MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Rock / Onbekende bandjes / artiesten

zoeken in:
Tudor Lodge is de band die ik aan wil bevelen als onbekende band, iedereen die van folk houdt zou hun gelijknamige album eens uit moeten proberen.

Planet Orange (uit Groningen....) !

Skip intro!!!

echt vette band!! begin dit jaar begonnen geloof ik dus heel veel liedjes hebben ze nog niet. en op plaat lijkt het ook wat softer als dat het is, maar live is het echt te vet! echt zoon bandje dat je live moet zien!

hier een echte sucky band: evolution theory.
omdat iedereen altijd maar reclame maakt voor wat ze goed vinden.

*buffy* schreef:
Skip intro!!!

echt vette band!! begin dit jaar begonnen geloof ik dus heel veel liedjes hebben ze nog niet. en op plaat lijkt het ook wat softer als dat het is, maar live is het echt te vet! echt zoon bandje dat je live moet zien!
Hmm, je bent blijkbaar dol op Muse dus zal hem wel een keer uitchecken Ook ga ik op zoek naar de andere bandjes die in dit topic worden genoemd, want vind het vaak zo zonden dat bij dit soort aanraders-topics erg weinig mensen ze daadwerkelijk gaan beluisteren volgens mij.

Ik hoorde een hele tijd geleden, toen ik voor het eerst op MySpace kwam, een liedje van Lonely Little Fish, Beautiful heette 'ie geloof ik. Jammer dat 'ie niet meer op de site staat, dat was erg de moeite waard Hopelijk schopt 'ie het nog ver.

clutch
Bobiej schreef:
(quote)

Ik heb ze samen met mijn vriendin op TV gezien, op Nederland 3, vette muziek, zeker voor die leeftijd.

Heel leuk om te zien, kleine mannetjes maar keiharde muziek .

met je vriendin nog wel..

Zegt de Delftse band 'Toyz' jullie niks? Het verbaast me echt dat niemand (ik geloof dat ik goed gezocht heb) hem al genoemd heeft... (jullie luisteren toch ook wel eens naar Arrow ) Ik heb zelf de cd 'Remember' die je alleen op hun website kan bestellen, dus hij mag niet op deze site

Hij zou zeker 4 sterren krijgen van mij. Zelf hou ik namelijk wel van dit soort instrumentale prog-rock...

clutch
Nooit van gehoord.. maar instrumentele prog-rock lijkt me wel iets. Waar valt er meer te vinden over deze band?

Tja...qua muziek ken ik alleen nog maar die cd waar ik het over had. Deze bevat helaas maar drie nummers met een totale lengte van 23 minuten... maar op hun site staat een recent artikel wat in het blad GitaarPLUS is verschenen.
En hier valt ook nog wel het een en ander over de band te lezen.
Over de sound: het heeft wel wat weg van Knight Area en Pallas, met wat magie van Ayreon.

clutch
Bedankt, ik zal er eens naar kijken. Wel een hele mooie albumcover, die van Remember, dat moet gezegd worden.

Gizzmann schreef:
(quote)
Hmm, je bent blijkbaar dol op Muse dus zal hem wel een keer uitchecken Ook ga ik op zoek naar de andere bandjes die in dit topic worden genoemd, want vind het vaak zo zonden dat bij dit soort aanraders-topics erg weinig mensen ze daadwerkelijk gaan beluisteren volgens mij.

zou ik zeker doen! Mo ( zanger/gitarist) is echt een super goeie gitaarist. ze staan ook op myspace...dus als je ze wil checken moet je daar ff kijken en daar staat ook wel een programma met waar ze spelen enz.

ik denk niet dat het een heel onbekent bandje is, maar ik had er nog nooit van gehoord en ze zijn echt super (live ook beter als op cd, is allemaal harder dan ) maar This Beautifull Republic is echt heel vet. Disciple ook, maar die kennen jullie denk wel en Verra cruz warscheinlijk ook. Heb ik het afgelopen weekend allemaal live gezien (nog wel meer maat deze maakte het meest indruk) en kan ik toch wel aan mn bandlist toevoegen!!! =D

OMFG

Denial of Life
One Bullet Left

Iemand stuurde mij deze links via MSN. Ik vroeg wat er zo speciaal aan was. "Niets, enkel de bandleden"
Ik dus vragen naar de band en op zoek naar hun officiele site...

