Genres / Electronic / Dubstep
zoeken in:
0
geplaatst: 14 maart 2010, 17:24 uur
Goede intro's zijn:
* Steppa's Delight (twee delen tot nu toe) op Soul Jazz Records - op vinyl en cd; overzicht
* Dubstep Allstars - zeven delen tot nu toe
* 5 - Five Years of Hyperdub
In alle gevallen heb je een overzicht - 5 heeft ook meerdere tracks van Burial.
0
geplaatst: 14 maart 2010, 17:42 uur
Bedankt! Ook dat ga ik even checken. Dubstep Allstars had ik al gevonden via MuMe. 

0
geplaatst: 28 maart 2010, 13:00 uur
Ook ik ben "new in tha game" qua dubstep.
Heb die 5 years Hyperdub en fabriclive Caspa&Rusko weten te bemachtigen..... Ik kan niet anders zeggen als; Vette vette shit!
Die Hyperdub was nog redelijk rustig, uitschieters daargelaten, maar die Fabriclive (sowieso de beste mixalbum series aller tijden) ging echt flink los. Ik heb in navolging hiervan ook nog de laatste Fabriclive van Dbridge&Instramental. Ook rustig maar dat zou volgens mij naast het, klassieke, K&D sessions album mogen.
Ik ben zeer enthousiast geraakt!
Heb die 5 years Hyperdub en fabriclive Caspa&Rusko weten te bemachtigen..... Ik kan niet anders zeggen als; Vette vette shit!
Die Hyperdub was nog redelijk rustig, uitschieters daargelaten, maar die Fabriclive (sowieso de beste mixalbum series aller tijden) ging echt flink los. Ik heb in navolging hiervan ook nog de laatste Fabriclive van Dbridge&Instramental. Ook rustig maar dat zou volgens mij naast het, klassieke, K&D sessions album mogen.
Ik ben zeer enthousiast geraakt!
0
geplaatst: 28 maart 2010, 20:55 uur
trebremmit schreef:
Lekker nummer die Arcacia Avenue, dat acid deuntje doet het hem.
Lekker nummer die Arcacia Avenue, dat acid deuntje doet het hem.
Die cowbell-echo is ook niet verkeerd

