Genres / Rock / Minst geliefde Metal sub-genre
zoeken in:
0
geplaatst: 16 mei 2006, 12:01 uur
Van welk subgenre in het metalgenre moeten jullie écht niet weten?
Heb je het net als ik niet zo begrepen op Black Metal?
Of krijg je spontaan braakneigingen wanneer je het soort Symfonische Metal hoort dat bands als Rhapsody ons brengen?
Tegelijk kun je ook laten weten welke metalbands je nooit tot je favorieten zal rekenen.
Heb je het net als ik niet zo begrepen op Black Metal?
Of krijg je spontaan braakneigingen wanneer je het soort Symfonische Metal hoort dat bands als Rhapsody ons brengen?
Tegelijk kun je ook laten weten welke metalbands je nooit tot je favorieten zal rekenen.
0
geplaatst: 16 mei 2006, 13:58 uur
Het ultieme non-genre in de metal is toch wel power metal. Ik heb ook niet zo veel met black metal, maar power metal is werkelijk altijd kut.
Aldus heb ik helemaal niets met bands als Manowar, Hammerfall of Evergrey.
Vooral in de tegenwoordige power metal lijkt werkelijk elk nummer van willekeurig welke band op elk nummer van willekeurig welke andere band.
Oh nog iets, alle bands die gebruik maken van synth's en keyboards als solo-instrumenten ipv ondersteunende sfeer-instrumenten zijn ook kut. Da's dus een hoop symfonische en progressieve metal.
Aldus heb ik helemaal niets met bands als Manowar, Hammerfall of Evergrey.
Vooral in de tegenwoordige power metal lijkt werkelijk elk nummer van willekeurig welke band op elk nummer van willekeurig welke andere band.
Oh nog iets, alle bands die gebruik maken van synth's en keyboards als solo-instrumenten ipv ondersteunende sfeer-instrumenten zijn ook kut. Da's dus een hoop symfonische en progressieve metal.
0
geplaatst: 16 mei 2006, 14:00 uur
Metal uberhaubt niet mijn ding. Toch kan ik bands als dimmu borgir wel waarderen om hun klasieke invloeden.
Muziek als cannibal corpse snap ik nix van. Daar moet je van houden denk ik.
Muziek als cannibal corpse snap ik nix van. Daar moet je van houden denk ik.
0
DutchViking
geplaatst: 16 mei 2006, 14:09 uur
Ik ben zelf een grote metalliefhebber en de meeste genres binnen metal kan ik zeker wel waarderen. Uitzonderingen zijn 99% van alle power metal en daarnaast ook black metal, gothic metal en grindcore.
Wat Hammerhead zegt m.b.t. power metal, kan ik wel beamen. Ik ben er ook geen liefhebber van, die foutloze maar tevens futloze solo's (er zit mij te weinig gevoel in) doen mij niets. Keyboards zijn aan mij doorgaans niet besteed.
Black metal zegt mij ook weinig, ik zou geen black metal band op kunnen noemen waarvan ik van zeg: 'nou, dat spreekt me wel aan'. Ik heb een tijdje geleden diverse black metal bands wat luisterbeurten gegund, maar helaas blijf ik erbij dat het niet mijn ding is.
Met gothic metal en bands als Within Temptation en Nightwish (hoewel dat niet echt gothic is) heb ik ook heel weinig.
Hieronder een lijstje van bekende metalbands (uit diverse genres) waar ik niks mee heb:
