MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Rock / Minst geliefde Metal sub-genre

zoeken in:
Raekwon the chef
nu-metal of niet, Slipknot is gewoon bagger

clutch
Slipsnot deathmetal da's wel heel lachwekkend

Ik denk dat het probleem bij sommige slipkont-voorstanders is dat ze niet wíllen dat het nu-metal is, meer dan dat ze er zelf in geloven.
Er zijn zoveel bands in het genre die wat afwijken van het standaard trucje dat veel nu-metal bandss rond '99/'00 hanteerden, Slipknot is er daar een van, een ander voorbeeld is Deftones. Alleen maken deftones goeie muziek en Slipknot kutmuziek.

clutch schreef:

Ik denk dat het probleem bij sommige slipkont-voorstanders is dat ze niet wíllen dat het nu-metal is, meer dan dat ze er zelf in geloven.
Er zijn zoveel bands in het genre die wat afwijken van het standaard trucje dat veel nu-metal bandss rond '99/'00 hanteerden, Slipknot is er daar een van, een ander voorbeeld is Deftones. Alleen maken deftones goeie muziek en Slipknot kutmuziek.

Daar ben je toch verkeerd in: Nu-Metal is Ill Nino, Mudvayne, 40 Below Summer, Spineshank, Coal Chamber, ... (heerlijke bands trouwens)
Slipknot bestaat uit veel meer, Nu-Metal is maar een van de zovele invloeden.

En ik denk dat het probleem is dat jij je ongelijk niet wílt toegeven.

clutch schreef:

Of Slipknot wel/geen kutmuziek maakt is een mening. Slipknot nu-metal noemen omdat ze tijdgenoten waren van en dezelfde fanbase hadden als een aantal van die "powergroove" bands is gewoon kortzichtig. Zet Iowa gewoon eens op, luister naar de opbouw van de muziek en vergelijk dat met een gemiddelde deathmetalplaat. Of ga je nu beweren dat blastbeats een typisch nu-metal verschijnsel zijn?

Daarmee is natuurlijk niet gezegd dat het pure deathmetal is, maar het is wel duidelijk een grote invloed.

Fza
HammerHead schreef:
(quote)

Of Slipknot wel/geen kutmuziek maakt is een mening. Slipknot nu-metal noemen omdat ze tijdgenoten waren van en dezelfde fanbase hadden als een aantal van die "powergroove" bands is gewoon kortzichtig. Zet Iowa gewoon eens op, luister naar de opbouw van de muziek en vergelijk dat met een gemiddelde deathmetalplaat. Of ga je nu beweren dat blastbeats een typisch nu-metal verschijnsel zijn?

Daarmee is natuurlijk niet gezegd dat het pure deathmetal is, maar het is wel duidelijk een grote invloed.

Je moet toegeven dat ze in ieder geval zijn begonnen als nu-metal (ik ken de nieuwere cd's niet zoals ik eerder zei). En van dat stigma (klinkt erg negatief) komen ze niet meer af denk ik.

Fza schreef:
(quote)

Je moet toegeven dat ze in ieder geval zijn begonnen als nu-metal (ik ken de nieuwere cd's niet zoals ik eerder zei). En van dat stigma (klinkt erg negatief) komen ze niet meer af denk ik.

Daar heb je een punt.

Fza schreef:
(quote)

Ook op Slipknot zijn deathmetal invloeden te vinden anders. Ik denk dat ze vooral een nu-metal stempel hebben gekregen door het veel te bekend geworden Wait en Bleed.

HammerHead schreef:
(quote)

Ook op Slipknot zijn deathmetal invloeden te vinden anders. Ik denk dat ze vooral een nu-metal stempel hebben gekregen door het veel te bekend geworden Wait en Bleed.

En Spit It Out, en No Life, en Liberate, er zijn genoeg voorbeelden.
Maar op nummers als (sic) en Eyeless zijn de Death Metalinvloeden idd duidelijk hoorbaar.

