MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Albums toevoegen aan de site / Toevoeghulp

zoeken in:
Is er iemand die een degelijk plaatje kan vinden van Infest - Slave?

Wie wil dit album voor mij toevoegen?

(afbeelding)

We worden alvast opgewarmd voor de komende tour (tenminste, daar hoop ik maar dat het voor is!)

Fleetwood mac Live 1977 (2012, verschijnt 6 maart)

Alvast dank!

tangmaster
musician schreef:
Wie wil dit album voor mij toevoegen?

(afbeelding)

We worden alvast opgewarmd voor de komende tour (tenminste, daar hoop ik maar dat het voor is!)

Fleetwood mac Live 1977 (2012, verschijnt 6 maart)

Alvast dank!

Done

bennerd schreef:
Is er iemand die een degelijk plaatje kan vinden van Infest - Slave?

(afbeelding)

Degelijk genoeg?

Klopt het dat bij het toevoegen van bonustracks
enkel [haakjes] worden gebruikt als het om remixen gaat
en (haakjes) als het om demo's, live versies of alternatieve versies gaat?

Dat werd me zo meegedeeld door een crewlid.
Is er wat veranderd misschien? Want, dat was toch altijd met [haakjes].
Ik dacht dat (haakjes) bedoeld waren voor een alternatieve tracktitel.

Casartelli (moderator)
dazzler schreef:

Ik herinner het me ook zoals jij het zegt, (haakjes) enkel als ze onderdeel van de titel zijn. Zo staat het nota bene op de eerste pagina van het toevoegen:
De naam van remixes of live versies worden met rechte haken aangegeven ("[" en "]"). Ronde haken die eventueel in een titel staan (bijvoorbeeld bij een titel die uit twee delen bestaat) blijven hierdoor gescheiden van deze informatie.

Een voorbeeld: "Street Spirit (Fade Out) [live]"

bone machine (crew)
dazzler schreef:

Algemene regel is: alles wat extra trackinfo is, en dus niet bij titel hoort van de track, zetten we tussen [ ] haakjes.

L_T_B schreef:
(quote)

(afbeelding)

Degelijk genoeg?

Yep, bedankt!

Wie heeft er nog even om dit album toe te voegen:

(afbeelding)

Blowing my mind van The Barry Goldberg Blues Band (en The Goldberg-Miller Blues band) uit 1966

BVD!

Hij staat erop met de 1966 vinyl hoes.

Ik zal vanavond nog even de extra tracks toevoegen!

PS: hoe doe je dat eigenlijk, als de toegevoegde tracks al het eerste en het tweede nummer van de cd zijn?

musician schreef:
PS: hoe doe je dat eigenlijk, als de toegevoegde tracks al het eerste en het tweede nummer van de cd zijn?

1. Voeg eerst het nummer toe (Corrigeren - Track Toevoegen)
2. Verplaats daarna het nieuw nummer naar boven met het groene driehoekje linksboven bij de track. Ga zo door totdat 'ie bovenaan staat.
3. Vink hem aan als bonus.
Succes!

Yann Samsa

JUKBOXR | Glass Vaults - Into Clear

iemand zin om volgende ep toe te voegen (Glass Vaults - Into Clear)? moet normaal gezien wel voldoen aan de voorwaarden. Tracklist en albumhoes staan op de link hierboven.

Wil de crew aub een duidelijk standpunt innemen inzake alternatieve titel.
tangmaster schreef:
Je correctie van Barbara Dickson - January February: The Best Of (2006) is niet geaccepteerd.

Toelichting: The Best of is een aternatieve titel dus weer op de goede plaats zetten.

Als ik een album toevoeg op deze manier wordt hij goedgekeurd.
Als ik een album corrigeer op deze manier wordt de correctie geweigerd.

Er zijn crewleden die beweren dat alternatieve titels enkel ingevuld mogen worden
als het ook echt om een alternatieve release gaat. En er zijn dus crewleden die beweren
dat alternatieve titels moeten opgesplitst worden zoals bij Barbara Dickson.