36 Crazyfists
After Forever
Autumn
Cannibal Corpse
Cradle of Filth
Dimmu Borgir
Epica
Fear Factory
Freedom Call
HiM
Kittie
Korn
Lacuna Coil
Manowar
Marduk
Mayhem
Mortician
Murderdolls
Nightwish
Papa Roach
Pleymo
Rammstein
Therion
Tristania
Within Temptation
Wat Hammerhead zegt m.b.t. power metal, kan ik wel beamen. Ik ben er ook geen liefhebber van, die foutloze maar tevens futloze solo's (er zit mij te weinig gevoel in) doen mij niets. Keyboards zijn aan mij doorgaans niet besteed.
Black metal zegt mij ook weinig, ik zou geen black metal band op kunnen noemen waarvan ik van zeg: 'nou, dat spreekt me wel aan'. Ik heb een tijdje geleden diverse black metal bands wat luisterbeurten gegund, maar helaas blijf ik erbij dat het niet mijn ding is.
Met gothic metal en bands als Within Temptation en Nightwish (hoewel dat niet echt gothic is) heb ik ook heel weinig.
Hieronder een lijstje van bekende metalbands (uit diverse genres) waar ik niks mee heb:
36 Crazyfists
After Forever
Autumn
Cannibal Corpse
Cradle of Filth
Dimmu Borgir
Epica
Fear Factory
Freedom Call
HiM
Kittie
Korn
Lacuna Coil
Manowar
Marduk
Mayhem
Mortician
Murderdolls
Nightwish
Papa Roach
Pleymo
Rammstein
Therion
Tristania
Within Temptation
0
geplaatst: 16 mei 2006, 14:53 uur
Ik vind Power Metal juist wel grappig. In sommige populaire Gothic Metal kan ik me eveneens niet echt vinden. Nightwish, Within Temptation en Lacuna Coil zijn niet echt mij ding. Sommige Nu Metal bands vind ik ook helemaal niks. Dit zijn onder andere Limp Bizkit, KoRn (met uitzondering van The Untouchables), Linkin' Park, Slipknot (met uitzondering van The Subliminal Verses) en nog wat andere soortgelijke bands.
0
geplaatst: 16 mei 2006, 15:34 uur
Daar kan ik me ook wel in vinden ( in het deel over NU-metal ). Ik hou niet van dat irritante gefreak en geknutsel. Er moet voor mij wel een soort groove, tempo inzitten. Daar mag vervolgens wel mee gevarieerd worden, maar oeverloos gedoe is voor mij een reden om een band niet te waarderen.
0
lambf
geplaatst: 16 mei 2006, 18:32 uur
Ik vind Gothic metal niks, en NU-metal vind ik ook het merendeel niks(uitgezonderd DKL en Mnemic)
En ik kan ook niks vinden in de meeste oude Heavy metal bands, harstike leuke muziek, maar vaak vind ik de zang verschikkelijk.
En ik kan ook niks vinden in de meeste oude Heavy metal bands, harstike leuke muziek, maar vaak vind ik de zang verschikkelijk.
0
geplaatst: 17 mei 2006, 12:44 uur
Bij mij is Gorefest de grens (welk genre dat is....daar durf ik mijn vingers niet aan te branden),alles verder, harder of sneller is niet langer dan vijf minuten te harden. En ik krijg ook de vellen van synthesizers in metal. dus de meeste van die bands vallen gelijk af behalve Orphanage.
0
geplaatst: 17 mei 2006, 15:06 uur
Nu-metal/ emocore (of whatever) 
Blackmetal en deathmetal zijn voornamelijk lachwekkend

