MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Electronic / Drum & Bass

zoeken in:
Raffael1977
Wat is een dansbare plaat als de menigte alleen maar moshpits houden zoals ze dat bij metal feesten doen? Niet echt dansen dus. Catchy is een groot wordt als de melodieën op de beat na vrij onsamenhangend zijn.

Ieder zijn ding.

Cheesy is dan meer op zen plek ... Over het algemeen vind ik de donkere D&B heel fijn.. Er wordt ook zo ontiegelijk veel uitbgebracht de laatste jaren ... Alles overlapt ... Feest !!!

Is er nog keuze dan Dansvloer DnB en huiskamerjungle voor snobs. Bij Dubstep heb ik Ben met de droge worst al laten schrikken door Brostep te identificeren als geperverteerde versie van Dubstep.

Dat wil ik niet weer op m'n geweten hebben. Netsky klinkt imo commerciëler (maar daarmee niet slechter op zich), bij Plug hoor ik ook jazzinvloeden en zie ik - dankjewel TukTak voor het beeld - mensen ahw achteroverleunen in de chaise longue.

Terwijl ik het wel kan waarderen. Ik ben een beetje terug aan het komen van die testosteronstamperij die in mijn ogen niet zo gek veel om het lijf heeft en die imo meer naar big beat tendeert dan naar D&B. Maar goed ik ben ook een groot liefhebber van LTJ, Big Bud, PUB, maar daarnaast bijv ook van Photek en Goldie. Voor mij hangt veel af van de creativiteit en inventiviteit; edoch repetitieve elementen kunnen ook heel verfrissend zijn. En in herinner me D&B met een hoge energetische waarde van The Conduit (op een mixmag compilatie) die ik prachtig vond, Katpod en Element:

Grooveshark - Free Music Streaming, Online Music

Grooveshark - Free Music Streaming, Online Music

Netsky heeft een paar enorm aanstekelijke nummers, maar daar blijft het ook bij. Niet dat ik zeg dat ik hem slecht vind, maar de hype ontgaat me volledig.

Raffael1977
Joeri_000 schreef:
Cheesy is dan meer op zen plek ... Over het algemeen vind ik de donkere D&B heel fijn.. Er wordt ook zo ontiegelijk veel uitbgebracht de laatste jaren ... Alles overlapt ... Feest !!!

De sound die jij typeert als donker is echt ver te zoeken. Het klinkt harder en chaotischer maar om dat nu donker te gaan noemen vind ik ver gezocht. Op commercieel gebied zijn het stuk voor stuk party tracks en die zijn toch zeer zeker vrolijk te noemen.

Gabber klinkt ook niet duister maar wel veel harder dan andere elektronische verwanten.

De track die ik plaatste is een vrij lang nummer en begint eigenlijk rustig. Ik wilde alleen maar zeggen dat de hedendaagse DnB niet meer is van wat het is geweest.

De dikke bassen zijn verdwenen en drum patronen zijn meer van een pop gehalte dan van dope breaks die ze voorheen gebruiken.

Beetje het Pendulum en Skrillex effect wat de laatste 5 jaar overheerst. Veel gebakken lucht bekleed met noise, toeters en bellen. Typische 'handjes in de lucht' muziek.
Wat dat betreft vond ik Netksy wel weer even verfrissend tussen die stadion drum 'n bass wat tegenwoordig de boventoon voert. Al moet ik zeggen dat ik die goede oude tijd van Metalheadz wel mis

Raffael1977 schreef:
(quote)

De sound die jij typeert als donker is echt ver te zoeken. Het klinkt harder en chaotischer maar om dat nu donker te gaan noemen vind ik ver gezocht. Op commercieel gebied zijn het stuk voor stuk party tracks en die zijn toch zeer zeker vrolijk te noemen.

Gabber klinkt ook niet duister maar wel veel harder dan andere elektronische verwanten..

Heeft denk ik ook wel te maken met hoe het gebracht wordt. De naam voor dit soort harde, chaotische DnB is Darkstep. Geschikte partymuziek inderdaad, maar ik zou het over het algemeen zelf ook niet zo snel als 'blij' bestempelen eerlijk gezegd.

Daarbij is het niet helemaal waar dat Hardcore/Gabber niet duister is. Het merendeel is aardig commercieel met veel melodie, terwijl het duistere werk lang niet zo bekend is. Muziek van het label Dark. Descent. bv. is over het algemeen wel echt gitzwart. Maar goed, dat heeft weinig in dit topic te zoeken.

