MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Electronic / Favoriete remixes

zoeken in:
Nee sorry, het doet me niets. Saai baslijntje, melige percussie en ontzettende cheesy vocaal.

Juilan Jabre - Swimming Places (Sydenham remix)

Ja.

Origineel daar van is toch ook niet mis

In het kader van 'die dirty electro hype':

Justice - D.A.N.C.E. (Blake Miller is Ruthless vs. Sick Boy edit)

Morgan Geist - Detroit (Carl Craig Remix v1)

herman schreef:

Onderschatte plaat/artieste.

Dot Allison - Substance (Felix Da Housecat remix)
Slam feat Dot Allison - Visions (Vitalic remix)

En ook nog (ex-?) livezangeres bij Massive Attack.

Pilooski is echt , die andere ken ik volgens mij nog niet.

Tiga - Shoes (Mr. Oizo Remix), mooie dansbaardere versie

Fever Ray - When I Grow Up (Lissvik Remix)
Feist - My Moon My Man (Grizzly Bear Remix)
Kleerup - Until We Bleed (Cello Version)
Midlake - Roscoe (Beyond The Wizard's Sleeve Remix)

Mooi?

Woutt
Die is inderdaad zeer lekker. Is al wel weer een paar jaartjes oud, ook één van mijn favorieten toen ik de prog-scene nog fanatiek volgde.

Enkele andere toppers:

Portishead - Roads (Sultan & The Greek Remix)
Nathan Fake - Outhouse (Fluffy Remix)
Mylo ft. Freeform Five - Muscle Car (Sander Kleinenberg Remix)
Infusion - Careless Kind (Switch Remix)
Markus Schulz ft. Departure - Without You Near (Gabriel & Dresden Remix)
DJ Hooligan - Hear You Now (Grand Chillas Remix)
Agoria - La Onzième Marche (Phil Kieran Remix)

Een paar favorieten:

The Killers - Mr. Brightside (Jacques Lu Cont's Thin White Duke Remix)
Bloc Party - Banquet (Phones Disco Edit)
Matthew Dear - Don and Sherri (Hot Chip Remix)
MGMT - Kids (Pet Shop Boys Synthpop Remix)
The Postal Service - The District Sleeps Alone Tonight (DJ Downfall's Persistent Beat Mix)
Radiohead - Nude (Three Leaves and a Head Remix)
Vampire Weekend - The Kids Don't Stand a Chance (Miike Snow Remix)
Soulwax - E Talking (Tiga's Disco Drama Remix)
Klaxons - Gravity's Rainbow (Soulwax Remix)
FPU - Ocean's Drive (Tiga's White Linen Vox Remix)
Death from Above 1979 - Romantic Rights (Erol Alkan's Love from Below Re-Edit)

Lukk0
Mijn favoriete remix moet toch wel Radiohead - Reckoner (James Holden remix) zijn, hoewel Nathan Fake - The Sky is Pink van deze zelfde Holden ook wel in de buurt komt. Ik ga dit topic maar eens af om te kijken wat voor moois hier nog allemaal te vinden.

Ik vond hem eerst minder maar hij is toch wel erg vet en erg Boys Noize Röyksopp - Happy Up Here (Boys Noize Remix)

FPU - Ocean's Drive (Tiga's White Linen Vox Remix)

Oe, lang geleden dat ik die geluisterd heb, vanavond eens doen

Ik vond hem eerst minder maar hij is toch wel erg vet en erg Boys Noize Röyksopp - Happy Up Here (Boys Noize Remix)

De Holy Fuck-remix is wat mij betreft een eeuwigheid beter. Ik bemerk een beetje Boys Noize-moeheid, z'n remixes zijn wat mij betreft niet altijd even goed de laatste tijd...

Daar sluit ik me bij aan, Boys Noize maakt (maken?) van elk nummer hetzelfde. En dat is drie keer leuk maar dat gaat vervelen, dat punt was bij mij al snel bereikt eigenlijk. Holy Fuck! maakt daarentegen veel leuke remixen die elke keer weer verrassen, mijn favoriet is die van MGMT's Of Moons, Birds & Monsters.

Yamato schreef:
Daar sluit ik me bij aan, Boys Noize maakt (maken?)

Boys Noize is 1 iemand namelijk Alexander Ridha, ik snap niet dat mensen denken dat het meerdere personen zijn. Ok, zijn naam is meervoud maar als je bijv. even op wikipedia (of discogs) kijkt staat daar gewoon dat het 1 iemand is. Veel van mijn vrienden noemen hem ook nog in meervoud-verband, heel irritant vind ik dat (geen persoonlijke aanval hoor Yamato)

Nee, ik ben gewoon niet genoeg in Boys Noize geïnteresseerd om het op te zoeken. Ik snap inderdaad je bezwaar maargoed, hij zal er zelf lak aan hebben, anders neem je geen naam die een meervoud suggereert. Maar ik zal in het enkelvoud naar Boys Noize verwijzen.

Er schoot me trouwens nog een geniale remix te binnen die eigenlijk iedereen wel een kans moet gunnen:

Chromeo - Fancy Footwork (Russ Chimes Remix)

Sowieso is Russ Chimes een ontzettende wonderboy...z'n remixes voor The Golden Filter, Justin Faust, College, Circlesquare (samen met Anoraak) en The Outrunners zijn stuk voor stuk geweldig

Al is 't vast niet voor iedereen weggelegd

Over The Golden Filter gesproken, die zijn ook behoorlijk fantastisch. Weer heel andere koek dan die BoysNoisjes.

@yeahyeahyeah: zitten zeker leuke mixen tussen. Grandmaster Flash is leuk om een mix van te horen, blijft ook een geweldig origineel. Verder zijn J.J. Cale en Johnny Cash erg mooi gemixt.

deze blijft mooi en moet je eens gezien hebben:

die is mooi inderdaad, wel een beetje gek

Kleerup - Longing For Lullabies (Joakim Remix)
Björk - Who Is It (Fruit Machine Remix)
Thom Yorke - And It Rained All Night (Burial Remix)
Chris Cornell - Part Of Me (Kleerup Remix)

Miike Snow hebben weer een wondermixje afgeleverd. De remix van Peter Bjorn and Johns 'It Don't Move Me' is geweldig en gratis te downloaden via RCRD LBL in 192 kbps.

Oke, een heel ander genre dan bovenstaande post(s): fidget house:

AC Slater - Jack got jacked (Jack Beats Remix)

Ik weet niet of IEMAND dit ook waardeert maar ik ga helemaal los!

Leuk nummertje, nogal in de richting van Crookers en Hervé enzo. Crookers draaien dat nummer ook vaak in hun sets.

Gast
geplaatst: vandaag om 23:23 uur

geplaatst: vandaag om 23:23 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.