0
slaemperayreon
geplaatst: 17 mei 2006, 18:15 uur
Op het moment komt dat emo/metalcore me behoorlijk de strot uit. Een goed voorbeeld hiervan is Bullet For My Valentine. Eerst even lekker wat lekker hak- en beukwerk om het geheel daarna wat vriendelijker te maken met een hartverscheurende zanglijn. Waardeloze manier om je muziek te verkopen.
Soms heb ik ook wat problemen met grindcore. Je hebt bands die er wel aan denken om nog een bepaald subtiel element er in te stoppen, maar je hebt ook van die bands als Anal Cunt die maar aan een stuk door blijven raggen. Sorry, maar dat is niet helemaal mijn muziek.
Soms heb ik ook wat problemen met grindcore. Je hebt bands die er wel aan denken om nog een bepaald subtiel element er in te stoppen, maar je hebt ook van die bands als Anal Cunt die maar aan een stuk door blijven raggen. Sorry, maar dat is niet helemaal mijn muziek.
0
geplaatst: 17 mei 2006, 18:18 uur
orbit schreef:

Helemaal mee eens
, alhoewel Death Metal vaak nog wel aardig is
0
geplaatst: 18 mei 2006, 15:18 uur
Muziek met zang wat totaal onverstaalbaar is zoals:
- Dying Fetus
- Cannibal Corpse
- enz. Annihilation of the Wicked van Nile enige uitzondering met een 3,5*.
Gothic Metal
- Lacuna Coil (alhoewel Our Truth nog wel aardig is)
- Within Temptation
- enz.
Die vind ik nog wel relaxed, maar 4,5* bij The Poison misschien wel te veel is.
- Dying Fetus
- Cannibal Corpse
- enz. Annihilation of the Wicked van Nile enige uitzondering met een 3,5*.
Gothic Metal
- Lacuna Coil (alhoewel Our Truth nog wel aardig is)
- Within Temptation
- enz.
slaemperayreon schreef:
Bullet For My Valentine.
Bullet For My Valentine.
Die vind ik nog wel relaxed, maar 4,5* bij The Poison misschien wel te veel is.
0
geplaatst: 18 mei 2006, 19:53 uur
Alle metal waarbij meer dan 10 minuten lang gegrunt, geschreeuwd of gekrijst wordt.
Er moet wel iets heel bijzonders met de rest van de muziek zijn voordat ik het zal kunnen afluisteren (Meshuggah bijvoorbeeld).
Er moet wel iets heel bijzonders met de rest van de muziek zijn voordat ik het zal kunnen afluisteren (Meshuggah bijvoorbeeld).
0
geplaatst: 19 mei 2006, 00:09 uur
Eens met Exfrozen. Zodra ik een cd-boekje nodig heb om iets van de teksten te kunnen maken, vind ik het al snel niks.... enkele uitzonderingen daargelaten.
Verder moet er nog wel een melodie inzitten...
Verder moet er nog wel een melodie inzitten...
0
Bobiej
geplaatst: 26 mei 2006, 14:47 uur
Love Metal is niks... daar is maar één band van: HIM
walgelijk gedoe. 100 keer I Love You op een andere manier zeggen word nogal vervelend...
walgelijk gedoe. 100 keer I Love You op een andere manier zeggen word nogal vervelend...

0
geplaatst: 30 mei 2006, 18:56 uur
De volgende soorten metal heb ik dus echt helemaal geen behoefte aan:
-Black Metal
-Death Metal
-Gothic Metal(behalve misschien Rammstein en Within Temptation, maar het is maar wat je gothic metal noemt...WT vind ik meer rock, en rammstein vind toch eigenlijk teveel electronische invloeden hebben om gothic metal genoemd te worden
En ik krijg van Metalcore soms ook de zenuwen, hoewel ik dat laatste album van Avenged Sevenfold heeel vet vind om te luisteren...maar dat is omdat de grunts er niet meer in voorkomen...
voor de rest vind ik het best
er zijn trouwens nog wel subgenres waarvan ik geen idee heb of ik ze wel of niet leuk vind:
-dark metal
-grindmetal
-goremetal
suggesties evt?.(sorry voor deze kleine offtopic vraag)
-Black Metal
-Death Metal
-Gothic Metal(behalve misschien Rammstein en Within Temptation, maar het is maar wat je gothic metal noemt...WT vind ik meer rock, en rammstein vind toch eigenlijk teveel electronische invloeden hebben om gothic metal genoemd te worden
En ik krijg van Metalcore soms ook de zenuwen, hoewel ik dat laatste album van Avenged Sevenfold heeel vet vind om te luisteren...maar dat is omdat de grunts er niet meer in voorkomen...
voor de rest vind ik het best
er zijn trouwens nog wel subgenres waarvan ik geen idee heb of ik ze wel of niet leuk vind:
-dark metal
-grindmetal
-goremetal
suggesties evt?.(sorry voor deze kleine offtopic vraag)
0
geplaatst: 5 juni 2006, 14:52 uur
Metalgenres waar ik niets mee heb? Hmmmm... Opeens flits er een beeld door mijn hoofd van gefohnde poedels die staan te gillen alsof hun ballen worden afgeknepen, en daarachter een totaal over the top solo. Jawel, ik heb het over de gruwel genaamd power-metal. Die mannen kunnen dat toch niet menen? En waarom komt het meerendeel uit Italie? En waarom zo gillen? Vragen die voor mij voor eeuwig onopgelost zullen blijven.
O ja dan vergeet ik ook nog de "gothic". krijsende keukenmeiden afgewisseld met een oeranoetang brul. Jottum daar heb ik nu eventjes geen nood aan
Gothic is voor mij: joy division en bauhaus
O ja dan vergeet ik ook nog de "gothic". krijsende keukenmeiden afgewisseld met een oeranoetang brul. Jottum daar heb ik nu eventjes geen nood aan
Gothic is voor mij: joy division en bauhaus
0
geplaatst: 6 juni 2006, 22:37 uur
Wouter Moons schreef:
...gefohnde poedels die staan te gillen alsof hun ballen worden afgeknepen, en daarachter een totaal over the top solo.
...gefohnde poedels die staan te gillen alsof hun ballen worden afgeknepen, en daarachter een totaal over the top solo.
Doet me eigelijk meer denken aan glamrock

