Genres / Electronic / De dance top 100 van...
zoeken in:
3
geplaatst: 4 oktober 2018, 12:08 uur
https://www.musicmeter.nl/images/cover/143000/143288.300.jpg
5. deadmau5 & Kaskade - I Remember
Om een favoriet te kiezen van deadmau5 is eigenlijk vrij onmogelijk. Raise Your Weapon, Ghosts N' Stuff, Strobe, The Veldt... Bij nader inzien had één van die nummers ook nog wel in de lijst gemogen.
Het is maar om aan te geven hoe ik deadmau5 waardeer. Zo'n beetje één van de eerste artiesten waar ik een beetje mee in de ban van raakte, heb zijn muziek plat gedraaid en vorig jaar heb ik hem eindelijk live gezien op Mysteryland. Eén van de betere sets, ook al draaide hij best weinig eigen werk. Dat compenseerde hij ruimschoots om gewoon een keiharde techno-set te spelen.
I Remember is een heel relaxed, uitgesponnen track en luistert heerlijk weg. Ik heb altijd enorm de neiging om de auto in te stappen en deze song keihard aan te zetten.
5. deadmau5 & Kaskade - I Remember
Om een favoriet te kiezen van deadmau5 is eigenlijk vrij onmogelijk. Raise Your Weapon, Ghosts N' Stuff, Strobe, The Veldt... Bij nader inzien had één van die nummers ook nog wel in de lijst gemogen.
Het is maar om aan te geven hoe ik deadmau5 waardeer. Zo'n beetje één van de eerste artiesten waar ik een beetje mee in de ban van raakte, heb zijn muziek plat gedraaid en vorig jaar heb ik hem eindelijk live gezien op Mysteryland. Eén van de betere sets, ook al draaide hij best weinig eigen werk. Dat compenseerde hij ruimschoots om gewoon een keiharde techno-set te spelen.
I Remember is een heel relaxed, uitgesponnen track en luistert heerlijk weg. Ik heb altijd enorm de neiging om de auto in te stappen en deze song keihard aan te zetten.
4
geplaatst: 4 oktober 2018, 12:37 uur
Incidenteel heb ik een top-101 ervan gemaakt, omdat ik tijdens het selecteren per ongeluk een nummer heb weggelaten. Dat is niet zomaar eentje, nee, dat is...
https://www.musicmeter.nl/images/cover/41000/41012.300.jpg
4a. The Knife - Silent Shout
Ja, hoe kan ik deze nou vergeten.
Naast een ultieme luistertrip, is dit een knaller van jewelste. Ik vind 'm vrij monotoon op het eerste gehoor, maar op een gegeven moment viel het kwartje. De vocalen, baslijnen, alles klopt gewoon.
https://www.musicmeter.nl/images/cover/0/28.300.jpg
4b. Daft Punk - One More Time
Diegene die een beetje hebben opgelet bij de Daft Punk Greatest Hits-editie, konden vast wel voorspellen dat deze nog langs zou komen. Mijn ultieme Daft Punk-favoriet, vanaf het prille begin.
One More Time representeert het gevoel dat je de muziek zo erg waardeert, dat je er op willen blijven dansen. Het ultieme gevoel dat je een nummer zo leuk vindt, dat je constant op repeat zet. Niet gekscherend bedoeld, maar dat gevoel had ik óók toen ik deze hit voor het eerste hoorde.
Music's got me feeling so free
We're gonna celebrate
Celebrate and dance so free
One more time
Morgen de top 3. Voorspellen mag...
https://www.musicmeter.nl/images/cover/41000/41012.300.jpg
4a. The Knife - Silent Shout
Ja, hoe kan ik deze nou vergeten.
Naast een ultieme luistertrip, is dit een knaller van jewelste. Ik vind 'm vrij monotoon op het eerste gehoor, maar op een gegeven moment viel het kwartje. De vocalen, baslijnen, alles klopt gewoon.
https://www.musicmeter.nl/images/cover/0/28.300.jpg
4b. Daft Punk - One More Time
Diegene die een beetje hebben opgelet bij de Daft Punk Greatest Hits-editie, konden vast wel voorspellen dat deze nog langs zou komen. Mijn ultieme Daft Punk-favoriet, vanaf het prille begin.
One More Time representeert het gevoel dat je de muziek zo erg waardeert, dat je er op willen blijven dansen. Het ultieme gevoel dat je een nummer zo leuk vindt, dat je constant op repeat zet. Niet gekscherend bedoeld, maar dat gevoel had ik óók toen ik deze hit voor het eerste hoorde.
