menu

Genres / Electronic / Maak kennis met Electronic en beoordeel

zoeken in:
Dj2Jelle
Dit topic bestaat volgens mij voor bijna elk genre. Behalve voor Electronic. Elke user mag hier een nummer plaatsen (youtubefilmpje). Andere users geven hun mening over deze track of geven het een cijfer. Na 24 uur mag het volgende nummer worden geplaatst. Electronic is een breed genre op MuMe en alles mag worden gepost.

Ik zal beginnen .

Future Prophecies - Warlords Rising

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=xhXgigXya1k

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

Goed D&B-nummer, heerlijk wanneer die beat erin knalt .

Leuk initiatief, dit topic.

Wat betreft dit nummer. Ben nooit echt d&b fan geweest, maar hier vind ik echt niets aan. Zit wel goed in elkaar, maar een beetje lomp, gevoelloos nummer. Waarom niet de track van FP met Mari Boine gepost?

Cijfer: 3

Aan mijn kant ook een erg laag cijfer, beetje achterhaalde powerrangers DnB met erg flauwe moviesamples en wat stoerdoenerij. Kan sommige DnB nog wel waarderen, maar dit is erg overleefd.

Dj2Jelle
Ik vind het een erg vet nummer, zeker als je hem wat vaker hebt gehoort.

He, ik zeg ook nergens dat jij het niet vet mag vinden hoor

Dj2Jelle
Mijn punt was dat je hem eventueel vaker moet horen om hem mooi te vinden

Prima tot dat de beat komt, lekker sfeertje van electronica en een gitaartje. Daarna niet zo aan me besteed, kan me wel indenken dat het op een groot feest kan werken. Lekker gek doen of het gevoel krijgen of je midden in een spannende film bent beland waar iemand je kwaad wil doen.

Cijfer 2.0

orbit schreef:
powerrangers DnB

tuktak
cijfers zijn op een schaal van 1-5 of 1-10?

prima instap dnb, 'september' op dit album is trouwens een wereldplaat! miniamba is ook erg goed. de rest is wel prima, maar ik luister het eigenlijk nooit.

Laten we hier maar het sterren systeem van MusicMeter hanteren, dat lijkt me net zo handig. Dat loopt van 0.5 tot en met 5.0 sterren, daar is ook mijn cijfer op gebaseerd.

Dan wordt mijn 3 een 1,5*. Sorry topicstarter.

lambf
Saai geratel, maar die bassen zijn wel lekker. 1,5*

tuktak
2,5*

Dj2Jelle
Deprimerend dit

Hmm, ook niet echt m'n ding.

Het samplewerk zegt me absoluut niks; niet dat het vreselijk fout is, maar het is een beetje doordeweeks knutselwerk. Laat iig geen overdonderende indruk achter. Ik ben verder ook niet zo'n D&B fan, maar heb wel al erger gehoord 2*

Een ouwetje, over DnB/breakbeats gesproken, Gridlock was er ook wel in thuis bij tijd en wijlen.

Dryft - Slalom

https://www.youtube.com/watch?v=u9F19KuE87w

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

Die vorige (Future Prophecies - Warlords Rising) was ernstig niet mijn ding - veel te pompeus en bombastisch - vindt het bij tijd en wijle klinken als Carmina Burana on speed - en dus 2*

Dryft - Slalom: komt meer in de richting klinkt goed - ik begin op 3,5 *. Vind de drums nl iets te overgemoduleerd.

tuktak
productioneel gewoon wat rauwer en spreekt daardoor ook een andere doelgroep aan die blijkbaar niet van strakkere cleane producties houdt. het valt me op deze site vaak op dat deze stijl beter wordt geacht, iets wat smaak is, en absoluut niet met productiekwaliteiten te maken heeft. 2*

Eerste nummer kent een wat vervelend melodietje. Ook een beetje jammer dat er samples van een dub gebruikt worden. Maar vind het best vermakelijk en kan er makkelijk naar luisteren. 3*

Die Dryft is voor mij uiteraard geen onbekende, maar niet hun beste werk. Vooral sterke melodieën en een aardig vuile sound, maar de echte Gridlock magie zit toch elders. 4*

tuktak schreef:
productioneel gewoon wat rauwer en spreekt daardoor ook een andere doelgroep aan die blijkbaar niet van strakkere cleane producties houdt. het valt me op deze site vaak op dat deze stijl beter wordt geacht, iets wat smaak is, en absoluut niet met productiekwaliteiten te maken heeft. 2*