ONE BULLET LEFT

(afbeelding)

--> opgericht: Januarie 2006.
--> Einde van dit jaar/begin volgend jaar verschijnt een album.
--> Ze stonden al op echte (kleinere) festivals.
--> bandleden zijn 12-16 jaar oud
--> De bassgitarist is nog gene kop groter dan z'n gitaar.
--> Sounds like: "A mix between Cradle Of Filth, Kreator and Six Feet Under."

Op 26 Juni stonden ze trouwens in het voorprogramma van Megadeth. (zegt veel over de kwaliteit van One bullet left of over hoe moeilijk het tegenwoordig is voorprogramma's te vinden of over hoe veel mensen bereid zijn om samen te werken met Dave Mustaine)
Anyway, knappe prestatie

@ Bobiej: hurry up met je band, dat je volgend jaar in het voorprogramma van Metallica kunt staan als ze naar Nederland komen.

--> officiele site: http://www.onebulletleft.nl/

Fza
Ik heb de bassist een high five gegeven in de pit bij Real Hate, was na hun optreden, coole lui, en hij is inderdaad kleiner dan z'n gitaar. Muziek was ook dikke prima, komt een geluid uit die zanger, ongelovelijk.

Wel vreemd dat Konkhra bij zo weinig mensen bekend is.
Het is nochtans de band die Death 'n Roll (samen met Entombed op Wolverine Blues) een eigen gezicht gaf.

Het eerste sterke album Sexual Affective Disorder is ontzettend groovy en zo dus een hele cd headbangen, maar wel nog zeer "underground". Daarna maakten ze algauw furore (vooral in Denemarken, hun thuisland) met Weed Out the Weak, dat Thrashier en veel voller klonk (en waar Chris Kontos op drumt, de persoon die Machine Head's debuut op een monsterlijk goede manier indrumde). Na het veel mindere Come Down Cold brachten ze het verrukkelijke Reality Check uit, wat ik regelmatig nog eens opleg.

Echt voer voor de fans van groovy Death/Thrash.

Bobiej
@ AGE-411

Voorprogramma Metallica volgend jaar wil dénk ik niet lukken, misschien als Slayer weer in het land is .

Die 2 nummers van One Bullet Left heb ik zelf ook op mijn pc staan, ik vind het zeer toffe muziek. Niet moeilijk doen, gewoon lekker ragge. Dennis Woltjer heeft een toffe grunt, ik ben benieuwd hoe dat zich in de komende jaren gaat ontwikkelen. Ik heb ze begin dit jaar ook op tv gezien, wist niet dat dat hun eigen nummers waren.

Maar voorspelling voor de toekomst; zodra ze allemaal 20 zijn, moet de muziek een stuk 'begaafder' zijn, dit is nog erg simpeltjes.

LocoHermano
magic fish uit de Achterhoek

Husky Rescue, is wat mij betreft een aanrader...
Pop/Electronic.

