Genres / Electronic / Techno
zoeken in:
0
geplaatst: 8 september 2008, 15:07 uur
Sven Vath op Green & Blue. Wat ontzettend onwerkelijk. Sven Vath draait Boards of Canada! Democratie in China! Stenengooiers aan de macht!
0
geplaatst: 8 september 2008, 16:06 uur
Ben je op Green & Blue geweest, luc? Wou ook gaan, maar helaas haakten al mn vrienden af
overigens doet je filmpje het niet bij mij...
overigens doet je filmpje het niet bij mij...
0
geplaatst: 8 september 2008, 18:37 uur
Mooi inderdaad. Misschien ook wel mijn favoriete BoC nummer.
0
geplaatst: 8 september 2008, 20:36 uur
Ik kon het zelf eerlijk gezegd moeilijk bevatten toen ik dit zag en dat is nog zacht uitgedrukt. Ik ben zelf overigens niet geweest, ik vind Sven normaal ook echt he-le-maal niet bijzonder.
Ik denk (weet bijna wel zeker) dat dit de afsluiter was. En het is ook mijn favoriete BoC-nummer
Ik denk (weet bijna wel zeker) dat dit de afsluiter was. En het is ook mijn favoriete BoC-nummer

0
geplaatst: 8 september 2008, 21:18 uur
Nou Luc, dat moet ik toch een beetje afzwakken hoor. Echt verrassen doet dit me niet. Vroeger deed hij dit wel vaker, ineens zo'n track erop gooien. Ik weet dat hij een voorliefde heeft voor dit soort muziek; hij draait het alleen niet (meer) omdat dat festivalpubliek het toch allemaal niet trekt (een enkel nummer daargelaten).
0
geplaatst: 9 september 2008, 08:12 uur
brooklyn schreef:
Nou Luc, dat moet ik toch een beetje afzwakken hoor. Echt verrassen doet dit me niet. Vroeger deed hij dit wel vaker, ineens zo'n track erop gooien. Ik weet dat hij een voorliefde heeft voor dit soort muziek; hij draait het alleen niet (meer) omdat dat festivalpubliek het toch allemaal niet trekt (een enkel nummer daargelaten).
Ok, dat is mooi dan. Ik kom natuurlijk nog maar net kijken en ken Sven vooral van de laatste 2 jaar dus daar was het op gebaseerd

0
geplaatst: 9 september 2008, 12:57 uur
Echt verrassend vind ik t ook niet nee, maar dit soort uitstapjes zijn niet altijd even succesvol. Ben zelf niet zo'n BoC-fan, en kan me heel goed voorstellen dat dit niet zo goed valt bij het publiek. Net zo als Richie die op Time Warp opeens Billie Jean gaat draaien 

0
geplaatst: 9 september 2008, 20:09 uur
0
thejazzscène
geplaatst: 12 oktober 2008, 14:11 uur
Kevin Saunderson als dj is niet echt een aanrader. Ik zag hem gisteren en hij was nogal plastic muziek aan het draaien. Veel vrouwenstemmen en afgrijselijke synthesizers. Daarbij draaide hij met zijn laptop, zonder hoofdtelefoon. Zijn nummers waren ook veel te langdradig. Maar dat heb je nogal snel als je een nummer 7 minuten aan een stuk laat opstaan.
0
tuktak
geplaatst: 12 oktober 2008, 20:56 uur
ik vond kevin ook zwaar tegenvallen een paar maand geleden, met idd een hoog kauwgomballengehalte en totaal geen opbouw. dat was echt een domper kwa muziek die avond.
0
geplaatst: 12 oktober 2008, 21:44 uur
Afgezien van de geweldige Inner City tracks vind ik hem sowieso overschat (vergeleken met Derrick May en Juan Atkins)
0
geplaatst: 9 maart 2009, 15:54 uur
K. Saunderson is ook de gast van het highschool trio (uit Detroit) die techno naar Europa heeft gebracht en commercieel succesvol heeft gemaakt zo rond het begin van de jaren '90. Ik vind zijn oude producties wel sterk eigenlijk en hem wat dat betreft in de popcultuur relatief niet overschat. Dit compilatie album ken ik en lijkt me de perfecte introductie. Hoe 'ie als dj (nu) is dus terzijde gelaten. Ik heb geen idee.
0
geplaatst: 9 maart 2009, 15:58 uur
Vet trouwens dat Sven Vath dat draait. Naast commerciele rotsingles maken, doet hij dus ook leuke dingen, wat ik wel al enigzins kon zien aan z'n mix-cd's.
0
geplaatst: 9 maart 2009, 16:37 uur
Sven Väth past zich gewoon aan aan wat speelt in de clubs en zoekt daarin zijn eigen ding. Man heeft geniale sets gedraaid in het verleden, door hem ben ik van techno gaan houden. Toen draaide hij nog een breed spectrum van platen en was hij een meester in het ontdekken en grootmaken van bijzondere tracks. Vandaar dat ik ook opmerkte dat zo'n BOC-track er in niet zo heel vreemd is. LFO - Freak draaide hij bijvoorbeeld ook heel vaak, geen techno DJ die dat doet...
Set-aanraders zijn overigens:
Sven Vath at Innercity 2002
Sven Vath at Mystery Land 2002
Sven Vath at Clubnight XXL okt 2003 (!!!)

