MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Electronic / Op zoek naar nieuwe elektronische muziek

zoeken in:
Harco
OK, ik ben op zoek naar nieuwe elektronische muziek. Ik zoek dingen als:

Peaky Pounder.
Armageddon Project.
N-Vitral.
Void Settler.
Hellfish.
Rude Awakening.

Liefst wat industrial hc, ofzo. Geen ambient, minimal, etc. Ik wil wél wat gestamp horen, maar niet té hersenloos graag.

Alvast bedankt!

Harco
Iemand!

Breakcore mag ook.

Sietse
ik lees allemaal tegenstrijdigheden...

aangezien ik niet op de paar namen kan komen die ik wel ken (en die tevens niet nieuw zijn maar heel erg oud) pas ik.

Onderhond misschien, dit is meer zijn straatje

Harco schreef:
Ik wil wél wat gestamp horen,

...Kan echt niet vatten gewoon wat mensen daaraan vinden wat een K*t muziek.

Sietse
by_the_way, het ene gestamp is het andere niet.

Jij kent waarschijnlijk niets anders dan de shit die op de radio komt, of eventueel nog wat gabber/hardcore en hardhouse/trance of andere rotzooi. Er is echter ook harde electronische muziek, met redelijk veel beats die muzikaal wel iets toe te voegen heeft.
Het valt in het algemeen niet binnen het gene dat ik leuk vind, maar ik weer wel dat er enkele dingen zijn die muzikaal zeker wel in orde zijn.

Voor Harco, ik heb me net wat bedacht.

Industriele techno die wel ok schijnt te zijn komt uit het op het label Zhark. Zie http://www.discogs.com/label/Zhark+International (Britse tak)
en
http://www.discogs.com/label/Zhark+Recordings (Duitse tak)

Dit is niet super snel, maar wel behoorlijk hard enzo. Heeft een behoorlijke dosis noise erbij.

Zhark valt toch redelijk tegen, als het moet bonken. Hoewel er ook wel leuke dingen tussenstaan, lijkt het me als label niet erg geschikt.

Dingen zoals Powernoize moeten je wel kunnen bevallen. Sulphuric Saliva en Imminent Starvation kunnen wel wat zijn.

Wat breakcore betreft, Atomhead en D'Compose behoren tot de lawaaierigste. Somatic Responses, Axiome en Xanopticon zijn erg sterk in het chaotischere werk.

Wat het industrial/darkcore gebeuren betreft lijk je de leukste projecten wel te kennen. Verder gewoon Third Movement blijven volgen.

by_the_way schreef:

Hier hebben we veel aan ja.

Sietse
Onderhond schreef:
Zhark valt toch redelijk tegen, als het moet bonken. Hoewel er ook wel leuke dingen tussenstaan, lijkt het me als label niet erg geschikt.

Ligt aan de Zhark, de britse schijnt soft te zijn, de Duitse was live behoorlijke takke herrie en schijnt op plaat ook vrij heftig te zijn, maar na de live optredens die ik heb gezien vermijd ik dat liever

Imminent Starvation

Das er een waar ik dus niet van op de naam kon komen...en ik heb er nog wel een plaat van ook...schaam me dood

Van de Duitse tak ken ik niet meteen wat. Moet ik zelf misschien maar eens proberen.

Ow, en wat pure industrial betreft ... H.I.V.+, Lith, Sedarka en Satka. Hebben best geinige zaken gemaakt. Laatste twee zijn Belgisch (ook dezelfde persoon geloof ik) en hebben releases op het Entity label. Net als Atomhead, Binray en Kaebin Yield - moest je meer experimentelere breakcore zaken zoeken).

Sietse
in het industriele genre vond ik vroeger zelf herrie makers zoals Dive, Sonar, Noisex en DKF wel erg tof (om gewoon wat dingen te noemen) maar das wel hard maar vaak erg traag en montoon tot op het bot (met name Sonar)
Dit is wel echt allemaal mid tot eind jaren 90 spul...tegenwoordig zie je deze niet meer zoveel.

Vermoed wel dat het niet helemaal is wat je zoekt.

Harco
by_the_way schreef:
(quote)

En ik kan dus helemaal niet vatten wat jij in Coldplay en Keane ziet. Blijf lekker weg.

Tijdje geleden had ik een stuk of 5 releases van Entity gedownload (5E Phalanx, d.compose, Acta en nog wat dingen), maar die bevielen me allemaal niet! Gebeurde te weinig voor mij.

En ik zoek inderdaad geen trage industrial.

Ik zal eens wat van de namen gaan proberen. Sulphuric Saliva en Imminent Starvation heb ik al eens geprobeerd te zoeken toen ik door Onderhond z'n albums heen ging, maar kon toen niks vinden op SoulSeek. Eens kijken of ik nu meer geluk heb.

Bedankt, jongens.

Entity heeft ook ambient releases, eigenlijk gewoon een hoop electronisch experiment bij elkaar. Een Atomhead, Kaebin Yield of Binray, daar gebeurt toch een hoop meer. Al is het vooral Atomhead die ook echt beukt

Harco
Dan heb ik juist net de ambient releases er tussenuit gepikt, denk ik.

En eentje die net voorbij komt gelopen : Sharps Injury - Kestrel. Machtige wegbeuker van de man die normaal als Keef Baker bekend is.

In de lijn van Imminent kun je ook Mlada Fronta, Monolith, Siechtum, Mono No Aware, P.A.L., Black Lung eens proberen op te zoeken..

