De Site / Algemeen / Albums toevoegen aan de site / Toevoeghulp
zoeken in:
0
geplaatst: 16 juni 2012, 22:24 uur

Dit album werd niet toegelaten door iemand van de crew, want 'een klassieke opera' en dit is niet toegestaan op MusicMeter.
Maar moet dit album net als andere albums van het Kronos Quartet niet op de site kunnen? Het is namelijk geen 'klassieke opera' maar een postmodern stuk en het lijkt mij het beste onder het genre avantgarde te passen. Eventueel aangevuld met folk.
Hier is het integraal te beluisteren:
YouTube - Tan Dun, Kronos Quartet, Wu Man Ghost Opera Avant Garde Performance, 1995
Het is een recent werk van Tan Dun (bekend van zijn muziek voor de film Crouching Tiger, Hidden Dragon), geschreven in opdracht van het Kronos Quartet. Het baseert zich op de 4000 jaar oude volkstraditie van de ghost opera maar is daar een moderne variant op.
One of the most fascinating of these is Ghost Opera, which puts a (post)modernist spin on an ancient and somewhat polarizing genre - the Chinese opera.
Commissioned in 1994 for the Kronos Quartet and pipa player Wu Man, the five movement Ghost Opera is fairly short (35 minutes) but packed with challenging material that will defy any listener's expectations.
link
Tan Dun’s Ghost Opera is inspired by childhood memories of the shamanistic ‘ghost operas’ of Chinese peasant culture. In this 4000-year-old tradition, humans and spirits of the future, the past, and nature communicate with each other.
link
0
geplaatst: 16 juni 2012, 23:45 uur
Ik vind dat Kronos wel gelijk heeft, zowieso lijkt er een heksenjacht begonnen door de crew op zgn. "klassieke muziek" van/door rockmuzikanten op MuMe... de ene na de andere plaat wordt verwijderd... net weer Tony Banks.... straks moet de Kyteman Orchestra er nog af... 

0
shadowboxer
geplaatst: 17 juni 2012, 15:43 uur
Iemand tijd en energie om deze plaat (Mind Butcher Collapse - Night Dress) toe te voegen?
Night Dress by Butcher Mind Collapse : Reviews and Ratings - Rate Your Music - rateyourmusic.com
Night Dress by Butcher Mind Collapse : Reviews and Ratings - Rate Your Music - rateyourmusic.com
0
geplaatst: 17 juni 2012, 15:49 uur
Ik heb weinig tijd want ik moet de hele dag tentamens voorbereiden, maar zou iemand van jullie Knowing is Half the Battle van The Subhuman voor me toe willen voegen? Alvast bedankt.
0
geplaatst: 17 juni 2012, 18:19 uur
0
geplaatst: 18 juni 2012, 19:17 uur
Bah, was ik zo lekker aan het toevoegen krijg ik de melding dat ik niet meer dan tien albums in de wachtrij mag hebben staan... 

0
geplaatst: 22 juni 2012, 09:59 uur
Ik kan ergens frontaal iets over het hoofd zien, maar is het nu verplicht om tracktijden toe te voegen als je een album op de website zet?
Ik krijg twee afwijzingen van een twee personen met de toelichting om de tracktijden toe te voegen........ ZEER irritant.
Ik krijg twee afwijzingen van een twee personen met de toelichting om de tracktijden toe te voegen........ ZEER irritant.
0
geplaatst: 22 juni 2012, 10:08 uur
Als de tracktijden beschikbaar zijn moeten ze worden toegevoegd sinds een paar weken. En nee, dat is niet irritant.
0
geplaatst: 22 juni 2012, 10:12 uur
FlyLo schreef:
Als de tracktijden beschikbaar zijn moeten ze worden toegevoegd sinds een paar weken. En nee, dat is niet irritant.
Oke, dat wist ik niet. Ik blijf erbij dat het wel degelijk zeer vervelend is. Als het album niet te vinden is via Last.fm of andere hulpsite, dan moet het allemaal handmatig ingevuld worden. Dat is onnodig om twee redenen: Of het album dat ik toevoeg is zo onbekend dat er niemand zich drukmaakt om ontbrekende tracktijden (dus een album die enkel mijn eigen administratie dient). Of ik voeg een album toe dat wel bekend is en als iemand graag de tracktijden erbij wil zien, mag hij dat zelf even toevoegen. Ik snap de redenering niet achter verplichte tracktijden. Albums toevoegen is al geen grote pret.
0
geplaatst: 22 juni 2012, 14:22 uur
Justinx schreef:
Als het album niet te vinden is via Last.fm of andere hulpsite, dan moet het allemaal handmatig ingevuld worden.
Als het album niet te vinden is via Last.fm of andere hulpsite, dan moet het allemaal handmatig ingevuld worden.
Ik vul nooit bij elke track apart de tijd in, maar gebruik altijd de window 'Handmatige Import'. Als je op een site de tracks met tijden vindt, selecteer & kopieer je het geheel in die window en dan gaat alles vanzelf. Toegegeven, vaak moet je de tekst vooraf nog even opschonen* maar dat is bijna altijd minder werk dan bij elke track afzonderlijk de tijd invullen.
*Als je bij elke track hetzelfde moet verwijderen bijvoorbeeld 'Listen Now' of '$0.89', kan dat natuurlijk simpel met zoek & vervang in bijv. een kladblok.
0
Meneer Bungel
geplaatst: 25 juni 2012, 19:06 uur
Nog niet op MM: Nina Simone. Kan er verder helaas weinig over vinden, dus of het te doen is...?
0
geplaatst: 25 juni 2012, 19:57 uur
Meneer Bungel schreef:
Nog niet op MM: Nina Simone. Kan er verder helaas weinig over vinden, dus of het te doen is...?
Nu wel.

