MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Albums toevoegen aan de site / Toevoeghulp

zoeken in:
buizen
trebremmit schreef:

Edit: Ah, je hebt al een goede hoes, zit wel een witte lijn over zie ik, die hoes die nu op de site staat.

Witte lijn of niet, prima dat dit mooie verzamelalbum nu is toegevoegd. Zeker met oudere of bijzondere releases hoort het m.i. voorliggend te zijn dat het album sowieso in de MuMediscografie is opgenomen. Het zou te gek zijn om op basis van een niet perfecte foto iets te weren. Maar dat is vast een discussie die al eens gevoerd is.

Ja dat is niet de Meter filosofie

buizen
Jordy schreef:
(quote)
Toevoegen is slechts voor een paar procent van de gebruikers relevant, dus ....
..vind persoonlijk niet dat dat een heel belangrijke positie in het menu "verdient".

Maar dat is wellicht een kip- en ei-verhaal. Als het zo moeilijk uitvoerbaar of zelfs vindbaar is hoe het op de juiste wijze moet dan zullen er weinigen zijn die die moeite nemen.
Is het relatief eenvoudig dan zullen zich wellicht meer mensen de moeite getroosten.

MJ_DA_MAN schreef:
(quote)
De Wiki is zojuist aangepast. Nu moet het iig duidelijk zijn waar te beginnen.

Om een album toe te voegen zweef je met je muis boven je avatarafbeelding, rechts in de zwarte balk bovenaan. Daar verschijnt het submenu "Mijn MusicMeter", met daaronder de optie "Album toevoegen". Klik hierop om albums toe te voegen op de site. Voordat je albums gaat toevoegen aan de site, vragen we je om je eerst even in de regels te verdiepen.

Perfect!

buizen schreef:
Maar dat is wellicht een kip- en ei-verhaal. Als het zo moeilijk uitvoerbaar of zelfs vindbaar is hoe het op de juiste wijze moet dan zullen er weinigen zijn die die moeite nemen.
Is het relatief eenvoudig dan zullen zich wellicht meer mensen de moeite getroosten.
Er zijn al 377.000 albums toegevoegd ik vind het eerlijk gezegd niet wenselijk dat er meer toegevoegd wordt dan nu het geval is, aangezien de druk op de crewleden dan nog groter wordt.

buizen
Jordy schreef:
(quote)
Er zijn al 377.000 albums toegevoegd ik vind het eerlijk gezegd niet wenselijk dat er meer toegevoegd wordt dan nu het geval is, aangezien de druk op de crewleden dan nog groter wordt.

Dat is ook weer zo maar nu zijn er vaak verzoeken aan de crew om de gehele albumtoevoeging even zelf te doen.
En een muzieksite die 'afremt' op albumtoevoegingen (compleetheid discografie)
Misschien nog meer crewleden werven?

buizen schreef:
(quote)

Witte lijn of niet, prima dat dit mooie verzamelalbum nu is toegevoegd. Zeker met oudere of bijzondere releases hoort het m.i. voorliggend te zijn dat het album sowieso in de MuMediscografie is opgenomen. Het zou te gek zijn om op basis van een niet perfecte foto iets te weren. Maar dat is vast een discussie die al eens gevoerd is.

Op musicmeter gaat kwaliteit voor kwantiteit. Maar goed hij staat er op, dus wel laten het maar zo.

buizen
Dank, trebremmit.
En over die discussie hebben we het nog wel eens, ben het namelijk echt niet eens met het standpunt of de eerder genoemde filosofie.

Ik ga daar in ieder geval niet over discussiëren.

Ozric Spacefolk
Ik ben ook allang klaar met de discussie. Heb me er allang bij neergelegd.
En terecht, want ik ben niet de eigenaar van de website, en die bepaalt de regels.

Bovendien kun je op RateYourMusic, Amazon, Spirit of Metal, Discogs etc. etc. ook reviews achter laten.
Op discogs zijn de regels erg scherp (je moet zelfs de barcode invullen), Amazon weet ik niet, RateYourMusic is een zooitje, Spirit of Metal doet enkel cd's (geloof ik) en dan heb je er nog een aantal.

