De Site / Algemeen / Albums toevoegen aan de site / Toevoeghulp
zoeken in:
0
geplaatst: 9 maart 2013, 01:55 uur
0
geplaatst: 9 maart 2013, 07:54 uur
DjFrankie schreef:
Het enige wat is mis met toevoegen, dat je bij de artiest geen alias van een andere artiest kunt aangeven. Je hebt veel artiesten die onder verschillende namen albums hebben gemaakt, nu moet ik na het toevoegen weer een correctie indienen. Niet echt handig.
Het enige wat is mis met toevoegen, dat je bij de artiest geen alias van een andere artiest kunt aangeven. Je hebt veel artiesten die onder verschillende namen albums hebben gemaakt, nu moet ik na het toevoegen weer een correctie indienen. Niet echt handig.
Aliassen maken is tricky: voor je het weet heb je aliassen die in cirkeltjes naar elkaar verwijzen en dan is het een gepuzzel om eruit te komen. Bij een toevoeging kun je als verzoek meesturen of een crewer even de alias maakt. Dat werkt sneller dan een correctie indienen.
0
geplaatst: 9 maart 2013, 09:58 uur
Bedankt voor deze onderbouwing van mijn vorige post
. De oorzaak waren aliassen die in cirkeltjes naar elkaar verwezen. Opgelost.
0
geplaatst: 9 maart 2013, 10:58 uur
Nu heb ik net House Party VI toe gevoegd blijkt (wederom) dat hij al op de site staat.
Kreeg er geen melding van tijdens het toevoeg proces en ook bij het zoeken op de site kwam hij niet voor probeer zelf met de zoek term house party
Dit is nu al de zoveelste keer dat ik een album via deze manier dubbel toevoeg, meer mensen hier last van, en kan er iets aan de zoek functie worden gedaan zodat wel alle relevante albums naar voren komen?
Kreeg er geen melding van tijdens het toevoeg proces en ook bij het zoeken op de site kwam hij niet voor probeer zelf met de zoek term house party
Dit is nu al de zoveelste keer dat ik een album via deze manier dubbel toevoeg, meer mensen hier last van, en kan er iets aan de zoek functie worden gedaan zodat wel alle relevante albums naar voren komen?
0
geplaatst: 9 maart 2013, 11:00 uur
Vreemd, ik krijg wel een waarschuwing bij toevoegen. Wellicht over heen gelezen? Ook vind ik het album via snelzoeken rechtsboven. Wat wel een fout lijkt, is dat het album niet terug komt bij de zoekterm "house party", zal daar binnenkort naar kijken.
0
geplaatst: 9 maart 2013, 11:42 uur
Stel dat een album heruitgebracht wordt met bonustracks,
maar je vindt niet meteen de tracktijden, mogen ze er dan op?
0
geplaatst: 9 maart 2013, 18:40 uur
Wil iemand deze ff toevoegen Drones, The (2) - I See Seaweed (CD, Album) at Discogs ?
0
bone machine (crew)
geplaatst: 9 maart 2013, 18:47 uur
ThirdEyedCitizen schreef:
Wil iemand deze ff toevoegen Drones, The (2) - I See Seaweed (CD, Album) at Discogs ?
Ingestuurd.
0
geplaatst: 10 maart 2013, 11:07 uur
dazzler schreef:
Good Question. Gooi ik even in de groep. Edit: het antwoord is ja.
0
geplaatst: 11 maart 2013, 11:14 uur
Dankjewel.
Ik neem aan dat het niet aanvaarden van Wikipedialinks als bewijs vooral gericht is op mogelijk te voorbarige info over nog te verschijnen albums.
Mijn ervaring leert echter dat wanneer het over vroegere releases gaat Wikipedia (samengesteld door fans van een band) betrouwbaarder is dan Discogs (eerder door verzamelaars samengesteld). Ik heb het dan vooral over releasedata, tracklijsten en tracktijden.
Ik wilde dat toch even meedelen.
Een wikipediapagina toont vaak meer gegevens in één oogopslag dan een Discogspagina.
Er staat ook meer duiding bij, waardoor je beter kan inschatten wat correct is.
Wellicht is een combinatie van beide bronnen nog wel de beste.
Ik neem aan dat het niet aanvaarden van Wikipedialinks als bewijs vooral gericht is op mogelijk te voorbarige info over nog te verschijnen albums.
Mijn ervaring leert echter dat wanneer het over vroegere releases gaat Wikipedia (samengesteld door fans van een band) betrouwbaarder is dan Discogs (eerder door verzamelaars samengesteld). Ik heb het dan vooral over releasedata, tracklijsten en tracktijden.
Ik wilde dat toch even meedelen.