0
geplaatst: 8 juni 2006, 10:36 uur
Dankje, die was ik vergeten te melden
Er is wel een klein verschil tussen de twee: de hoeveelheid glitters. Bij glamrock worden je ogen haast uitgebrand door de hoeveelheid blinkend brol, terwijl je bij powermetal haast levend gebraden wordt door het totaal over de top vuurwerk, wat dan wel redelijk spectaculair is, maar zo verlies je wel het muzikaal aspect uit het oog. Gelukkig maar 
0
geplaatst: 9 juni 2006, 16:06 uur
haha, graag gedaan, maar ik weet niet of het in deze topic specifiek om metal gaat of niet, anders zet ik glamrock ook zeker bij mijn eigen rijtje, wat een f*cking gedoe zeg, bij dat soort bands wordt aan alles zorg besteed behalve een beetje hoogstaande kwaliteit rock of metal, egt waardeloos, Kiss, slate, mudd, wat een troep zeg(ok het is leuk om naar te kijken soms, maar daar is alles mee gezegd), doe me dan Van Halen of Aerosmith(neigt ook behoorlijk naar Glam Rock) maar, hoewel dat misschien toch weer iets meer van Hard Rock weg heeft...
Heb je trouwens wel eens van Sonata Arctica gehoord, dat schijnt power metal te zijn, maar ik heb 1 nummer gehoord en ik vond het best vet!(The Power Of One) En hoe meer vuurwerk hoe beter haha, egt leuk die pyro-technische dingen...
Heb je trouwens wel eens van Sonata Arctica gehoord, dat schijnt power metal te zijn, maar ik heb 1 nummer gehoord en ik vond het best vet!(The Power Of One) En hoe meer vuurwerk hoe beter haha, egt leuk die pyro-technische dingen...
0
geplaatst: 9 juni 2006, 18:28 uur
Sonata Arctica is inderdaad power metal, en ze zijn dan nog eens goed ook.
0
geplaatst: 10 juni 2006, 15:47 uur
Happy-metal vind ik ook niet veel aan, helloween en consoorten...
0
lambf
geplaatst: 10 juni 2006, 15:53 uur
Happy-metal vind ik ook niet veel aan, helloween en consoorten...
Helemaal mee eens

Gisteren nog Dragonforce gehoord, oemph, wat is dat toch een kleremuziek, allemaal vrolijke dingetjes en een zanger die vrolijk zong, daar kan ik echt niet niet tegen.

0
DutchViking
geplaatst: 11 juni 2006, 10:52 uur
xplorer schreef:
Prima band inderdaad. Ik hou zelf niet van power metal, maar Sonata Arctica vormt daarop een uitzondering. Ik denk ook dat dat komt omdat de band erg gevarieerde platen maakt. Als ik naar bands als Rhapsody en misschien ook Hammerfall luister, heb ik regelmatig het gevoel van 'dit heb ik al eens eerder gehoord'. Sonata Arctica brengt dan nog wel wat venieuwing.
0
Bobiej
geplaatst: 21 juni 2006, 19:05 uur
Ik luister eigenlijk (bijna alles) wat niet harder is dan Children Of Bodom. Dat is de grens voor mij. Black Metal en de meeste Nu-Metal kan ik ook niet waarderen...Death Metal kan leuk zijn als je in de stemming bent.
0
geplaatst: 3 juli 2006, 21:45 uur
Ik luister wel graag metal!
Maar dit vind ik slecht:
-Trash Metal
-Power Metal
-Death Metal
-Rap Metal (limp bizkit, insance clown posse)
Maar dit vind ik slecht:
-Trash Metal
-Power Metal
-Death Metal
-Rap Metal (limp bizkit, insance clown posse)
0
geplaatst: 3 juli 2006, 22:25 uur
0
geplaatst: 3 juli 2006, 22:26 uur
HammerHead schreef:
Thrash metal daarentegen is uiteraard geweldig!
ldd (quote)
Thrash metal daarentegen is uiteraard geweldig!

* denotes required fields.