De Site / Algemeen / Albums toevoegen aan de site / Toevoeghulp
zoeken in:
0
geplaatst: 22 mei 2012, 15:46 uur
Mjuman schreef:
Ik begrijp jouw punt ook wel - en meerdere zoekassen (ingangen) om één ding te vinden is idd volstrekt normaal. Mijn ergernis over de onmogelijkheid alhier om 'snel' een overzicht te krijgen van alle Fabric en FabricLive releases ging even met me op de loop.
(quote)
Ik begrijp jouw punt ook wel - en meerdere zoekassen (ingangen) om één ding te vinden is idd volstrekt normaal. Mijn ergernis over de onmogelijkheid alhier om 'snel' een overzicht te krijgen van alle Fabric en FabricLive releases ging even met me op de loop.
http://www.musicmeter.nl/label/Fabric

0
geplaatst: 22 mei 2012, 15:54 uur
GrafGantz schreef:
Leuke poging SorteerPiet (alles shizzle - mizzle; niet op échte numerieke volgorde en ook qua sublabel niet gesorteerd); die carriere in de boekhandel (sorteren en alfabetiseren) kan je wel vergeten.
Ik draag voor:
3,67 (6)Craig Richards - Fabric 01 (2001)
3,93 (7)James Lavelle - Fabriclive. 01 (2001)
1,50 (2)Ali B - Fabriclive. 02 (2002)
2,50 (1)Deadly Avenger - Fabriclive. 04 (2002) >>> van 2 naar 4
4,00 (3)DJ Hype - Fabriclive. 03 (2002) >>> nu 3
3,50 (3)Grooverider - Fabriclive. 06 (2002) >>> opeens 6
3,25 (2)Hipp-E & Halo - Fabric 07 (2002)
3,00 (1)Howie B - Fabriclive. 05 (2002)
3,71 (12)John Peel - Fabriclive. 07 (2002)
3,25 (2)Jon Marsh - Fabric 03 (2002)
3,50 (2)Pure Science - Fabric 05 (2002)
4,00 (2)Terry Francis - Fabric 02 (2002)
3,25 (2)Tony Humphries - Fabric 04 (2002)
3,00 (2)Tyler Stadius - Fabric 06 (2002)
2,50 (2)Bent - Fabriclive. 11 (2003)
3,75 (4)Bugz in the Attic - Fabriclive. 12 (2003)
2,75 (2)Doc Martin - Fabric 10 (2003)
0
geplaatst: 23 mei 2012, 11:17 uur
John Williams - American Journey (2002)
Als genre staat er score, dan moet die toch niet bij de reguliere albums staan?
0
geplaatst: 23 mei 2012, 12:02 uur
chevy93 schreef:
Als het hier inderdaad om een score gaat, moet dat worden aangegeven bij 'type album' (en dat is hier niet gebeurd). Alleen dan komt het album onder het goede kopje te staan.
Ook bij het genre kun je dus 'score' aangeven, maar persoonlijk vind ik dat nogal vaag. Ook bij flmmuziek zijn de gangbare genres toereikend, zou je zeggen.
0
tuktak
geplaatst: 28 mei 2012, 11:29 uur
Ik wil de Amon Tobin boxset toevoegen, maar voor ik begin de volgende kwesties:
In welke volgorde moet dit gebeuren?
Website en bv discogs zijn al anders verdeeld:
http://www.ninjatune.net/am...
http://www.discogs.com/Amon...
Er staan ook dvd's op met beeldmateriaal en extra footage, moet dit erbij voor de volledigheid, of als extra aangevinkt, of komt de boxset nu niet meer in aanmerking?
De boxset is met schroefjes en alles vastgemaakt, van de voorkant is de inval net wat anders, dit is het maximaal haalbare voor een cover, is het voldoende?

Dan kan ik daarna eventueel maar eens aan de slag
In welke volgorde moet dit gebeuren?
Website en bv discogs zijn al anders verdeeld:
http://www.ninjatune.net/am...
http://www.discogs.com/Amon...
Er staan ook dvd's op met beeldmateriaal en extra footage, moet dit erbij voor de volledigheid, of als extra aangevinkt, of komt de boxset nu niet meer in aanmerking?

