MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Electronic / Het grote Fabric/FabricLive topic

zoeken in:
Zeer blij met dit mooie stapeltje Fabric/lives. Van deze selectie zou ik voor de Yoda of de Four Tet gaan denk ik.

En van alle zou ik gaan voor
James Murphy & Pat Mahoney - FabricLive. 36 (2007) - MusicMeter.nl of
Joris Voorn - Fabric 83 (2015) - MusicMeter.nl, al knalt die van High Contrast er ook over.

Naast dit stapeltje een dikke tas vol moois gekregen van Roon, veel moois te beluisteren komende tijd!

Ik zat net de discografie te bekijken en ik wil toch nog graag die van Tony Humphries en Soul Clap zien te bemachtigen.
Jammer dat Boxcutter nooit een mix gedaan heeft, dat zou dan Brostep, halfstep en halftime zijn geweest

Vandaag de mix van Tayo FabricLive32 beluisterd, hinkt een beetje op twee gedachten, het gevoel van old school en dan langzaam druipend in de dubstep zone. Een paar classics waaronder Anti-war dub als afsluiter en meer DMZ werk.
Verder viel me dan de Radio Slave remix van Blaze N Cook op. Radio Slave was ook overal en nergens in de tweede helft van de 00's, daarna weggezakt (ik heb het niet meer bijgehouden).
En tracks van Tipper krijgen altijd mijn aandacht, al is Open the jowls iets doordeweekser dan zijn mij bekendere werk.

Noere loopt er ook aardig doorheen zie ik!

-SprayIt- schreef:
Noere loopt er ook aardig doorheen zie ik!

Goed gezien luister die van dBridge & instra:mental de laatste dagen veel, erg fijne mix. Ga me vanavond eens aan die van Omar-S wagen..

Noere schreef:
(quote)

Goed gezien luister die van dBridge & instra:mental de laatste dagen veel, erg fijne mix. Ga me vanavond eens aan die van Omar-S wagen..

Omar S (alleen eigen werk dacht ik) vind ik redelijk geslaagd (3,5 - 4) Heel benieuwd - soms lopen onze waarderingen gelijk zoals bij Surgeon (F53), soms zijn er verschillen - ik vind bijv die van Four Tet (FL 59) erg geslaagd.

Ben benieuwd wat je bijv van die van Martyn (F50) en Ben Klock (F66) vindt

Mjuman schreef:
(afbeelding)

Dit is een van de eerste Fabric-albums die ik ontving nadat ik een abonnement had afgesloten. Heb dat bij 55 laten ingaan, omdat ik dat wel een mooi nummer vond.

Voor de volledigheid: ik gaf het album 4,5*
Grappig. Heb er 60 nu ofzo en dit (Shackleton)was mijn allereerste en inderdaad een van mijn favorieten.

Leuk topic…zal er eens doorheen gaan

VanDeGriend schreef:
(quote)
Grappig. Heb er 60 nu ofzo en dit (Shackleton)was mijn allereerste en inderdaad een van mijn favorieten.

Leuk topic…zal er eens doorheen gaan

Grappig - zat van de week net te denken om misschien weer 'ns wat te plaatsen hier. Bijv, eerst een overzichtje van wat tot nu toe de revue is gepasseerd; verschillende opzetjes liggen er, maar misschien begin ik wel met een heel andere.

Ik heb intussen tijd ook zeker weer een tiental voorbij laten komen, zal ook eens in de pen klimmen.

Ik heb, toch wel een beetje ook door herwaardering van de CD en het daartoe draaien van de Shackleton mix, bedacht dat ik me eens volledig moet gaan verdiepen in deze reeks. Als een malle de backcatalogue binnen aan het harken. Beetje jammer dat het meeste uit de BrexitUk moet komen.

Vandaag een mailtje ontvangen met de aankondiging van dit boek, echt een hebbeding:

fabric - the Book - store.fabriclondon.com

Er verschijnen maar liefst drie versies.

Yep, leuk koffietafelboek Heb gekozen voor de cheap ass versie. Die was al duur genoeg. Maar beslist leuk als je de club een beetje volgt.

Vet! ga ik bestellen

VanDeGriend schreef:
Yep, leuk koffietafelboek Heb gekozen voor de cheap ass versie. Die was al duur genoeg. Maar beslist leuk als je de club een beetje volgt.

Same here - toch een leuk hebbeding - net als dat Thames & Hudson boek met het volledige Factory artwork.

Heeft er hier iemand al wat aardigs gezegd over Fabriclive 50?

Heeft er hier iemand al wat aardigs gezegd over Fabric 12?

