Genres / Rock / Onbekende bandjes / artiesten
zoeken in:
0
geplaatst: 12 oktober 2011, 11:32 uur
In Genres > Electronic > Clash van Prodigy en RATM:
Yo, ik kwam dit tegen. RESISTOR track Trigger. Damn, shit klinkt als een clash tussen de prodigy en rage against. Resistor - resistor.bandcamp.com daar is de downlaod. Meer!!!
Yo, ik kwam dit tegen. RESISTOR track Trigger. Damn, shit klinkt als een clash tussen de prodigy en rage against. Resistor - resistor.bandcamp.com daar is de downlaod. Meer!!!
0
geplaatst: 16 oktober 2011, 17:00 uur
In Genres > Rock > Veelbelovende musici en bands:
Het gebeurt zo vaak dat een artiest bekend wordt vooral vanwege de aandacht die eraan gegeven wordt. Sommige hebben daar meer geluk in dan andere. Soms is het geheel onterecht en soms niet. Maar wie weet kan ik hier zelf een invloedje bijdragen voor een band genaamd The Low Suns. Heb echt geen idee óf het al enig bekendheid heeft, maar ben het voorheen nog niet tegengekomen.
Niet de meest originele muziek, maar wel waanzinnig mooi:
Het gebeurt zo vaak dat een artiest bekend wordt vooral vanwege de aandacht die eraan gegeven wordt. Sommige hebben daar meer geluk in dan andere. Soms is het geheel onterecht en soms niet. Maar wie weet kan ik hier zelf een invloedje bijdragen voor een band genaamd The Low Suns. Heb echt geen idee óf het al enig bekendheid heeft, maar ben het voorheen nog niet tegengekomen.
Niet de meest originele muziek, maar wel waanzinnig mooi:
0
geplaatst: 18 oktober 2011, 19:05 uur
Bij Air Traffic - Fractured Life (2007):
Sprekend Air Traffic, maar echt een andere band, Popcult : http://popcultband.com/music, briljant EP'tje, gratis te downloaden. Staat nog niet op MuMe, omdat het niet officieel gereleased is. Onbegrijpelijk dat ze zo'n goeie CD gratis (vrijwillige bijdrage) online zetten, zegt het voort!
Sprekend Air Traffic, maar echt een andere band, Popcult : http://popcultband.com/music, briljant EP'tje, gratis te downloaden. Staat nog niet op MuMe, omdat het niet officieel gereleased is. Onbegrijpelijk dat ze zo'n goeie CD gratis (vrijwillige bijdrage) online zetten, zegt het voort!
0
geplaatst: 23 oktober 2011, 14:20 uur
Dynahead
Geweldige Progressive Metal afkomstig uit Brazilië. Onderstaande track is de opener op hun laatste album YOUniverse.
Overigens zie ik nu net dat hun vorige album Antigen legaal te downloaden is via hun site:
http://www.dynahead.com.br/
Geweldige Progressive Metal afkomstig uit Brazilië. Onderstaande track is de opener op hun laatste album YOUniverse.
Overigens zie ik nu net dat hun vorige album Antigen legaal te downloaden is via hun site:
http://www.dynahead.com.br/
0
geplaatst: 24 oktober 2011, 23:53 uur
Nick Cave and the Bad Seeds. Niet bepaald onbekend. Mick Harvey is één van de Bad Seeds, da's misschien al minder bekend. Wel, ik heb onlangs een on-ge-lo-fe-lijk nummer van hem leren kennen. Oh, dames en heren, ik kan er maar niet genoeg van krijgen. Alles klopt gewoon aan dit nummer: heerlijke drive, zang past er perfect op en die tekst is subliem geschreven.
luister gewoon en geniet!
luister gewoon en geniet!
0
geplaatst: 25 oktober 2011, 00:01 uur
Je weet dat het een cover is? Origineel is van Mano Negra:
Gezien het aantal stemmen is ie als solo-artiest wel redelijk onbekend trouwens.
Gezien het aantal stemmen is ie als solo-artiest wel redelijk onbekend trouwens.
