MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Electronic / Het grote gabber/hardcore-topic

zoeken in:
Dit vind ik momenteel een erg goed nummer, Broken van Evil Activities & Endymion en een unieke samenwerking met de Rotterdamse rapper E-Life. De opbouw is erg mooi, er zit emotie in, de teksten helemaal zelf geschreven en er is hard aan gewerkt waardoor het ook erg vol klinkt.

Een paar lekkere tracks van Traxtorm

Anarchy in the UK

Unexist heeft inderdaad goede stamtracks. Vorig jaar heeft hij nog een CD uitgebracht. Daar staan de nummers hierboven ook op.
Anarchy In The UK vind ik geslaagde grap, met die vocalen van The Sex Pistols. Nagezongen door Matthew Morann (Satronica). Niet een nummer die ik te vaak moet horen, want verveelt naar mijn mening wel vrij snel.
D3structive Behaviour is kwalitatief beter vind ik. Toffe vocalen van Lenny Dee ook gewoon een prima beuker.

Broken vind ik ook wel een prima nummer, best vrolijk maar een leuke melodie en ik vind de vocals zijn ook wel prima. Ik vind Changed The Game wel stukken beter. Erg energiek, tof kickje, geslaagde break waar de rapvocals goed tot z'n recht komen en met de melodie erbij helemaal top.

Er komen zoals het er nu naar uitziet drie artiesten met nieuwe albums.

Endymion komt ergens dit jaar met hun tweede album genaamd Three, op 25 juni houden ze op het Defqon 1 Festival een album presentatie tijdens hun live-act.

Volgens de laatste Neophyte Records newsletter zullen ook The Viper en Neophyte met hun nieuwe albums komen.

The Viper die sinds april dit jaar bij het label zit komt in september met zijn debuut album en Neophyte zal in de tweede helft van november met zijn vijfde studio album komen waar heel veel nieuw werk op zal staan.

Luister dit maar: mijn favoriete hardcore nummer aller tijden.
Dikke beats, vette vocals, kreunende wijven. Te gek voor woorde!!!

YouTube - ‪Stormtrooper - Todesvögel (Cycore Rmx By The Speed Freak)‬‏

Ralph 1983 schreef:
Er komen zoals het er nu naar uitziet drie artiesten met nieuwe albums.

Endymion komt ergens dit jaar met hun tweede album genaamd Three, op 25 juni houden ze op het Defqon 1 Festival een album presentatie tijdens hun live-act.

Klopt, heb hem er ook ff opgezet. Wel een aantal goede nummers, maar ook een paar missers, beetje teveel zang naar mijn mening.

Klaploper schreef:
Luister dit maar: mijn favoriete hardcore nummer aller tijden.
Dikke beats, vette vocals, kreunende wijven. Te gek voor woorde!!!

YouTube - ‪Stormtrooper - Todesvögel (Cycore Rmx By The Speed Freak)‬‏

Kende deze alleen van titel en het origineel zelf natuurlijk. Haha The Speedfreak is altijd wel creatief met samples en vocals. Lekker Frenchcorenummer en ook lekker afwisselend. Vette kicks ook.

Ophidian heeft een tijdje geleden ook weer een nieuwe Meta4 release uitgebracht. Niet zo tof als de vorige uit de Issue reeks, maar ik vind Inanimate wel een knaller.

Dat album van Endymion gaat wel, er staan wel goede nummers op. Maar lang niet alles kan me bekoren.

Zo te zien wordt het nieuwe album van The Viper genaamd Nothing To Lose uitgebracht op 10 september want op die dag is daar de album release party in discotheek Rodenburg te Beesd.

Coming Home wat hij samen met Neophyte heeft gemaakt komt ook op dat album te staan, Bradon Grobler die ook Nobody Said It Was Easy van Evil Activities heeft gezongen is verantwoordelijk voor de zang in dit nummer. Het is erg goed geproduceerd, al doet de zang wel een beetje denken aan het nummer Snow van Red Hot Chili Peppers.

Petrochemical en Ophidian is cool , wat dat Neophite/Viper nummer moet voorstellen ... creepy cheap.

De Mainstream van tegenwoordig verandert en wordt wel erg cheesy en vrolijk. Ik kan het meeste nog wel uitstaan, maar al die zangsamples vind ik ook maar niks over het algemeen. Gelukkig wordt er nog genoeg goede Industrial Hardcore uitgebracht. Ik hoorde dit nummer toevallig ook nog vandaag. Redelijk simpel, maar wel lekker donker en een lekker deuntje.