Music's got me feeling so free
We're gonna celebrate
Celebrate and dance so free
One more time
Morgen de top 3. Voorspellen mag...
2
geplaatst: 5 oktober 2018, 09:10 uur
We krijgen nog wel de man met het rode gezicht denk/hoop ik...
8
geplaatst: 6 oktober 2018, 17:16 uur
https://www.musicmeter.nl/images/cover/1000/1063.300.jpg
3. Laurent Garnier - The Man With The Red Face
Titmeister zag hem al aankomen en gelukkig voor pureshores geen Faithless (ik zou ook geen track van hen kunnen bedenken dat top 3-materiaal zou moeten zijn)
Maar goed, de man met het grote gezicht dus. Onvervalste klassieker en terecht! Begeleid door de heerlijke, kenmerkende saxofoon creëert Garnier een mooi opbouwende geluidscollage (je kan het niet beter omschrijven pureshores, sorry). Jij hebt deze epische track hem live zien performen, lijkt mij ook heel tof om de Fransman live te zien. Vooral het moment de sax arriveert in de live-set lijkt mij onbeschrijfelijk.
Grappige is dat ik deze track dankzij Hardwell heb ontdekt, gelukkig was ik toen wel slim genoeg om te bedenken dat het origineel far better is.
3. Laurent Garnier - The Man With The Red Face
Titmeister zag hem al aankomen en gelukkig voor pureshores geen Faithless (ik zou ook geen track van hen kunnen bedenken dat top 3-materiaal zou moeten zijn)
Maar goed, de man met het grote gezicht dus. Onvervalste klassieker en terecht! Begeleid door de heerlijke, kenmerkende saxofoon creëert Garnier een mooi opbouwende geluidscollage (je kan het niet beter omschrijven pureshores, sorry). Jij hebt deze epische track hem live zien performen, lijkt mij ook heel tof om de Fransman live te zien. Vooral het moment de sax arriveert in de live-set lijkt mij onbeschrijfelijk.
Grappige is dat ik deze track dankzij Hardwell heb ontdekt, gelukkig was ik toen wel slim genoeg om te bedenken dat het origineel far better is.
0
geplaatst: 6 oktober 2018, 17:18 uur
Blijft een schitterend nummer van Garnier, gaat op zeker ook hoog eindigen in mijn Top 100!
0
geplaatst: 6 oktober 2018, 17:23 uur
Hmm, 20 oktober staat 'ie op ADE en kaarten zijn ongeveer 60 euro. Hij speelt van 02:30 tot 05:30. Kan, kan, kan...
0
geplaatst: 6 oktober 2018, 17:55 uur
Is waarschijnlijk een dj-set dan, gezien de duur en het tijdstip. Ook vet, maar ik zou voor de liveset met band gaan.
0
geplaatst: 6 oktober 2018, 18:03 uur
FYI: ATM staat binnenkort ook weer met een set in TiVre. Ooit een set van hem, met levende musici, gezien op Motel Mosaic en dat was toffens.
0
geplaatst: 6 oktober 2018, 18:24 uur
Trentemøller is ook vet, zowel live, als met dj-set. Ik ben alleen desbetreffende avond in Lissabon, dus die moet ik overslaan.
0
geplaatst: 6 oktober 2018, 18:55 uur
Heerlijke plaat, zeker een van zijn absolute klappers. Heb hem ook nog eens live gezien op een festival, was tof om mee te maken (al hielden mijn kompanen het na 20 minuten alweer voor gezien).
Voor mij ook wel een serieuze kandidaat voor mijn lijstje, net als Acid Eiffel en The Sound of The Big Baboo van hetzelfde album vind ik ook heerlijk.
Voor mij ook wel een serieuze kandidaat voor mijn lijstje, net als Acid Eiffel en The Sound of The Big Baboo van hetzelfde album vind ik ook heerlijk.
3
geplaatst: 6 oktober 2018, 20:20 uur
https://t2.genius.com/unsafe/252x220/https%3A%2F%2Fimages.genius.com%2F4c160c223f4491c5c2628bd8f5cc98dd.600x524x1.jpg
2. Yeah Yeah Yeahs - Heads Will Roll (A-Trak Remix)
De metgezel van Armand van Helden op de samenwerking Duck Sauce leverde voordat dit duo begon met bekend worden met het nummer Barbra Streisand een weergaloze remix af voor het nummer Heads Will Roll. Niet zomaar een metgezel! De personal DJ op de tours van Kanye West, die hij ontmoette tijdens een spinsessie in een kleine platenzaak. Ook maakte hij scratches op o.a. Gold Digger. Of hij hoofdverantwoordelijk was voor het ontwikkelen van Ye's carrière is onwaarschijnlijk, maar dat hij een belangrijke rol erin speelde is zekerheid.