0
geplaatst: 25 oktober 2011, 12:22 uur
Ah, nice Arrie! Wist ik niet
Geweldig nummer, in beide versies. De versie van Mick Harvey heeft wel een totaal andere sfeer. En, ja, Mano Negra is super he 
Geweldig nummer, in beide versies. De versie van Mick Harvey heeft wel een totaal andere sfeer. En, ja, Mano Negra is super he 
0
geplaatst: 14 november 2011, 16:14 uur
King Krule alias Zoo Kid al een tijdje een hype op allerlei blogs, nog even wachten tot zijn debuut uitkomt (maar als ik mij niet vergis, kan dat elk moment komen)
0
geplaatst: 1 december 2011, 18:07 uur
phantasia schreef:
ff snel Frailty beluister, erg erg erg mooi horned Reaper...
Zou graag in het genre rock met vrouwelijke vocals deze willen delen.. mooie opbouw met prachtige schreeuw!!
(embed)
ff snel Frailty beluister, erg erg erg mooi horned Reaper...
Zou graag in het genre rock met vrouwelijke vocals deze willen delen.. mooie opbouw met prachtige schreeuw!!
(embed)
Toppertje wat mij betreft !!

Over Eilera hebben we het dan, video op vorige pagina bij de post van Phantasia.
0
geplaatst: 2 december 2011, 08:14 uur
Voor de liefhebbers van Sabbath met Ozzy.......een bijna enge "kopie"....maar het klinkt wel lekker.
En het blijft stilletjes rond deze band, veel mensen kennen het nog niet en/of willen het geen kans geven misschien. Hollandse doomy metal, in het Nederlandsch gezongen, jawel. Laat dat je niet afschrikken, luister het eens...
Akelei - De Zwaarte van het Doorstane (2010)
En het blijft stilletjes rond deze band, veel mensen kennen het nog niet en/of willen het geen kans geven misschien. Hollandse doomy metal, in het Nederlandsch gezongen, jawel. Laat dat je niet afschrikken, luister het eens...
Akelei - De Zwaarte van het Doorstane (2010)
0
Dikkop
geplaatst: 29 december 2011, 09:51 uur
Als je hem overal plaatst zal het wel eens lukken Jan. 

0
JanBetonde2e
geplaatst: 29 december 2011, 09:59 uur
Ik hoop het toch wel. Het moet gewoon. Stiekem ingehuurd door de band natuurlijk. 

0
geplaatst: 29 december 2011, 11:11 uur
Ik heb ook nog wel een leuk onbekend bandje, ze komen uit Canada en ben ze tegengekomen op YouTube. Ze heten AbsoluteZero.
YouTube - Absolute Zero - Trust Our Rhythms
Wat vinden jullie ervan?
YouTube - Absolute Zero - Trust Our Rhythms
Wat vinden jullie ervan?
0
Dikkop
geplaatst: 29 december 2011, 12:25 uur
Memento vind ik geweldig.
Absolute Zero is niet echt mijn ding.
Absolute Zero is niet echt mijn ding.
0
geplaatst: 7 januari 2012, 22:35 uur
niet dat dat ze zo onbekend zijn, maar het zou toch maar zonde zijn om dit geweldige lied te missen.
0
geplaatst: 19 januari 2012, 12:43 uur
Ik kende het niet tot een paar minuten geleden, maar er is weer een cd aan de "nog kopen" lijst toegevoegd. My Brother The Wind - I wash my hands in the stream of infinity. Wazige titel die de muziek al aardig weggeeft....psychedelische handel met prog. En hallo zeg, wat klinkt dit lekker. Ik gebruik nooit geestverruimende middelen waar je deze muziek direct mee kunt associëren, maar dat is ook niet nodig, de muziek alleen al is genoeg. Goeie shit, ik steek er nog een nummertje van op.....nu de cd nog.
My Brother The Wind - Torbjörn Abelli
My Brother The Wind - Torbjörn Abelli
0
geplaatst: 19 januari 2012, 13:11 uur
Hmmmm, kom zo ook nog even uit bij een Japanse band die in 1971 een plaat maakten....en dat klinkt verdraaid leuk. Beetje voor mijn tijd, toen was ik 1 jaar oud. En ik ken best wel wat muziek van toen en eerder, maar hier had ik nog nooit van gehoord. Kent iemand dit en is het ooit op cd uitgekomen? ...kon het zo snel niet vinden in ieder geval.
