MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Albums toevoegen aan de site / Toevoeghulp

zoeken in:
Don Cappuccino schreef:
Zou iemand het album Endlessly In Motion van de band Moth willen toevoegen?

Ik heb hem ingestuurd.

Jurr_on schreef:
Verder vind ik Musicmeter een topsite, laat daar geen misverstand over ontstaan, maar het toevoeg-beleid mag naar mijn mening wel onder de loep worden gehouden.

Omdat het bij jou 1 keer misgaat? Er zijn mensen die zonder problemen duizenden albums toevoegen hier.

Nu heb je hem ook weer dubbel ingestuurd. Zo wordt het nooit wat.

herman schreef:
(quote)

Omdat het bij jou 1 keer misgaat? Er zijn mensen die zonder problemen duizenden albums toevoegen hier.

Nu heb je hem ook weer dubbel ingestuurd. Zo wordt het nooit wat.

Ho wacht, niet dubbel. Uit het bericht van T.O. maak ik op dat mijn toevoeging is verwijderd. Ik heb hem daarom opnieuw toegevoegd. Van een ander lid begreep ik dat hij hem ook heeft ingediend.
Dat kan ik niet zien bij het toevoegen, misschien niet zo'n gek idee om al ingediende toevoegingen, die nog niet zijn goedgekeurd. toch te scannen. Zo kan bij gebruikers die een album willen aanmelden al zichtbaar gemaakt worden dat het betreffende album reeds is ingediend en wacht op een goedkeuring.

Dat is al het geval, je hebt denk ik niet goed gekeken

Jurr_on schreef:
Van een ander lid begreep ik dat hij hem ook heeft ingediend.
Dat kan ik niet zien bij het toevoegen,

Jawel, je krijgt een melding als een gelijkend album op de site òf al in de wachtrij staat. Als je dan even checkt wat er aan de hand is, gaat het goed.

Svendra schreef:

Jawel, je krijgt een melding als een gelijkend album op de site òf al in de wachtrij staat. Als je dan even checkt wat er aan de hand is, gaat het goed.

Niet altijd.

Afgelopen zondag heb ik The World Needs Changing toegevoegd, alleen was J.J. Wever een uurtje eerder als ik.
Het album stond dus al in de wachtrij maar ik kreeg daar geen melding van.

Svendra schreef:
(quote)

Oke top! In dit geval zal dat niet zijn weergegeven omdat we ongeveer gelijktijdig het album aan het toevoegen waren, maar dit is iets ingewikkelder om te voorkomen. Tenzij de al-ingediend-check pas wordt uitgevoerd aan het einde.

In theorie kan het dat niet jij, maar de andere toevoeger die melding hebt gehad. Hij heeft zijn toevoeging 4 minuten eerder ingediend, maar je krijgt de melding al nadat je het veld met artiest, titel enzo hebt ingevuld en naar de stap waarin je land, genre en tracklisting invult gaat. Kan best zijn dat jij hem daar nog voor was, maar vervolgens 5 minuten of langer bezig was met de resterende stappen.

Soms verschijnt er ook wel eens geen melding als er ergens een klein verschil zit in artiest of titel.

herman schreef:
In theorie kan het dat niet jij, maar de andere toevoeger die melding hebt gehad. Hij heeft zijn toevoeging 4 minuten eerder ingediend, maar je krijgt de melding al nadat je het veld met artiest, titel enzo hebt ingevuld en naar de stap waarin je land, genre en tracklisting invult gaat. Kan best zijn dat jij hem daar nog voor was, maar vervolgens 5 minuten of langer bezig was met de resterende stappen.

Soms verschijnt er ook wel eens geen melding als er ergens een klein verschil zit in artiest of titel.

Als het album pas wordt geregistreerd voor de al-ingediend-check nadat het volledige toevoegformulier is doorlopen (alle drie de pagina's; albumtitel/artiest, tracklist en opmerkingen), dan kan het zelfs voorkomen dat geen van beide toevoegers een melding krijgt, simpelweg omdat het album nog niet geregistreerd staat als toegevoegd.

Dat zou ook kunnen inderdaad.

Klopt helemaal wat jullie zeggen.

