menu

Genres / Rock / Minst geliefde Metal sub-genre

zoeken in:
MetalDex
U2 ofzo? (geen spoortje ironie )
Ondanks hun imago, is Iperyt wel een heerlijk bandje, die je aan iedereen aan kunt raden.

avatar van Fza
Fza
Ik denk dat vrij weinig van mn vrienden mij het in dank af zouden nemen als ik BM aan zou zetten.

bennerd
Fza schreef:
Ik denk dat vrij weinig van mn vrienden mij het in dank af zouden nemen als ik BM aan zou zetten.


Tjah, soms moet je moeilijke keuzes maken in het leven he.

avatar van Motorhead
Nu-metal , is zulke bagger. ook al vind ik dat bijna alle muziek van nu bagger is. Maar bands zoals Slipknot, Cradle of Filth geven de metal een slechte naam vind ik. Als je tegenwoordig over metal praat krijg je direct te horen bah dat geschreeuw. maar de echte metal is super. zoals Iron Maiden, Black Sabbath, Judas Priest, Dokken, Metallica De jaren 80 Rockz en 70 ook

avatar van Psycho1485
Motorhead schreef:
Nu-metal , is zulke bagger. ook al vind ik dat bijna alle muziek van nu bagger is. Maar bands zoals Slipknot, Cradle of Filth geven de metal een slechte naam vind ik. Als je tegenwoordig over metal praat krijg je direct te horen bah dat geschreeuw. maar de echte metal is super. zoals Iron Maiden, Black Sabbath, Judas Priest, Dokken, Metallica De jaren 80 Rockz en 70 ook


haha je hebt helemaal gelijk, mötley crue, guns n roses, acdc, skid row, het enige wat ik goed vind en wat redelijk nieuw is zijn tenacious d, black stone cherry en heideroosjesXD

Stijn_Slayer
Hmm, NU-Metal is heel vaak slecht, alle 'Alternative' Metal bands ook.

Motorhead schreef:
Nu-metal , is zulke bagger. ook al vind ik dat bijna alle muziek van nu bagger is. Maar bands zoals Slipknot, Cradle of Filth geven de metal een slechte naam vind ik. Als je tegenwoordig over metal praat krijg je direct te horen bah dat geschreeuw. maar de echte metal is super. zoals Iron Maiden, Black Sabbath, Judas Priest, Dokken, Metallica De jaren 80 Rockz en 70 ook

Nu-metal is gewoon een verotte naam, bands als Deftones lijden daaronder.

avatar van Samsidesalad
100% Nu-Metal

avatar van deathmetalhead
HammerHead schreef:
(quote)


Thrash metal daarentegen is uiteraard geweldig!


Ik word altijd door thrashers uit gelachen om dat ik death metal en black metal mooi vind gemeen he

Stijn_Slayer
Metalcore, dat is mietjesmetal.

Gallow
power metal, nu-metal & 80's metal

avatar van Edwynn
deathmetalhead schreef:
(quote)


Ik word altijd door thrashers uit gelachen om dat ik death metal en black metal mooi vind gemeen he


Mag je ook wel eens naar buiten van waar je woont?

Welke thrasher verafschuwt nu deze nauw verwante genres?

Zelf heb ik geen uitgesproken aversie tegen metalen subgenres, maar ik merk dat ik wel eens wat moeite heb met de wat modernere, bij tieners populaire metalsoorten.

avatar van LucM
Nu-metal vooral en ook vele hair-metal.

bennerd
Stijn_Slayer schreef:
Metalcore, dat is mietjesmetal.






avatar van MDV
MDV
Industrial vind ik niet echt veel aan. Met symphonic metal als Epica en Within Temptation kan ik ook weinig. Vikingmetal en 'post-metal' die alleen leuk is als je aan de drugs zit hoef ik ook niet.

Yann Samsa
@ MDV

*Klassieke industrial bands als NIN en Ministry kan ik zeer erg appreciëren, verder hoef ik ook niet veel industrial.

* Hoe durf je het prachtgenre post-metal vernoemen in je opsomming?
Neurosis en dergelijke bands staan bij mij nog steeds onder de noemer 'geniaal'...

---

Grindcore, Metalcore, Hardcore en dergelijke zaken zijn echt 'jakkie'.

Norwegian Black Metal, Norwegian Death Metal en dergelijke is ook weer zo zielig en vervelend...

Extreme Death Metal, New Wave Of American Metal, ... en meerdere scream / grunt subgenres kunnen me ook niet bekoren.