De boxset is met schroefjes en alles vastgemaakt, van de voorkant is de inval net wat anders, dit is het maximaal haalbare voor een cover, is het voldoende?

Dan kan ik daarna eventueel maar eens aan de slag

0
geplaatst: 28 mei 2012, 11:48 uur
De volgorde moet zijn dat eerst de album nummers (die staan volgens volgorde op discogs en het label) eerst komen.
Tot zover ik weet moet het beeldmateriaal en extra footage er niet bij.
En ik denk dat deze afbeelding een betere kwaliteit heeft dan jouw voorgestelde afbeelding. http://static.nme.com/images/gallery/AmonTobin600Gb170512.jpg Even bijsnijden en verkleinen met Irfanview.
Tot zover ik weet moet het beeldmateriaal en extra footage er niet bij.
En ik denk dat deze afbeelding een betere kwaliteit heeft dan jouw voorgestelde afbeelding. http://static.nme.com/images/gallery/AmonTobin600Gb170512.jpg Even bijsnijden en verkleinen met Irfanview.
0
tuktak
geplaatst: 28 mei 2012, 14:29 uur
dat is hetzelfde plaatje als ik heb gebruikt, alleen heb ik hem al verkleind en iets verscherpt met adobe photoshop. welke beter lijkt ligt een beetje aan de monitor die je gebruikt.
ik hoor het graag nog even van een moderator of het zo juist is als IllumSphere het schetst.
ik hoor het graag nog even van een moderator of het zo juist is als IllumSphere het schetst.
0
bone machine (crew)
geplaatst: 28 mei 2012, 16:28 uur
Wiki ; het toevoegen van "verzamelboxen"
--> Regels bij het toevoegen van albums.
--> Regels bij het toevoegen van albums.
0
geplaatst: 30 mei 2012, 20:20 uur
Zou iemand het album Periphery II van Periphery willen toevoegen?
0
tangmaster
geplaatst: 30 mei 2012, 21:16 uur
Don Cappuccino schreef:
Periphery - Periphery II (2012)

0
geplaatst: 31 mei 2012, 13:02 uur
Zojuist aangeschaft maar helaas nog niet op MuMe te vinden:
Various - Misery Loves Company: An Ersatz Audio Release (CD) at Discogs
0
geplaatst: 1 juni 2012, 01:17 uur