Hoe zit het nu?

ps. Als ik nu naar al die afgekeurde correcties kijk, zijn ze toch weer goedgekeurd?

Barbara Dickson - January February: The Best Of (2006)

Ik heb bij die albums zowel de titel als het label gecorrigeerd.
De correctie werd omwille van de titelkwestie afgekeurd (zie quote). Als ik nu ga kijken
zijn de titels toch wel zoals ik ze corrigeerde, maar is het label (Music Club Deluxe) nog steeds fout?

tangmaster
T. Rex - Children of the Revolution (2005)

Zoals hij nu staat zo heb ik hem ook toegevoegd, en jij hebt de alternatieve titel achter de album titel gezet. Zoals het nu staat is het correct. En bij velen andere albums is de alternatieve titel The best of.

Dat is geen antwoord op mijn vraag.

Mijn vraag is: klopt het dat, zoals sommige crewleden beweren, alternatieve titels
enkel in het vak alternatief mogen als het om een alternatieve release gaat?

En dat An Introduction to Marc Bolan in dit geval (zelfde release)
geen alternatieve titel is, maar een subtitel die aan de titel moet worden toegevoegd.

Ik krijg te maken met twee verschillende standpunten.
Sommige crewleden geven mij gelijk, anderen geven jou gelijk.
Dus daarom de vraag naar eenduidigheid.

Kijk eens in deze lijst waarin dan de ene en dan de andere interpretatie gevolgd werd.

http://www.musicmeter.nl/label/Music+Club+Deluxe/50

Zo stond de subtitel The Very Best of van Stiff Little Fingers gisteren nog niet
als alternatieve titel. Dat is dus ook gewijzigd. Er zit maw geen duidelijke lijn meer in.
Het gaat me daarbij niet om "gelijk willen halen", maar om duidelijkheid.

wiki schreef:
Een enkele keer dient ook de alternatieve titel te worden opgegeven, bv. als een album meerdere titels heeft (denk aan Legend van Bob Marley) of in de volksmond bekend staat onder een andere naam (The White Album is hiervan een goed voorbeeld).

De wiki lijkt jou gelijk te geven (Bob Marley), maar niet alle crewleden denken er zo over.

Een alternatieve titel gebruik je in twee situaties:

1) Als het album meerdere titels heeft of in de volksmond bekend staat onder een andere naam (zie Wiki).
2) Bij een reissue onder een andere naam.

ad 1) 'The Very Best of ...' is wat mij betreft een typisch geval van alternatieve titel. Maar er zijn ook minder duidelijke gevallen: hoort de toevoeging op het hoesje bij de hoofdtitel, of is het logischer om hem als alternatieve titel op te nemen? Interpretatieverschillen tussen crewleden zijn niet te voorkomen en dat is geen ramp.

Svendra schreef:
Interpretatieverschillen tussen crewleden zijn niet te voorkomen en dat is geen ramp.

O neen, ik beweer nergens dat het een ramp is.
Ik wilde geen polemiek starten: ik wilde enkel duidelijkheid.

Het antwoord van Svendra schept duidelijkheid (zo ook de wiki).
Maar heb begrip om het ook eens vanuit de users kant te bekijken.

Er werden wel een pak correcties afgekeurd (allemaal label correcties met bijhorende link)
waarbij ik in één moeite door ook de titels (ter goeder trouw, maar verkeerdelijk) had gewijzigd.

Ik houd er dus rekening mee dat de volgende keer het ene crewlid
een foute titel kan goedkeuren en een ander crewlid een juiste titel kan afkeuren
omdat interpretatieverschillen tussen crewleden niet te voorkomen zijn.

Geen ramp, maar dat argument vind ik toch wel een flauw excuus.
Een antwoord dat vaak opduikt als users vragen hebben bij een procedure
die door het ene crewlid anders wordt geïnterpreteerd dan bij een ander crewlid.

