MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Albums toevoegen aan de site / Toevoeghulp

zoeken in:
tangmaster
musician schreef:
Wie wil er zo vriendelijk zijn om dit album:

(afbeelding)

toe te voegen aan de site?

Het gaat om Waiting for the Dawn (2013) van The Mowgli's. Het verschijnt 18 juni. Ze hebben het maar druk!
BVD!

The Mowgli’s - Waiting for the Dawn (2013)

Wat een snelheid!

AngerburN
Waarom mogen er geen heruitgebracht albums worden toegevoegd? Zoals limited editions of box sets? Dit kan toch alleen maar de database te goede komen? En het maakt een beter overzicht in je collectie, aangezien ik ook veel cd's toevoeg op Discogs had ik zin er hier ook een hele hoop aan toe te voegen. En soms zijn her uitgaves toch wel handig want er zitten soms onuitgebrachte tracks op?

Sietse
Hmm, ik heb net Yannick Dauby ‎– 蛙界蒙薰 ( Wā Jiè Méng Xūn ) toegevoegd aan de site maar hij heeft van de toevoeging het volgende gemaakt: Yannick Dauby - %u86D9%u754C%u8499%u85B0 (W%u0101 Jiè Méng X%u016Bn )

Kan dit worden aangepast of de toevoeging worden afgekeurd zodat ik het snel kan wijzigen?

AngerburN schreef:
Waarom mogen er geen heruitgebracht albums worden toegevoegd? Zoals limited editions of box sets? Dit kan toch alleen maar de database te goede komen? En het maakt een beter overzicht in je collectie, aangezien ik ook veel cd's toevoeg op Discogs had ik zin er hier ook een hele hoop aan toe te voegen. En soms zijn her uitgaves toch wel handig want er zitten soms onuitgebrachte tracks op?

Daarvoor dient de functie "Bonustracks" op de site.

tangmaster
Sietse schreef:
Hmm, ik heb net Yannick Dauby ‎– 蛙界蒙薰 ( Wā Jiè Méng Xūn ) toegevoegd aan de site maar hij heeft van de toevoeging het volgende gemaakt: Yannick Dauby - %u86D9%u754C%u8499%u85B0 (W%u0101 Jiè Méng X%u016Bn )

Kan dit worden aangepast of de toevoeging worden afgekeurd zodat ik het snel kan wijzigen?

Yannick Dauby - 蛙界蒙薰 (2013)

Staat nu toch goed.

AngerburN
brajoapau schreef:
(quote)

Daarvoor dient de functie "Bonustracks" op de site.

Dat heb ik ook al gevonden alleen zijn gewone geremasterde versies niet welkom?

Link

Iets zoals dit is hier niet welkom?

Sietse

Dank je

tangmaster
AngerburN schreef:
(quote)

Dat heb ik ook al gevonden alleen zijn gewone geremasterde versies niet welkom?

Link

Iets zoals dit is hier niet welkom?

De volgende regel geldt, als het album in 1976 is uitgebracht en op de site staat is een geremasterde versie die identiek is aan het origineel niet toegestaan op de site, als de 2e versie nog andere tracks bevat, worden die als bonus tracks toegevoegd aan het bestaande album en worden tevens aangevinkt.

AngerburN
tangmaster schreef:
(quote)

De volgende regel geldt, als het album in 1976 is uitgebracht en op de site staat is een geremasterde versie die identiek is aan het origineel niet toegestaan op de site, als de 2e versie nog andere tracks bevat, worden die als bonus tracks toegevoegd aan het bestaande album en worden tevens aangevinkt.

En als het nu bijvoorbeeld andere artwork heeft? Want ik heb een Dean Martin Reissue maar van 2011 terwijl er hier eentje opstaat van 2004 maar deze heeft een aantal tracks die op de 2004 niet opstaan met ook een andere cover. En dan is de mijn blijkbaar uit Europa nog ook en die op de website uit de US. Beetje misleidend als je het mij vraagt.

tangmaster
AngerburN schreef:
(quote)

En als het nu bijvoorbeeld andere artwork heeft? Want ik heb een Dean Martin Reissue maar van 2011 terwijl er hier eentje opstaat van 2004 maar deze heeft een aantal tracks die op de 2004 niet opstaan met ook een andere cover. En dan is de mijn blijkbaar uit Europa nog ook en die op de website uit de US. Beetje misleidend als je het mij vraagt.

Bij de cover wordt die van de eerste release bebruikt, dat zijn nu eenmaal de regels op MuMe.

Maar goed lees eerst de wiki eens goed, en op MuMe gaat het dus niet om een komplete Discografie zoals bijv. op Discogs.

AngerburN
tangmaster schreef:
(quote)

Bij de cover wordt die van de eerste release bebruikt, dat zijn nu eenmaal de regels op MuMe.

Maar goed lees eerst de wiki eens goed, en op MuMe gaat het dus niet om een komplete Discografie zoals bijv. op Discogs.

Okido zal ik doen

het lukt mij niet op dit album toe te voegen. iemand enig idee wat er misgaat?

Mume geeft aan dat er foutmelding is opgetreden... etc. Kan het komen door het gebruik van de japanse tekens?