Een wikipediapagina toont vaak meer gegevens in één oogopslag dan een Discogspagina.
Er staat ook meer duiding bij, waardoor je beter kan inschatten wat correct is.
Wellicht is een combinatie van beide bronnen nog wel de beste.
0
geplaatst: 11 maart 2013, 14:55 uur
dazzler schreef:
Ik denk inderdaad dat Wikipedia bij oude releases behoorlijk betrouwbaar is. Zelfs betrouwbaarder dan Discogs kan ik niet bevestigen, want (ook) bij Discogs kom ik zelden fouten tegen.
De ontoelaatbaarheid van Wikipedia als bron geldt bij toevoegingen van recente en toekomstige releases. Bij oudere releases zijn we soepeler, maar het is prettig als zo 'officiëel' mogelijke links worden meegestuurd.
0
geplaatst: 13 maart 2013, 18:19 uur
Iemand zin om deze verzamelboxen en (nog beter) de bijbehorende originele albums toe te voegen?
Anthony Braxton - The Complete Remastered Recordings On Black Saint & Soul Note (CD) at Discogs
George Russell - The Complete Remastered Recordings On Black Saint & Soul Note (CD) at Discogs
Henry Threadgill - The Complete Remastered Recordings On Black Saint & Soul Note (CD, Album) at Discogs
Paul Motian - The Complete Remastered Recordings On Black Saint & Soul Note (CD) at Discogs
Charlie Haden - The Complete Remastered Recordings On Black Saint & Soul Note (CD, Album, Album, Album, Album, Album) at Discogs
Er zal van die andere boxen al vast wat op de site staan (niet echt gecheckt), maar alles op die box van Braxton is volgens mij compleet onbekend hier.
Anthony Braxton - The Complete Remastered Recordings On Black Saint & Soul Note (CD) at Discogs
George Russell - The Complete Remastered Recordings On Black Saint & Soul Note (CD) at Discogs
Henry Threadgill - The Complete Remastered Recordings On Black Saint & Soul Note (CD, Album) at Discogs
Paul Motian - The Complete Remastered Recordings On Black Saint & Soul Note (CD) at Discogs
Charlie Haden - The Complete Remastered Recordings On Black Saint & Soul Note (CD, Album, Album, Album, Album, Album) at Discogs
Er zal van die andere boxen al vast wat op de site staan (niet echt gecheckt), maar alles op die box van Braxton is volgens mij compleet onbekend hier.
0
geplaatst: 13 maart 2013, 19:53 uur
Wat is eigenlijk het streven van de site mbt toevoegingen? Ik vraag me soms af bij releases die ik tegenkom ''of ze wel interessant genoeg zijn''. Wil MusicMeter een zo compleet mogelijke verzameling van alle uitgebrachte albums (en ter aanvulling EP's) zijn? Of heeft een album waarbij waarschijnlijk niet gereageerd en gestemd gaat worden weinig meerwaarde?
0
geplaatst: 13 maart 2013, 20:00 uur
Dat laatste, maar dat is natuurlijk nogal moeilijk te voorspellen.
0
geplaatst: 13 maart 2013, 20:54 uur
Het lijkt mij dat (op termijn) zo compleet mogelijk het streven is. Ik gebruik MuMe graag als 'naslagwerk' (fijne interface en layout), helaas is de site daarvoor meestal te incompleet.
0
geplaatst: 13 maart 2013, 21:46 uur
Paalhaas schreef:
Het lijkt mij dat (op termijn) zo compleet mogelijk het streven is. Ik gebruik MuMe graag als 'naslagwerk' (fijne interface en layout), helaas is de site daarvoor meestal te incompleet.
Inderdaad, zo gebruik ik MusicMeter ook het liefst, vandaar mijn vraag. Ik snap FlyLo's reactie ook wel. Ik denk ook dat hoe meer albums op deze site staan, hoe meer mensen die op die albums zoeken MusicMeter kunnen ontdekken.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 13 maart 2013, 23:01 uur
Paalhaas schreef:
Ook ik ben het hier mee eens, kom zelf ook nog steeds albums tegen die ik hoor en er niet opstaan, vooral genres als black metasl industrial en gothic albums zijn er nog legio die in de wacht staan bij mij.
0
geplaatst: 14 maart 2013, 00:47 uur
Ik denk niet dat het de bedoeling is om een zo compleet mogelijke database te hebben. Het is niet omdat er niemand reageert of stemt dat het betekent dat het geen meerwaarde heeft. Om een zo breed mogelijk publiek te hebben, moet je ook in staat zijn om voor ieder wat wils te hebben (en dat al geïmplementeerd te hebben). Het is inderdaad moeilijk te voorspellen, maar de kans is er altijd. Hoe klein die ook mag zijn.
