Genres / Electronic / Dubstep
zoeken in:
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 3 januari 2013, 23:56 uur
Improvision schreef:
YouTube - Skrillex - Leaving
Skrillex gaat een andere toer op. Niet meteen topklasse, wel eens leuk om hem wat anders te zien doen.
YouTube - Skrillex - Leaving
Skrillex gaat een andere toer op. Niet meteen topklasse, wel eens leuk om hem wat anders te zien doen.
Zo hee, dat klinkt niet eens zo verkeerd. De drums zijn wel erg lelijk, en het is verre van goed, maar in vergelijking met wat ie eerder maakte...
0
geplaatst: 4 januari 2013, 00:57 uur
Raffael1977 schreef:
@IllumSphere
Peverelist heb ik wel veel betere nummers horen maken en die andere twee tracks is niet mijn ding. Hou wel van glitch sounds maar Mark is wel heel simpel bezig en dat laatste nummer vind ik niet eens dub noemenswaardig.
@IllumSphere
Peverelist heb ik wel veel betere nummers horen maken en die andere twee tracks is niet mijn ding. Hou wel van glitch sounds maar Mark is wel heel simpel bezig en dat laatste nummer vind ik niet eens dub noemenswaardig.
Ieder zijn ding uiteraard, maar ik viel toch even van mijn stoel toen je zei dat Mala niet dub noemenswaardig is... Als er wel één iemand is die de echte dub sound in zijn muziek houdt, dan is het wel Mala.
0
geplaatst: 7 januari 2013, 01:17 uur
Mijn neef stuurde trouwens samen met dat filmpje een heleboel 12''s en de volgende zijn toch wel de heftigste;
Ik ben trouwens niet aansprakelijk voor eventuele problemen met het gehoor.
Ik ben trouwens niet aansprakelijk voor eventuele problemen met het gehoor.
0
geplaatst: 18 januari 2013, 00:02 uur
Geen idee of iedereen dit al kent, maarre... Geen dubstep, maar glitch hop. Toch het plaatsen waard.
0
geplaatst: 9 maart 2013, 16:22 uur
Deze komt hier de laatste maanden vaak voorbij:
Goed ritme, lekkere echo-effecten, diepe bassen en melodieën die me aan de vroege Aphex Twin doen denken.
Goed ritme, lekkere echo-effecten, diepe bassen en melodieën die me aan de vroege Aphex Twin doen denken.
0
toris
geplaatst: 24 maart 2013, 17:40 uur
Als iemand nummers kent die qua vibe en kwaliteit op deze nummers lijken zou ik die nummers graag willen horen!
0
geplaatst: 24 maart 2013, 21:06 uur
Voor dergelijke dubstep, kan ik je V.I.V.E.K, Pinch (Swish oa) en Kryptic Minds aanraden. Ook heeft Kromestar dergelijke releases uitgebracht.
0
geplaatst: 24 maart 2013, 22:44 uur
herman schreef:
(embed)
(embed)
Geweldige plaat!