Leuk om eens te luisteren.

godlydevil7
1000 Funerals (Blackened Funeral doom)

Arathorn (Black metal)

Belketre (Black metal)

Bergthron (Black metal)

Black Wraith (Black metal)

Bloodgasm (Death metal)

Blood (Deathgrind)

Dark Tribe (Black metal)

Divina Inferis (Black metal)

Evildead (Thrash Metal)

Gilgamesj (Heavy metal, NWOBHM)

Godkiller (Death metal (1e demo) Black metal (2e demo + 1e EP), Industrial Black metal (1e album + 2e album))

Hithlum (Black metal)

Koldbrann (Black metal)

Leather Nunn (NWOBHM)

Leeway (Thrash Metal)

Ljå (Black metal)

Magnificat (Black metal)

Morbid (Death metal, met Dead (van Mayhem, die gast die zelfmoord heeft gepleegd) op de vocalen)

Nargaroth (Black Metal)

Senthil (Blackened Funeral doom)

Thergothon (Black Metal)

Xasthur (Depressieve Black metal)

Zyklon-B (Black metal) (hebben in een interview gezegd dat hun band geen politieke voorkeur aangeeft in hun liedjes, mocht je daarop afknappen)

Dat zijn er aardig wat denk ik, de meesten daarvan deel ik ook op Soulseek (]Yggdrasil[)

godlydevil7 schreef:

Morbid (Death metal, met Dead (van Mayhem, die gast die zelfmoord heeft gepleegd) op de vocalen)

Wat deed ie?
Zelfmoord plegen op het podium?

Bobiej
Dead, van Mayhem, was een erg vreemde kerel, die onder andere door zijn bandleden werd opgefokt om zelfmoord te plegen.

Dead rook voor een optreden aan dode dieren, om in de stemming te komen, en begroef zijn kleren eerst, zodat het er later op het podium meer 'doods' uitzag. Ook automutileerde hij op het podium, waarna hij werd opgenomen in een ziekenhuis.

Uiteindelijk is Dead in '91 in een afgelegen blokhut gestorven doordattie zichzelf neerknalde met een buks. Op zijn afscheidsbrief stond alleen 'sorry for the mess'.

Euronymus heeft van dit 'fraaie' tafereel foto's gemaakt voor de bootleg 'Dawn of the Black Hearts', en schijnt zijn hersens te hebben gegeten.

Dit is ook even grof uit mijn hoofd, geen idee of het allemaal klopt hoor!

MetalDex
Het goorste vond ik nog dat ze een foto van een dode Dead (haha) als albumcover gebruikte:

(afbeelding)

Volgens mij is het wel overal verboden.

godlydevil7
Bobiej schreef:

Uiteindelijk is Dead in '91 in een afgelegen blokhut gestorven doordattie zichzelf neerknalde met een bugs. Op zijn afscheidsbrief stond alleen 'sorry for the mess'.

"Excuse all the blood", maar voor de rest klopt het wel aardig.

Sheplays
Bobiej schreef:

Uiteindelijk is Dead in '91 in een afgelegen blokhut gestorven doordattie zichzelf neerknalde met een bugs. Op zijn afscheidsbrief stond alleen 'sorry for the mess'.

Godlydevil7 schreef:

Neerknalde met een buks, bugs knallen niet zo hard .

geeft in ieder geval een stuk minder rommel.......

Bobiej
godlydevil7 schreef:
(quote)

Hmm, op wikipedia stond 'sorry for the mess' maar met 'excuse all the blood' kan ik ook wel leven hoor .

Hoe bekend is Kädävérbäk in Nederland?
Vind 'k wel leuke punk.

clutch
Is dat niet dat bandje met leden/een lid van Children of Bodom?

Raekwon the chef
Die overige leden van Mayhem hebben trouwens stukjes schedel van Dead als ketting om hun nek hangen, maar goed, die gasten sporen ook echt niet

sxesven
godlydevil7 schreef:
Thergothon (Black Metal)

Erg leuk vond ik altijd Kadotus 609, een zijprojectje o.i.d. van Niko Skorpio van deze band. In '93 brachten ze een naamloze cassette uit die echt gigantisch vermakelijk is. Suizende wind en synths, en dan Skorpio die er heel evil wat onverstaanbare teksten overheen declameert. Geniaal!

Gast
geplaatst: vandaag om 13:49 uur

geplaatst: vandaag om 13:49 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.