Wellicht wordt deze hier wel goed gewaardeerd? Lekker opzwepend.

Raffael1977
@Bart

Zo vind ik het dus het beste klinken van dit soort DnB.

@Hellblazer

Ik zeg niet vrolijk in de zin van blij makende nummers. Het klinkt vrolijker dan de andere verwanten.

Dat zou inderdaad heel goed kunnen, alleen daarvoor schiet mijn kennis is het genre nogal tekort.

Raffael1977 schreef:
(quote)

Gabber klinkt ook niet duister maar wel veel harder dan andere elektronische verwanten.

De track die ik plaatste is een vrij lang nummer en begint eigenlijk rustig. Ik wilde alleen maar zeggen dat de hedendaagse DnB niet meer is van wat het is geweest.

De dikke bassen zijn verdwenen en drum patronen zijn meer van een pop gehalte dan van dope breaks die ze voorheen gebruiken.

Het is maar net hoe je het wilt noemen en ervaart denk ik ... Met donker heb ik het over de dikke lage bassen van bijvoorbeeld een Black Sun Empire .. Misschien is het woord ''diep'' meer op zijn plek, het is in eider geval hoe ik het zou willen omschrijven en ervaar..

Ponty Mython
Een erg lekker nummer van de nimmer teleurstellende Dom and Roland:

Ponty Mython schreef:
Een erg lekker nummer van de nimmer teleurstellende Dom and Roland:

(embed)

Ow die was ik bijna vergeten. Pure nostalgie Nog een keer live gezien trouwens.

Dom & Roland is echt bruut. Die vent gebruikt geen samples maar maakt alles zelf ofzo, toch?

LOL, wat bedoel je daar precies mee?

Ik denk dat timWTF bedoelt zoals KJ Sawka het doet of...?
Naar mijn weten gebruikt ie gewoon samples.

Anyway, ik zal m'n Moving Shadow albums maar weer eens uit het stof halen.

Bardt1980 schreef:
Ik denk dat timWTF bedoelt zoals KJ Sawka het doet of...?
Naar mijn weten gebruikt ie gewoon samples.

Anyway, ik zal m'n Moving Shadow albums maar weer eens uit het stof halen.

Ik heb ooit iets zoiets gehoord. Dat ie geen presets gebruikt ofzo. Maar dat kan ook verkeerde informatie zijn.

tuktak
en dan mag er nu weer aan Noisia promotie worden gedaan:

Ik zal wel nooit een Noisia fan worden

Weinig aan dit.

tuktak
nja, het kan ook niet allemaal van 20 jaar terug zijn in dit topic hè

panjoe (moderator)
Ik heb weinig affiniteit meer met het soort zeer ruige d&b van de twee vorige nummers, die wij (mijn vrinden en ik) karakteriseren met de term 'ragklap'. Ik ben toch wat softer geworden.

Doe mij die maar:

Deze blijf ik ook leuk vinden:

Evenals

tuktak schreef:
en dan mag er nu weer aan Noisia promotie worden gedaan:
(embed)

Vind Poison theme wat tegenvallen, vind de noisia van wat jaren terug echt toffer.. tracks als Endgame, Block Control, Monster en Get Me Down draai nog regelmatig .. het nummer van sofi hebben ze ook de muziek voor geschreven die vind ik dan wel weer geinig.. Ze gebruiken tegenwoordig zoveel afwisseling met Dubstep in de livesets wat voor mij persoonlijk het hele tempo en kracht uit de D&B set haalt en die ontwikkeling vind ik best pijnlijk !! Maar goed .. noisia zal altijd goeie tracks blijven uitbrengen alleen ben ik dan wat selectiever geworden..

tuktak

(afbeelding)

tuktak schreef:
(afbeelding)

Wie van de drie ben jij?

Is "alleen" bewust fout geschreven? Want dan mis ik iets

iemand tips omtrent experimentele d'nb neigend naar glitch of zelfs processed sounds-achtige dingen?

Ponty Mython
Probeer eens wat oude nummers van Amon Tobin, Squarepusher en KJ Sawka.

Amon tobin en Squarepusher zijn mij bekend. Sawka klinkt niet echt als mijn ding. Ik bedoel meer als een kruising tussen Squarepusher en iets als Fennesz om een idee te krijgen.

Gast
geplaatst: vandaag om 20:18 uur

geplaatst: vandaag om 20:18 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.