Genres / Rock / Tips voor rustige gitaarmuziek
zoeken in:
0
geplaatst: 7 december 2019, 08:45 uur
iemand tips voor albums van gitaristen met enkel rustige muziek, niet te hard. Soms heb je op albums van Gary Moore wel zo van die stukken en ook van Yngwie Malmsteen waar er wel wat mooie stukken in voorkomen, maar ook met zang en dat wil ik juist niet.
Bedankt alvast!
Bedankt alvast!
0
geplaatst: 7 december 2019, 14:44 uur
Je zoekt het dus wel in de (hard)rock-hoek? Michael Lee Firkins - Michael Lee Firkins (1990).
0
geplaatst: 7 december 2019, 22:22 uur
Jan Akkerman & Claus Ogerman - Aranjuez (1978) of anders Jan Akkerman - Minor Details (2011)
Steve Howe - The Steve Howe Album (1979) is overigens de beste gitaarplaat die ik ken, maar bevat één of twee tracks met zang en is niet altijd even rustig.
Steve Howe - The Steve Howe Album (1979) is overigens de beste gitaarplaat die ik ken, maar bevat één of twee tracks met zang en is niet altijd even rustig.
1
geplaatst: 31 december 2019, 10:47 uur
Michael Schenker:
akoestisch: thank you 1, 2, 3 en 4.
Elektrisch: : Adventures of the Imagination en Dreams and Expressions
akoestisch: thank you 1, 2, 3 en 4.
Elektrisch: : Adventures of the Imagination en Dreams and Expressions
0
geplaatst: 6 november 2020, 23:44 uur
Topicstarter is al niet meer actief sinds 9 september. Zal het voortaan eens beter in de gaten gaan houden. Heb geen zin om tijd en energie ergens voor niets in te stoppen.
0
Jan uit Berlijn
geplaatst: 7 november 2020, 01:11 uur
Michiel Cohen schreef:
Topicstarter is al niet meer actief sinds 9 september. Zal het voortaan eens beter in de gaten gaan houden. Heb geen zin om tijd en energie ergens voor niets in te stoppen.
Nou, zolang het enige invloed heeft op onze oren hoeft dat wat mij betreft niet hoor.
Zoals Youtube mij deze herinnering doet heugen..... zon, zee, strand....kortom er was weinig te doen.
Totdat ik op straat een aankondiging zag staan van een aanstaand concert in et durpke.
Ene Paco de Lucia. Ik had ergens van hem gehoord....Kaartjes gekocht en we zien wel. Beetje cultuur tijdens zon, zee en strand mag toch wel?
Wat ik die bloedhete avond heb gehoord heeft op mij een onuitwisbare indruk gemaakt. Pure passie en kunst.
Daarom staat deze gitaarvirtuoos bij mij op nr. 3 op mijn mooiste concertbelevenissen ooit. En dan staat Concerto D'Aranjuez er op deze opname er niet eens bij. Schande!
Paco de Lucia PULA 2006 - YouTube
Terecht dat Spanje een paar jaar geleden 3 dagen van rouw had aangekondigd na de dood van deze kunstenaar.
0
geplaatst: 8 november 2020, 13:55 uur
Leo Kottke
Harry Sacksioni
Misschien is niet alles naar jouw wens maar zij hebben aardig wat 'rustige' stukken op hun albums staan.
Harry Sacksioni
Misschien is niet alles naar jouw wens maar zij hebben aardig wat 'rustige' stukken op hun albums staan.
0
Lachende derde
geplaatst: 8 november 2020, 15:59 uur
John Renbourn - the Black Balloon. Echt prachtig.
Ik heb ook een zwak voor Avocet van Bert Jansch.
Twee aanraders.
Ik heb ook een zwak voor Avocet van Bert Jansch.
Twee aanraders.
0
Ponty Mython
geplaatst: 8 november 2020, 17:29 uur
Electronicaband The Orb heeft een heel album opgenomen met Pink Floyd-gitarist David Gilmour. Spacy ambient house met geïmproviseerde gitaarmuziek. Leuk voor bij het slapengaan of op de achtergrond.
1
geplaatst: 8 november 2020, 17:45 uur
* denotes required fields.