Suffocate van Endymion & Nosferatu is ook erg goed, helaas zal deze nooit worden uitgebracht vanwege teveel gebruik van samples en omdat de platenmaatschappij van Korn geen toestemming heeft verleend.

Het gebruik van samples in hardcore is de laatste tijd wel wat strenger geworden, als men iets wil uitbrengen dan mogen ze vandaag de dag maar een beperkt aantal samples gebruiken. Dus dat motiveert veel producers om ook zelf liedjes te schrijven wat wordt ingezongen of gerapt door iemand anders. Dus nummers met teveel samples zijn eigenlijk dj-tools geworden zodat die exclusief door hun wordt gedraaid op feesten en daardoor blijven sommige nummers juist speciaal.

De tracklist van het nieuwe van The Viper is inmiddels bekend en er staan al wat previews online.

De samenwerking van hem en Endymion genaamd Change, dit nummer heeft wat dubstep invloeden en doet me een beetje denken aan hun vorige nummer Smash maar deze lijkt wat beter afgemixt te zijn en daardoor klinkt het net wat voller dan Smash. Die preview is helaas niet van hoogstaande kwaliteit omdat het is geript van de live-set van Endymion op Decibel Outdoor.

Who We Are wat The Viper met Nosferatu heeft gemaakt staat wel op zijn YT kanaal en die is wel van hoogstaande kwaliteit.

THE VIPER - NOTHING TO LOSE - Mid-Town - midtownshop.nl

Net geupload door Melvin Pelupessy himself

Klinkt prima maar de dubstep komt nog niet helemaal goed uit de verf, beetje een nutteloze toevoeging in dit nummer. Verder klinkt de preview prima.
Who We Are klinkt ook niet verkeerd. Weer een vrolijk nummer en zit ook goed in elkaar. Gewoon wat je kan verwachten van deze artiesten.

Vraagje .. Is de track Pride and Pain van Outblast ook op Vinyl uitgebracht ?

Nee, hij is alleen als WEB-release uitgebracht (digitaal te downloaden) op Only Fucking Hardcore en is in 2009 als gratis track weggegeven die hier te downloaden is.

Dank je !!

Voor de liefhebbers van het zwaardere werk is dit een must om te checken:
Void Settler - Swamp Rat (2011)

Previews hier te beluisteren

Da's nog een keer goed nieuws

Op 19 november zal Neophyte zijn nieuwe album Maniak uitbrengen, op die datum vind de release party plaats in de Maassilo te Rotterdam.

Bron: http://www.wearethemainiax.com

Neophyte is geïnterviewd door Partyflock, daar vertelt hij veel dingen over zijn aankomend album Mainiak en wat hij allemaal heeft bereikt in zijn (bijna) 20 jarige carriere als producer/dj.Verder vertelt hij ook zijn toekomst plannen:

Neophyte: hardcore mainiak to da bone · interview · partyflock

De album release party van Neophyte gaat niet door op 19 november. Dit omdat er zaterdag vechtpartijen waren in de Maassilo en die locatie is 2 weken gesloten voor politie onderzoek.

Mainiax afgelast wegens tijdelijke sluiting Maassilo · nieuws · partyflock

Een klein voorproefje van het aankomend Neophyte album genaamd Mainiak - Chapter 1:

Die klinkt erg goed, niet zo'n uptempo nummertje maar eentje die langzaam op gang komt.

De volledige tracklist staat op deze link: PREORDER ONLY! NEOPHYTE - MAINIAK (NEW ALBUM!) - Mid-Town - midtownshop.nl

De nieuwe release van het label Adrenaline Tracks komt er binnenkort aan, dit is er een van Distorted Revelation die ook de eerste release van dit label op hun naam hadden. Een voorproefje vind je hieronder:

De productie klinkt erg goed, het doet me een beetje aan hun track The Horizon denken die ook ontzettend goed was. Deze jongens hebben heel veel potentie en dat op een jonge leeftijd.

Is zeker een lekker nummer. Distorted Revelation is sowieso nogal ondergewaardeerd, net als Prankster. Jonge producers, maar beter dan een groot aantal mainstream producers die al veel langer bezig zijn.

