MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Albums toevoegen aan de site / Toevoeghulp

zoeken in:
Ik heb de laatste tijd ook nogal moeite met één crewlid, ik vermoed dat Sietse en consorten deze ergernis delen. Ik waardeer het wanneer er kritisch naar een toevoeging wordt gekeken, maar soms schiet dit crewlid zijn doel voorbij. Bij een hoes van 200 pixels breed kúnnen soms niet alle letters goed te lezen zijn en wanneer ik een album toevoeg met een pixelachtige hoes, erbij zeggende dat ik binnenkort deze zal vervangen voor een betere hoes, maar dat ik het fijn zou vinden dat hij er al op kan, dan wil ik hem niet drie dagen later na eerst afgekeurd te zijn, toegevoegd zien worden door een ander crewlid met diezelfde pixelachtige hoes. Die ik vervolgens een week later vervang voor een betere hoes.

Sietse schreef:
Als ze deze site zo nodig compleet willen hebben en voorzien van de juiste informatie moeten ze misschien eens gaan kijken naar de eigen kennis van afwijkende muziekvormen. Want dat is gewoon waar een grote gebreke aan is binnen deze site, kennis van non-mainstream muziek.

Is dit een verkapte sollicitatie?

hawkins schreef:
Ik heb de laatste tijd ook nogal moeite met één crewlid, ik vermoed dat Sietse en consorten deze ergernis delen. Ik waardeer het wanneer er kritisch naar een toevoeging wordt gekeken, maar soms schiet dit crewlid zijn doel voorbij. Bij een hoes van 200 pixels breed kúnnen soms niet alle letters goed te lezen zijn en wanneer ik een album toevoeg met een pixelachtige hoes, erbij zeggende dat ik binnenkort deze zal vervangen voor een betere hoes, maar dat ik het fijn zou vinden dat hij er al op kan, dan wil ik hem niet drie dagen later na eerst afgekeurd te zijn, toegevoegd zien worden door een ander crewlid met diezelfde pixelachtige hoes. Die ik vervolgens een week later vervang voor een betere hoes.

Kijk altijd naar de bestandsgrootte van de afbeelding, daar kun je al inschatten hoe de kwaliteit zal zijn. Alles onder de tien kb is rommel. Een wijze tip die Svendra me ooit heeft gegeven. Om eerlijk te zijn heb ik eigenlijk nooit een problematische afkeuring gekregen. Als er dan iets wordt afgekeurd is het omwille van de hoes of omdat ik de tijdsduur vergeten toe te voegen heb (als het duidelijk in één van mijn bronnen staat). Ik gebruik altijd minimaal vijf links om aan te tonen hoe en wat. Meestal is dat de pagina van het label, AllMusic, Pitchfork, Rateyourmusic, Wikipedia en Discogs. Ja, dat zijn er zes, maar dat zijn de zes meest gebruikte bronnen.

Is er iemand die DEZE hoes siteklaar voor me kan maken?

Ik heb de enige zonder url op de hoes geprobeerd maar die blijkt te korrelig om toe te laten.

Sietse
L_T_B schreef:
(quote)

Is dit een verkapte sollicitatie?

ik weiger nog steeds pertinent.

Sietse
IllumSphere schreef:
AllMusic, Pitchfork, Rateyourmusic, Wikipedia en Discogs. Ja, dat zijn er zes, maar dat zijn de zes meest gebruikte bronnen.

De enige voor mij bruikbare bron van deze is Discogs...meeste spul dat ik toevoeg staat niet op de andere, of heel summier iets op pitchfork, maar dan zonder bruikbare informatie.

AllMusic, Pitchfork en Rateyourmusic zijn voor mij ook waardeloos (in de zin van: onnuttig) en Wikipedia kan ik amper gebruiken. Discogs schiet ook vaak tekort.

Bij mij is (was...) het vaak als volgt: bandpagina voor release date, label en bevestiging, blogspot voor tracklist en hoes. Bronnen als Spirit-of-Metal.com en Metal-archives.com zijn voor metaltoevoegers intussen een must geworden.

P.O.W. schreef:
Is er iemand die DEZE hoes siteklaar voor me kan maken?

Ik heb de enige zonder url op de hoes geprobeerd maar die blijkt te korrelig om toe te laten.

Is al klaar.

Sietse
bennerd schreef:
AllMusic, Pitchfork en Rateyourmusic zijn voor mij ook waardeloos (in de zin van: onnuttig) en Wikipedia kan ik amper gebruiken. Discogs schiet ook vaak tekort.

Bij mij is (was...) het vaak als volgt: bandpagina voor release date, label en bevestiging, blogspot voor tracklist en hoes. Bronnen als Spirit-of-Metal.com en Metal-archives.com zijn voor metaltoevoegers intussen een must geworden.

