menu

Genres / Electronic / Maak kennis met Electronic en beoordeel

zoeken in:
avatar van Onderhond
Vind het nog wel meevallen, al vraag ik me af of het echt onder het minimal label valt. Lijkt me niet minimal genoeg eigenlijk

2.5*, toch een beetje te flauw om echt te overtuigen.

avatar van Mjuman
Mag ik een voorstel doen: nummer je posts waarin een video-linl zit, dan is het makkelijker om in eer reactie(post) naar meerdere clips te verwijzen.

Bijv:

1. (FP): 2*
2. (D): 3,5*
3. (L): 2,5*

Ideetje?

Dj2Jelle
Ik vind het best , dus de volgende is nummer 4.

mod-edit: onnodig spoilergebruik weggehaald

Onderhond schreef:
Vind het nog wel meevallen, al vraag ik me af of het echt onder het minimal label valt. Lijkt me niet minimal genoeg eigenlijk

2.5*, toch een beetje te flauw om echt te overtuigen.


Heb je wel gelijk in, tis meer techhouse dan echte minimal in feite, maar goed, het blijft uiteindelijk toch naamplakkerij...

avatar van net overleden
Ik vind het een saai nummer en die violen gaan er bij mij niet in, 1 *

tuktak
video 3, beetje fruityloops. leuk amateurplaatje, dat dan wel. de rest van die knakker op youtube is ook niet veel soeps. beetje enfants van villalobos claimen ook nog
1,5*

avatar van herman
Op zich een fijne plaat, maar werkt beter in een mix, denk ik. Het wil hier nu niet echt beklijven.
3,5*

avatar van orbit
Tsja, beetje saai nummer vind ik. Niet eens zo slecht, maar beetje vlak en emotieloos door al die gelikte trommeltjes en andere disco-prullaria. Kom niet verder dan 2,5*

avatar van Gerards Dream
Het doet door die trommels wat denken aan de eerste experimenten met electronische drums. Daarnaast roept het bij mij een beeld op van een feest uit de jaren zeventig van de vorige eeuw wat volgens mij toe te schrijven valt dat het erg doet denken aan de disco. Even zijn er klassieke momenten of is er een tikje spanning te horen, waarna het disco-loopje er weer is. Het roept bij mij een beeld op van in de disco, wat rondhangen en verder niets. Niet echt mijn idee over Electronic.

2 sterren voor de muziek en 5 sterren voor de afbeelding die hier gebruikt is. Die is erg mooi.

tuktak
we gaan terug..... naar het jaar 1992
Pod (kenny larkin) - lifeforms



avatar van Onderhond
Vreselijk techno nummertje uit de oude doos. Duffe ritmes die eindeloos aanhouden, erg saai melodietje en dat electronisch beestenboeltje er doorheen is evenmin geslaagd.

1.5*

thejazzscène
Lekker detroittechno nummer uit de oude doos inderdaad. Fijn tikkende percussie in dit nummer die contrasteert met de eindeloos aanhoudende synths.
3,5*

avatar van herman
Ik vind dit ook wel aangenaam, zo op de vroege ochtend. Het nummer moet het wel hebben van de synths en de lekkere percussie, die dierentuin-effecten voegen voor mij niet veel toe.

3,5*

edit:

al mijn cijfertjes:

1. 1,5*
2. 4,5*
3. 3,5*
4. 3,5*

avatar van John Doe
1. 2.5*
2. 3*
3. 3*
4. 4.25* (ik vind 'Northern Lights' van dezelfde EP overigens nog iets beter)

thejazzscène
Laten we punten op tien geven zoals in de andere topics. Dan heb je meer keuze in cijfers!

avatar van brooklyn
1. 1.5*
2. dikke 4*
3. 2*
4, 3,5*

Dit vind ik ook niet echt een van Kenny Larkin's beste, met name door de 'dierentuin'-geluiden idd. 3,5*

1. 2*
2. 3,5*
3. 4*
4. 3,5*

Dj2Jelle
1. 4,5*
2. 3,5*
3. 1*
4. 1,5*

Beat is niet echt mijn ding. De synths maken het nog een beetje goed.

tuktak
northern ligths is zeker het beste nummer op de ep, maar vond deze plaat leuker om te plaatsen, omdat het een beetje een vreemde eend, om in dierentuintermen te blijven , in de beits is. dikke 4*

tuktak schreef:
omdat het een beetje een vreemde eend, om in dierentuintermen te blijven , in de beits is.