ZOGEZEGDE Metal bands als Bullet For My Valentine, Avenged Sevenfold en Three Days Grace, .... zijn ook ferm kut

Mijn appreciatie voor Pop/Glam - en Power Metal daalt de laatste tijd ook, zo cliché hé...

avatar van MDV
MDV
Rustig aan Ferry, ik zei hooguit dat ik het niet hoef. Ik hoef ook geen kaas omdat ik het vies vind, maar dat betekent niet dat ik iets tegen kaas of mensen die kaas eten heb of zo .

Yann Samsa
Ferry???
Ik doe toch rustig: ik reageer enkel op twee van jouw minder geliefde subgenres en som daarna, in een niet meer aan jou gericht bericht, mijn minder geliefde sub categorieën op...

Ps: eet jij echt niet graag kaas?

avatar van Fza
Fza
Denk dat op het moment rapmetal / crossover toch wel het minst populair is op het moment. Objectief gezien.

Wel mooi dat metal fans zich vaak superieur achten aan popmuziek etc. maar gewoon onder hevig zijn aan mode, nu-metal in de jaren 90, toen metalcore, en nu deathcore?

avatar van Edwynn
Dat superieur achten is niet alleen aan metal voorbehouden.
Maar naast het toegankelijke mainstream geluid zijn er beslist interessante dingen die in de hardcore, metalcore etc gebeuren.

bennerd
Hardcore is ook gewoon geen metal-subgenre is, hoewel het de laatste jaren enorm naar de metal toegegroeid is.

Die hele deathcorehype is ook weer aan het overwaaien: alle koplopers stoppen (Despised Icon, Elysia) of meten zich een ander geluid aan (Bring Me the Horizon dat metalcore wordt, All Shall Perish zoekt meer grenzen op, Suicide Silence en Whitechapel gaan de death metal-kant op, ...).

avatar van Edwynn
Sinds jaar en dag is hardcore vaste rubriek in veel metal/hardrock zines. Dus in die zin vind ik het prima om het daar onder te brengen.
En er is zeker vaak geflirt met metal door hardcorebands.
En nogmaals. Eerst is er de hype en als die overwaait, blijven vaak de echt goede over.

leander?
Edwynn schreef:
Eerst is er de hype en als die overwaait, blijven vaak de echt goede over.

Volgens mij is het juist precies andersom. De eerste bands die beginnen met een nieuw subgenre zijn vaak het beste. Denk aan Rage Against the Machine bij nu-metal en een band als All Shall Perish bij Deathcore. Dat zijn toch bands die als een van de eerste iets nieuws zijn gaan spelen en beschouwd worden als de creme de la creme van hun genre (tenminste, bij ASP weet ik dat niet eens zeker, maar IMO in iedere geval wel).

Mijn minst geliefde genre is zonder meer Power Metal.

avatar van Edwynn
Ja, ook waar. Een hype ontstaat na het commerciële succes van enkele pioniers.

Maar Rage Against The Machine zou ik niet direct aan nu-metal koppelen.

leander?
Nu-metal is toch metal + hiphop? Wat is er dan zo anders aan RAtM?

avatar van Von Helsing
RATM is crossover, ik zie niet in wat Nu-Metal is aan RATM.

btw, Nu-Metal en Emocore, Hatecore etc... zijn de zijtakken waar ik niet ze erg veel om geef.

avatar van Eddie
Bij nu metal denk ik eerder aan Limp Biskit, Pappa roach, Alient Antfarm en meer van dat soort band, ik ben er niet zo in thuis omdat er niets aan vind

avatar van Gajarigon
Von Helsing schreef:
RATM is crossover, ik zie niet in wat Nu-Metal is aan RATM.


De combo van rap en metal, al is het metal kantje maar beperkt. Ik denk bij nu metal altijd aan Korn en varianten.

avatar van Fza
Fza
Von Helsing schreef:
RATM is crossover, ik zie niet in wat Nu-Metal is aan RATM.

btw, Nu-Metal en Emocore, Hatecore etc... zijn de zijtakken waar ik niet ze erg veel om geef.


Hatecore is toch gewoon racistische metalcore? Net als RAC de racistische variant van rock is?

Mag hopen dat er weinig hatecore liefhebbers zijn hier.

En btw hardcore komt voort uit punk niet metal, alleen de huidige generatie flirt er veel mee. Wordt ook behandeld in rock/metal zine maar dat wordt punk vaak ook.

bennerd
Hatecore, vage term... Werd vroeger ook gebruikt om bands als Blood for Blood en Sheer Terror te labelen, omdat die zogezegd 'net iets agressiever waren'.

Nu wordt het gebruikt voor nazi-bands inderdaad, die mogen ver weg blijven.

Gast
geplaatst: vandaag om 07:24 uur

geplaatst: vandaag om 07:24 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.