MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Albums toevoegen aan de site / Toevoeghulp

zoeken in:

Meneer Bungel
Bedankt, Njal en IllumSphere!

tuktak
FlyLo schreef:
Ik weet echt niet wat je verwacht van een pixelgrootte van 2 voor de letters (het gevolg van de maximale breedte van 200 px). Daarmee kán je simpelweg geen letters maken (tenzij de i of kleine letter l). Ik zie ook nergens een regel dat "alle letters leesbaar moeten zijn".

Moeten we het label anders contacteren en eisen dat ze in het vervolg grotere letters gebruiken op hun hoes?

De toevoeging op mume is me gelukt! klik. Het label wilde graag meewerken aan een nieuwe hoes...

Ik heb weer eens wat aangeschaft wat nog niet op MuMe staat:

Various - Idol Tryouts Two: Ghostly International Vol. Two at Discogs

Mathias Schaffhäuser - Lido Hotel at Discogs

En nu is het wachten op m'n grote vriend Sander

GrafGantz schreef:
En nu is het wachten op m'n grote vriend Sander

Sander (Svendra) helpt mij hier in 90\% van de gevallen uit de brand, vandaar. Maar freddze is ook een fijne peer hoor

Kraftwerk - Minimum - Maximum (2005)
De Spotify-link verwijst naar een Duitse versie van dit album. En aangezien alle andere Kraftwerk-albums er ook meertalig op staan, waarom deze niet?

En hoe werkt dat titeltechnisch, want deze titels zijn wel gelijk.

chevy93 schreef:
Kraftwerk - Minimum - Maximum (2005)
De Spotify-link verwijst naar een Duitse versie van dit album. En aangezien alle andere Kraftwerk-albums er ook meertalig op staan, waarom deze niet?
Omdat nog niemand op het idee is gekomen om hem toe te voegen. Hij mag wel op de site.
En hoe werkt dat titeltechnisch, want deze titels zijn wel gelijk.
Om misverstanden (cq. meldingen van doublures) te voorkomen zou ik kiezen voor Minimum - Maximum [Deutsche Version]

tangmaster
Dat album van Kraftwerk is 2 talig dus er is geen Duitse versie van.

Toch wel. Zie bijv. Wikipedia:
Like many of their studio albums, Minimum-Maximum was released in two different language versions: the band's native German, and English for the international market. However, of the 23 tracks on the album, only the recordings of "The Model", "Radioactivity", "Trans-Europe Express"/"Metal on Metal", "Computer World", "Pocket Calculator" and "The Robots" are actually different between the releases. The album title, an excerpt from the lyrics of the song "Elektro-Kardiogramm" (which only exists in an English-language version), is the same for both German and English versions.

Ik ben geen voorstander van het dubbel invoeren van albums in verschillende talen,
tenzij de tracklijst zou verschillen van de originele release. Op MusicMeter kan het wel.

Maar dan lijkt het me logischer dat men bij de Engelse Kraftwerk platen [English Version] zet
in plaats van bij de Duitstalige versie [Deutsche Version]. Want die laatste is nog altijd de originele.

CHIEP (crew)
Bij al hun andere albums kan je aan de titel afleiden welke versie het is .

De Duitse Minumum-Maximum is nu toegevoegd. Om de titel niet te vervuilen zijn de taalversies als alternatieve titel gezet.

Sietse
Sinds wanneer volstaan bandcamp links niet meer als je een album toevoegd?
Volgens mij zijn dat over het algemeen de plekken met de meest uitgebreide informatie.

Sietse
weet je wat, ik stop er mee...albums toevoegen.
Zo lang de "crew" het beter lijkt te weten zoeken ze het lekker allemaal maar uit, maar hier haal ik echt geen lol meer uit op deze manier.

Sorry Sietse, maar we zijn al dagje achter de schermen aan het discussiëren over wat je zei. Van zodra we erover uit zijn, geven we je een antwoord.

Sietse
ohh het is niet alleen dat. Het is het gebruik in vertrouwen en kennis van de crew betreffende informatie die wordt toegevoegd.
Als de bron voor alle informatie het betreffende album in de collectie is, terwijl je deze voor je hebt liggen lijkt me dat toch vrij duidelijk. Als een label website dan extra informatie geeft die verwarring kan veroorzaken lijkt me dat iets wat je als crew moet kunnen begrijpen en hier langs moet kunnen kijken.
Naast het eeuwige gezeik over of iets avant-garde is of niet.

Maar dat met die bandcamp sites is echt de grootste onzin allertijden. Deze worden door de labels en artiesten zelf onderhouden, dus als er ergens de informatie moet kloppen is het daar wel.

tuktak
ik deel je mening sietse, het is er allemaal niet leuker op geworden kwa toevoegen. ik moet ook vaak in discussie tegenwoordig, dit was eerder nooit zo. na zo'n lange discussie wordt dan veelal de toevoeging alsnog op de originele manier toegevoegd. zonde van ieders tijd. het ligt wel heel duidelijk aan het genre dat ik toevoeg overigens...

Sietse
Ja, zodra het iets is wat moeilijker qua muziek is en waar minder informatie over te vinden is krijg je gezeik, pop, rock en folk dingen heb ik vrijwel nooit moeite mee.
Maar laat dat nu net het gene zijn dat ik zelf niet zoveel hoef toe te voegen...dat doen anderen wel.

