Genres / Electronic / Maak kennis met Electronic en beoordeel
zoeken in:
0
Raffael1977
geplaatst: 10 januari 2013, 10:58 uur
Aardige track maar voor mij te cheezy sound, het is het net niet en ken producties in deze trant die veel doper klinken. Het is wel leuk hoe Hervé en Ryan proberen het over een andere boeg te gooien maar in de genres waarin zij zich begeven met deze nummers zijn er dus veel betere groepen.
0
geplaatst: 10 januari 2013, 11:53 uur
In dat geval sta ik open voor tips voor soortgelijke maar betere muziek.
En wie is trouwens die Ryan waar je het over hebt?
En wie is trouwens die Ryan waar je het over hebt?
0
Raffael1977
geplaatst: 10 januari 2013, 13:16 uur
Hoezo, jij vraagt toch wie Ryan is, ik zal later wat tracks posten die ook eletronisch zijn van aard met dope zang erop, misschien ken je het wel misschien ook niet.
Ik mot ff Pro-Tools aan de gang krijgen.
Ik mot ff Pro-Tools aan de gang krijgen.
0
geplaatst: 10 januari 2013, 13:53 uur
Oh, je had het in je eerste reactie over "aardige track" dus het ontging me dat je het vervolgens over twee verschillende tracks had. Vervolgens vraag ik om tips en roep je enthousiast uit "Ryan Davis"!
Over spraakverwarringen gesproken
Over spraakverwarringen gesproken

0
Raffael1977
geplaatst: 22 januari 2013, 13:16 uur
Jammer van de dance drums want ik vind die ambient shit wel dope
0
geplaatst: 23 februari 2013, 13:35 uur
Geen idee of dit hier de juiste plek is. Maar ik kom een volledige plaat aanraden die ik net heb toegevoegd. Vreemd misschien, want ik het vind het een slappe plaat.
Maar ik ben er zeker van, dat er hier zat mensen zijn die het zullen waarderen.
Ik heb het over: EL-B - The Roots of EL-B

EL-B wordt de uitvinder van Dubstep genoemd. Burial is er ook erg door geïnspireerd.
En nog belangrijker, die geniale drums van Burial zijn eigenlijk een 'uitvinding' van EL-B.
Je vind hier dezelfde geniale drums.
Het probleem dat ik heb met deze plaat is vooral de wat lege sfeer (ik had liever iets donkers gehad) en de niet gepitchte vocals.
Maar ik zou zeggen: Burial fans, ga het gauw horen. Want misschien vind jij het wel goed.
Maar ik ben er zeker van, dat er hier zat mensen zijn die het zullen waarderen.
Ik heb het over: EL-B - The Roots of EL-B

EL-B wordt de uitvinder van Dubstep genoemd. Burial is er ook erg door geïnspireerd.
En nog belangrijker, die geniale drums van Burial zijn eigenlijk een 'uitvinding' van EL-B.
Je vind hier dezelfde geniale drums.
Het probleem dat ik heb met deze plaat is vooral de wat lege sfeer (ik had liever iets donkers gehad) en de niet gepitchte vocals.
Maar ik zou zeggen: Burial fans, ga het gauw horen. Want misschien vind jij het wel goed.
0
Sietse
geplaatst: 1 maart 2013, 14:00 uur
Hier een interessante lijst op FACT Magazine met bijzondere Techno platen die gehoord moeten worden volgens hen...
The 15 greatest techno albums you’ve never heard – FACT Magazine: Music News, New Music. - factmag.com
The 15 greatest techno albums you’ve never heard – FACT Magazine: Music News, New Music. - factmag.com
0
geplaatst: 2 maart 2013, 22:53 uur
Leuk, ken er nog maar eentje van dus zal me binnenkort eens aan wat andere tips gaan wagen 

