MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Electronic / Dubstep

zoeken in:
Tsja, ik ben niet geheel overtuigd. Daarnaast zou ik dit naast iets als Burial totaal niet als één en hetzelfde subgenre klassificeren, ik denk niemand eigenlijk.. Maar dat hokjesgezeur is aan mij nooit zo besteed

Maar Orbit die track van jou is toch ook meer hip hop dan dubstep?
Dan vind ik Mount Kimbie meer dubstep door die garage achtige stijl.

Ik heb als genre dan ook hiphop opgegeven toen ik die plaat hier toevoegde. De kenmerkende zware bassen zijn echter wel wat prominenter bij Niveau Zero.. Verder schijnen dingen als Milanese en Broken Note ook dubstep te zijn, dat ligt dicht tegen Niveau Zero aan.
Ik hoor bij Mount Kimbie amper een bas moet ik zeggen.. plinkjes en plonkjes. Maar zoals gezegd, dat hokjesgezeur is niet aan me besteed, mensen noemen maar, tzal mij een worst wezen. Belangrijker is of ik het goed vind of niet.

Het is ook wel een breed genre, aan de ene kant heb je de cheesy wobble dubstep en aan de andere kant Burial, ga je wat meer naar techno toe dan heb je 2562 en aan de andere kant de wat meer garage achtige dingen zoals Mount Kimbie. Ik vind het wel een van de interessantste genres van de laatste tijd.

Maar genoeg daarover, maar weer eens een lekker nummer.

tuktak
dubstep is meer dan alleen lompe hoempapa. dubstep is begonnen als een vrij genre waarin het experiment en de veelzijdigheid juist basisingrediënten waren. juist het niet goed kunnen kaderen hoort bij dubstep. tegenwoordig met al die commerciële meuk vol wobbles en overstuurde bassen is die gedachte flink verwaterd, maar dat betekent niet dat die commerciële sound de standaard is.

Ik vind die plinkjes en plonkjes eigenlijk net zo lomp en vooral bijzonder cheesy.. zeker als er een vocal om de 10 seconden voorbij komt om te melden op welk label dit staat
Het één is gewoon zwaar en dreigend, het andere een beetje zomerse truttigheid.. kwestie van smaak, niets met lomp of commercieel te maken m.i.

tuktak

Die F Energy vind ik wel aardig, veel meer zoals ik de meeste dubstep platen categoriseer. Alhoewel dit ook erg op de dansvloer gericht is.
Digital Mystikz is ook overduidelijk dubstep, maar wel veel meer naar de wobble reggaekant, daar hou ik weer stukken minder van.

Vex'd is wat meer industriele dubstep, ik vind het erg gaaf.

Komt van dit album http://www.musicmeter.nl/al...

Vex'd heb ik al eens gehoord, is inderdaad wel een goede act.. zware beats en lekker mechanisch geluid.

echt dat vloeibaar geluid, vooral dope waar het naartoe bouwt

Met dat standaard gewobble van Coki, Rusko en iedereen die daar op lijkt heb ik het wel gehad.

Improvision

Beetje jammer van die standaard hi-hat die er in komt @ 1:54 Maar voor de rest wel fijn nummer.

Die 909-hihat is idd wel een beetje apart ineens, maar goeie track verder. Die van Mount Kimbie is ook leuk trouwens.

Erg interessante scene is dit toch wel tegenwoordig, lijkt elke week van geluid te zijn veranderd

FightForMore
In Genres > R&B en Hip-Hop > Dubstep (grime, garageband ofzoiets):

Ik hoor op het internet wel veel positieve reacties d'r over, maar wat is dat nu precies ? Maakt Zwart Licht dubstep (sommige zeggen dat toch) of gewoon andere hip-hop ? Misschien kan Stapler (aangezien hij toch er naar luistert ?) zeggen wat het is.

Grime is het soort muziek dat Dizzee Rascal maakte (laatste album is dus totaal geen grime meer, maar luister ouder werk eens).

Dubstep is geen soort hip-hop. Er is wel hip-hop met dubstep invloeden. Een voorbeeld van dubstep is de artiest Burial.

Overigens zou je Zwart Licht ook wel onder de grime kunnen scharen.

Mij is het ook een beetje bijster wat dit genre nou inhoud, eerst was het nog een soort van zware en trage DnB, nu vallen dus zaken als Mount Kimbie er ook onder, wat totaal niet lijkt op de "zwarte" vertegenwoordigers van het genre, laat staan dat het veel aanknopingspunten heeft met die zware en lompe bas en beats. Maakt niet uit, de "kenners" zullen de overeenkomsten wel horen, ik vind het eerder op een (commerciele) vergaarbak lijken.

Arrie schreef:

Een voorbeeld van dubstep is de artiest Burial.

De bekendste, maar geen representatieve artiest. Ik zou eerder naar Benga en Skream verwijzen.

Hoewel dat binnen een halfjaar wel weer anders zal zijn

tuktak

Kent iemand soortgelijke nummer als het op begin en weet iemand van wie dit nummer is ?

Ben niet zo heel erg gecharmeerd van die wobble bassjes; heb het welgeteld 1 uurtje leuk gevonden en toen was de factor spanning er wel vanaf. Kan het wel begrijpen dat mensen er op los gaan, maar die wobbles en die zgn. gorestep e.d. is niet aan mij besteed. Doe mij die Skill Disco EP's maar, of de wat langzamere experimentale tracks van een Blake of Mount Kimbie.
Het meest positieve aan de hele dubstep hype vind ik trouwens dat veel producers hierdoor invloeden gebruiken (of ineens opgepikt worden dankzij hun sound) wat erg verfrissend kan uitpakken.

Enkele favo's :

Blasta - Blast Air

Subcape - Artificial Dreamer

Phaeleh - Lounge

Silkie - Beauty

Hier een filmpje van ik die wat Dubstep produceer met mijn mond!

YouTube - Short Dubstep Session Beatbox

distance kan hier altijd wel kwijt:)

Om terug te komen op Grime he, Duvelduvel en Jawat vallen daar ook onder toch?
Het kenmerkt zich aan het meer schreeuwen dan rappen, wat de mc betreft.

deze vogel lijkt erg te houden van 'Haunted' van Digital Mystikz (de moves doen me soms denken aan het gele Oizo poppetje in de video van 'Flat Beat'):

thejazzscène

Die vogel

De dubstep act Shackleton zal donderdag in de Paradox het podium betreden met een live act!

(afbeelding)

Ik had laatst een droom waarin ik het geluid van de toekomst hoorde, want let maar op, dit gaat over een tijdje heel groot worden: Ik hoorde dubstep a la Rusko's Woo Boost gemixt met Kanye West ten tijde van 808's-achtige vocoders. Klonk nog best goed.

Gast
geplaatst: vandaag om 07:37 uur

geplaatst: vandaag om 07:37 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.