Heeft ook vooral iets met orignalteit te maken, heeft iets een eigen sound en is die goed uitgewerkt of niet. Die stoere jongetjes DnB sound van dat eerste nummer is typisch zo'n knal, smijt en imponeernummertje met erg cheesy geluidssamples, vandaar mijn powerrangers associatie, had ook ninja turtles kunnen zijn.
Die Dryft ligt qua geluid gewoon wat minder voor de hand, is dus eigener en origineler.. als jij dat smaak noemt, tsja, dat is dan maar zo.. Tiesto zal ook wel reuze goed geproduceerd zijn, daar let ik eerlijk gezegd verder nooit zo op.

Onderhond schreef:
Eerste nummer kent een wat vervelend melodietje. Ook een beetje jammer dat er samples van een dub gebruikt worden. Maar vind het best vermakelijk en kan er makkelijk naar luisteren. 3*

Die Dryft is voor mij uiteraard geen onbekende, maar niet hun beste werk. Vooral sterke melodieën en een aardig vuile sound, maar de echte Gridlock magie zit toch elders. 4*

Het is dan ook geen Gridlock
Maar wel Cadoo's meer breakbeat-georiënteerde werk natuurlijk. Betere nummers van Cell waren helaas niet te vinden op youtube..

Mooi nummer orbit

Vooral de synths vind ik erg geslaagd. Die klinken namelijk een pak volwassener dan het gemiddelde Pendulum-nummertje, want een goed D&B-nummer hooort m.i. geen happy eurodance-achtig melodietje te hebben. Verder boenkt het nummer best wel lekker door. De breakbeat zit goed in elkaar en klinkt lekker rauw. Toch is dit niet iets dat ik dagelijks ga opzetten, 3.5* dan maar...

Dj2Jelle
Wel lekker nummer, 3,5 sterretjes

Future Prophecies zijn sowieso om te janken.

Erg fijn nummer. De beats klinken me bij vlagen wel een beetje te gemaakt, maar dat is sowieso wel iets waar ik steeds vaker op stuit bij bv. ook mijn favoriete Venetian Snares platen...

Maar goed, afgezien van dat niets dan lof. De sfeer die hier wordt neergezet doet me wel wat, net als bij de albums van Gridlock, waar dit een voorloper van is blijkbaar?

4,5*

lambf
Leuk nummer, waar in tegenstelling tot het vorige nummer, de ratel-en breaks in dienst staan van de muziek ipv maar een beetje doelloos in de herhaling te vallen. De toevoeging van de ambient had van mijn niet zo gehoeven, samen met de breaks is het wel mooi, maar als het op zichzelf staat klinkt het gelijk zo glad en klinisch, IEL.

3*

herman: niet zozeer een voorloper van Gridlock, eerder een zijprojectje van één van de heren.

ik dacht eerst wat een slecht nummer maar toen zag ik het knopje HQ in het youtube venstertje en klikte het aan. toen kwam het nummer pas echt tot leven, de drums die van links naar rechts in je headphones pannen ipv van dat klote mono geluid. Dit is wel het grote nadeel van youtube filmpjes maar goed. ik geef het nummer een 4/5.

Future Prophecies: Die beat is nog wel aardig, maar dat gelul en die samples doen het nummer redelijkerwijs de das om. 2*

Dryft: Vind ik bij tijd en wijle erg goed, maar dit is een wat minder nummer van hen, vooral het rustige middenstuk vind ik wat minder. Desondanks wel een aardig nummer, dus 3,5*

Een nieuwe dan, waarschijnlijk iets te commercieel voor de meesten hier, maar goed. Tis een zomers minimal techno-nummertje van de Roemeense dj Emil Lassaria, compleet met vioolsamples, beetje à la Agoria.

https://www.youtube.com/watch?v=kANxKoIPB90

Dj2Jelle
Dit is dan een vorm van electronic waar ik helemaal niet van houd. De hele basis, de beat, de opbouw.. 1 ster.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:13 uur

geplaatst: vandaag om 10:13 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.