Fza
Volgens mij is het tijd om weer on-topic te gaan.

clutch
Slipknot is gewoon country, punt.

Hilarisch.

Charles Manson
clutch schreef:
Slipknot is gewoon country, punt.

klopt, maar wel met een Schlager-randje

Ik heb even een groot deel van de reactie doorgespit en ik ndenk dat emo, metalcore en nu-metal de meeste gehate genres zijn.

Maar als heavy/thrash/power metalfan moet ik toch even de verdediging van power metal op mij nemen. Bijna bij elke opmerking over power metal hoor ik wel dat het gay is. Jongens verzin eens iets nieuws. Aan die hoge stemmen kunnen de meeste niks doen en ze zingen meestal zuiver en dus puur. Of jullie noemen het happy metal ,moet het altijd depressief?, of zijn we hier verandert in f"ckin gothics. De power metal artiesten zijn meestal extreem getalenteert, dus hou op met het afzeiken van die mensen.

Zelf hou ik niet van bands als sonata arctica en dragonforce(het moet alsmaar snel snel snel). En slipnot zuigt inderdaad grandioos erg!!

Power Metal is gay

swankel schreef:
Ik heb even een groot deel van de reactie doorgespit en ik ndenk dat emo, metalcore en nu-metal de meeste gehate genres zijn.

Maar als heavy/thrash/power metalfan moet ik toch even de verdediging van power metal op mij nemen. Bijna bij elke opmerking over power metal hoor ik wel dat het gay is. Jongens verzin eens iets nieuws. Aan die hoge stemmen kunnen de meeste niks doen en ze zingen meestal zuiver en dus puur. Of jullie noemen het happy metal ,moet het altijd depressief?, of zijn we hier verandert in f"ckin gothics. De power metal artiesten zijn meestal extreem getalenteert, dus hou op met het afzeiken van die mensen.

Zelf hou ik niet van bands als sonata arctica en dragonforce(het moet alsmaar snel snel snel). En slipnot zuigt inderdaad grandioos erg!!

Je houd van powermetal maar Reign in blood, blizzard of ozz en paranoid staan in je top10.
(Is ook een rare combinatie :S ).

Maar best een leuke top 10.

clutch
Zeker een leuke top 10, swankel!

maar Dragonforce is toch ook powermetal?

Ja,maar dragonforce noem ik niet echte power metal. Ik vind ze beetje wannabe hahah. Hun motto is volgens mij ook laten we het zo snel mogelijk spelen. En dat hoor je in bands als rhapsody gamma ray en helloween niet terug.

AGE-411 schreef:
(quote)

Je houd van powermetal maar Reign in blood, blizzard of ozz en paranoid staan in je top10.
(Is ook een rare combinatie :S ).

Maar best een leuke top 10.

En ik zie het nu pas: ook Painkiller staat in je top10

jah ik heb hem eigenlijk beetje geupdate hahah, nu staat er een wat meer officiele, je kan zien dat ik van heavy,thrash, en power metal hou, elke andere genre in metal dat vind helemaal niks of gewoon slecht, behalve death metal kan erg gruwelijk zijn, zoals dethklok hahah

Fza
swankel schreef:
jah ik heb hem eigenlijk beetje geupdate hahah, nu staat er een wat meer officiele, je kan zien dat ik van heavy,thrash, en power metal hou, elke andere genre in metal dat vind helemaal niks of gewoon slecht, behalve death metal kan erg gruwelijk zijn, zoals dethklok hahah

Als ik me verveel op school kijk ik altijd Metalocalypse afleveringen op youtube, ze staan ervolgens mij allemaal op.

Blackmetal in al zijn vormen vind ik het meest tenenkrommend en lachwekkend.

crossover tussen punk (hardcore) en Thrashmetal die eind jaren 80 werd gemaakt door bands als : Wehrmacht,D.R.I , Spazztic Blurr,Cryptic Slaughter, Nuclear Assault is nog steeds mijn favoriete metal -sub genre.
Mag graag nog een plaat van bovenstaande acts opzetten.

jurado schreef:
Blackmetal in al zijn vormen vind ik het meest tenenkrommend en lachwekkend.