De reden waarom veel mensen voor Musicmeter kiezen is het respect naar elkaar toe, de Nederlandse voertaal en bovenal het gladgestreken uiterlijk.
Dat er dan bepaalde obscure werkjes niet op staan, het zij zo.
En dan heb ik toch per ongeluk gediscussieerd

buizen schreef:
En een muzieksite die 'afremt' op albumtoevoegingen (compleetheid discografie)
Misschien nog meer crewleden werven?

Aan welke boom groeien die goede crewleden?

buizen
Jordy schreef:
(quote)

Aan welke boom groeien die goede crewleden?

Nou ja, misschien eens een oproep. Voor een beperkte hulp, bijv. max. 3 of 4 uur in de week zijn misschien wel mensen te vinden. Scheelt toch.

Ik sluit (de discussie verder) af met dankzegging voor de hulp met toevoegen 1e album

Jij ook bedankt voor je toevoeging!

Ook al streven we (of, ik) geen compleetheid na, zou het zonder toevoegingen natuurlijk maar een saaie boel zijn hier

Twee verzoekjes aan de toevoegkanonnen zonder wie MusicMeter maar een saaie boel zou zijn.

100 Hits - Funk: Amazon.co.uk: Music

Astor Piazzolla - Astor Piazzolla y Su Orchestra Tipica 1946-1948 - Amazon.com Music

100 Hits - Funk (2014)

Van Astor Piazzolla vind ik geen goeie hoes zonder stickers. Volgens mij is de eerste release (uit 1991 op het Bandonéon label) ook met andere hoes dan die van Amazon (uit 2004): https://rateyourmusic.com/release/comp/astor_piazzolla/se_armo__orquesta_tipica_1946_1948/

trebremmit schreef:
Edit: Ah, je hebt al een goede hoes, zit wel een witte lijn over zie ik, die hoes die nu op de site staat.

buizen schreef:

Hanoi Rocks - Dead by Christmas (1986)
Wit lijntje weggewerkt (F5 om te refrechen als de vorige hoes nog in je cache zit)

freddze, bedankt voor de toevoeging en info.

Bij dezen een verzoekje:

Various - Blues 'N' Jazz at Discogs

Bij voorbaat hartelijk dank voor de toevoeging

Braaf - Blijf Rauw EP (2015)

01. Braaktro
02. Blijf Rauw (A - ls A - nderen F - alen)
03. In de Dojo
04. De hardste (pt. II) (feat. KOP)
05. Mijn leven (feat. Spacekees)
06. Half witte nigga (feat. P.I.T.)
07. De laatste X (feat. P.I.T.)

Label: Eigen beheer
Tijdsduur: 22:03
Release: 25 december 2015

http://www.hiphopgemeenschap.nl/images/2909.jpg

buizen
Is een 12" hetzelfde als een EP? Of juist niet?

Ja sorry maar de regels voor 'wat is een EP' ('wanneer is iets een EP') zijn ook niet al te duidelijk op wiki-help. Je kunt doorklikken naar "zie hier de regels voor EP's en singles" maar die zijn gewoon niet echt duidelijk.
Je moet het 'bewijzen' met info van de platenmaatschappij bijvoorbeeld. Alsof je zomaar naar een site van een platenmaatschappij kunt gaan en daar van alles kunt vinden.
Als voorbeeld zoom ik even in op David Bowie:
Hier op MuMe wordt Slow Burn als EP gelabeled. Kijk je op Discogs dan staat het woord "EP" nergens, alleen "CD" of "single".
Het advies van wiki-help volgen namelijk op de officiele site van de artiest kijken biedt ook geen soelaas want daar staat Slow Burn niet eens op. En het gedeelte op Discogs van het label van Slow Burn bestaat uit 91.000 items en kent geen zoekfunctie.
Gaat het om het aantal nummers dan, of de totale tijdsduur?

Maakt het nog een verschil of een twijfelgeval-EP 33 r/pm of 45 r/pm is?
Vragen.

Enfin.
Ik begin gewoon met een EP (?) toe te voegen en zie wel waar het schip strandt. Er is tenminste een goede foto van.

buizen schreef:
Is een 12" hetzelfde als een EP? Of juist niet?