Hoe kan je de eerste nu afkeuren op de hoes, en de tweede waarin bijna alles fout gaat goedkeuren (te donker, bijgesneden, onscherp op sommige plekken). Zo ziet hij er in het echt uit. Ik ben pas achter deze (http://www.musicmeter.nl/rejections) leuke pagina gekomen, en daar zitten zo nu en dan wat leuke Photoshop-uitdagingen bij. Gelukkig was dit er geen van (2 minuten werk om de rand te fixen), maar ik wil dit niet hebben als ik er een half uur op zit om allerlei vlekken, weerspiegelingen, scheuren, randen, bollingen weg te halen. Ik ken de richtlijnen pagina.
0
geplaatst: 1 juni 2012, 09:13 uur
inquestos schreef:
Hoe kan je de eerste nu afkeuren op de hoes, en de tweede waarin bijna alles fout gaat goedkeuren
Hoe kan je de eerste nu afkeuren op de hoes, en de tweede waarin bijna alles fout gaat goedkeuren Bij de 2e hoes zijn de kleine letters beter leesbaar dan bij de 1e hoes. Maar dat hij is bijgesneden is minder fraai, daar heb je een punt. Bedenk dat goedkeuren mensenwerk is waarbij er geen tijd is voor uitgebreide research.
0
geplaatst: 1 juni 2012, 12:51 uur
Svendra schreef:
Bij de 2e hoes zijn de kleine letters beter leesbaar dan bij de 1e hoes.
(quote)
Bij de 2e hoes zijn de kleine letters beter leesbaar dan bij de 1e hoes.
Dat klopt, omdat het album is bijgesneden is bijvoorbeeld de onderste tekstregel niet 3,6 pixels hoog, maar exact 4 pixels (en uiteraard helpt de wat donkere achtergrond ook mee). Bij een sterke reductie in formaat kan de tekst nou eenmaal niet altijd leesbaar blijven.
Misschien moeten we hier maar eens beginnen met (optioneel) albumhoezen van 400x400+; in de nabije toekomst zal de DPI van schermen toch wel toe gaan nemen, en dan is 200x200 veel te klein.
Ik begrijp dat de beoordelingen snel gaan, maar
1. een korte beschrijving waarom de hoes niet voldoet is dan wel handig, weten we ook waar we het over hebben
2. Verwacht geen wonderen van een plaatje van 200x200, net zoals bij deze: " Hoes is onscherp, zie de letters."; de letters zijn welgeteld 2 pixels hoog, uiteraard zijn ze niet scherp. (Wel teveel compressie/te klein opgeslagen, waardoor je JPG-artefacts krijgt)
0
tuktak
geplaatst: 1 juni 2012, 13:39 uur
Die laatste is in adobe verwerkt en opgeslagen in maximale jpg kwaliteit, zoals ik altijd mijn afbeeldingen voor mume opsla. Ik wacht nog steeds op diegene die het beter kan en hem toe gaat voegen aan mume...
0
geplaatst: 1 juni 2012, 13:44 uur
Ik heb het hoesje vervangen door een hoesje dat veel op de 1e lijkt. Daarmee wordt het bericht van 1:17 een beetje cryptisch, vrees ik 
Overigens eens met de punten 1) en 2) die inquestos noemt . Daar houd ik in principe al rekening mee.

Overigens eens met de punten 1) en 2) die inquestos noemt . Daar houd ik in principe al rekening mee.
0
tangmaster
geplaatst: 1 juni 2012, 14:14 uur
Die 2e hoes

Laat mij op het net dan maar eens een scherpe zien.
Laat mij op het net dan maar eens een scherpe zien.
0
geplaatst: 1 juni 2012, 14:35 uur
Ik weet echt niet wat je verwacht van een pixelgrootte van 2 voor de letters (het gevolg van de maximale breedte van 200 px). Daarmee kán je simpelweg geen letters maken (tenzij de i of kleine letter l). Ik zie ook nergens een regel dat "alle letters leesbaar moeten zijn".
Moeten we het label anders contacteren en eisen dat ze in het vervolg grotere letters gebruiken op hun hoes?
Moeten we het label anders contacteren en eisen dat ze in het vervolg grotere letters gebruiken op hun hoes?
0
tuktak
geplaatst: 1 juni 2012, 14:42 uur
als je hem onscherp vind, dan weet je al hoe de 'scherpe' versie er uit ziet lijkt mij...
0
Meneer Bungel
geplaatst: 1 juni 2012, 20:06 uur
Wie hem wil toevoegen, moet nog wel even een goede cover zien te vinden, mij is het niet gelukt: Encyclopaedia Metallum: The Metal Archives - Zenith - Prisoner - metal-archives.com
0
geplaatst: 3 juni 2012, 10:54 uur
Inner City - Big Fun - Big Hits! (2012)
Hoe komt het dat de automatische invoer tussen [...]
enerzijds Remix met hoofdletter en anderzijds mix met kleine letter zet.
En is het de bedoeling dat we mix dan handmatig wijzigen in Mix of niet?
0
geplaatst: 3 juni 2012, 11:17 uur
dazzler schreef:
Goed punt inderdaad. Ik maak er een hoofdletter van en ik denk dat die autocorrectie onjuist is (iets voor Algemeen topic).Hoe komt het dat de automatische invoer tussen [...]
0
geplaatst: 3 juni 2012, 11:22 uur
GrafGantz schreef:
* denotes required fields.