MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Albums toevoegen aan de site / Toevoeghulp

zoeken in:

Yann Samsa
Iemand die Life Without Jazz van Idiot Glee wil toevoegen? Dank dank dank.

Yann Samsa schreef:
Iemand die Life Without Jazz van Idiot Glee wil toevoegen? Dank dank dank.

staat in de wacht

Yann Samsa
En ondertussen al op de site. Merci, Lion!

(excuus voor de vertraagde reactie)!

Zou iemand mij kunnen helpen met het toevoegen van de split LP tussen Amarok en Hell? Is dit jaar uitgekomen. Blijf vastzitten op de releasedatum en op de hoes.

De hoes kan ik wel vinden alleen de releasedatum nog niet.
Hoes

Edit: op discogs staat maart 2013

Amarok Hell split

Beste crew,

Even meedelen dat ik naar aanleiding van onderstaand topic ...
Muziek >> Algemeen >> OORdelen
... de albums die in OOR besproken werden screen op MusicMeter.

Ik probeer fouten te corrigeren (label, tracklijst en -tijden, hoes en jaartal).
Albums die niet op de site staan, probeer ik toe te voegen.

Tot nu toe verloopt de communicatie met de crew hierin aangenaam en vlot.
Ik wens dat graag zo te houden. Daarom wilde ik hier even toelichten waarom ik me
de laatste tijd opvallend actief bezig hou met soms volslagen onbekend gebleven platen.

En als sommige toevoegingen of correcties dubbel arriveren, is dat omdat mijn pc
de laatste tijd "de hik" heeft en commando's soms dubbel (vandaag bleek zelfs driedubbel)
uitgevoerd worden. Mijn excuses voor de ongemakken die dit met zich mee zou brengen.

De Bill Callahan, die vermeldt staat als uitvoerder op het album [Two's Company, is niet de Bill Callahan van Smog.

(Logisch ook, in 1952 was die laatste nog niet geboren. )

Kan dit worden aangepast?

Bruno_6 schreef:
Kan dit worden aangepast?

Edit: Is inmiddels aangepast.

Iemand die de platen uit 2009 en 2013 toe wilt voegen? Dank dank dank!

Albums by Makthaverskan - Rate Your Music - rateyourmusic.com

eightynine schreef:
Iemand die de platen uit 2009 en 2013 toe wilt voegen? Dank dank dank!

Albums by Makthaverskan - Rate Your Music - rateyourmusic.com

Staan erop.

Top!!!

Meneer Bungel
Various / Frank Zappa - How's Your Bird? (Vinyl) at Discogs

Staat nog niet op MM geloof ik, wie zin heeft...

Bestaat er een mogelijkheid
om samenwerkingsverbanden te aliassen aan alle individuele betrokkenen?

Er staan namelijk heel wat eenmalige samenwerkingsverbanden
onder een aparte noemer op de site. En het is niet zo overzichtelijk
om te moeten vaststellen dat een paar albums van de artiest
niet in zijn discografie staan omdat ze ergens apart staan.

Indien die mogelijkheid niet bestaat.

* Kan ze dan door Jordy overwogen worden?
* Of zijn er daarnaast ook inhoudelijke bezwaren?

Er bestaat al een manier om de koppeling te maken die je (volgens mij) bedoelt: vul op de artiestpagina van zo'n samenwerkingsverband de leden in.

Zie bijvoorbeeld de verschillende combinaties met Brian Eno onder het kopje 'Groepen/Samenwerkingen'. Dat lijkt me eleganter dan te werken met aliassen en uiteindelijk ook overzichtelijker.

Neen, dat bedoel ik niet.

Nu krijg je in de discografie een chronologisch overzicht van alle Eno albums,
behalve die waarop hij samenwerkt met andere artiesten.

Die albums krijg je nu niet te zien op de artiestenpagina.
Je ziet wel de samenwerkingsverbanden, maar niet de albums zelf.

Zo'n samenwerkingsverband waarbij twee artiesten samen aan een album werkten,
hoort naar mijn aanvoelen ook terug te vinden te zijn in de discografie van beide artiesten.

Op discogs doet men het wel zo (neem nu Eno en Budd).

Brian Eno

Harold Budd

Je vindt de albums waar ze samen aan werkten in beide discografieën terug.

