MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Albums toevoegen aan de site / Toevoeghulp

zoeken in:
Was geen serieus verzoek hoor!

wow! rap, merci'kes

Casartelli (moderator)
Dit album staat op de site onder de bandnaam Ash Ra Tempel. Op sommige andere sites (Progarchives bijvoorbeeld) staat het onder de solonaam Manuel Göttsching. Daar beide namen op de hoes vermeld staan, halen we daar geen duidelijkheid uit.

Kennelijk is het feitelijk een Göttsching soloalbum, maar heeft Göttsching ter elfder ure besloten het onder de naam Ash Ra Tempel uit te brengen. Een latere heruitgave is wel onder enkel de naam Göttsching uitgebracht (Wikipedia, Discogs).

Ik kon over dit geval geen duidelijkheid vinden in de MuMeWiki. Waar staat hij, in de geest van de regels, het meest correct: onder Ash Ra Tempel of onder Göttsching solo?

Discogs lost het zo op waardoor het album bij zowel de reguliere albums van Ash Ra Tempel als Manuel Göttsching komt te staan. Op MuMe is dat echter niet mogelijk. Als je bij artiest de twee namen allebei invoert, wordt het een samenwerkingsverband met als resultaat dat er een nieuwe pagina (met enkel dit album) wordt aangemaakt en dat het album als samenwerkingsverband vermeld wordt op zowel de Ash Ra Tempel als de Manuel Göttsching pagina's. Dat zou ook zonde zijn denk ik. Ik zou het dus gewoon bij Ash Ra Tempel laten staan, zo staat het tenminste nog bij de reguliere albums van één discografie.

Abalonia: Amazon.de: MP3-Downloads

Iemand de nieuwe Turbostaat toevoegen? Dankdankdank!

wie wil deze toevoegen?

Joshua68 schreef:
Was geen serieus verzoek hoor!

Archy Marshall - A New Place 2 Drown (2015)

King Krule gaat nu verder onder zijn echte naam Archy Marshall. Misschien kunnen de twee pagina's samengevoegd worden?

Is bij deze gebeurd blijkbaar

SébastienY schreef:
Is bij deze gebeurd blijkbaar

Yep, heb ik net even in orde gebracht. Ik heb zelfs een foto gevonden om zijn pagina wat op te fleuren.

Vraagje... Is er zo'n grote stijlbreuk tussen zijn platen?
Deze is namelijk blues/folk en deze heeft als genres electronic/hip-hop meegekregen.

Ik heb toch even gezocht, maar ik vind geen geschikte hoes zonder vegen of strepen. Ik vind er zelfs geen die ik met een minimum aan arbeid in Photoshop zou kunnen bewerken zodat ze voldoet aan de normen van de site, helaas.

freddze schreef:
(quote)

Yep, heb ik net even in orde gebracht. Ik heb zelfs een foto gevonden om zijn pagina wat op te fleuren.

Vraagje... Is er zo'n grote stijlbreuk tussen zijn platen?
Deze is namelijk blues/folk en deze heeft als genres electronic/hip-hop meegekregen.

Jazeker. Zijn eerste plaat is rauwe indie (lo-fi), terwijl hij onder Archy Marshall inderdaad electro brengt met een hip-hopsausje.

Ok, thanks

Simon Smith (crew)
freddze schreef:
Ik heb toch even gezocht, maar ik vind geen geschikte hoes zonder vegen of strepen. Ik vind er zelfs geen die ik met een minimum aan arbeid in Photoshop zou kunnen bewerken zodat ze voldoet aan de normen van de site, helaas.

Jammer, maar bedankt voor de moeite!

Zephyr
Hartelijk dank, freddze !

Ozric Spacefolk
Als ik de regels goed interpreteer, mag deze dus niet op de site:

Various - Rumours Revisited (A Tribute To Fleetwood Macs Classic 1977 Album) (CD) at Discogs

Nee, zat gratis bij het mojo magazine.

De toevoeging van dit album blijft hangen op een verifieerbare releasedatum. Wie helpt?

IQ - Live On The Road Of Bones [AC007] - £12.00 : The Official IQ Merchandise Store - iq-store.co.uk

Al contact met de band zelf proberen te maken?

Nee, ik ga ze niet lastig vallen met de vraag om een releasedatum omdat MusicMeter die voor het toevoegprocess nodig heeft

wie wil deze toevoegen

Brunniepoo schreef:
Nee, ik ga ze niet lastig vallen met de vraag om een releasedatum omdat MusicMeter die voor het toevoegprocess nodig heeft
Waarom niet? De contact-optie op hun site is er niet voor niks en normaal is zo'n mail zo beantwoord (grote kans dat een van de bandleden zelf de mails leest). Bovendien vindt een band (zeker een relatief kleinere als deze) het alleen maar fijn als ze op een muzieksite staan omdat je zo alleen maar nieuwe fans en mogelijk dus nieuwe klanten bereikt. Maar goed, uw keuze.

Dit debuutalbum van Josef Salvat staat op de site, maar die was alleen officieel uitgebracht in Frankrijk, België en Zwitserland. Nu komt er een nieuwe, globale uitgave van dat album. Lijkt mij dat die nieuwe de correcte is. Moet de oude dan verwijderd worden en de nieuwe toegevoegd of moet de oude gewijzigd worden naar de nieuwe versie?

Gast
geplaatst: vandaag om 11:42 uur

geplaatst: vandaag om 11:42 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.