Dit nummer bevat een van de overbekende synths die vele festivalgangers moeiteloos kunnen mee neuriën en een euforisch gevoel krijgen als ze het live horen. Deze remix is vaak genoeg gebruikt in een mashup of weer geremixt, maar de origineel blijft als een paal boven water staan.
De vibe is zó lekker in dit nummer, je wordt van het hot naar her gesleept maar geen moment verlies je de controle bij het beleven van deze Project X-soundtrack. Je krijgt spontaan zin om een stapel Amerikaanse bekers in te kopen, je ouders weg te jagen en een lading drank te halen om het feest van de eeuw te organiseren. Toch?
Morgen reveal ik de nummer 1. Lekker feesten allemaal!
2. Yeah Yeah Yeahs - Heads Will Roll (A-Trak Remix)
De metgezel van Armand van Helden op de samenwerking Duck Sauce leverde voordat dit duo begon met bekend worden met het nummer Barbra Streisand een weergaloze remix af voor het nummer Heads Will Roll. Niet zomaar een metgezel! De personal DJ op de tours van Kanye West, die hij ontmoette tijdens een spinsessie in een kleine platenzaak. Ook maakte hij scratches op o.a. Gold Digger. Of hij hoofdverantwoordelijk was voor het ontwikkelen van Ye's carrière is onwaarschijnlijk, maar dat hij een belangrijke rol erin speelde is zekerheid.
Dit nummer bevat een van de overbekende synths die vele festivalgangers moeiteloos kunnen mee neuriën en een euforisch gevoel krijgen als ze het live horen. Deze remix is vaak genoeg gebruikt in een mashup of weer geremixt, maar de origineel blijft als een paal boven water staan.
De vibe is zó lekker in dit nummer, je wordt van het hot naar her gesleept maar geen moment verlies je de controle bij het beleven van deze Project X-soundtrack. Je krijgt spontaan zin om een stapel Amerikaanse bekers in te kopen, je ouders weg te jagen en een lading drank te halen om het feest van de eeuw te organiseren. Toch?
Morgen reveal ik de nummer 1. Lekker feesten allemaal!
7
geplaatst: 8 oktober 2018, 12:49 uur
https://www.musicmeter.nl/images/cover/193000/193469.300.jpg
1. Underworld - Born Slippy
Misschien een beetje cliché op dit op nummer één te zetten, maar ik heb geen keuze vind ik. Simpelweg een van de beste dance-nummers ooit.
De intro wekt een zodanige sfeer op, alsof je ontwaakt na een heftig avondje stappen met alle verdovende middelen voorradig. Opeens is daar die keiharde wake-up call en ben je weer klaarwakker, klaar voor de strijd. Niet alleen een nummer om compleet op los te gaan, maar Born Slippy werd ook perfect gebruikt in Trainspotting, waar mijn eerdere beschrijving wel bij aansluiten.
Van trance naar dikke stamptechno, een van de betere overgangen ooit IMHO.
Bedankt iedereen voor het volgen en dan geef ik graag het stokje door aan onze gloednieuwe moderator -SprayIt-!
1. Underworld - Born Slippy
Misschien een beetje cliché op dit op nummer één te zetten, maar ik heb geen keuze vind ik. Simpelweg een van de beste dance-nummers ooit.
De intro wekt een zodanige sfeer op, alsof je ontwaakt na een heftig avondje stappen met alle verdovende middelen voorradig. Opeens is daar die keiharde wake-up call en ben je weer klaarwakker, klaar voor de strijd. Niet alleen een nummer om compleet op los te gaan, maar Born Slippy werd ook perfect gebruikt in Trainspotting, waar mijn eerdere beschrijving wel bij aansluiten.
Van trance naar dikke stamptechno, een van de betere overgangen ooit IMHO.
Bedankt iedereen voor het volgen en dan geef ik graag het stokje door aan onze gloednieuwe moderator -SprayIt-!
1
geplaatst: 8 oktober 2018, 18:07 uur
Leuk om te volgen, mooie en terechte nummer 1. Ikzelf begin einde deze week met een eerste tiental.
0
geplaatst: 11 oktober 2018, 15:58 uur
Mensen, moet het dansbaar zijn, of mag het ook electronic zijn (waar dit topic ook in staat). Want is ambient of dubtechno passend in dit topic, of moet ik een Electronic top 100 openen? Ik maak met gemak een dansbare electro lijst, dus Dance, maar heb voorkeur voor een lijst waarin alle electronische genres terug kunnen komen.
