MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Electronic / Drum & Bass

zoeken in:
D'r is blijkbaar geen apart topic voor jungle, dus plaats ik hier wat nummers die onder het label jungle vallen.

(valt min of meer wel in het UK hardcore gebeuren)

(idem dito als hierboven)

(_O_)

(1:35 is echt fantastisch!)

En ik stuurde trouwens net een mail naar mijn neef of hij al mijn platen kan komen brengen, dan upload ik nog wel wat en plaats het hier.

Dit is Drum 'n Bass volgens Afrojack
(skip naar 5.00)

P&W: zis is M3: Mainstream media man.

Niet te moeilijk, het is eind van de avond (brein is inmiddels in save energy mode) en dan gaan we gewoon nog even hip doen met Afrojack. "The public gets, what the public wants" (Paul Weller).

Geef mijn portie maar aan Fikkie

Nieuwe Black Sun Empire klinkt weer lekker !! beter als zijn voorganger ... Donker, sfeervol !! Een van de betere releases dit jaar denk ik/vind ik

IllumSphere schreef:
D'r is blijkbaar geen apart topic voor jungle, dus plaats ik hier wat nummers die onder het label jungle vallen.

Klik op een paar pagina's terug voor de ouderwetste discussie over drum&bass en jungle. Voor als je echt absoluut niets te doen hebt

Dat gezegd hebbende, leuk lijstje. Hier nog een paar oudjes:

Nostalgie

Lekker !!

Alweer een geweldig nummer van Ed Rush toegestuurd gekregen. Deed die man dan niet anders dan klassiekers afleveren? Grappig trouwens dat ik net even bladerde door mijn collectie en dat ik deze plaat al in mijn collectie had zonder enige medeweten van mezelf.

Ponty Mython
Mag ik jullie er op attenderen dat Concord Dawn zijn nieuwe album Air Chrysalis gratis aanbiedt op Soundcloud en Facebook?

Facebook
SoundCloud

Wauw !! Zeker mag dat.. Leuke artiest !!

IllumSphere schreef:

Deed die man dan niet anders dan klassiekers afleveren?

Ponty Mython
Klassiekertje van Boymerang. Heeft ook wel weg van old school Photek:

En een dope remix van Kemal van Black Sun Empire. Die bas, heerlijk!:

Kwam laatst deze track tegen (lvesetje van Hidden) . Bevalt erg goed...

Ponty Mython schreef:

En een dope remix van Kemal van Black Sun Empire. Die bas, heerlijk!:

Lekker nummer idd, weinig aan veranderd, klinkt wat gelikter !!

Ponty Mython
Erg lekkere chille remix:

Neurofunk volgens mij.

tuktak

Raffael1977

tuktak
ok...

panjoe (moderator)
Iedereen kent Netsky natuurlijk al wel lang en breed, het zou zelfs kunnen dat een deel van jullie het al kotsmisselijk is... Maar dit nummer draaide iemand met oud en nieuw en het blijft maar in m'n hoofd rondspoken.

Af en toe best aardig om naar te luiisteren hoor.. Eerste album is best netjes gedaan.. En die remix van dat nummer van Pendulum vind ik echt HEERLIJK !!!

Ponty Mython
Vreselijk nummer dat lijdt aan creatieve armoede.

Raffael1977
Ik snap niet eens dat ze dit soort muziek DnB noemen. Dit soort beats hebben meer weg van Prodigy dan DnB.

Waar het eerder ging om snelle funky hiphop breaks met heeeeeel veeel bas hoor ik ze nu alleen nog maar verrotte industrial geluiden gebruiken met onsamenhangende wobble bass geluiden.

Doe mij dit maar

tuktak
Netsky is dansvloer dnb voor de massa, Plug is huiskamerjungle voor snobs. Het een is echt niet per definitie knapper dan het ander ofzo.

Geef mij dan toch maar Netsky. D&B hoort af en toe gewoon catchy te zijn.

panjoe (moderator)
Met die korte intro probeerde ik me al een beetje tegen elitarisme in te dekken, maar tevergeefs blijkbaar. Sommige 'massa-d&b', en zeker in de wat vloeibaardere en melodische vorm zoals de betere Netsky tracks, vind ik heerlijk juist omdat het zo catchy en dansbaar is. Wat bennerd zegt dus. Daarnaast roept het beluisteren van dit nummer na dat dikke feest waarschijnlijk interne representaties van verhoogde serotonine- en dopamineafgifte bij me op .

Gast
geplaatst: vandaag om 22:04 uur

geplaatst: vandaag om 22:04 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.