Met Metal toevoegen is het inderdaad soms wel eens vervelend. Ik ben zelf gestopt met toevoegen en ik vraag soms via het toevoeghulp-topic of een bepaald album toegevoegd mag worden.

Bandcamp moet als informatiebron gebruikt worden. Het metallabel Relapse heeft er inmiddels al zijn releases op staan met streams.

Sietse schreef:
weet je wat, ik stop er mee...albums toevoegen.
Zo lang de "crew" het beter lijkt te weten zoeken ze het lekker allemaal maar uit, maar hier haal ik echt geen lol meer uit op deze manier.
Wat een kinderachtige reactie zeg. Als de crew toevoegingen afkeurt doen ze dat niet om jou te pesten, maar om deze site op orde te houden. MusicMeter is een naslagwerk waar alle ooit uitgegeven albums op terug te vinden zijn en de crew hecht er waarde aan dat alle info op deze site ook daadwerkelijk klopt. Dat ze dan af en toe als mierenneukers overkomen valt volgens mij alleen maar toe te juichen.

Ik heb overigens nog nooit enig 'gezeik' gehad met toevoegen. Of beter gezegd: Ik heb afgekeurde toevoegingen nooit als gezeik opgevat.

Don Cappuccino schreef:
Met Metal toevoegen is het inderdaad soms wel eens vervelend. Ik ben zelf gestopt met toevoegen en ik vraag soms via het toevoeghulp-topic of een bepaald album toegevoegd mag worden.

Bandcamp moet als informatiebron gebruikt worden. Het metallabel Relapse heeft er inmiddels al zijn releases op staan met streams.

Ik gebruik meestal Encyclopaedia Metallum (Metal Archives) als bron. Als er al iets wordt afgekeurd, is het meestal omwille van de hoesafbeelding. Maar grosso modo heb ik weinig problemen met het toevoegen...

Sietse
stoepkrijt schreef:
(quote)
Wat een kinderachtige reactie zeg. Als de crew toevoegingen afkeurt doen ze dat niet om jou te pesten, maar om deze site op orde te houden. MusicMeter is een naslagwerk waar alle ooit uitgegeven albums op terug te vinden zijn en de crew hecht er waarde aan dat alle info op deze site ook daadwerkelijk klopt. Dat ze dan af en toe als mierenneukers overkomen valt volgens mij alleen maar toe te juichen.

Ik heb overigens nog nooit enig 'gezeik' gehad met toevoegen. Of beter gezegd: Ik heb afgekeurde toevoegingen nooit als gezeik opgevat.

Het ligt er aan op welke manier een afkeuring gaat.
In 9 van de 10 albums die ik toevoeg die eerst wordt afgekeurd (meestal meerdere malen) wordt deze uiteindelijk toch goedgekeurd zonder dat er enige wijziging heeft plaatsgevonden.
Misschien dat de afkeuringen bij jou dus terecht zijn, maar bij mij is dat dus duidelijk niet het geval.
Kun je je dan voorstellen dat de lol er snel van af is?
Dat is niet kinderachtig, dat is gewoon realistisch.

Als ze deze site zo nodig compleet willen hebben en voorzien van de juiste informatie moeten ze misschien eens gaan kijken naar de eigen kennis van afwijkende muziekvormen. Want dat is gewoon waar een grote gebreke aan is binnen deze site, kennis van non-mainstream muziek.

Sietse schreef:
Als ze deze site zo nodig compleet willen hebben en voorzien van de juiste informatie moeten ze misschien eens gaan kijken naar de eigen kennis van afwijkende muziekvormen. Want dat is gewoon waar een grote gebreke aan is binnen deze site, kennis van non-mainstream muziek.

Een crewer heeft wel ca. vier genres onder zijn hoede. Je kunt moeilijk verwachten dat hij diepe kennis van al die genres heeft. Maar dat hoeft ook niet want als de toevoeging op orde is, kan die in de meeste gevallen prima afgehandeld worden. Als crewer en toevoeger elkaar vertrouwen, helpt dat een handje mee.

Sietse schreef:
In 9 van de 10 albums die ik toevoeg die eerst wordt afgekeurd (meestal meerdere malen) wordt deze uiteindelijk toch goedgekeurd zonder dat er enige wijziging heeft plaatsgevonden.

Op zich is dat niet vreemd. Het komt vaak voor dat bij de eerste toevoeging onvoldoende bewijs was meegeleverd, dat daarna alsnog wordt ingestuurd.

Sietse
Ik stuur altijd een discogs link mee en vaak ook nog een van het label en/of artiest.
Als ik de datum elders vandaan heb die ook nog even.

Die indruk heb ik ook, daarom is het wel vreemd dat je toevoegingen zo vaak worden afgekeurd als je aangeeft ...

titan (crew)
Ik vind het ook vreemd, de meeste toevoegingen van Sietse kan ik meteen goedkeuren.

Sietse
Het gaat om de afkeuringen, zijn er gelukkig niet zo heel veel maar als het gebeurd is vrijwel altijd om onzinnige ongefundeerde redenen van het crewlid.
Zijn er een aantal die blijkbaar geen moeite hebben met de informatie die ik verschaf (en daar zijn jullie er twee van).

EDIT: misschien is het gewoon eens tijd dat er tussen de crewleden wat eenduidige afspraken komen zodat iedereen op een lijn zit.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:25 uur

geplaatst: vandaag om 19:25 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.