De first wave al geprobeerd ?
Al kan je dat ook gewoon heavy metal met boosaardige (zeer boosaardige) lyrics en een duistere sfeer, noemen.

en dan heb je nog Venom.

MetalDex
Als je iets buiten de rare ideeën en franjes van blackmetal wilt, kan ik je Anaal Nathrakh wel aanraden. Niet zeuren met belachelijke dingen, niet 'blackmetal is geen muziekstroming, het is een levenstijl'-gekken. Maar gewoon zo
(afbeelding) optreden.
Een band die ook precies weet waar het fout zit, is Immortal, maar die gaan het juist erg overdrijven om hun punt te maken.

MetalDex schreef:
Als je iets buiten de rare ideeën en franjes van blackmetal wilt, kan ik je Anaal Nathrakh wel aanraden. Niet zeuren met belachelijke dingen, niet 'blackmetal is geen muziekstroming, het is een levenstijl'-gekken. Maar gewoon zo (afbeelding) optreden.
Een band die ook precies weet waar het fout zit, is Immortal, maar die gaan het juist erg overdrijven om hun punt te maken.

En vergeet ook Iperyt niet. Verder vind ik Black Metal enerzijds ook nogal lachwekkend, maar aan de andere kant hoort heel dat "evil" gebeuren er gewoon bij. Een band als Gorgoroth zou maar half zo goed zijn zonder hun imago. Hetzelfde met zoveel andere BM-bands.

Gorgoroth is nu precies zo'n ballenband die ik bedoel.

jurado schreef:
Gorgoroth is nu precies zo'n ballenband die ik bedoel.

Daarmee dat ik dat voorbeeld gaf

EDIT: Maar ja, je houdt er van of je houdt er niet van, Black Metal lijkt me zo een "love it or hate it"-genre.

Raekwon the chef
AGE-411 schreef:
(quote)

De first wave al geprobeerd ?
Al kan je dat ook gewoon heavy metal met boosaardige (zeer boosaardige) lyrics en een duistere sfeer, noemen.

(embed)

en dan heb je nog Venom.
(embed)

Ja, Mercyful Fate en Venom vind ik ook zeer goed, al maakten die (geloof ik) nog niet echte blackmetal, want daar heb ik 0,0 % interesse in, wat ik er van gehoord heb is echt kut, terwijl ik niks tegen evil muziek heb

MetalDex
bennerd schreef:
(quote)

En vergeet ook Iperyt niet.

Ik weet dat Iperyt ook geen BM-imago heeft, maar daarvoor in de plaats meten ze zich een hardcore imago aan. Of moet ik dat ironisch opvatten?

MetalDex schreef:
(quote)

Ik weet dat Iperyt ook geen BM-imago heeft, maar daarvoor in de plaats meten ze zich een hardcore imago aan. Of moet ik dat ironisch opvatten?

Er was geen spoortje ironie te bekennen in mijn post, maar ik raad gewoon veel te graag Iperyt aan
En het imago daarvan vind ik ook nogal lachwekkend, ze denken dat ze het pure kwaad zijn, als ik het goed gelezen heb op hun site.

Fza
bennerd schreef:
(quote)

Er was geen spoortje ironie te bekennen in mijn post, maar ik raad gewoon veel te graag Iperyt aan
En het imago daarvan vind ik ook nogal lachwekkend, ze denken dat ze het pure kwaad zijn, als ik het goed gelezen heb op hun site.

Typische over the top BM image, ook al zien ze er zo misschien niet uit. Zijn er ook bands die nog bescheiden zijn?

Gast
geplaatst: vandaag om 06:26 uur

geplaatst: vandaag om 06:26 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.