Genres / Electronic / Techno
zoeken in:
0
geplaatst: 30 maart 2008, 23:28 uur
Ik had het wel verwacht, maar mijn vorige minimal-feestje was toch al zeker een jaar terug. En daar was de gemiddelde leeftijd eerder 30 dan 20...
Er is een hoop gebeurd in de tussentijd.
Er is een hoop gebeurd in de tussentijd.

0
geplaatst: 31 maart 2008, 09:48 uur
herman schreef:
Verder ook wel ontdekt hoe populair minimal tegenwoordig is onder de jeugd, de gemiddelde leeftijd van het publiek was hooguit 20.
Verder ook wel ontdekt hoe populair minimal tegenwoordig is onder de jeugd, de gemiddelde leeftijd van het publiek was hooguit 20.

Ik zou me bijna bezwaard voelen dat ik op feesten het gemiddelde naar beneden haal

0
geplaatst: 31 maart 2008, 14:18 uur
herman schreef:
Ik heb Kabale und Liebe vrijdag live aan het werk gezien. Erg goede DJ, knap opgebouwde set. Op zich niet zo'n spannende platenkeuze, maar de manier waarop hij het aan elkaar rijgt is wel erg knap. Hij maakt een er goed geheel van. Wel een aanrader dus.
Ik heb Kabale und Liebe vrijdag live aan het werk gezien. Erg goede DJ, knap opgebouwde set. Op zich niet zo'n spannende platenkeuze, maar de manier waarop hij het aan elkaar rijgt is wel erg knap. Hij maakt een er goed geheel van. Wel een aanrader dus.

Kabale und Liebe is wel leuk ja. Voor de rest valt het wel mee qua leeftijd, ik ben met mijn 20 jaar meestal één van de jongste op feestjes. Maar dat er jong publiek op af komt, is niet zo heel raar, veel dj's op die feestje zijn zelf vaak pas begin 20, evenals de organisatoren...
0
geplaatst: 19 april 2008, 20:02 uur
Docu
Moet hem zelf nog zien, maar o.a. Sven Väth en de Belleville Three zitten er in, dus het zal wel een geschiedkundig werkje zijn.
Moet hem zelf nog zien, maar o.a. Sven Väth en de Belleville Three zitten er in, dus het zal wel een geschiedkundig werkje zijn.

0
geplaatst: 19 april 2008, 20:24 uur
leuk, heb ik gezien en daar heb ik het Detroit techno gedeelde al eens van gepost.
0
geplaatst: 22 mei 2008, 20:31 uur
Afgelopen zaterdag een feestje hier op het eiland gehad (Goeree-Overflakkee, dicht bij Zeeland, voor een groot deel streng gereformeerd en verder wil ik het er niet over hebben). Het pluspunt is dat onze dorpjes een behoorlijke technoscene hebben, wat zaterdag wel tot uiting kwam. DJ Taras van der Voorde vertelde dat dit een van de vetste feestjes was waar hij ooit heeft gedraaid (terwijl hij 10 mei nog op Awakenings in de Maassilo stond). Afijn, het was geweldig.
Overigens was het feest in een kantoor, was de entree en de drank gratis en hebben de DJ's belangeloos gedraaid en zelfs hun reiskostenvergoeding in de giftenpot gedaan.
Hier wordt er geknield voor Taras van der Voorde en Boris Ross
:
Overigens was het feest in een kantoor, was de entree en de drank gratis en hebben de DJ's belangeloos gedraaid en zelfs hun reiskostenvergoeding in de giftenpot gedaan.
Hier wordt er geknield voor Taras van der Voorde en Boris Ross
:
0
geplaatst: 23 mei 2008, 11:16 uur
0
thejazzscène
geplaatst: 23 mei 2008, 12:39 uur
Heel leuk, zulke openluchtfeestjes waar je geen inkom hebt en je voor je eigen drank kan zorgen.
Overlaatst nog naar Ockxfest geweest en ik blijf er toch van versteld staan dat er elk jaar weer één of andere onbekende dj erin slaagt vrijwel een hele mix uit allerlei onbekende nummers samen te stellen. Heel leuk is dat.
Maar dat zegt in feite weinig over de scene zelf.
Overlaatst nog naar Ockxfest geweest en ik blijf er toch van versteld staan dat er elk jaar weer één of andere onbekende dj erin slaagt vrijwel een hele mix uit allerlei onbekende nummers samen te stellen. Heel leuk is dat.
Maar dat zegt in feite weinig over de scene zelf.
0
geplaatst: 23 mei 2008, 16:56 uur
Bij mij wel hoor, volgens mij staat hij nog gewoon op youtube.
Het grappige aan dit feest is dat het ook begonnen is bij iemand in de keuken met 20 man, en slechts door enthousiasme gegroeid is.
0
geplaatst: 3 juli 2008, 17:13 uur
Ah dit weekend op Awakenings geweest (moest er achter de tap staan) met perfect uitzicht op de Y tent, met o.a. Stacey Pullen, Kenny Larkin, Derrick May, Kevin Saunderson en Ben Sims 