0
toris
geplaatst: 25 maart 2013, 00:15 uur
IllumSphere schreef:
Voor dergelijke dubstep, kan ik je V.I.V.E.K, Pinch (Swish oa) en Kryptic Minds aanraden. Ook heeft Kromestar dergelijke releases uitgebracht.
Kryptic Minds ken ik zo ongeveer alles van. Van Vivek ken ik Astroids die wel erg dik is inderdaad (moet snel uitgebracht worden) en Swish is ook erg dik. Kromestar kan ik tot nu toe niet zo waarderen. Als je nog andere tips hebt (misschien iets onbekender want ik ken wel een hoop) zou ik het graag willen horen. Stuur anders een pm.
0
geplaatst: 30 mei 2013, 21:07 uur
Zonet Kowton deze ouwe van Loefah & Sgt. Pokes (All SoundBwoy Out) zien opleggen in de Boiler Room:
0
geplaatst: 31 mei 2013, 12:40 uur
Dat is inderdaad al een oude plaat met de typische Loefah sound van destijds.
Ik draai de laatste tijd zelden dubstep (er komt tegenwoordig ook weinig uit), maar de volgende plaat weet wel iedere keer mijn geluidsinstallatie te bereiken:
Dit is trouwens de grote broer van Skream die een hele grote inspiratie vormde voor Skream om zelf dergelijke platen uit te brengen (heel lang geleden).
En het is altijd tijd voor een Deep Medi release;
Ik draai de laatste tijd zelden dubstep (er komt tegenwoordig ook weinig uit), maar de volgende plaat weet wel iedere keer mijn geluidsinstallatie te bereiken:
Dit is trouwens de grote broer van Skream die een hele grote inspiratie vormde voor Skream om zelf dergelijke platen uit te brengen (heel lang geleden).
En het is altijd tijd voor een Deep Medi release;
0
Ozric Spacefolk
geplaatst: 18 juli 2013, 09:54 uur
Ik heb echt weinig verstand van dubstep, en wat ik gehoord heb vond ik niet echt denderend.
Nu luister ik veel naar Ott en Asura de laatste tijd, en volgens discogs zitten er ook dubstep elementen in.
Wat is nu precies dubstep, vraag ik me af. Is dat heel langzame dub/jungle?
Want zoals het gebruikt wordt op bijvoorbeeld 360 van Asura, vind ik het wel mooi.
Misschien kan iemand me helpen te definen welke stijl dit is:
Nu luister ik veel naar Ott en Asura de laatste tijd, en volgens discogs zitten er ook dubstep elementen in.
Wat is nu precies dubstep, vraag ik me af. Is dat heel langzame dub/jungle?
Want zoals het gebruikt wordt op bijvoorbeeld 360 van Asura, vind ik het wel mooi.
Misschien kan iemand me helpen te definen welke stijl dit is:
0
geplaatst: 18 juli 2013, 10:35 uur
Het is wel handig om enige relativering te hanteren bij een typering op Discogs, die typeringen zijn niet altijd eenduidig en even helder.
Ik zou in eerste instantie dit geen dubstep noemen, de opbouw was voor mij in zekere zin vergelijkbaar met de lange versie van L' Esperanza van Sven Väth - veel trance-elementen, gemixt met wat ambient- vervolgens komen er wat d&b elementen in, maar je krijgt ook een soort new age feel. En da's niet alleen maar negatief, want mijn schoonmoeder vindt dat ook van de lange versie van L'Esperanza - daar droomt ze wel eens op weg
Dub is van oorsprong een procédé dat uit reggae stamt - mag ik je LKJ in dub aanraden, of nog liever Linton Kwesi Johnson - Independant Intavenshan (1998) gewoon en dub naast elkaar
Ik zou in eerste instantie dit geen dubstep noemen, de opbouw was voor mij in zekere zin vergelijkbaar met de lange versie van L' Esperanza van Sven Väth - veel trance-elementen, gemixt met wat ambient- vervolgens komen er wat d&b elementen in, maar je krijgt ook een soort new age feel. En da's niet alleen maar negatief, want mijn schoonmoeder vindt dat ook van de lange versie van L'Esperanza - daar droomt ze wel eens op weg

Dub is van oorsprong een procédé dat uit reggae stamt - mag ik je LKJ in dub aanraden, of nog liever Linton Kwesi Johnson - Independant Intavenshan (1998) gewoon en dub naast elkaar

0
Ozric Spacefolk
geplaatst: 18 juli 2013, 10:40 uur
Ik denk persoonlijk dat ik niet zo verzot ben op dubstep.
Oude jungle en D&B vind ik echt te gek, maar luister ik bijna niet meer.
Ik houd wel van bizarre beats en samples zoals bij Shpongle of Ott. Maar ik noem dat allemaal psytrance.
Discogs heeft mij duidelijk op een verkeerd spoort gebracht.
Dub ken ik wel uit de spacerock. En dub werd volgens mij ook wel in de jungle gebruikt.
Oude jungle en D&B vind ik echt te gek, maar luister ik bijna niet meer.
Ik houd wel van bizarre beats en samples zoals bij Shpongle of Ott. Maar ik noem dat allemaal psytrance.
Discogs heeft mij duidelijk op een verkeerd spoort gebracht.
Dub ken ik wel uit de spacerock. En dub werd volgens mij ook wel in de jungle gebruikt.
0
geplaatst: 18 juli 2013, 10:50 uur
Yep, in de UK is men niet vies van cross-over en momenteel zit ik ook weer in een soort van D&B-renaissance. Gelukkig wordt dat mede ondersteund door de paar laatste recensies van Fabric/FabricLive - daar wil ik iig FabricLive 68 (Calibre) noemen.
Het type D&B dat Liquid - spacy indeed - wordt genoemd valt bij mij ook goed. Dat sluit mooi aan bij het werk op Good Looking/Looking Good label (van LTJ Bukem). PUB en Big Bud zijn dat interessante namen.
Dubstep vind ik erg fijn, maar dat jaagt mijn lief (en vrienden) het huis uit - dus da's meestal voor 's avonds laat
Het type D&B dat Liquid - spacy indeed - wordt genoemd valt bij mij ook goed. Dat sluit mooi aan bij het werk op Good Looking/Looking Good label (van LTJ Bukem). PUB en Big Bud zijn dat interessante namen.
Dubstep vind ik erg fijn, maar dat jaagt mijn lief (en vrienden) het huis uit - dus da's meestal voor 's avonds laat