Bij het geval thelion zijn de twee 'herman-verklaringen' het meest waarschijnlijk, gezien het grote tijdsverschil tussen de toevoegingen van J.J.Wever en thelion.

De situatie die Jurr_on beschrijft zal misschien vaker voorkomen, en veroorzaakt doublures zonder meldingen vooraf. Het kan misgaan wanneer twee toevoegers ongeveer gelijk met hetzelfde album bezig zijn. Om precies te zijn als toevoeger A al met stap 3 begonnen is terwijl toevoeger B nog niet klaar is.

Het zij zo. Als je het moment van melding naar achteren zou verplaatsten, neemt het aantal doublures meteen af. Maar dan voorspel ik (nog meer ) boze reacties over veel werk voor niets.

Soledad
Kan iemand mij helpen met het toevoegen van een afbeelding aan de artiestenpagina. Ik plak bij Archie Shepp de volgende url

http://en.wikipedia.org/wiki/File:Archie_shepp_Warszawa_1.jpg

En hij pakt em vervolgens niet. Wat doe ik fout? Alvast bedankt!

CHIEP (crew)
Je moet voor artiestenfoto's van Wikipedia altijd de link kopïeren die schuilgaat achter "description page there" (onder de foto).

Soledad
Kun je een voorbeeld geven hoe de link eruit moet zien>?

Soledad
Mijn dank is groot stoepkrijt

Stijn_Slayer
Vraagje: Mag de cd van Lavinia Meijer waarop zij muziek van Philip Glass speelt eigenlijk op de site? Aangezien Glass er zelf wel op staat en het om een solo uitvoering gaat waar geen andere muzikanten bij betrokken zijn.

Lavinia Meijer is een klassieke harpiste die -als enig uitvoerende- werken speelt van de componist Philip Glass en de cd is uitgebracht op een klassiek label. Dit pleit ervoor om de cd niet toe te laten.

Maar het is zeker een lastige! De muziek van Glass vinden we 'net niet klassiek' en is toegestaan als hij (of zijn ensemble) de uitvoerende is. En wanneer een ander die muziek uitvoert, mag het niet? Dat wringt misschien een beetje, maar als ik de klassieke interpretatie van Lavinia beluister zeg ik toch: niet doen.

Don Cappuccino schreef:
Zou iemand het album Endlessly In Motion van de band Moth willen toevoegen?

Het album staat er op. Moth - Endlessly in Motion (2013)

Suede

Deze band leeft dus weer. Hoe moet je dit aanpassen?

chevy93 schreef:
Suede

Deze band leeft dus weer. Hoe moet je dit aanpassen?

Heb het net even aangepast.

In Transit | Recycle Culture - recycleculture.bandcamp.com

iemand die me kan zeggen van welk land dit is?

Zou iemand het album Vela van The Schoenberg Automaton willen toevoegen?

Bedankt, CHIEP!

Stijn_Slayer
Svendra schreef:
Lavinia Meijer is een klassieke harpiste die -als enig uitvoerende- werken speelt van de componist Philip Glass en de cd is uitgebracht op een klassiek label. Dit pleit ervoor om de cd niet toe te laten.

Maar het is zeker een lastige! De muziek van Glass vinden we 'net niet klassiek' en is toegestaan als hij (of zijn ensemble) de uitvoerende is. En wanneer een ander die muziek uitvoert, mag het niet? Dat wringt misschien een beetje, maar als ik de klassieke interpretatie van Lavinia beluister zeg ik toch: niet doen.

Geen overtuigende redenatie, maar oke. Het is precies dezelfde muziek, alleen op harp i.p.v. piano e.d. Bijvoorbeeld Music for 18 Musicians is dan nog veel 'klassieker'.

Dat klopt, en dat bedoelde ik met die opmerking over 'wringen' en dat het lastig is. Het feit dat de (bijna klassieke) muziek van Glass door een ander wordt uitgevoerd, laat ik negatief meewegen maar daar zijn geen regels over, voor zover ik weet. Mochten anderen vinden dat hij toch op de site kan, zal ik niet dwarsliggen .

Gast
geplaatst: vandaag om 15:49 uur

geplaatst: vandaag om 15:49 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.