Ik krijg de indruk dat dergelijke voorvallen nauwelijks aangewend worden
om als crew naar een gezamenlijke politiek te streven. En dat vind ik jammer.
Jullie vormen toch een team dat samen overlegt in een crewtopic?

Het zijn interpretatieverschillen die niet te voorkomen zijn.
Wel, mijn foute correcties waren ook gebaseerd op een interpretatieverschil van de regel.
Maar ik ga er voor zorgen om dat interpretatieverschil in de toekomst te voorkomen.

En ik zie dat ondertussen een crewlid alle foute titels van het label in kwestie
gecorrigeerd heeft volgens de correcte wiki-regel. Daar kan ik alleen maar heel blij om zijn.
Nu de albums nog waarbij ook het label moet gecorrigeerd worden. Wil ik desnoods zelf wel doen.

Je citeert een losse zin, maar in de context daarvoor staat er zoiets als: Er zullen bij albumtitels altijd onduidelijke gevallen blijven waarbij interpretatieverschillen niet te voorkomen zijn.

Dat is niet hetzelfde als dat de crew zich niet druk maakt wanneer (op zich duidelijke) regels verschillend worden geïnterpreteerd. Integendeel: er wordt behoorlijk veel overlegd, aan de hand van concrete cases.

Dat is dan super.

Ik had een andere indruk op basis van eerdere discussies.
Maar zo zeg ik ook nergens dat ik het gebeurde een ramp vond.
En dat hoorde ik dan weer in jouw reactie.

Nog één vraagje dan. In het verleden is mij ook al eens gezegd door een crewlid
dat in de subtitel de bandnaam niet meer moet vermeld worden. Ik zie nu dat dit toch
wel gebeurd is in het geval van die albums waarover ik het had. Wat is dan het beste?

alternatieve titel: The Very Best of The Average White Band of The Very Best of ?

Hier zie je op vijf verzamelalbums 3 verschillende interpretaties van de alternatieve titel regel.
Average White Band

En is Let's Go Round Again in dit geval niet de hoofdtitel
en The Best of (zonder bandnaam of met bandnaam) de alternatieve titel?

Average White Band - The Best Of (1994)

Of mag je dat zelf kiezen?

En hier staat ie weer anders, op de manier dat ik verkeerdelijk dacht dat het moest.

Average White Band - Pickin' Up the Pieces: The Best of Average White Band (1992)

Ik heb moeite met het vinden van een hoes. Het gaat om een zeldzame CD die ik zelf in bezit heb:

Bone Thug Affiliated - (The) Essentials

Iemand die hem kan vinden? Zou het op prijs stellen. (en een eventuele tracklist zou dan ook mooi zijn, hoef ik het niet allemaal over te typen van de hoes)

Ik probeerde vandaag Les Rallizes Denudes - Double Heads toe te voegen, maar ik heb alleen maar de japanse titels. Die tekens pakt 'ie" dus niet. Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?

DjFrankie (moderator)
P.O.W. schreef:
Ik heb moeite met het vinden van een hoes. Het gaat om een zeldzame CD die ik zelf in bezit heb:

Bone Thug Affiliated - (The) Essentials

Iemand die hem kan vinden? Zou het op prijs stellen. (en een eventuele tracklist zou dan ook mooi zijn, hoef ik het niet allemaal over te typen van de hoes)

Foto maken van je eigen hoes en uploaden via imageshack.

tangmaster

Hij staat er op.

DjFrankie schreef:
(quote)

Foto maken van je eigen hoes en uploaden via imageshack.

Dat moet ik dan maar proberen ja.

Zou iemand het gisteren uitgekomen album "Bijna Voor Elkaar" van de Assense band Asman kunnen en willen plaatsen?

Gast
geplaatst: vandaag om 06:19 uur

geplaatst: vandaag om 06:19 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.