12 inch gaat over het formaat van vinyl en heeft op zich niks te maken met wel of geen EP. Een lp is 12" maar een EP en/of maxi-single meestal ook. Singels zijn 7". En dan heb je ook nog een tussenformaat, 10".

30 t/m of 45 t/m staat ook los van wel of geen EP.

buizen
Kronos schreef:
(quote)

12 inch gaat over het formaat van vinyl en heeft op zich niks te maken met wel of geen EP. Een lp is 12" maar een EP en/of maxi-single meestal ook. Singels zijn 7". En dan heb je ook nog een tussenformaat, 10".

30 t/m of 45 t/m staat ook los van wel of geen EP.

Ja, die formaten kloppen. Maar als er specifiek staat vermeld 12" dan hebben we het vaak toch over iets dat in elk geval geen LP is. Kijk maar eens op Discogs: een LP heet daar gewoon een LP. Maar soms staat er bij een bepaalde 'band' 12". Dit kunnen volgens mij singles zijn maar ook EP's.

Omschrijf jij dan eens wat een EP is. Een sluitende definitie graag.

Update:
Deze discussie is deels wel eens gevoerd en herinner me dat als de artiest zelf - of de platenmaatschappij - het een EP noemt dat het dan een EP is. Maar je wordt een beetje met een kluitje in het riet gestuurd want zo makkelijk is het nog niet om te vinden hoe de artiest of het platenlabel de schijf (zelf) noemt.

buizen schreef:
Maar soms staat er bij een bepaalde 'band' 12". Dit kunnen volgens mij singles zijn maar ook EP's.

Inderdaad. En omdat het bij een single niet vanzelfsprekend is dat het groot formaat is (12") staat dit erbij vermeld.

Mijn definitie van EP verschilt enigszins met die van MusicMeter, dus daar heb je niet veel aan. Zoals ik het vroeger heb geleerd was een maxi-single een single (45 t/m) in het formaat 12" met minstens drie nummers erop. Een EP draaide meestal 33 t/m en had meestal wat meer nummers. Maar dat ding van Hellhammer (Apocalyptic Raids) had aan de ene kant 33 t/m en aan de andere kant 45 t/m. Dus wat was dat?

Je zal het hier moeten doen met die niet sluitende definitie van MusicMeter.

buizen
Kronos schreef:
(quote)

Je zal het hier moeten doen met die niet sluitende definitie van MusicMeter.

En net zo goed met die niet sluitende definitie van jou. Met het veelvuldig gebruik van 'meestal'.. Dat is niet (uit)sluitend.
Maar dank voor je meedenken hoor, Kronos.

Heb hier 'iets' van Bowie (vocals & keyboards). 12"formaat. 33 r/pm. Nummers met Steve Reich's 'hand clapping music' er in.
Kant A 1 nummer, kant B 2 nummers, totale tijdsduur zo'n kleine 19 minuten.
Zeg het maar.

Assurancetourix
Iemand die dit talent wil toevoegen?
Mirla ‎– Mirla '79

Assurancetourix

Hoe kan je albums toevoegen? Dit lijkt wel een secret level te zijn. Heb eens 1 keer een album toegevoegd en de gates of hel werden open getrokken. Terwijl ik gewoon een bestaand album aan een bands playlist wou toevoegen.

Rosetta heeft een nieuw album uit, enkel verkrijgbaar via bandcamp
Rosetta-A Dead Enders....

Ozric Spacefolk
Fred Zed schreef:
Hoe kan je albums toevoegen? Dit lijkt wel een secret level te zijn. Heb eens 1 keer een album toegevoegd en de gates of hel werden open getrokken. Terwijl ik gewoon een bestaand album aan een bands playlist wou toevoegen.

Rosetta heeft een nieuw album uit, enkel verkrijgbaar via bandcamp
Rosetta-A Dead Enders....

http://www.musicmeter.nl/album/add

en

Toevoegen - MusicMeterWiki - wiki.musicmeter.nl

Fred Zed; beide albums waarnaar je refereert zijn inmiddels toegevoegd.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:44 uur

geplaatst: vandaag om 14:44 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.