Genres / Rock / Minst geliefde Metal sub-genre
zoeken in:
0
MetalDex
geplaatst: 8 november 2006, 19:36 uur
Nu-metal, metalcore/emo-core (aargh), en de vader van de klotemetal: GLAMROCK (begon dat niet al met Kiss?), en verder bijna alle metalbands met zangeressen (of vrouwen die grunten, zoals bij Arch Enemy, daar word ik gewoon bang van).
0
geplaatst: 9 november 2006, 02:16 uur
MetalDex schreef:
Nu-metal, metalcore/emo-core (aargh), en de vader van de klotemetal: GLAMROCK (begon dat niet al met Kiss?), en verder bijna alle metalbands met zangeressen (of vrouwen die grunten, zoals bij Arch Enemy, daar word ik gewoon bang van).
Nee, glamrock is eerder T. Rex, Roxy Music of David Bowie e.d. Glamrock heeft dan ook geen zier met metal te maken en KISS is derhalve geen glamrock, maar gewoon hardrock.
Jij bedoelt waarschijnlijk hair-metal.
0
MetalDex
geplaatst: 9 november 2006, 18:29 uur
Ah, ik dacht altijd dat met hair-metal, glamrock, stadionrock, etc. hetzelfde werd bedoeld. Op wikipedia staan de bands die jij genoemd hebt onder dezelfde categorie als de bands die ik eronder verstond. Maar wikipedia is natuurlijk nooit 100% betrouwbaar, en het lijkt me inderdaad logischer dat artiesten als T.Rex en David Bowie onder een andere categorie vallen dan Kiss en Alice Cooper.
Dus nogmaals mijn minst geliefde Metal sub-genre is HAIR-METAL.
Dus nogmaals mijn minst geliefde Metal sub-genre is HAIR-METAL.
0
geplaatst: 25 november 2006, 15:04 uur
kan iemand me even vertellen wat men met nu-metal bedoeld?
dank u
dank u

0
godlydevil7
geplaatst: 4 december 2006, 10:08 uur
MetalDex schreef:
en verder bijna alle metalbands met zangeressen (of vrouwen die grunten, zoals bij Arch Enemy, daar word ik gewoon bang van).
en verder bijna alle metalbands met zangeressen (of vrouwen die grunten, zoals bij Arch Enemy, daar word ik gewoon bang van).
Angela Gossow heerst!

0
MetalDex
geplaatst: 4 december 2006, 10:56 uur
martvis schreef:
dank u
dank u

Bands als Korn, Slipknot, Linkin Park, Limp Bizikit.
Makkelijke partijen, hoop geschreeuw en veel rap en hip/hop elementen en hierdaar een flirt met dance en electronic (maar ook weer geen industrial metal).
godlydevil7 schreef:
Angela Gossow heerst!

Angela Gossow heerst!

Bij mannen die te hoog zingen, heb ik altijd het gevoel dat ze voor de show een keer keihard in hun ballen worden getrapt. Maar wat halen ze dan in godsnaam met dat arme meisje uit?
0
godlydevil7
geplaatst: 4 december 2006, 16:42 uur
MetalDex schreef:
Bij mannen die te hoog zingen, heb ik altijd het gevoel dat ze voor de show een keer keihard in hun ballen worden getrapt. Maar wat halen ze dan in godsnaam met dat arme meisje uit?
hmm ik ken zelf een vrouw die kan grunten en daar heeft ze niks voor nodig, ikzelf kan ook hoog krijsen ala children of bodom en in flames, en tot nu toe heb ik geen trap in m'n ballen nodig gehad. 
0
Bobiej
geplaatst: 4 december 2006, 17:52 uur
godlydevil7 schreef:
ikzelf kan ook hoog krijsen ala children of bodom en in flames, en tot nu toe heb ik geen trap in m'n ballen nodig gehad.
(quote)
ikzelf kan ook hoog krijsen ala children of bodom en in flames, en tot nu toe heb ik geen trap in m'n ballen nodig gehad.

