MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Rock / Onbekende bandjes / artiesten

zoeken in:
Fza
AGE-411 schreef:
(quote)

Black Sabbath is anders nog altijd zeer gelieft! Iedereen kent het en iedereen luister er naar (Vreemdgenoeg is nagenoeg iedereen uit onze gemeente Rock en/of Metal fan).

Motörhead is ook nog een redelijk onbekende band. Als je zo ziet zijn ern een hele hoop goede albums van hen ( waaronder ORGASMATRON) die niet eens de kaap van 20 halen. Ook Inferno is ondergewardeerd ( en is toch een van de beste metalalbum van de voorbije jaren)

Motörhead is pertan de belangrijkste invloed van bands als Metallica.

Motörhead onbekend? wtf?

Bobiej schreef:
(quote)

Is voor een onbekende band wel verdomd veel op TMF te zien met 'The Kill'.

Verder ken ik natuurlijk wel een aantal onbekende bands, maar ik denk dat de meeste jeugd van tegenwoordig (nee, niet die van Watskeburt) niet bands als The Doors, Black Sabbath, Led Zeppelin en gitaristen als Joe Satriani, Marty Friedman en muziek als Nick Drake kennen, in tijden die worden overheerst door Hip-hop en R&B, terwijl er oudere (wat dus vaak afstoot, oud is nátuurlijk niet cool), en betere muziek bestaat dan 50 Cent en Pussycat Dolls.

Wel dus. Kvind bands als The Doors en Led Zeppelin een stuk beter dan 50 Cent of The Pussycat Dolls. En ik ben 15.

AGE-411 schreef:
(quote)

Black Sabbath is anders nog altijd zeer gelieft! Iedereen kent het en iedereen luister er naar (Vreemdgenoeg is nagenoeg iedereen uit onze gemeente Rock en/of Metal fan).

Motörhead is ook nog een redelijk onbekende band. Als je zo ziet zijn ern een hele hoop goede albums van hen ( waaronder ORGASMATRON) die niet eens de kaap van 20 halen. Ook Inferno is ondergewardeerd ( en is toch een van de beste metalalbum van de voorbije jaren)

Motörhead is pertan de belangrijkste invloed van bands als Metallica.

Excuseer, maar zelfs mijn oma weet wie Motörhead is.

jouw oma rulezzz!!!

Bobiej
Arrie schreef:
(quote)

Wel dus. Kvind bands als The Doors en Led Zeppelin een stuk beter dan 50 Cent of The Pussycat Dolls. En ik ben 15.

Ha! Een leeftijdsgenoot met smaak !
De meeste jongeren op MusicMeter zullen deze bands ook kennen, maar ik doel vooral op het MTV/TMF publiek, wie alleen luisteren wat ze voorgeschoteld krijgen (Het gebeurt zelfs in mijn huis, mijn zusje luistert alleen wat in de Top 40 staat, andere muziek is niet kwalitatief goed volgens haar... )

Bobiej
Tekh schreef:
jouw oma rulezzz!!!

Rules?
Koningin Bennerd's Oma I?

Bobiej schreef:
(quote)

Ha! Een leeftijdsgenoot met smaak !
De meeste jongeren op MusicMeter zullen deze bands ook kennen, maar ik doel vooral op het MTV/TMF publiek, wie alleen luisteren wat ze voorgeschoteld krijgen (Het gebeurt zelfs in mijn huis, mijn zusje luistert alleen wat in de Top 40 staat, andere muziek is niet kwalitatief goed volgens haar... )

Ja, daar heb je gelijk in, al zijn niet al m'n vrienden zo. Sommigen luisteren wel goede onbekendere bandjes. Maarja, dan luisteren ze daarbij ook weer jumpstule. Oh en het is jouw taak als grote broer om je zus muzikaal goed op te voeden. Hehe, just kidding. Maar mijn zusje is nog erger wat dat betreft. Ach, ze is ook nog maar 9.

Bobiej
Mijn zusje is 11...tijd genoeg om haar smaak te ontwikkelen, ik luister ook pas sinds mijn 13e naar 'echte' muziek! Mijn vrienden luisteren vooral Hardcore (die bagger van Rotterdam Terror Corps, Neophyte enzovoort), maar een paar naar rock en metal .