Voor metal en hardcore is discogs inderdaad nog steeds niet handig.
Gelukkig zitten daar wel redelijk wat mensen die into de vage shit zijn die ik ook graag hoor (al moet ik ook daar geregeld een album toevoegen).

sxesven
Discogs

Toevoegen aan MuMe doe ik niet meer, niet vanwege toevoegproblemen o.i.d. (want het ging eigenlijk altijd goed) maar omdat MuMe als database voor mij gewoon niet (meer?) toereikend is. Het specifieke karakter van Discogs op gebied van informatie, edities e.d. én het feit dat elk type release toelaatbaar maakt het voor veel van 'mijn muziek' veel geschikter. Specificaties als 'singletje', 'drie nieuwe tracks' en 'Piets vette zolderkamershit' zijn termen die in een genre als, bijvoorbeeld, harsh noise, weinig tot geen betekenis hebben. Daarbij vind ik het systeem waarbij edities en andersoortige variaties gescheiden worden weergegeven veel prettiger en waardevoller. Op Discogs is plek voor alles dus daar voeg ik dan ook alles toe. Mijn collectie op Discogs is compleet, die op MuMe allang niet meer.

Dat wil zeer zeker niet zeggen dat ik MuMe waardeloos vind - allesbehalve! Als discussiesite is MuMe duizend keer waardevoller dan Discogs (dat echt gewoon een database is met wat forumfuncties e.d.). MuMe is veel meer een community en dat vind ik er prettig aan. Wat er dan niet op staat/kan/mag kun je dan gewoon in het forum bediscussiëren. Mooi toch?

Meneer Bungel
Wie zin heeft om 'm toe te voegen: Leadbelly - Huddie Ledbette.... Hier de discogs link.

bone machine (crew)
Meneer Bungel schreef:
Wie zin heeft om 'm toe te voegen: Leadbelly - Huddie Ledbette.... Hier de discogs link.

klik

Meneer Bungel
Dank!

Heb 8 albums op exact dezelfde manier toegevoegd.
5 werden er goedgekeurd, 3 werden er afgekeurd omwille van de hoes.

Er werd mij een andere hoes gesuggereerd, namelijk diegene die ik gebruikt had.
Het enig wat ik had gedaan was de kleuren een beetje laten filteren door Photofiltre.
Dat om de soms wat donkere tonen te verzachten.

Ik heb daarnet Menomena - Moms toegevoegd en het werd geaccepteerd, maar als ik de link open in het bericht dan verwijst het naar een ander album. Ook als ik kijk bij de toevoegingen, dan is het album toegevoegd door bone machine. Weliswaar enkele uren vroeger dan het bericht van tangmaster, maar toen ik het toevoegde wist ik zeker dat het nog niet werd toegevoegd of in de wachtlijst stond. Wat is er misgelopen ?

bone machine (crew)
IllumSphere schreef:
Ik heb daarnet Menomena - Moms toegevoegd en het werd geaccepteerd, maar als ik de link open in het bericht dan verwijst het naar een ander album. Ook als ik kijk bij de toevoegingen, dan is het album toegevoegd door bone machine. Weliswaar enkele uren vroeger dan het bericht van tangmaster, maar toen ik het toevoegde wist ik zeker dat het nog niet werd toegevoegd of in de wachtlijst stond. Wat is er misgelopen ?

Waarschijnlijk op hetzelfde moment toegevoegd. Voor ik deze toevoegde had ik toevoeglijst nog 'ns bekeken & gaf toevoegpagina ook niet aan dat hij in wachtrij stond.

Meneer Bungel
Staat ook nog niet op MM: Wizards of Ooze - Zambeezy. Als ik het goed heb is dat een verzamel-album(?).

bone machine (crew)
Meneer Bungel schreef:
Staat ook nog niet op MM: Wizards of Ooze - Zambeezy. Als ik het goed heb is dat een verzamel-album(?).

Voila! , is idd verzamel-album.

Meneer Bungel
Hartelijk dank weer!

Heb er nog eentje, ook een verzamel: James brown - Godfather of ....

Meneer Bungel
En ook nog: Best of Acid Jazz.

Zou iemand de EP Rebellion van Madball willen toevoegen?

Gaarne, doe ik even.

Meneer Bungel
Mogen Oorgasm titels ook op MM? Een voorbeeldje op Discogs.

Nope. Zie de Help (Wiki):

geen CD's die als extraatje bij bv. een boek, krant of tijdschrift zitten

Meneer Bungel
Bedankt. Dus deze ook niet? Ik weet niet zeker meer of die nu wel of niet bij een blad zat (Oor, Opscene)...?

-edit- en nog wachtend:
+ Corduroy - High Havoc en Corduroy - Something in my eye

Best of Acid jazz staat erop. En Corduroy - High Havoc nu ook.

Die ander van Corduroy is een single. Die mag alleen op de site als er 3 non-album tracks op zouden staan, maar dat is helaas niet het geval.

De cd van Something For The Weekend is officieel uitgegeven zo te zien. Mag op Mume.

Meneer Bungel
Bedankt weer!

Wat betreft die laatste: daar had ik de verkeerde te pakken: Corduroy - In Mini is een verzamel en kan er wel op, neem ik aan.

Meneer Bungel
Svendra schreef:
De cd van Something For The Weekend is officieel uitgegeven zo te zien. Mag op Mume.
Dan zal ik ook es wat doen en stuur ik die even in.

-edit- ingestuurd. -edit- Something for the Weekend (1994)

Gast
geplaatst: vandaag om 17:43 uur

geplaatst: vandaag om 17:43 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.