Too much heet de band.
Dat blijft toch de charme van Youtube.....je gaat iets luisteren, vaak via een postje van een ander, of omdat je toevallig ergens wat las over een band en dan zie je die gerelateerde videos, gaat daar wat graven en zo ontdek je meer en meer muziek waarvan je het bestaan niet wist.
Of het echt onbekend is weet ik niet...ik kende het niet in ieder geval en het album heeft nog geen stemmen, maar er zullen wellicht mensen zijn (de oudjes, hehe) die het wel kennen.
Yellow dog - Gypsy soul.
Too much heet de band.
Dat blijft toch de charme van Youtube.....je gaat iets luisteren, vaak via een postje van een ander, of omdat je toevallig ergens wat las over een band en dan zie je die gerelateerde videos, gaat daar wat graven en zo ontdek je meer en meer muziek waarvan je het bestaan niet wist.
Of het echt onbekend is weet ik niet...ik kende het niet in ieder geval en het album heeft nog geen stemmen, maar er zullen wellicht mensen zijn (de oudjes, hehe) die het wel kennen.
Yellow dog - Gypsy soul.
0
geplaatst: 12 februari 2012, 18:35 uur
Kwam net dit bandje tegen, Raggedy angry, staat niet op MuMe.
Beetje metal/electro combi, zet het daarom maar hier neer, maar zou ook bij electronisch kunnen....tja....
Ik vind het wel geinig, moet het nog een paar keer horen, ben er nog niet helemaal over uit.
Bij deze de tekst er even bij nemen en afspelen voor "vrienden".
Beetje metal/electro combi, zet het daarom maar hier neer, maar zou ook bij electronisch kunnen....tja....
Ik vind het wel geinig, moet het nog een paar keer horen, ben er nog niet helemaal over uit.
Bij deze de tekst er even bij nemen en afspelen voor "vrienden".
0
geplaatst: 26 augustus 2012, 20:07 uur
Ik kan op MM nog helemaal niets vinden over een band welke ik gisteren gevonden heb: Twelve foot ninja.
Getourd met Periphery en Tesseract, waar eerst genoemde deze band tipte aan haar fans:
“Twelve Foot Ninja are basically one of the best live bands I have seen in my life. Holy f@#k they are tight.”.
Twelve Foot Ninja Unleash Project 12 - chuckingamosh.com
Hun debuutalbum is te pre-orderen, waarbij je tot 2 nov elke week een stuk van de comic over de twelve foot ninja krijgt, en een song kunt downloaden.
Maar het gaat uiteindelijk over de muziek. En iets als dit is voor mij erg indrukwekkend:
Heeeerlijk!
Getourd met Periphery en Tesseract, waar eerst genoemde deze band tipte aan haar fans:
“Twelve Foot Ninja are basically one of the best live bands I have seen in my life. Holy f@#k they are tight.”.
Twelve Foot Ninja Unleash Project 12 - chuckingamosh.com
Hun debuutalbum is te pre-orderen, waarbij je tot 2 nov elke week een stuk van de comic over de twelve foot ninja krijgt, en een song kunt downloaden.
Maar het gaat uiteindelijk over de muziek. En iets als dit is voor mij erg indrukwekkend:
Heeeerlijk!
0
geplaatst: 30 augustus 2012, 21:57 uur
Muziek is het niet helemaal voor mij, maar de comic ziet er leuk uit. Wel een leuke marketing als geheel.
0
geplaatst: 31 augustus 2012, 16:20 uur
Twelve Foot Ninja klinkt heel erg goed. Heeft best wel wat Faith No More-trekjes en die reggaeinvloeden zijn ook cool! 

0
geplaatst: 1 september 2012, 15:59 uur
Hoorde dit afgelopen week op de radio. Kent iemand dit nummer? Onder welke categorie muziek moet je deze muziek plaatsen?
Someday - I Want You Right Now (Official Video)
YouTube - Someday - I Want You Right Now (Official Video)
Someday - I Want You Right Now (Official Video)
YouTube - Someday - I Want You Right Now (Official Video)
* denotes required fields.