Mijn broer is 22 en vader en luistert naar Yes-R en hardcore enz. verloren hoop dus

Melt-Banana is een behoorlijk gestoorde punk band uit Japan!

headup
[quote]Bobiej schreef:
[quote]Arrie schreef:

Daar ben ik het nou helemaal mee eens, de meeste mensen van onze leeftijd (ben ook 15 ) gaan gewoon met de trends mee (jumpstyle bijvoorbeeld) en luisteren alleen wat ze op het eerste moment zien, maar er is meer dan dat je op het eerste gezicht ziet

Crowpath is ook een leuk bandje

bro
mnemic is een pracht van een band en word gerekend tot de deense opvolgers van fear factory. fans van FF,maar even goed van chimaira en dergelijke, check ze zeker na.

www.myspace.com/mnemicofficial[/url]

Akonner
http://www.blackfuel.nl/modules.php?name=News&file=article&sid=1006

Een band waar twee neven van mij inzitten, niks voor mij Death Metal TROEP.

Akonner schreef:
http://www.blackfuel.nl/modules.php?name=News&file=article&sid=1006

Een band waar twee neven van mij inzitten, niks voor mij death metal troep.

Kuch kuch, Death Metal Troep, vergeet de hoofdletters niet

Akonner
Sorry, bijdeze kreeg de capslock niet meer uit bij het laatste woord.

Ok ik weet niet of dit een eigen topic waard is, dus post ik het maar hier. Ik heb een vraagje . Ik ben een tijdje geleden(naja 3 maanden ongeveer) achter 3 bandjes gekomen waar ik helemaal gek van ben en even in zo'n periode zit waar je alleen nog maar daar naar luisteren wil ,als je begrijpt wat ik bedoel. Deze bands zijn 30 seconds to mars, breaking benjamin en three days grace. Weet iemand andere bands die op 1 van deze lijken en voor mij aan te raden is. Bij voorbaat dank.

clutch
My Chemical Romance
Fall Out Boy
Funeral For A Friend

clutch
die zou je kunnen proberen

Chevelle, Seether, Papa Roach, Taking Back Sunday,...

Uit eigen land: Sparrow Falls. Beginende band, Punk meets Maiden.

http://www.myspace.com/sparrowfallsmusic

Verder andere leuke onbekende bands uit NYC:

Grey Area
Hazen St.

clutch schreef:
My Chemical Romance
Fall Out Boy
Funeral For A Friend

onbekend? Dit is emopoptroep.

Harco
clutch schreef:
die zou je kunnen proberen

...of niet.

Harco schreef:
(quote)

...of niet.

Liefst niet ...

EVANSHEWSON
Ik ben een freak met mijn 3000 ceedees.

En dan denkt een mens dat hij iets van muziek kent...

Mooi niet dus, als méér dan de helft van alles wat hier op de site

wordt besproken, totaal onbekend is.

Wat nogmaals bewijst dat er meer genres en subgenres bestaan dan een mens voor mogelijk houdt.

En dat ik redelijk Middle of the Road ben.

Maar daar zit ik niet mee.

iemand kan nooit alle muziek kennen, dat is onbegonnen werk. het is het beste als je je eigen smaak afbakent, maar blijft openstaan voor andere muziek denk ik.

en fall out boy is helemaal geen emotroep...

en wie daat mötorhead als onbekend aanduidde, schaam op jou! iedereen kent mötorhead toch, ze zijn de vaders van de speedmetal, de ongeperfectioneerde versie van metallica, komaan!

MetalDex
Heeft iemand ooit gehoord van ONE BULLET LEFT?
De jongste extreme metalband uit Nederland, gemiddeld 14 jaar oud!
Ze hebben al in het voorprogramma van Megadeth gespeeld, en op hun site kun je twee nummers downloaden van hun demo, echt heel tof. Daar gaan we denk ik nog veel van horen in de toekomst.
http://www.onebulletleft.nl/

Bobiej
MetalDex schreef:
Ze hebben al in het voorprogramma van Megadeth gespeeld, en op hun site kun je twee nummers downloaden van hun demo, echt heel tof. Daar gaan we denk ik nog veel van horen in de toekomst.

Ik heb ze samen met mijn vriendin op TV gezien, op Nederland 3, vette muziek, zeker voor die leeftijd.

Heel leuk om te zien, kleine mannetjes maar keiharde muziek .

Fza
MetalDex schreef:

Ik heb ze laatst live gezien. Was leuk optreden, wat een geluid komt er uit die kleine mannetjes. Ik heb later nog in de pit gestaan met ze bij een andere band, coole lui.

You Me & Iowa. Ken niet veel van ze maar het nummer The Good, The Bad and The Beautiful vind ik erg leuk. Als ik dit nummer hoor klinkt het een beetje als emo/ska Maar de andere nummers zullen wel minder zijn.

Gast
geplaatst: vandaag om 08:49 uur

geplaatst: vandaag om 08:49 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.