1
geplaatst: 11 oktober 2018, 16:07 uur
Ja, zelf weten eigenlijk. Ik heb hem in het kopje Electronic neergezet omdat ik dacht dat dit topic daar wel paste. Ik had bijvoorbeeld Aphex Twin in mijn top 100 en dat is niet echt dansbaar.
1
geplaatst: 11 oktober 2018, 17:01 uur
Het gaat toch om dance muziek? Ik vind ambient geen dance, dubtechno zou nog kunnen.
Of je moet de topictitel veranderen in de electronic top 100 van.
Of je moet de topictitel veranderen in de electronic top 100 van.

0
geplaatst: 11 oktober 2018, 18:15 uur
Weet je wat het is, door de scheiding van Dance en Electronic wordt mijn lijst niet echt duidelijk. Ik zou dan Burial eruit halen bijvoorbeeld, terwijl deze artiest in lijsten van andere users wel voorbij kan komen. Hij heeft dansbare tracks, maar ook puur sferisch. Ik quote jordidj1 even: Net als bij de hip-hop bepalen we - denk ik - zelf wel wat we Dance vinden of niet. Maar het staat nu 2-1 als het ware. Is het niet een idee om er inderdaad Electronic van te maken, zodat ook Dance daar onder valt? Als de maker van het topic het daar mee eens is, zeg ik doen!
1
geplaatst: 11 oktober 2018, 18:22 uur
Ik vind zelf alleen een dance top 100 leuker, omdat je anders met ambient en dergelijke van die lange sfeernummers krijgt waar ik niet zo'n zin in heb om die allemaal te luisteren, maar iedereen moet het natuurlijk zelf weten, ik zou er dan de dance/electronic top 100 van maken.
1
panjoe (moderator)
geplaatst: 11 oktober 2018, 18:27 uur
Ik ga zelf iig voor de beat-georiënteerde electronic, dus wel dance. Vind ik wel een leukere categorie om nieuwe dingen in te vinden ook.
Af en toe een twijfelgeval zou ik dan totaal niet erg vinden, er is ook een heel grijs gebied tussenin natuurlijk.
Af en toe een twijfelgeval zou ik dan totaal niet erg vinden, er is ook een heel grijs gebied tussenin natuurlijk.
1
geplaatst: 11 oktober 2018, 19:26 uur
-SprayIt- schreef:
Mensen, moet het dansbaar zijn, of mag het ook electronic zijn (waar dit topic ook in staat). Want is ambient of dubtechno passend in dit topic, of moet ik een Electronic top 100 openen? Ik maak met gemak een dansbare electro lijst, dus Dance, maar heb voorkeur voor een lijst waarin alle electronische genres terug kunnen komen.
Ik zou zeggen plaats vooral wat je mooi vindt. Ik vind het onderscheid tussen dance en electronic zelf altijd belachelijk ( lees: vermoeiend gedetailleerd om over na te denken ) en ga zelf gewoon voor een dance/electronic Top 100.
1
geplaatst: 11 oktober 2018, 22:17 uur
Ik ga ook voor de beatgeoriënteerde electronic/dance. De scheidslijn is wel wat lastig en zal voor iedereen net even anders liggen. Ook naar andere genres (disco bv.) overigens. Als ik er niet op stil kan staan tijdens de afwas mag het meedoen. 

1
geplaatst: 11 oktober 2018, 22:28 uur
Ik sluit me bij jullie aan. Alles wat zowel dansbaar als electronisch is dus. Niet persé EDM, maar ook weer geen Aphex Twin of Boards of Canada etc.
1
geplaatst: 12 oktober 2018, 00:21 uur
-SprayIt- schreef:
Beetje laat bij de bushalte, maar toch. Ben geneigd te denken dat je zoiets zelf wel kunt beoordelen, maar dan - on second thought: wat mij betreft zou bijv ook een Masters at Work in zo'n lijst kunnen figureren (of solo-projecten van hen) en verder is "dansbaar"natuurlijk een rekkelijk begrip - als je de rauwe energie van sommige d&b (dj Hype of Photek) dansbaar vindt … of als je het leuk vindt om een beetje te wiebelen op New Energy (Four Tet), of idem op Pantha du Prince of Microgravity why not? Ik zou al blij zijn met wat minder Sjonnie & Anita (house), stoempestampers of skihutmök - maar nogmaals I trust your judgement

En van de lange, 'ambienterige' versie van L' esperanza (Sven Väth) word ik blij, net zo blij soms met wobbling op sommige Burial tracks.
* denotes required fields.