0
geplaatst: 3 juli 2008, 18:06 uur
Derrick May was erg lekker bezig, heb er helaas maar een half uurtje mee kunnen maken. Verder vooral bij de W-stage geweest, met o.a. Villalobos, Paco Osuna, Marco Carola en Richie Hawtin. Muzikaal was het allemaal zeer vet allemaal, alleen jammer dat Awake zo massaal is dat je op een gegeven moment niet eens meer kunt dansen. Gelukkig werd dat helemaal goed gemaakt daarna in Club 11, tijdens de laatste nacht, wat was dat vet 

0
thejazzscène
geplaatst: 3 juli 2008, 19:45 uur
Dat was dit jaar eveneens bij I Love Techno. Ik weet dat ik het drie jaar terug een ultiem moment vond. Toen kwam net zoals op awakenings een hele Amerikaanse technogarde even de touwtjes in handen nemen.
Je merkt toch merkelijk dat verschil tusen Europese en Amerikaanse techno. Die roots van Underground Resistance komen dan zo goed tot uitdrukken. Puur ritmisch werken naar hoogtepunten. Ongelofelijk vind ik dat.
Saundersons' sets zijn ook wel echt vet.
Maar je merkt dat die oudere dj's echt voor klein grut spelen. Dat heb ik met Cj Bolland althans gemerkt. Toen ik in het voorjaar Derrick May op de affiche stond van een lokaal scoutsfeestje, keek ik mijn ogen toch ook bijna kapot. Des te beter vind ik. Met al die giant events. In zulke kleinere clubs of festivals kan je je tenminste ten volste inleven in een set.
Je merkt toch merkelijk dat verschil tusen Europese en Amerikaanse techno. Die roots van Underground Resistance komen dan zo goed tot uitdrukken. Puur ritmisch werken naar hoogtepunten. Ongelofelijk vind ik dat.
Saundersons' sets zijn ook wel echt vet.
Maar je merkt dat die oudere dj's echt voor klein grut spelen. Dat heb ik met Cj Bolland althans gemerkt. Toen ik in het voorjaar Derrick May op de affiche stond van een lokaal scoutsfeestje, keek ik mijn ogen toch ook bijna kapot. Des te beter vind ik. Met al die giant events. In zulke kleinere clubs of festivals kan je je tenminste ten volste inleven in een set.
0
geplaatst: 3 juli 2008, 20:14 uur
tomtom137 schreef:
Ah dit weekend op Awakenings geweest (moest er achter de tap staan) met perfect uitzicht op de Y tent, met o.a. Stacey Pullen, Kenny Larkin, Derrick May, Kevin Saunderson en Ben Sims

Dan heb je mij ook wel geholpen, ging vaak daar langs

Bone

0
thejazzscène
geplaatst: 13 juli 2008, 19:54 uur
Fix - Flash , een nummer dat hier in al haar glory weet te pronken.
Eigenlijk zo'n mooi nummer he. En die Orlando Voorn heeft er nog heel wat andere op zijn kerfstok staan. Man, wat een schitterende nummers dat die heeft uitgebracht!
Hij steekt ook meestal wel een trancy touch in zijn nummers. Al is dat maar een synthesizerriff.
Eigenlijk zo'n mooi nummer he. En die Orlando Voorn heeft er nog heel wat andere op zijn kerfstok staan. Man, wat een schitterende nummers dat die heeft uitgebracht!
Hij steekt ook meestal wel een trancy touch in zijn nummers. Al is dat maar een synthesizerriff.
0
geplaatst: 13 juli 2008, 20:31 uur
Dat nummer schijnt geheel opgebouwd te zijn uit George Clinton-samples. Vette track inderdaad 

0
geplaatst: 14 juli 2008, 02:27 uur
De laatste tijd luister ik ook meet Chris Liebing, nooit echt geweten wat voor soort muziek deze man maakte, ondanks dat ik zn naam vaak voorbij hoorde komen.
"The Real Schranz" reeks is wel erg erg lekker, valt meer richting hard techno vind ik, hard zonder een tehoog tempo (wat ik vaak niet mooi vind). Lekkere meeslepende beats.
Ook leuk; Jav - Running Your Mouth
"The Real Schranz" reeks is wel erg erg lekker, valt meer richting hard techno vind ik, hard zonder een tehoog tempo (wat ik vaak niet mooi vind). Lekkere meeslepende beats.
Ook leuk; Jav - Running Your Mouth
0
geplaatst: 13 augustus 2008, 12:07 uur
Titmeister schreef:
blijft leuk! laatste nacht 11:
(embed)
(quote)
blijft leuk! laatste nacht 11:
(embed)
Blijft ook echt een kippenvelmomentje, jammer dat ik geen kaartjes meer kon krijgen, ik had ook zo graag gewild

0
geplaatst: 27 augustus 2008, 16:50 uur
Prototechno uit Detroit: Sharevari van A Number of Names uit 1982:
0
fastpulseboy
geplaatst: 27 augustus 2008, 17:14 uur
mooi filmpje!
iemand hier bekend ook met muziekjes van Holger Zilske/Crash tv ?
fijn spul
iemand hier bekend ook met muziekjes van Holger Zilske/Crash tv ?
fijn spul
0
geplaatst: 28 augustus 2008, 22:48 uur
herman schreef:
Er is ook een filmpje van "The Scene" waarop je die dansers met afro's ziet dansen op italo-disco (Kano - Another Life).
Blijft toch apart, die muziekgeschiedenis van Detroit

* denotes required fields.