Volgens mij is het niet echt hoog krijsen wat Children of Bodom doet...
0
MetalDex
geplaatst: 4 december 2006, 18:47 uur
Ik doel zelf ook meer op powermetal zangers. Die zingen sowieso al hoog, maar sommige uithalen kunnen gewoon niet natuurlijk zijn; maar ja die strakke broeken zullen ze wel niet voor niets dragen 

0
godlydevil7
geplaatst: 4 december 2006, 20:10 uur
Aha, nee ik dacht omdat je vlak daarna over Angela Gossow begon dat je op "krijsgrunters" doelde.
My mistake
My mistake
0
Mad Dog
geplaatst: 14 januari 2007, 01:41 uur
xplorer schreef:
Hair Metal, had ik eigenlijk nog nooit van gehoord lolz.
Hair Metal, had ik eigenlijk nog nooit van gehoord lolz.
Hair Metal is ook geen genre. Het is een verzamelnaam voor alles wat zogenaamd fout was in de hardrock eind jaren 80. Warrant, Poison, Trixter, etc....
0
geplaatst: 14 januari 2007, 12:31 uur
Mad Dog schreef:
Hair Metal is ook geen genre. Het is een verzamelnaam voor alles wat zogenaamd fout was in de hardrock eind jaren 80. Warrant, Poison, Trixter, etc....
O, ja .de roze pakjes ,brede riemen , gepermanent haar ,tonguitstekende verwijfde venters. GADVERDAMME!!! (quote)

0
MetalDex
geplaatst: 14 januari 2007, 23:29 uur
rusty nail schreef:

(quote)
O, ja .de roze pakjes ,brede riemen , gepermanent haar ,tonguitstekende verwijfde venters. GADVERDAMME!!!

Echt een zwarte bladzijde uit de geschiedenis van de hardrock/metal: en dan te denken dat de metalspecial van MTV enkele maanden geleden naar deze bands keek alsof zij de ultieme/uiteindelijke vorm van metal waren.
Je kon pas het verschil zien tussen die (shit naam vergeten, volgens mij had hij de zelfde naam als een beroemd componist: Sebastian Bach, kan dat
?) verwijfde front'man' en Marylin Monroe als ze op een rooster gingen staan.
0
geplaatst: 21 januari 2007, 22:09 uur
Ik haat Gothic metal en Emocore en alle andere emo varianten.
0
dimwit
geplaatst: 12 maart 2007, 09:58 uur
Rap metal is wel gaaf, verder heb ik niet veel met bands als Judas priest en Marylin Manson.
0
geplaatst: 10 april 2007, 20:09 uur
0
MetalDex
geplaatst: 11 april 2007, 15:11 uur
Het zijn allebei nog niet eens echte metalbands. Priest izit meer in het overgangsgebied van hardrock naar heavy metal, en Marilyn Manson is industrial rock.
0
clutch
geplaatst: 25 april 2007, 19:41 uur
Emo-core en heel veel nu-metal zijn het perfecte braakmiddel 

0
geplaatst: 28 april 2007, 11:26 uur
Emo-core heeft absoluut niks met Metal te maken. Emo is een afstammeling van Hardcore Punk. En nee, neppe Metalcore zoals Bullet for my Valentine en Atreyu heeft niks met Emo te maken. Luister eens naar Hot-Cross, Circle Takes the Square, Saetia, Rites of Spring en City of Caterpillar voordat je oordeelt
Edit: Ik wil hier niet als een genre-purist over komen maar ik denk dat mensen hier het "Emo" genre (ik heb het zo en zo niet zo op die benaming) met compleet andere muziek associeren.
Edit: Ik wil hier niet als een genre-purist over komen maar ik denk dat mensen hier het "Emo" genre (ik heb het zo en zo niet zo op die benaming) met compleet andere muziek associeren.
0
Bobiej
geplaatst: 28 april 2007, 11:41 uur
Nu-metal is veelal ook geen Metal, maar meer richting Rock met Hip-hop. Bands als Slipknot en de oude Korn zijn al meer Metal, maar Linkin Park en dergelijken zijn gewoon rock.
0
clutch
geplaatst: 28 april 2007, 14:31 uur
Bobiej schreef:
Nu-metal is veelal ook geen Metal, maar meer richting Rock met Hip-hop. Bands als Slipknot en de oude Korn zijn al meer Metal, maar Linkin Park en dergelijken zijn gewoon rock.
(quote)
Er zijn anders genoeg Nu-metal bands die je de naam metal kunt geven:
Deftones
Drowning Pool
Coal Chamber
Mudvayne
Ill Nino
System of a Down
Soulfly
Stone Sour
Murederdolls
Kittie
Bands als Limp Bizkit, Linkin Park en Papa Roach kun je inderdaad rock met hip-hop noemen.
0
clutch
geplaatst: 28 april 2007, 14:34 uur
Verder houd ik ook niet zo van deathmetal en gothicmetal.
0
geplaatst: 28 april 2007, 16:39 uur
Ik hou niet van Gothic Metal, Death Metal, Black Metal en de meeste Power Metal (muv Manowar). Ook hou ik totaal niet van metal waarin keyboards, koren en zangeressen voorkomen, dat hoort helemaal niet bij metal (vind ik).
* denotes required fields.