menu

Genres / Electronic / Maak kennis met Electronic en beoordeel

zoeken in:
avatar van trebremmit
Voor de liefhebbers van Stendeck.
Briljant wat mij betreft, alleen digitaal te krijgen.

Alteranima

avatar van Onheilspellend





Staan helaas niet veel tracks van hem op Youtube, maar check het hele album:


Dirty Owl - dirtyowl.bandcamp.com


Dirty Owl ‎– Dirty Owl LP
Label: SEALT ‎– S12
Released: 13 Feb 2013
Style:IDM, Acid, Ambient

Sietse
Niet een filmpje, maar een hele facebook pagina die gewijd is 100 jaar ontwikkeling van electronische muziek. Het begint, uiteraard, met Luigi Russolo die zijn eerste stuk met de Intonarumori in 2013 uitvoerde, gevolgd door Leon Theremin die het instrument de Theremin ontwierp en vanuit daar gaat het stap voor stap in naar het nu toe (zijn daar nog lang niet).
Maar een zeer informatieve en leuke pagina zoals ik het nu zit te bekijken

https://www.facebook.com/TheSonOfLuigi

avatar van Bardt1980
Sietse schreef:
Niet een filmpje, maar een hele facebook pagina die gewijd is 100 jaar ontwikkeling van electronische muziek. Het begint, uiteraard, met Luigi Russolo die zijn eerste stuk met de Intonarumori in 2013 uitvoerde, gevolgd door Leon Theremin die het instrument de Theremin ontwierp en vanuit daar gaat het stap voor stap in naar het nu toe (zijn daar nog lang niet).
Maar een zeer informatieve en leuke pagina zoals ik het nu zit te bekijken

https://www.facebook.com/TheSonOfLuigi


Erg interessant, bedankt voor het delen

avatar van Onheilspellend
Sietse schreef:
Het begint, uiteraard, met Luigi Russolo die zijn eerste stuk met de Intonarumori in 2013 uitvoerde

LOL.

Sietse
oeps...LOL

dat moet natuurlijk 1913 zijn...




avatar van GrafGantz
Hey, het is Brian

avatar van Onheilspellend
Hey, het is Grainger

avatar van GrafGantz
Dat zeg ik.

avatar van Onheilspellend
Dat zeg ik niet.Night Soil al gehoord?

avatar van GrafGantz
Nee. Heb een paar Milieu releases in de kast staan maar volg z'n muziek niet meer zo tegenwoordig. En hij brengt ook nog eens godsgruwelijk veel uit onder tig verschillende namen.

avatar van Onheilspellend
GrafGantz schreef:
Nee. Heb een paar Milieu releases in de kast staan maar volg z'n muziek niet meer zo tegenwoordig. En hij brengt ook nog eens godsgruwelijk veel uit onder tig verschillende namen.

Dat klopt, maar heb 'toevallig' maandag zijn nieuwe album geluisterd. High Hawaiian Fog uit 2011 luister ik nog wel vaker.

avatar van GrafGantz
Ik hoop dat je hem niet hebt gedownload, dit kwam een paar dagen terug langs op z'n FB:

Gotta love the internet. Night Soil has only been released since 3 AM today, and it is already torrented in FLAC, uploaded to massmirrors and YouTube. Googling for the album title only brings up links to piracy websites and YouTube - not even the Bandcamp page or my store listing for the release - because it's so new. And people wonder why musicians have such a hard time?

avatar van Onheilspellend
GrafGantz schreef:
Ik hoop dat je hem niet hebt gedownload, dit kwam een paar dagen terug langs op z'n FB:

(quote)

Heb een 320 kbps-versie gedownload via een Russisch forum. Ik koop alleen nog zo nu en dan vinyl.

Sietse
GrafGantz schreef:
Ik hoop dat je hem niet hebt gedownload, dit kwam een paar dagen terug langs op z'n FB:

(quote)

Brian heeft gelijk, soms is het echt gewoon te idioot voor woorden...
Lang leven bandcamp

Ik heb onlangs een van mijn Milieu CD's weer eens uit de kast getrokken. Blijft toch ook wel fijne muziek (niet alles wat hij gemaakt heeft trouwens, zit ook veel troep tussen).

avatar van Onheilspellend
Sietse schreef:
(quote)

Brian heeft gelijk, soms is het echt gewoon te idioot voor woorden...
Lang leven bandcamp

Ik heb onlangs een van mijn Milieu CD's weer eens uit de kast getrokken. Blijft toch ook wel fijne muziek (niet alles wat hij gemaakt heeft trouwens, zit ook veel troep tussen).

Welke cd?

avatar van GrafGantz
Sietse schreef:
(quote)

Brian heeft gelijk, soms is het echt gewoon te idioot voor woorden...
Lang leven bandcamp

Ik heb onlangs een van mijn Milieu CD's weer eens uit de kast getrokken. Blijft toch ook wel fijne muziek (niet alles wat hij gemaakt heeft trouwens, zit ook veel troep tussen).


Dit ziet er trouwens uit als een erg bekende foto: http://www.discogs.com/viewimages?label=Coppice+Halifax
Zal ie destijds wel van het forum geplukt hebben, zal m'n eigen foto's eens checken of ik hem niet toevallig zelf heb gemaakt

/edit: of anders deze wellicht: http://www.last.fm/music/Milieu/+images/22128029

Sietse
Onheilspellend schreef:
(quote)

Welke cd?

Beyond The Sea Lies The Stars

avatar van GrafGantz
Hm, volgens mij heb ik er maar eentje van Milieu en nog twee van Brian Grainger.

avatar van Onheilspellend
Sietse schreef:
(quote)

Beyond The Sea Lies The Stars

Oké, mooi album wel. Cosmos..

Sietse
GrafGantz schreef:
Hm, volgens mij heb ik er maar eentje van Milieu en nog twee van Brian Grainger.

Ik heb er ook wel meer, maar allemaal al erg lang niet meer gehoord.

avatar van Onheilspellend
Sietse schreef:
(quote)

Ik heb er ook wel meer, maar allemaal al erg lang niet meer gehoord.

Nieuwe album al gehoord?

Night Soil | Coppice Halifax - coppicehalifax.bandcamp.com

Sietse

Nope nog niet gehoord.



avatar van Onderhond
Tijdje geleden, maar deze hoort hier wat mij betreft echt wel thuis:




Wie interesse heeft in het hele album: ⊶⊑∷⌊∴⊹∵⌉∷⊒⊷

avatar van kobe bryant fan
Best vet idd!
Ik ga ze maar eens op Mume zetten straks

Gast
geplaatst: vandaag om 13:03 uur

geplaatst: vandaag om 13:03 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.