Het is een Duitse verzamelaar uit 1993.

0
CHIEP (crew)
geplaatst: 25 juni 2012, 20:10 uur
Al jaren achter aan het zoeken maar nergens te vinden: is er iemand soms in het bezit van het album van Michael's Beatbox?
Kapitein Winokkio avant la lettre
.
.
0
geplaatst: 25 juni 2012, 21:39 uur
CHIEP schreef:
Al jaren achter aan het zoeken maar nergens te vinden: is er iemand soms in het bezit van het album van Michael's Beatbox?
.
. de kwakhak

werd enkel zo'n grote hit door die Hoogland-hype

'k zal mee voor je uitkijken, CHIEP!
0
CHIEP (crew)
geplaatst: 26 juni 2012, 01:01 uur
En dan zwijg ik nog over dat dodelijk irrante "Toeternitoe"
.
.
0
Zephyr
geplaatst: 26 juni 2012, 10:45 uur
Nog niet op MuMe : Jimmy Smith - The Best Of Jimmy Smith (1967)
Iemand die het album wil toevoegen ?
0
bone machine (crew)
geplaatst: 26 juni 2012, 11:00 uur
Zephyr schreef:
staat erop.
0
geplaatst: 26 juni 2012, 20:43 uur
Ik zou graag het volgende dubbel album op de site willen hebben, enkel weet ik niet hoe je de hoes, op een nette wijze, 200 bij 200 krijgt, de hoes is namelijk ietsje langwerpig:

1 The Scene - Iedereen is van de wereld
2 De Dijk - Ik kan het niet alleen
3 Doe Maar - Pa
4 De Kast - Een teken van leven
5 Bert Heerink - Julie July
6 Boudewijn de Groot - Het land van Maas en Waal
7 Clouseau - Daar gaat ze
8 Van Dik Hout - Laat het los
9 De Jazzpolitie - Liefdesliedjes
10 Toontje Lager - Ben jij ook zo bang
11 VOF de Kunst - Eén kopje koffie
12 Kadanz - In het donker (zien ze je niet)
13 Toast - Ik schreeuw het van de daken
Disc Two
1 Het Goede Doel - Alles geprobeerd
2 Bert Heerink - Wordt het geen tijd
3 De Jazzpolitie - Ze zijn terug
4 Van Dik Hout - Mijn held zijn
5 Doe Maar - De bom
6 De Kast - Ik mis je
7 Peter Koelewijn - Kom van dat dak af
8 Kadanz - Intimiteit
9 Toontje Lager - Verdriet in het verschiet
10 Guus Meeuwis - Het is een nacht.... (levensecht)
11 Volumia! - Mooi
12 Normaal - Oerend Hard
Titel: Pop in je Moerstaal Live
Label: Arcade
jaar: 197
link: Pop in je moerstaal live by Various Artists : Reviews and Ratings - Rate Your Music - rateyourmusic.com
Kan er iemand helpen?

1 The Scene - Iedereen is van de wereld
2 De Dijk - Ik kan het niet alleen
3 Doe Maar - Pa
4 De Kast - Een teken van leven
5 Bert Heerink - Julie July
6 Boudewijn de Groot - Het land van Maas en Waal
7 Clouseau - Daar gaat ze
8 Van Dik Hout - Laat het los
9 De Jazzpolitie - Liefdesliedjes
10 Toontje Lager - Ben jij ook zo bang
11 VOF de Kunst - Eén kopje koffie
12 Kadanz - In het donker (zien ze je niet)
13 Toast - Ik schreeuw het van de daken
Disc Two
1 Het Goede Doel - Alles geprobeerd
2 Bert Heerink - Wordt het geen tijd
3 De Jazzpolitie - Ze zijn terug
4 Van Dik Hout - Mijn held zijn
5 Doe Maar - De bom
6 De Kast - Ik mis je
7 Peter Koelewijn - Kom van dat dak af
8 Kadanz - Intimiteit
9 Toontje Lager - Verdriet in het verschiet
10 Guus Meeuwis - Het is een nacht.... (levensecht)
11 Volumia! - Mooi
12 Normaal - Oerend Hard
Titel: Pop in je Moerstaal Live
Label: Arcade
jaar: 197
link: Pop in je moerstaal live by Various Artists : Reviews and Ratings - Rate Your Music - rateyourmusic.com
Kan er iemand helpen?
0
geplaatst: 26 juni 2012, 21:24 uur
Een hoes moet 200 pixels breed zijn, maar niet per se 200 pixels hoog. Dus ik denk nu dat het je zelf gaat lukken. Zet hem op kanjer. 

0
geplaatst: 29 juni 2012, 10:54 uur
Ik ben bezig met het toevoegen van een obscuur soul album. Er is geen tracklist op internet beschikbaar, maar ik heb wel de achterkant van de lp. Kan iemand vertellen hoe ik deze tracklist (uit het plaatje: klik) moet noteren? Alvast bedankt!
* denotes required fields.