Ik kijk uit naar de nieuwe EP van Lowroller en AK-Industry, die gasten hebben een stijl waar je U tegen zegt! Hier de promotrailer:

De A-side bevat collabs en de B-side refixen. Beetje onnodig eigenlijk, maar ben toch wel benieuwd. Mixbreed Soldier is een van de beste Industrial Hardcore nummers van de laatste jaren vind ik. Geweldige drive, krachtige kicks en een erg goede productie.

Is de volgende track ook op vinyl uitgebracht..

Art of Fighters - In For The Kill

Original track: La Roux - In For The Kill

YouTube - Art Of Fighters - In For The Kill

Nee die is alleen gratis digitaal weggegeven. Hier een linkje. Er worden sowieso niet bijster veel releases meer geperst op vinyl. Voor de liefhebbers wel jammer. Je ziet ook niet meer veel DJ's draaien met platen... Wordt niet goed genoeg meer verkocht.

Binnenkort wordt er ook een remix EP van de klassieker I Like It Loud van Marshall Masters uitgebracht met remixen van Angerfist en The Prophet. Dè artiesten om het nummer weer bekend te maken, aangezien ze beide het meeste aanzien hebben in de Hardcore en Hardstyle-scene.

Ik vind beide wel lekker, hoewel ze wel behoorlijk gewoontjes zijn (en dat is ook te verwachten). Vooral Angerfist's remix is echt precies wat je van hem kunt verwachten. Zo'n typische sound. Wat dat betreft vind ik The Prophet's remix beter, sowieso ook beter dan het meeste werk van Dov.

Deze maand komt de nieuwe Outside Agency ... Hopen dat ze de goede reeks voortzetten , laatste 3 Vinylplaten waren om te smullen ...

5 maart komt ie dan toch op vinyl : Noize suppressor met o.a. Bassdrum Bitch en Live it Or Lie it !!!! Laat maar komen

Hellblazer schreef:
Nee die is alleen gratis digitaal weggegeven. Hier een linkje. Er worden sowieso niet bijster veel releases meer geperst op vinyl. Voor de liefhebbers wel jammer. Je ziet ook niet meer veel DJ's draaien met platen... Wordt niet goed genoeg meer verkocht.

Ik vind dat Vinyl zo prachtig , dat directe contact met je materiaal !!! Gelukkig komt er nog wel veel uit op het Genosha label

Joeri_000 schreef:
Deze maand komt de nieuwe Outside Agency ... Hopen dat ze de goede reeks voortzetten , laatste 3 Vinylplaten waren om te smullen ...

5 maart komt ie dan toch op vinyl : Noize suppressor met o.a. Bassdrum Bitch en Live it Or Lie it !!!! Laat maar komen

Ja The Price Is Right en Ghettoblaster . Ze brengen dit jaar ook een nieuw album uit. Een met 12 tracks. En 2012 heeft sowieso de potentie om een geweldig Hardcore jaar te worden want er worden gruwelijk veel albums uitgebracht. Een lijstje:

Promo
Rude Awakening
Neophyte
Noize Suppressor
Ophidian
Meander
The Outside Agency
Hellsystem
Omkara Techici
Thorax
Nitrogenetics
Painbringer (Net uit)
Embryonic
Hidden Rooms
Dark Frequencer (Net uit)
The Peoples Republic of Europe
Switch Technique
Sinister Souls
Bong-Ra

Nog heel wat om naar uit te kijken dus. Niet alles is Hardcore trouwens. Meander is Breakcore en IDM, Sinister Souls is Dubstep, Bong-Ra Breakcore en Crossbreed en TOA en Switch Technique ook voornamelijk Crossbreed, hoewel je het met TOA nooit zeker weet. Die mannen kunnen echt alles! Ophidian ook trouwens. Echt iets om naar uit te kijken.

IDD TOA is natuurlijk Hidden en Eye-D .. Vind die D&B tracks ook mooi en donker van Hidden ... Ophidian heeft trouwens wel eens aangegeven in een interview nog een keer iets met D&B te willen doen en die overlappingen komen steeds meer in met name de industrial producers , sei2ure, TOA , synapse , bij vlagen echt briljant .. vind het een heerlijke ontwikkeling ..

Met name die laatste plaat van TOA met sei2ure (2 tracker ) en die van Ruffneck en Synapse (die de site niet opmogen bij althans) zijn daar een heel bruut voorbeeld van !! idd heel veel om naar uit te zien !!! Keep um coming

Gast
geplaatst: vandaag om 06:27 uur

geplaatst: vandaag om 06:27 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.