Het is dan ook wel een kleurrijk nummer

lambf
1: 1,5*
2: 3*
3: 0,75*
4: 1*

avatar van Mjuman
Nummer 5: Van het Lookin' Good/Good Lookin' label van LTJ Bukem: een van mijn favorieten, Big Bud - Space Dub van Late Night Blues uit 2001. Infinity & Infinity uit 1999 vind ik mooier, maar daarvan was niets te vinden.



avatar van orbit
Zeker een lekker nummer met die "Spaanse" kliks erin.. doet me erg denken aan Adam F en dat soort DnB. Het wordt wel een beetje eentonig na verloop van tijd, ik had het iets korter gehouden als ik de keus had gehad.
3,5*

1. 2*
2. 4,25*
3. 2,5*
4, 2,5*
5. 3,5*

avatar van Mjuman
Mijn ljstje tot dusverre:

1. 2*
2. 3,5*
3. 2,5 - in de auto ok; in dit genre hou ik meer van Gui Boratto
4. 2,5
5. 3,75

@O: eens - ik heb gezocht naar andere tracks, maar die kon ik zo snel niet vinden op Youtube; via het label was/is (weet niet of de site nog 'up' is) wel e.e.a. te vinden (maar weinig beeld)

avatar van Onderhond
3.5je is goed inderdaad. Klinkt wel lekker, zeker in het begin, maar gaat uiteindelijk wat te lang door. 5 minuutjes had volstaan.

01. 3.0*
02. 4.0*
03. 2.5*
04. 1.5*
05. 3.5*

Dit nummer weet niet echt mijn aandacht te trekken. Echt slecht is het niet, maar het duurt te lang en kan nergens echt boeien. 2,5*

1. 2*
2. 3,5*
3. 4*
4. 3,5*
5. 2,5*

avatar van herman
In de 90's heb ik nagenoeg alle drum 'n' bass langs me heen laten gaan, maar dit vind ik wel fijn klinken. Na een minuut of 4 wordt het voor mijn gevoel allemaal net wat beter, dus ik heb ook geen moeite met de lengte.

1. 1,5*
2. 4,5*
3. 3,5*
4. 3,5*
5. 4*

Dj2Jelle
1. 4,5*
2. 3,5*
3. 1*
4. 1,5*
5. 2,5*

Begin nogal eentonig en saai. Verder nog wel een vrij leuke track.

avatar van Mjuman
Kunnen we - net als bij andere topics - iets afspreken met welke frequentie een nieuw item kan worden toegevoegd (eenmaal per 24 uur bijv) - en door wie (eerst komt, eerst maalt? of om de beurt?). Niet om politbureau te spelen - maar ik heb nog een aantal dingen in mijn hoofd.

Herman - niet speciaal omdat jij mod bent - id'n?

avatar van FeNDeR
Mjuman schreef:
Kunnen we - net als bij andere topics - iets afspreken met welke frequentie een nieuw item kan worden toegevoegd (eenmaal per 24 uur bijv) - en door wie (eerst komt, eerst maalt? of om de beurt?). Niet om politbureau te spelen - maar ik heb nog een aantal dingen in mijn hoofd.

Herman - niet speciaal omdat jij mod bent - id'n?


dat van die 24 uur staat al in de openings post, en je houd je er zelf niet eens aan.....

Gast
geplaatst: vandaag om 11:14 uur

geplaatst: vandaag om 11:14 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.