0
geplaatst: 15 maart 2013, 15:47 uur
Iemand die 'The Lost Album' van Treat Her Right toe wil voegen? Is Mark Sandman's discografie op MM ook compleet 

0
geplaatst: 15 maart 2013, 15:48 uur
0
geplaatst: 15 maart 2013, 16:46 uur
0
geplaatst: 17 maart 2013, 19:41 uur
Shakin' Stevens - Epic Years
In bovenstaande link vind je een box met alle albums die Shakin' Stevens uitbracht voor Epic,
aangevuld met bonustracks en een exclusief 10de schijfje waarop de extended versies staan.
Dergelijke releases zijn nu in de mode. En je mag ze strikt genomen op MuMe zetten
omdat ze bonustracks bevatten ten opzichte van eerdere releases. Dat worden dan toevoegingen
met ellenlange tracklijsten ... We hebben ze de laatste jaren wel meermaals zien opduiken.
Soms (niet altijd dus) worden de expanded albums uit de box ook afzonderlijk uitgebracht.
Daarom een voorstel (met de box van Shakin' Stevens als voorbeeld).
Waarom niet alle bonustracks gewoon toevoegen aan de reguliere albums
die al op de site staan (ongeacht het feit of de expanded albums al dan niet los verkrijgbaar zijn).
Discogs doet het bij Shakin' Stevens ook.
Bij de box zelf (neem nu die van Shakin' Stevens) plaats je dan
voor de eerste 9 expanded albums een link naar de reguliere albums die al op de site staan
en voeg je tenslotte de tracks van dat 10de exclusieve schijfje integraal toe.
In bovenstaande link vind je een box met alle albums die Shakin' Stevens uitbracht voor Epic,
aangevuld met bonustracks en een exclusief 10de schijfje waarop de extended versies staan.
Dergelijke releases zijn nu in de mode. En je mag ze strikt genomen op MuMe zetten
omdat ze bonustracks bevatten ten opzichte van eerdere releases. Dat worden dan toevoegingen
met ellenlange tracklijsten ... We hebben ze de laatste jaren wel meermaals zien opduiken.
Soms (niet altijd dus) worden de expanded albums uit de box ook afzonderlijk uitgebracht.
Daarom een voorstel (met de box van Shakin' Stevens als voorbeeld).
Waarom niet alle bonustracks gewoon toevoegen aan de reguliere albums
die al op de site staan (ongeacht het feit of de expanded albums al dan niet los verkrijgbaar zijn).
Discogs doet het bij Shakin' Stevens ook.
Bij de box zelf (neem nu die van Shakin' Stevens) plaats je dan
voor de eerste 9 expanded albums een link naar de reguliere albums die al op de site staan
en voeg je tenslotte de tracks van dat 10de exclusieve schijfje integraal toe.
0
geplaatst: 18 maart 2013, 11:41 uur
Zou iemand "Boil - Axiom" willen toevoegen aan de site. Ik ben recentelijk zelf gestopt met het toevoegen, want er wordt teveel willekeur gebruikt bij het wel of niet toevoegen van een album. Ik kan zelf namelijk nergens bevestigen via een website wat de tracktijden zijn en dan wordt het toch weer afgekeurd.
https://www.facebook.com/boilmusic#!/boilmusic?fref=ts
BOIL | Gratis muziek, tourneedata, foto's, video's - myspace.com
Geweldig album overigens, daarom moet hij er ook op;-)
https://www.facebook.com/boilmusic#!/boilmusic?fref=ts
BOIL | Gratis muziek, tourneedata, foto's, video's - myspace.com
Geweldig album overigens, daarom moet hij er ook op;-)
0
geplaatst: 18 maart 2013, 13:15 uur
Ayreonfreak schreef:
Ik kan zelf namelijk nergens bevestigen via een website wat de tracktijden zijn en dan wordt het toch weer afgekeurd.
Ik kan zelf namelijk nergens bevestigen via een website wat de tracktijden zijn en dan wordt het toch weer afgekeurd.
Een album wordt toegelaten zonder tracktijden wanneer deze niet of nauwelijks vindbaar zijn.
0
geplaatst: 18 maart 2013, 15:04 uur
Svendra schreef:
Een album wordt toegelaten zonder tracktijden wanneer deze niet of nauwelijks vindbaar zijn.
(quote)
Een album wordt toegelaten zonder tracktijden wanneer deze niet of nauwelijks vindbaar zijn. Niet bij mij dus. Mijn toevoeging vaThe Aurora project is daarop afgekeurd. En ik heb het al eens eerder gehad.
* denotes required fields.