Afgelopen week FabricLive.09 - Jacques Lu Cont (April 2003) maar weer eens opgeduikeld, die had ik al een tijdje niet meer gehoord, maar die blijft echt lekker. Ook vrij toegankelijk, begint gelijk al met de licht hysterische cover van Miss you door Mirwais en dan Risan met Eastern palace, waar je de bliepjes van Wordy rappinghood steeds al hoort.
De prijsnummers zijn wel Themroc-Gold is your metal (Paper Faces remix), de monster remix van Royskopps Remind me door Ernest Saint Laurent en de Cosmos acid dub van Zoot Woman-It's automatic.
Vooral die laatste krijg ik nooit genoeg van.
Overigend enorme zelfbevlekking want LuCont zit al zijn aliassen erdoor te drukken, dus eenderde is gewoon hijzelf.
Natuurlijk moet er ook iets te mekkeren zijn en dat is het vreselijk domme I wanna rock van Junior Sanchez, daar is de term skipmoment voor.
Huidige overlevingssetje: deze, Aim, Shackleton, Spankrock en Tayo.

Ik heb het maar weer eens opgepakt, deze serie! Ik wil de komende weken de Fabric serie afluisteren, alle 100, ik begin met de eerste dit ik nog niet beoordeeld heb: nr 32. Die is van de hand van Luke Slater:
Luke Slater - Fabric 32 (2006) - MusicMeter.nl. Met hierop een fijne track van Basic Channel, ik ben benieuwd, het begin is al goed.

Nog te beoordelen in de Fabric serie:

Ben Sims - Fabric 73 (2013)
Move D - Fabric 74 (2014)
Maya Jane Coles - Fabric 75 (2014)
Deetron - Fabric 76 (2014)
Raresh - Fabric 78 (2014)
Prosumer - Fabric 79 (2014)
Joseph Capriati - Fabric 80 (2015)
Matt Tolfrey - Fabric 81 (2015)
Art Department - Fabric 82 (2015)
Baby Ford - Fabric 85 (2015)
Eats Everything - Fabric 86 (2016)
Alan Fitzpatrick - Fabric 87 (2016)
Ryan Elliott - Fabric 88 (2016)
Roman Flügel - Fabric 95 (2017)
Craig Richards, Terry Francis & Keith Reilly - Fabric 100 (2018)

Voor de eigen administratie ook nog de Fabriclive serie (46 stuks) Fabric (15 stuks):

Ali B - Fabriclive. 02 (2002)
DJ Hype - Fabriclive. 03 (2002)
Deadly Avenger - Fabriclive. 04 (2002)
Plump DJ's - Fabriclive. 08 (2003)
Bent - Fabriclive. 11 (2003)
Nitin Sawhney - Fabriclive. 15 (2004)
The Freestylers - Fabriclive. 19 (2005)
Meat Katie - Fabriclive. 21 (2005)
Diplo - Fabriclive. 24 (2005)
The Herbaliser Band - Fabriclive. 26 (2006)
Evil Nine - Fabriclive. 28 (2006)
Stanton Warriors - Fabriclive. 30 (2006)
Tayo - Fabriclive. 32 (2007)
Craze - FabricLive. 38 (2008)
Simian Mobile Disco - FabricLive. 41 (2008)
Freq Nasty - Fabriclive. 42 (2008)
Switch & Sinden - FabricLive. 43 (2008)
A-Trak - Fabriclive. 45 (2009)
Toddla T - Fabriclive.47 (2009)
Filthy Dukes - FabricLive. 48 (2009)
The Duke Dumont - FabricLive. 51 (2010)
Drop The Lime - Fabriclive. 53 (2010)
Jackmaster - Fabriclive 57 (2011)
Goldie - Fabriclive.58 (2011)
Digital Soundboy Soundsystem - Fabriclive 63 (2012)
Daniel Avery - Fabriclive 66 (2012)
Fake Blood - Fabriclive 69 (2013)
Friction - Fabriclive 70 (2013)
Boys Noize - Fabriclive 72 (2013)
Pangaea - Fabriclive 73 (2014)
Jack Beats - Fabriclive 74 (2014)
Elijah & Skilliam - Fabriclive 75 (2014)
Erol Alkan - Fabriclive 77 (2014)
Jimmy Edgar - Fabriclive 79 (2015)
Monki - Fabriclive 81 (2015)
Ed Rush & Optical - Fabriclive 82 (2015)
Logan Sama - Fabriclive 83 (2015)
Dub Phizix - Fabriclive 84 (2015)
Jesse Rose - Fabriclive 85 (2016)
Groove Armada - Fabriclive 87 (2016)
Flava D - Fabriclive 88 (2016)
Hannah Wants - Fabriclive 89 (2016)
Special Request - Fabriclive 91 (2017)
Preditah - Fabriclive 92 (2017)
Skream - Fabriclive 96 (2018)
DJ Q - Fabriclive 99 (2018)

Als ik ze allemaal beluisterd en beoordeeld heb ga ik naar Londen om het te vieren!

Gast
geplaatst: vandaag om 23:03 uur

geplaatst: vandaag om 23:03 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.