0
tuktak
geplaatst: 2 maart 2013, 23:46 uur
leuk rijtje, heb al er met Dan Curtin en Ian O'Brien al nieuwe goede dingen uitgehaald
0
geplaatst: 3 maart 2013, 15:36 uur
Het album van Ian O'Brien is het beste als geheel album van de tips (wat mij betreft), ook het album van In Sync (& Mysteron) zou ik checken, sterke analoge techno. Dan Curtin's muziek werkt niet zo in album formaat vind ik, z'n stijl is er te aanhoudend wild voor.
Paar sterke tracks van hem die niet op dat album staan en je sowieso dus beter los kan luisteren: YouTube - Dan Curtin - Voices From Another Age
YouTube - Dan Curtin - Green girl
Voor de rest ook het meeste vroeger en net eens gechecked maar werd daar niet zo warm van. Dat album van Claro Intelecto is natuurlijk erg fijn, maar dat was in het jaar van uitgave album van het jaar op Boomkat (de mensen op die site zijn stukken beter op de hoogte van goede electronica dan pitchfork), dus is helemaal niet zo onbekend als de journalist doet geloven.
Als ik zelf iets toe zou voegen aan die lijst van goede maar obscure techno zou het Matrix Surfer van LA Synthesis zijn, maar beter kun je dan deze EP checken met een aantal van de betere tracks daarvan: LA Synthesis - Agraphobia at Discogs . Hoewel je deze track van het album ook niet wil missen:
Het nieuwe album van Mark van Hoen (aka Locust) vind ik een mooie tip van Chameleon Day trouwens.
Paar sterke tracks van hem die niet op dat album staan en je sowieso dus beter los kan luisteren: YouTube - Dan Curtin - Voices From Another Age
YouTube - Dan Curtin - Green girl
Voor de rest ook het meeste vroeger en net eens gechecked maar werd daar niet zo warm van. Dat album van Claro Intelecto is natuurlijk erg fijn, maar dat was in het jaar van uitgave album van het jaar op Boomkat (de mensen op die site zijn stukken beter op de hoogte van goede electronica dan pitchfork), dus is helemaal niet zo onbekend als de journalist doet geloven.
Als ik zelf iets toe zou voegen aan die lijst van goede maar obscure techno zou het Matrix Surfer van LA Synthesis zijn, maar beter kun je dan deze EP checken met een aantal van de betere tracks daarvan: LA Synthesis - Agraphobia at Discogs . Hoewel je deze track van het album ook niet wil missen:
Het nieuwe album van Mark van Hoen (aka Locust) vind ik een mooie tip van Chameleon Day trouwens.
0
geplaatst: 3 maart 2013, 16:26 uur
aardige remixjes van Plaid de laatste tijd trouwens (onderschat dit moment, eerste met slechts 145 views terwijl het een uitstekende track is):
0
geplaatst: 19 maart 2013, 21:31 uur
Weet niet of mensen bekend zijn met het duitse DJ duo Super Flu? Zo niet, ga dat snel checken. Los van geweldige beats voor strandfeestjes, weten ze hier mijn favoriete house plaat ongelofelijk gaaf neer te zetten.
0
geplaatst: 20 maart 2013, 15:53 uur
Booyo schreef:
Los van geweldige beats voor strandfeestjes, weten ze hier mijn favoriete house plaat ongelofelijk gaaf neer te zetten.
Los van geweldige beats voor strandfeestjes, weten ze hier mijn favoriete house plaat ongelofelijk gaaf neer te zetten.
Fantastische uitvoering inderdaad
. Voor de visueel ingestelden onder ons:[embed]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=arhcMWzFdyU[/embed]
0
geplaatst: 25 maart 2013, 22:00 uur
Ik word op Soundcloud achtervolgt door een bandje. Bij het luisteren was ik positief verrast. Ik weet niet of ik de enige ben±
In Catharsis ~ Inside
(het lukt me maar niet soundcloud te embedden )
In Catharsis ~ Inside
(het lukt me maar niet soundcloud te embedden )
0
geplaatst: 26 maart 2013, 17:54 uur
Sietse, bedankt voor de link! Ben benieuwd naar de albums. Claro Intelecto kende ik al en is inderdaad top.
* denotes required fields.