Kid A(cid)
Shitmat, Squarepusher, Throbbing Gristle

tangmaster
Tja als je het over echte electronische muziek hebt kom je uit bij bands als Tangerine Dream, Kratwerk, Ashra of als artiesten zoals: Vangelis, Jean Michel Jarre, of nog beter kijk eens naar de echte pioniers zoals Karl Heinz Stockhausen.

Er is in mijn beleving niet veel meer te zeggen.

Sietse
tangmaster, ik kan je de gehele geschiedenis van de electronische muziek geven, maar als iemand vraagt om NIEUWE electronische muziek in de stijl van [vul naam van artiest in] lijkt me dat een beetje misplaatst.

Er is wel een topic waar iemand vraagt om klassiekers in het genre...misschien dat je daar nog wat kunt toevoegen (al was mijn lijst met oude electronica ook niet helemaal op de goede plaats)

tangmaster
Sietse schreef:
tangmaster, ik kan je de gehele geschiedenis van de electronische muziek geven, maar als iemand vraagt om NIEUWE electronische muziek in de stijl van [vul naam van artiest in] lijkt me dat een beetje misplaatst.

Er is wel een topic waar iemand vraagt om klassiekers in het genre...misschien dat je daar nog wat kunt toevoegen (al was mijn lijst met oude electronica ook niet helemaal op de goede plaats)

Je hebt ten dele wel gelijk maar wat tegenwoordig electronisch wordt genoemd kan ik persoonlijk niet meer waarderen. Maar ja smaken vershillen en dat is maar goed ook.

Vers uitgekomen, een heerlijke dub-ambient EP: Möller Records » Modesart ? Zombient - mollerrecords.com

Ikzelf heb onlangs Igorrr ontdekt hetgeen me ook heeft verleid tot het schrijven van een mini-opstel over het m.i. ongelukkige huwelijk tussen elektronica en rock 'n' roll: zie
Igorrr - Savage Sinusoid (2017)

Ik heb er echter weinig verstand van, zodat ik het leuk zou vinden om jullie (meer deskundige) mening te horen over wat ik daar schrijf: klopt het een beetje of zijn jullie het totaal oneens met mij?

De Filosoof schreef:
Ikzelf heb onlangs Igorrr ontdekt hetgeen me ook heeft verleid tot het schrijven van een mini-opstel over het m.i. ongelukkige huwelijk tussen elektronica en rock 'n' roll: zie
Igorrr - Savage Sinusoid (2017)

Ik heb er echter weinig verstand van, zodat ik het leuk zou vinden om jullie (meer deskundige) mening te horen over wat ik daar schrijf: klopt het een beetje of zijn jullie het totaal oneens met mij?

Wat moet ik doen om jullie aandacht te trekken?

Klinkt heel erg leuk! Dank je wel voor de tip!

Ik vind het wel jammer (en typisch) dat er geen grote bands met dit genre c.q. elektronica experimenteren (zoals voorheen bv. wel volop werd geëxperimenteerd met de mix van hiphop en metal door grote bands).

Deze vermengt metal en electronic fantastisch:

The Body - No One Deserves Happiness

Don Cappuccino schreef:
Deze vermengt metal en electronic fantastisch:

The Body - No One Deserves Happiness

De grap is evenwel dat ik pas waarde aan een dergelijke uitspraak hecht als ie door een non-metalo wordt gedaan. Dat Igorr is bijv totaal niet mijn ding; heb 't zo lang mogelijk uitgezeten - kitscherig effectbejag.

No offence, drumming man

Mjuman schreef:

No offence, drumming man

Geen probleem! Igorrr vind ik ook helemaal niks. The Body is een stuk smeriger, doordringender en onheilspellender met donderende beats. Daar word ik heel blij van.

De Filosoof schreef:
(quote)

Klinkt heel erg leuk! Dank je wel voor de tip!

Ik vind het wel jammer (en typisch) dat er geen grote bands met dit genre c.q. elektronica experimenteren (zoals voorheen bv. wel volop werd geëxperimenteerd met de mix van hiphop en metal door grote bands).

We hebben natuurlijk Beastie Boys en The Prodigy gehad die wat Rock n Roll in dansbare electronische muziek verwerkte qua grote namen. En Rammstein natuurlijk (wat je er ook van vinden mag) Maar dat is al lang gelee en experimenteel is het ook niet echt.

Don Cappuccino schreef:
(quote)

Geen probleem! Igorrr vind ik ook helemaal niks. The Body is een stuk smeriger, doordringender en onheilspellender met donderende beats. Daar word ik heel blij van.

T/m track 9 heb ik het aangehoord en toen was het geduld op: defny not my thing, had het gevoel met de bus naar het station te zijn gegaan, de trein te pakken, vervolgens weer de bus naar de eindbestemming - op de fiets zou het max. 20 min. zijn geweest; te veel opsmuk, weinig direct, te veel afleiding/gebral. Heb mezelf daarna maar op een souvlaki getracteerd. Hoezo: rock en electronica nog go? Zowel Halstead als Savill (de twee gitaristen van Slowdive) spelen live met min. 7 effectpedalen/boxes.

Mjuman schreef:
(quote)

T/m track 9 heb ik het aangehoord en toen was het geduld op: defny not my thing, had het gevoel met de bus naar het station te zijn gegaan, de trein te pakken, vervolgens weer de bus naar de eindbestemming - op de fiets zou het max. 20 min. zijn geweest;

Dat moet zowat de beste omschrijving zijn van die plaat. Heerlijk.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:49 uur

geplaatst: vandaag om 05:49 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.