Wanneer komt er een foutmelding? Bij de laatste stap? Dan ligt aan de .jpg/.jpeg afbeelding van de cover. Gewoon een nieuwe versie van opslaan via een fotobewerkingsprogramma en opnieuw proberen.

ok zal dat proberen

edit: ik heb een nieuwe .jpg gemaakt met irfanview, maar geeft nog steeds op het laatst een foutmelding: "Er is een onbekende fout opgetreden, excuses voor het ongemak".

Misschien wil iemand anders het proberen.

Misschien dat het met deze afbeelding wel lukt?
http://img46.imageshack.us/img46/1699/img56sj.jpg
Ik wou de toevoeging wel doen, maar zit momenteel aan de limiet.

ik probeer het nog een keer.

edit: Het is gelukt. Bedankt!

Mooi zo!

Nog eens een oude vraag opnieuw stellen.

Mike Oldfield en The Alan Parsons Project zijn artiesten die er om bekend staan
voortdurend met gastvocalisten te werken. Bij Mike Oldfield staan (behalve bij Five Miles Out)
de gastvocalisten bij zijn jaren 80 platen op deze site vermeld, bij The Alan Parsons Project
werden correcties mét gastvocalisten in het verleden door de crew afgekeurd.

Ik ken de regel over het al dan niet op de hoes vermeld staan van gastartiesten.
Maar is het niet gewoon "logisch" om dat bij Oldfield en Parsons gewoon systematisch te doen?
Op de singles van deze albums stonden die gastvocalisten meestal wel op de hoes vermeld.

Het draagt zelfs bij tot de discussies over het album als te lezen is wie de gastzanger.

Deze box Byrds, The - The Complete Columbia Albums Collection (CD) at Discogs staat nog niet op de site: álle albums van The Byrds - mét bonusnummers - in één box. Is opname mogelijk door een koppeling te leggen met de afzonderlijke albums waaruit de box bestaat? Voor zijn prijs (ca 25 euro) is de box echt een koopje

Ik denk helaas dat deze volgens de regels van MusicMeter niet op de site mag. Alle bonustracks kunnen los bij de albums worden toegevoegd, en that's it. Tenzij er bij deze box ook nog een rijtje nummers staat dat op geen enkele andere release ooit eerder verschenen is. Misschien (een deel van) die bonustracks? Ik geloof dat er dan een bepaald percentage niet eerder uitgebracht materiaal moet zijn, maar daar weet een crew-lid vast meer over.

Na 3 van de 'vormende' cd's achter elkaar ben ik even uitgevogeld - het zou kunnen zijn dat er verderop (bij Untitled bijv) nog nieuw materiaal is toegevoegd; zover ben ik nog niet.

Zoals het is, is deze box apsoluut een juweeltje voor z'n prijs. en dat wilde ik ff kwijt!

Helaas is het bij de discussiepagina's van artiesten vaak relatief rustig, maar daar kun je het natuurlijk ook nog ff kwijt! Voor de Byrds-liefhebber is dat inderdaad een belachelijk lage prijs. Ik weet ook nog wel wat artiesten waarvan ik een volledige discografie plus bonustracks in één box voor 25 euro zou willen kopen..

Zephyr
Deze 12" Section 25 - Crazy Wisdom (Vinyl) at Discogs staat nog niet op MuMe.

Hij mag er volgens mij wel op, want deze 3 songs staan niet op studio albums. Dirty Disco II is namelijk een heel andere versie dan Dirty Disco op het album Always Now. Het heet niet voor niets Dirty Disco II !

Iemand voor deze maxi-single ?

Zephyr schreef:
Deze 12" Section 25 - Crazy Wisdom (Vinyl) at Discogs staat nog niet op MuMe.

Hij mag er volgens mij wel op, want deze 3 songs staan niet op studio albums. Dirty Disco II is namelijk een heel andere versie dan Dirty Disco op het album Always Now. Het heet niet voor niets Dirty Disco II !

Iemand voor deze maxi-single ?

Alle nummers behalve "Dirty Disco II" staan op Love & Hate, dus kan deze single niet op de site, helaas.

CHIEP (crew)
Maar tussen die maxi en het album zit wel drie jaar (lees: ten tijde van de release waren de b-sides nog niet op een andere release verschenen), dus in se is het wel toegelaten.

CHIEP schreef:
Maar tussen die maxi en het album zit wel drie jaar (lees: ten tijde van de release waren de b-sides nog niet op een andere release verschenen), dus in se is het wel toegelaten.

Tja, bij deze dan.

Zephyr
Aha, dus toch ! Dank aan brajoapau voor de toevoeging en dank aan CHIEP voor de regie-aanwijzing!

Iemand die dit album van Hugo Raspoet wil toevoegen? Ik probeer het al een paar keer, maar ik krijg telkens een melding dat er een onbekende fout is gebeurd.

dumb_helicopter schreef:
Iemand die dit album van Hugo Raspoet wil toevoegen? Ik probeer het al een paar keer, maar ik krijg telkens een melding dat er een onbekende fout is gebeurd.

Staat erop.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:47 uur

geplaatst: vandaag om 04:47 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.