goed opbergt. Je hoeft niet de hele discografie onder elkaar te zetten, schots en scheef. Gewoon werken met tabbladen. Eén voor albums, één voor singles, één voor dvd's enzovoorts....
0
geplaatst: 23 juni 2011, 07:48 uur
titan schreef:
de voorwaarde dat het ook nummers moeten zijn die niet op eerdere releases zijn verschenen
(Everything's Gone Green was al eerder verschenen als b-kant van een andere single).
de voorwaarde dat het ook nummers moeten zijn die niet op eerdere releases zijn verschenen
(Everything's Gone Green was al eerder verschenen als b-kant van een andere single).
titan schreef:
Geen idee hoe vaak, volgens mij is de regel destijds in het leven geroepen om ervoor te zorgen dat singles voorafgaand aan de release van een album (die verder aan alle voorwaarden voldoen) toe te laten.
Blijkbaar had ik titan verkeerd begrepen.
Die extra maatregel dient dus om singles die voorafgaand een album zijn verschenen
en dus op dat moment van verschijnen 3 non album tracks tellen toch toe te laten.
Hier snap ik al helemaal het nut niet van.
Dus singles moeten 3 non album tracks tellen, tenzij ze aan een album zijn voorafgegaan.
Dan kan het zijn dat sommige van die tracks alsnog op een album terecht kwamen.
Wat betekent dat de meeste eerste singles van een album in aanmerking komen.
Want die worden vaak voor het album in kwestie uitgebracht.
Dus een single waarvan de 3 tracks nadien op een album staan mag wel.
Een single met 3 tracks die nooit op een regulier album verschenen, maar wel
op een andere single die er aan vooraf ging mag niet. Toch wel heel merkwaardig.
dazzler schreef:
Fout begrepen dus.
0
geplaatst: 23 juni 2011, 11:43 uur
Welk label moet je instellen als een groep bij meerdere labels zit?
0
bone machine (crew)
geplaatst: 23 juni 2011, 11:50 uur
jassn schreef:
De naam van het label wat het album oorspronkelijk uitgaf, zie ook hier.
0
geplaatst: 23 juni 2011, 13:45 uur
Heb je het over albums die in (bvb) Europa op het ene en de VS op het andere label worden uitgebracht?
Neem dan het label dat het best aansluit bij het land van herkomst van de artiest.
Neem dan het label dat het best aansluit bij het land van herkomst van de artiest.
0
bone machine (crew)
geplaatst: 23 juni 2011, 13:49 uur
bennerd schreef:
Heb je het over albums die in (bvb) Europa op het ene en de VS op het andere label worden uitgebracht?
Sluit me daar bij aan, lijkt me logisch.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 24 juni 2011, 16:51 uur
Ik heb weer een moeilijke hoes die ik niet scherp krijg.
Wie wil/ kan me helpen?
link hoes
Alvast bedankt.
Wie wil/ kan me helpen?
link hoes
Alvast bedankt.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 24 juni 2011, 17:45 uur
Bedankt Sander voor deze super service, Zal Aslan blij mee zijn 

0
geplaatst: 26 juni 2011, 10:51 uur
Wie wil zo vriendelijk zijn dit album toe te voegen

Het gaat hier om het album Full Moon van The Charlie Daniels band uit 1980...
Veel succes en dank alvast!
Het gaat hier om het album Full Moon van The Charlie Daniels band uit 1980...
Veel succes en dank alvast!
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 2 juli 2011, 11:39 uur
Afbeeelding deze is nauwlijks te vinden, maar dit is de enige goeie vindbare, deze vertoont echter ribbels, zou iemand die kunnen aanpassen?
Gr Frank
Gr Frank
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 2 juli 2011, 14:34 uur
Ik had twee verzoekjes.
Zou iemand zo vriendelijk willen zijn om Keith Emerson Band ft. Marc Bonilla - Moscow (2008) Amazon.com: Moscow: Keith Band Emerson: Music
en Rick Wakeman - The Six Wives Of Henry VIII: Live At Hampton Court Palace (2009) Amazon.com: The Six Wives Of Henry VIII: Live At Hampton Court Palace: Rick Wakeman: Music toe te voegen?
Ik vind het zelf altijd weer zo'n gedoe, en hij wordt bij mij meestal de eerste keer afgekeurd. Ondertussen zie ik er al een jaar tegenop. Zo komt er nooit wat van.
Zou iemand zo vriendelijk willen zijn om Keith Emerson Band ft. Marc Bonilla - Moscow (2008) Amazon.com: Moscow: Keith Band Emerson: Music
en Rick Wakeman - The Six Wives Of Henry VIII: Live At Hampton Court Palace (2009) Amazon.com: The Six Wives Of Henry VIII: Live At Hampton Court Palace: Rick Wakeman: Music toe te voegen?
Ik vind het zelf altijd weer zo'n gedoe, en hij wordt bij mij meestal de eerste keer afgekeurd. Ondertussen zie ik er al een jaar tegenop. Zo komt er nooit wat van.

* denotes required fields.