0
tuktak
geplaatst: 18 juli 2013, 10:57 uur
Ott en Asura zijn downtempo, compleet ander genre.
Dubstep is eigenlijk uk garage met drum n bass, maar tegenwoordig is dubstep veel dubbier geworden. Dat komt volgens mij met name doordat dit geluid heel makkelijk te reproduceren is, elke electronicaproducer rommelt er wel eens mee, daardoor is er gigantisch veel bagger in de omloop.
Deze overkill heeft er voor gezorgd dat dubstep niet meer zo populair is, in de muziek wisselt rustig en hard zich meestal een beetje af, dus nu is de trend weer snoeiharde techno.
Dubstep is eigenlijk uk garage met drum n bass, maar tegenwoordig is dubstep veel dubbier geworden. Dat komt volgens mij met name doordat dit geluid heel makkelijk te reproduceren is, elke electronicaproducer rommelt er wel eens mee, daardoor is er gigantisch veel bagger in de omloop.
Deze overkill heeft er voor gezorgd dat dubstep niet meer zo populair is, in de muziek wisselt rustig en hard zich meestal een beetje af, dus nu is de trend weer snoeiharde techno.
0
Ozric Spacefolk
geplaatst: 18 juli 2013, 10:58 uur
Bukem is te gek. Ik noemde dat altijd drum & space 
Ik hield ook erg van de beginplaten van Omni Trio.
Maar mijn favorieten waren altijd de wat intellectuelere zooi als Goldie, Reprazent en 4Hero
Ik luister nu naar Yggdrasil, en ben ook wel benieuwd welke stijl dat is. Is er niet een forumtopic, waar je medemumers vragen kunt stellen over welke stijl iets is?

Maar mijn favorieten waren altijd de wat intellectuelere zooi als Goldie, Reprazent en 4Hero
Ik luister nu naar Yggdrasil, en ben ook wel benieuwd welke stijl dat is. Is er niet een forumtopic, waar je medemumers vragen kunt stellen over welke stijl iets is?
0
Ozric Spacefolk
geplaatst: 18 juli 2013, 11:00 uur
Downtempo dus. Maar dat vind ik ook nogal een vaag genre. Want ik vind bijvoorbeeld Ott en Vibrasphere niet echt op elkaar lijken.
Maar ik zit hier te zeuren in een verkeerde thread...
Maar ik zit hier te zeuren in een verkeerde thread...

0
tuktak
geplaatst: 19 juli 2013, 11:13 uur
Hierbij wat albumtips verschillende richtingen op, weg van die psy/new wave dingen:
Walls - Walls (2010) ambient, krautrock, maar dan Kompakt-label stijl
Ricardo Donoso - Progress Chance (2011) geniale melodieen, spacey
Motion Sickness of Time Travel - Luminaries & Synastry (2011) zelfde label, meer ambient
Chromatics - Night Drive (2007) Synthpop electro
Trifonic - Emergence (2008) idm, dub, wellicht het meest lijkend op je geplaatste tracks
Freeform - Outside In (2005) Skam (Boards of Canada label), maar abstracter
Jonas Reinhardt - Jonas Reinhardt (2008) moderne krautrock
As One - Planetary Folklore (1997) jazzy, downtempo, breakbeat
Mokira - Persona (2009) ambient met een punch
Oval - 94 Diskont (1994) glitch klassieker, Mille Plateaux (een van de beste labels ooit)
Zelf ben ik meer een liefhebber van dubtechno, zit wat mij betreft veel meer subtiliteit in, wat youtubelinkjes:
Rhythm & Sound - Mango Drive
Edanticonf - The Perspective From The Seafront
Rod Modell - Body Sonic
Convextion - Equanimity
Walls - Walls (2010) ambient, krautrock, maar dan Kompakt-label stijl
Ricardo Donoso - Progress Chance (2011) geniale melodieen, spacey
Motion Sickness of Time Travel - Luminaries & Synastry (2011) zelfde label, meer ambient
Chromatics - Night Drive (2007) Synthpop electro
Trifonic - Emergence (2008) idm, dub, wellicht het meest lijkend op je geplaatste tracks
Freeform - Outside In (2005) Skam (Boards of Canada label), maar abstracter
Jonas Reinhardt - Jonas Reinhardt (2008) moderne krautrock
As One - Planetary Folklore (1997) jazzy, downtempo, breakbeat
Mokira - Persona (2009) ambient met een punch
Oval - 94 Diskont (1994) glitch klassieker, Mille Plateaux (een van de beste labels ooit)
Zelf ben ik meer een liefhebber van dubtechno, zit wat mij betreft veel meer subtiliteit in, wat youtubelinkjes:
Rhythm & Sound - Mango Drive
Edanticonf - The Perspective From The Seafront
Rod Modell - Body Sonic
Convextion - Equanimity
0
geplaatst: 23 juli 2013, 21:12 uur
Ozric Spacefolk schreef:

Ik vind Omni Trio een stuk intelligenter in elkaar zitten als Goldie of Reprazent hoor..

0
Ozric Spacefolk
geplaatst: 23 juli 2013, 22:25 uur
Okay, dan is het de naam die eraan gegeven was.
Ik wil er liever geen waardeoordeel aan geven, volgens mij heb ik het allemaal de volle scores gegeven op Musicmeter.
Ik wil er liever geen waardeoordeel aan geven, volgens mij heb ik het allemaal de volle scores gegeven op Musicmeter.
0
geplaatst: 24 juli 2013, 16:46 uur
Krijg een beetje vervelende Ibiza associaties bij die tweede track, eerste gaat nog wel.
* denotes required fields.