Ik mis dat ook wel een beetje. Misschien zouden ze in plaats van eronder gewoon ertussen kunnen staan, zonder ze te aliassen. Waarbij je er dan voor kunt kiezen een discografie met en zonder samenwerkingsverbanden te laten zien. Een beetje vergelijkbaar met de manier waarop bonustracks bij albums wel of niet worden weergegeven.

Ah, ik snap het nu. Het is de vraag wat overzichtelijker is want voor iemand die bijvoorbeeld de 'zuivere' albums van Eno wil zien, is Discogs een zoekplaatje.
Maar goed, als we die Discogs aanpak willen, dan is inderdaad een nieuw soort 'vlaggetje' nodig die artiesten aan samenwerkingsverbanden koppelt.

Edit: als je de lijst kunt in- en uitklappen (wat herman zegt) blijft het idd. overzichtelijk.

Lijkt mij ook erg handig inderdaad!

Eigenlijk zou je dan bij het toevoegen van een album ook meerdere artiesten moeten kunnen invullen als albumartiest..

dazzler schreef:
Neen, dat bedoel ik niet.
Nu krijg je in de discografie een chronologisch overzicht van alle Eno albums,
behalve die waarop hij samenwerkt met andere artiesten.

Als je dat wilt weten kun je bij "Zoeken op artiest" het vinkje "Ook zoeken naar albums van groepen met / samenwerkingen van deze artiest" aanzetten.

Is het King Sunny Adé of King Sunny Ade?

Volgens Wikipedia is de eerste schrijfwijze correct, al geeft discogs net als MusicMeter aan
dat zijn naam op beide manieren op de hoezen is terug te vinden.

Nu staat hij onder beide namen op de site. En ook de albums
met "His African Beats" hebben zowel Sunny Adé als Sunny Ade als hoofdmuzikant.

Welk crewlid hakt de knoop door en probeert alle albums netjes op een rijtje te krijgen? Ik denk
dat die met "His African Beats" ook als een alias van de solo-artiest mogen beschouwd worden.

tangmaster
dazzler schreef:
Is het King Sunny Adé of King Sunny Ade?

Volgens Wikipedia is de eerste schrijfwijze correct, al geeft discogs net als MusicMeter aan
dat zijn naam op beide manieren op de hoezen is terug te vinden.

Nu staat hij onder beide namen op de site. En ook de albums
met "His African Beats" hebben zowel Sunny Adé als Sunny Ade als hoofdmuzikant.

Welk crewlid hakt de knoop door en probeert alle albums netjes op een rijtje te krijgen? Ik denk
dat die met "His African Beats" ook als een alias van de solo-artiest mogen beschouwd worden.

King Sunny Ade, opgelost.

De schrijfwijze op de hoes is leidend. Als hoezen met verschillende schrijfwijzen voorkomen, komen die ook op MuMe voor en wordt er gewerkt met aliassen. Er hoeft dus geen knoop te worden doorgehakt, maar het kan geen kwaad om te checken of alles consequent is gebeurd en of de juiste aliassen zijn aangebracht.

Edit: tangmaster is al aan de slag geweest.

Ik voegde twee albums toe van Pieces of a Dream.
Er stonden van deze band al platen op de site, maar kennelijk als Pieces Of A Dream.

Wat is hier de regel?
Schrijf je in een bandnaam de voorzetsels en lidwoorden met of zonder hoofdletter?

Casartelli (moderator)
Het lijkt erop dat je af mag wijken van de gangbare hoodletterregels als dat artistiek gewenst is (dEUS, a-ha). Dat het onder één artiest scharen van albums in de database kennelijk hoofdlettergevoelig is, komt mij eigenlijk nog storender voor.

In dit geval lijkt er geen artiestieke noodzaak voor hoofdletters, dan gelden de standaard regels voor hoofdlettering en heeft Pieces of a Dream de voorkeur. Aangepast.

Het komt ook voor dat verschillende schrijfwijzen nadrukkelijk naast elkaar bestaan, ook op de hoesjes. Dan is het beter om ze beide te vermelden en met aliassen te werken. .

Dank voor het antwoord op beide vragen.

In het verlengde hiervan ...

Jean-Michel Jarre - Wikipedia - nl.wikipedia.org

Moet het niet Jean-Michel Jarre (met koppelteken) zijn in plaats van ...

Jean Michel Jarre

Gast
geplaatst: vandaag om 08:49 uur

geplaatst: vandaag om 08:49 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.