0
geplaatst: 7 april 2010, 16:47 uur
Ik heb echt het idee dat ik nu als een of andere opa ga klinken, maar het lijkt allemaal echt verrekte veel op elkaar. Ik hou meer van het ritmische van minimal/techno. Ik hoor heel veel over dubstep, maar het heeft me niet meteen te pakken moet ik zeggen.
Wie weet dat het me wat meer pakt na wat meer luisteren.
Wie weet dat het me wat meer pakt na wat meer luisteren.
0
geplaatst: 8 mei 2010, 16:40 uur
breugel schreef:
Ik heb echt het idee dat ik nu als een of andere opa ga klinken, maar het lijkt allemaal echt verrekte veel op elkaar. Ik hou meer van het ritmische van minimal/techno. Ik hoor heel veel over dubstep, maar het heeft me niet meteen te pakken moet ik zeggen.
Het maakt misschien ook wel redelijk wat uit of je pakweg gemiddelde Dubstep beluisterd (of zelfs Nederlandse Dubstep) of iemand als Skream. Skream is binnen het 'dubstep genre' naar mijn mening toch wel de meest gevarieerde (en beste) producer.
0
geplaatst: 11 mei 2010, 20:13 uur
Net als met alles wat goed is, wordt ook Dubstep commercieel uitgebuit.
De vroegere, oh zo relaxte, donkere muziek, kent inmiddels vele substromingen, waar de donkere, lange baslijnen/wobbels plaats hebben gemaakt voor keiharde, met distortion gevulde teringherrie.
Het lijkt wel of op YouTube elke dag honderden '13 in een dozijn producers' tracks uploaden met "filth" gevulde dubstep tracks.
Op Dubstep feestjes moet het tegenwoordig allemaal hard harder hardst. Waar is de tijd gebleven dat ik ipv pillen slikken, een lekker jointje kon roken en genieten/spacen van/op dubstep?
Ik vraag mezelf serieus af waarom juist deze "filth" genre ipv het "grime" achtige populair is geworden..
De vroegere, oh zo relaxte, donkere muziek, kent inmiddels vele substromingen, waar de donkere, lange baslijnen/wobbels plaats hebben gemaakt voor keiharde, met distortion gevulde teringherrie.
Het lijkt wel of op YouTube elke dag honderden '13 in een dozijn producers' tracks uploaden met "filth" gevulde dubstep tracks.
Op Dubstep feestjes moet het tegenwoordig allemaal hard harder hardst. Waar is de tijd gebleven dat ik ipv pillen slikken, een lekker jointje kon roken en genieten/spacen van/op dubstep?
Ik vraag mezelf serieus af waarom juist deze "filth" genre ipv het "grime" achtige populair is geworden..
0
geplaatst: 12 mei 2010, 20:03 uur
Wat versta je onder teringherrie? complex begrip
Dingen als Distance (traffic bijv.) willen ook ernstig overompelen.
Het is de ruimte binnen de beat wat het zon complex genre maakt.
mooi ook toch, is het henk zn ding niet dan mischien wel die van pietje.
Dingen als Distance (traffic bijv.) willen ook ernstig overompelen.
Het is de ruimte binnen de beat wat het zon complex genre maakt.
mooi ook toch, is het henk zn ding niet dan mischien wel die van pietje.
0
tuktak
geplaatst: 14 mei 2010, 21:28 uur
vette nieuwe release van T++ van zijn ep/lp wireless, wat in zijn geheel een instant classic is wat mij betreft. diepe, energieke, groovende shit it is.
0
geplaatst: 15 mei 2010, 00:43 uur
Ik ben me sinds kort ook wat meer bezig gaan houden met dubstep, leuk topic dit. Kan er vast nog wat moois uithalen.
Als 'leek' bevalt me dit soort tracks. Zal me niks verbazen mocht dit nog veranderen, maar in het begin ga je toch snel voor de toegankelijkere/catchy tracks ipv het diepere/technisch interessante gedoe. Dan zoek ik wel in m'n eigen genre naar
.
Als 'leek' bevalt me dit soort tracks. Zal me niks verbazen mocht dit nog veranderen, maar in het begin ga je toch snel voor de toegankelijkere/catchy tracks ipv het diepere/technisch interessante gedoe. Dan zoek ik wel in m'n eigen genre naar
.
0
geplaatst: 17 mei 2010, 17:40 uur
Cotti & Cluekid - Sensi Dub dit nummer is vet zoek maar is op youtube.com lol
0
Alucard
geplaatst: 20 mei 2010, 16:33 uur
Niet dat ik te lui ben om te zoeken, (eigenlijk wel
) maar je kunt hem ook linken he!
) maar je kunt hem ook linken he!
0
geplaatst: 20 mei 2010, 18:04 uur
Voor goede (maar wel redelijk commerciële) Dubstep is dit misschien wel aardig: esotericmusic - Joker Guest Mix on BBC 1Xtra Mistajam - SoundCloud
0
geplaatst: 24 mei 2010, 20:38 uur
Om maar meteen even mijn mening over Dubstep te ventileren: Ik vind het een te breed genre. Aan de ene kant heb je de heerlijke donkere Grime-achtige dubstep die rechtsstreeks uit de Londense underground lijkt te komen (die plaat van T++ die tuktak hierboven heeft geplaatst bijvoorbeeld) en dan heb je nog zo'n honderdduizend 'dubstep' remixen op YouTube staan die eigenlijk meer op een mix tussen house en drum n bass lijken dan op dubstep (zoals dat wangedrocht dat TonyT hierboven heeft geplaatst, no offense). Jammer eigenlijk dat die twee niet allebei een andere benaming hebben want het is voor mij als buitenstaander zo lastig om de pure dubstep ertussenuit te halen terwijl ik daar best wel van kan genieten.
Oh, en jammer dat Ministry of Sound nu ook met een dubstep verzamelaar komt. Dat maakt het voor mij toch altijd wat minder leuk.
Oh, en jammer dat Ministry of Sound nu ook met een dubstep verzamelaar komt. Dat maakt het voor mij toch altijd wat minder leuk.
0
geplaatst: 30 mei 2010, 12:58 uur
Ik wil me graag verdiepen in dubstep, wat ik op dit moment erg vet vind aan dubstep, zijn die wobble basses, reggea vibes etc. Heeft iemand aanraders voor mij ? Artiesten, albums etc.
0
geplaatst: 5 juni 2010, 17:22 uur
nega schreef:
Ik wil me graag verdiepen in dubstep, wat ik op dit moment erg vet vind aan dubstep, zijn die wobble basses, reggea vibes etc. Heeft iemand aanraders voor mij ? Artiesten, albums etc.
Numbers. SRC – Gold Coinz EP - nmbrs.net
YouTube - Ital Tek - Massive Error
YouTube - Spectrum Falls, Ital Tek
YouTube - Joker - Stuck In The System (Dubstep)
YouTube - Joker - Purple City
0
geplaatst: 8 juni 2010, 00:37 uur
Ook een aanrader maar niet strict dubstep: de mix die kode9 heeft gedaan voor FACT.
0
geplaatst: 11 juli 2010, 17:42 uur
Heb geprobeerd zelf Dubstep te maken 
Wat er uiteindelijk is uitgekomen is een 1 minuut lang amateuristisch liedje waar ik best wel tevreden mee ben.

Wat er uiteindelijk is uitgekomen is een 1 minuut lang amateuristisch liedje waar ik best wel tevreden mee ben.
0
geplaatst: 12 juli 2010, 11:55 uur
Er zijn maar een paar platen die mij echt weten te pakken in dit genre. Vond de onderstaande track van Dr. Sin wel erg catchy. Vind voornamelijk dan ook de energieke stijl binnen het genre wel aandoenlijk.
0
geplaatst: 16 juli 2010, 00:41 uur
Vind dit eigenlijk totaal geen dubstep.. misschien op een label dat wat dubstep artiesten huisvest, maar dit is gewoon een dance-allegaartje met nogal wat gemakkelijke ingang, gladjes bijna.
0
tuktak
geplaatst: 16 juli 2010, 08:37 uur
dan is het dus tijd om je definitie bij te stellen...dubstep komt voort uit ondermeer de uk garagescene, dat hoor je hier goed op deze track.
dubstep wikipedia
dubstep wikipedia
0
geplaatst: 16 juli 2010, 12:12 uur
Lijkt inderdaad eerder op een minimal uitvoering van een garage nummers, overigens niet slecht.
* denotes required fields.