Set-aanraders zijn overigens:
Sven Vath at Innercity 2002
Sven Vath at Mystery Land 2002
Sven Vath at Clubnight XXL okt 2003 (!!!)

0
geplaatst: 9 maart 2009, 16:48 uur
Dankje. Ja, Disco Rout van Legowelt hadden hij en Hawtin ook groot gemaakt las ik, of was dat alleen Hawtin? Ik vind het eigenlijk ook essentieel voor echt goede dj-sets dat dj's een beetje eclectisch bezig zijn qua nummers. Dan bedoel ik dat een dj goede dingen draait uit verschillende stijlen. Niet alleen is dit simpelweg verfrissend voor de geest, ook brengt het mensen uit verschillende groepjes wat meer bij elkaar. Vroeger scheen het nog vaak te gebeuren, tenminste op sommige underground plekken. Nu is het vrijwel verdwenen.
0
geplaatst: 9 maart 2009, 16:52 uur
Sven Väth heeft Disco Rout groot gemaakt, geen twijfel over mogelijk. Jaren na de release van die track draaide hij hem nog 
Zo'n Percy X - On A Day (remix) haalde hij ook uit het niets, geweldig om die te horen

Zo'n Percy X - On A Day (remix) haalde hij ook uit het niets, geweldig om die te horen

0
geplaatst: 15 maart 2009, 22:21 uur
John Doe schreef:
K. Saunderson is ook de gast van het highschool trio (uit Detroit) die techno naar Europa heeft gebracht en commercieel succesvol heeft gemaakt zo rond het begin van de jaren '90. Ik vind zijn oude producties wel sterk eigenlijk en hem wat dat betreft in de popcultuur relatief niet overschat. Dit compilatie album ken ik en lijkt me de perfecte introductie. Hoe 'ie als dj (nu) is dus terzijde gelaten. Ik heb geen idee.
Ik zag hem gisteren dus draaien. Eerste uur veel jaren 90 house, daarna meer richting techno/tech house. Echt bijzonder was het niet te noemen, maar slecht was het ook niet.
0
geplaatst: 25 maart 2009, 12:19 uur
Erg leuke producer in die tijd ook. De melodieën doen me hieraan denken. Wel meer ambient dan techno, maar erg goed.
Een van de mooiste melodieuze techno nummers vind ik dit: Russ Gabriel - Airbourne
Een van de mooiste melodieuze techno nummers vind ik dit: Russ Gabriel - Airbourne
0
geplaatst: 28 maart 2009, 18:16 uur
T.O. schreef:
Dat nummer schijnt geheel opgebouwd te zijn uit George Clinton-samples. Vette track inderdaad
Dat nummer schijnt geheel opgebouwd te zijn uit George Clinton-samples. Vette track inderdaad
het origineel is van de P-Funk All Stars - Hydraulic Pump
0
geplaatst: 14 mei 2009, 15:50 uur
Wil ouderwetse rateltechno wil horen moet 11 september 2009 naar de DOCK 154 in Utrecht komen. NO SURRENDER staat op het programma. Eerst een portie electronica met mijzelf en SECEDE (LIVE) waarna INVITE, DYSTORSION en STENIE B (LIVE) ouderwetse gashouder techno ten gehore zullen brengen 
zie ook: Muziek >> MusicMeter Live! >> 11.09.09 / No Surrender / Secede (LIVE), Invite, Sten L ea
Voor de prijs hoef je het ook niet te laten
En om nog een echte toevoeging aan dit topic te doen. Techno zoals het bedoeld is:

zie ook: Muziek >> MusicMeter Live! >> 11.09.09 / No Surrender / Secede (LIVE), Invite, Sten L ea
Voor de prijs hoef je het ook niet te laten

En om nog een echte toevoeging aan dit topic te doen. Techno zoals het bedoeld is:
0
thejazzscène
geplaatst: 14 mei 2009, 16:40 uur
Tresor II - Berlin & Detroit - a Techno Alliance (1993)
Ook maar eens checken dan!
Ook maar eens checken dan!
0
tuktak
geplaatst: 14 mei 2009, 18:20 uur
dat is een vette plaat, zeer divers ook. heb hem meteen weer opgezet 

0
geplaatst: 14 mei 2009, 18:28 uur
Zeker een goede compilatie. De Lyot Remix voelt als een soort prototype dansbare techno. Was daar meteen ook van onder de indruk.
Verder leuk feest zal dat worden met brooklyn en Secede. Wil ik wel kijken of ik heen kan gaan.
Leuk opgewekt nummer van fastpulseboy. Doet me denken aan de vrolijke hypnotische nummers van The Chemical Brothers. Misschien zal dit album je wel bevallen: Vector Lovers - Afterglow (2007)
Verder leuk feest zal dat worden met brooklyn en Secede. Wil ik wel kijken of ik heen kan gaan.
Leuk opgewekt nummer van fastpulseboy. Doet me denken aan de vrolijke hypnotische nummers van The Chemical Brothers. Misschien zal dit album je wel bevallen: Vector Lovers - Afterglow (2007)
* denotes required fields.