Genres / Rock / Minst geliefde Metal sub-genre
zoeken in:
0
*Laura*
geplaatst: 4 juli 2006, 09:43 uur
Ik hou wel van metal, maar 99% van de nu-metal doet me alleen al huiveren bij de gedachte eraan.
0
geplaatst: 4 juli 2006, 09:52 uur
Happy Metal?
Love Metal?
Ik leer elke dag weer wat nieuws hier.
.
Love Metal?
Ik leer elke dag weer wat nieuws hier.
.
0
Bobiej
geplaatst: 4 juli 2006, 16:25 uur
HammerHead schreef:
Thrash metal daarentegen is uiteraard geweldig!
(quote)
Thrash metal daarentegen is uiteraard geweldig!
Dôh, natuurlijk is Thrash geweldig!

0
aslan (crew)
geplaatst: 4 juli 2006, 17:04 uur
variant op Black Metal, met lieftallig krijsende heren in roze nauwaansluitendende lederen maillot, uiteraard 

0
geplaatst: 7 juli 2006, 21:03 uur
Hoewel ik over het algemeen niet zo van Metal houd, kan ik bands als Iron Maiden, Motörhead en Rage Against the Machine (op de een of andere manier) wel waarderen. Ook de bekende metalnummers vind ik best leuk (zoals Master Of Puppets, One en Enter Sandman van Metallica). Van bijna elk Metal sub-genre kan ik bepaalde nummers wel waarderen. De Metal sub-genres waarvan ik echt (haast) geen enkel nummer leuk vind zijn:
Death/Black Metal (hoewel ik het wel leuk vind om te grunten
)
Gothic Metal (met uitzondering van Rammstein, maar echt Gothic Metal is dat niet)
Power/Happy Metal
Thrash Metal (behalve enkele nummers van Metallica)
Grindcore
Death/Black Metal (hoewel ik het wel leuk vind om te grunten
)Gothic Metal (met uitzondering van Rammstein, maar echt Gothic Metal is dat niet)
Power/Happy Metal
Thrash Metal (behalve enkele nummers van Metallica)
Grindcore
0
geplaatst: 7 juli 2006, 23:38 uur
Persoonlijk kan ik alle metal wel aanhoren maar Doom metal en Gothic metal doen mij niet zo veel. Dan heb ik het liever wat meer happy zoals Edguy ofzo 

0
geplaatst: 23 juli 2006, 20:16 uur
Sommige Power/Happy metal kan ik wel nog aanhoren (Stratovarius, Sonata Arctica) maar de meeste bands in dat genre zijn... erm
srry.
Doom metal daarentegen de sublieme opbouw van die nummers
En natuurlijk de klassiekere metal zoals Iron Maiden, Metallica,...
Trash metal ook, Slayer, Sepultura,..
Black metal zoals bv Cradle Of Filth, dat is ook niet meteen mijn ding...
srry.Doom metal daarentegen de sublieme opbouw van die nummers

En natuurlijk de klassiekere metal zoals Iron Maiden, Metallica,...
Trash metal ook, Slayer, Sepultura,..
Black metal zoals bv Cradle Of Filth, dat is ook niet meteen mijn ding...
0
geplaatst: 24 juli 2006, 14:19 uur
Okay, ik ben niet zo goed met genres, maar als ik het uitleg begrijpen jullie vast wel wat ik bedoel.. ik haat muziek waarin te veel gegrunt, geschreeuwd en gekrijsd wordt. Een heel klein beetje als een soort van 'hoogtepunt' van een nummer (zoals bij Nightwish af en toe voorkomt, al weet ik niet of NW uberhaupt tot metal gerekend wordt) vind ik nog wel okay. Maar verder noem ik dat geschreeuw etc. gewoon echt geen muziek meer..
Zelf ben ik een enorme Sonata Arctica fan, en ik zie dat dat hier power metal wordt genoemd, dus dat kan ik wel erg waarderen
Je kunt zeggen dat de bands op elkaar lijken en ik snap op zich waarom je dat zou denken. Maar als je de muziek echt goed leert kennen zie je dat de meeste bands zich toch wel op de één of andere manier onderscheiden van anderen. Dat vind ik tenminste.
Zelf ben ik een enorme Sonata Arctica fan, en ik zie dat dat hier power metal wordt genoemd, dus dat kan ik wel erg waarderen
Je kunt zeggen dat de bands op elkaar lijken en ik snap op zich waarom je dat zou denken. Maar als je de muziek echt goed leert kennen zie je dat de meeste bands zich toch wel op de één of andere manier onderscheiden van anderen. Dat vind ik tenminste.
0
geplaatst: 15 oktober 2006, 12:13 uur
Mathcore denk ik als b.v. Dillinger Escape Plan... hoewel ik het wel erg goed vind..
0
godlydevil7
geplaatst: 15 oktober 2006, 19:09 uur
Nu-metal heb ik niet echt iets mee, vroeger was ik wel fan van veel nu-metal bands als Slipknot, System of a Down en Linkin park, maar de meeste Nu-metal begint na een tijdje te vervelen vind ik
0
lambf
geplaatst: 17 oktober 2006, 18:25 uur
Power-metal, hoge zang, de nadruk op hoge gitaren met veel snelheid en gepriegel, bah
.
En sommige Metalcore, niet echt slecht, maar veel te melodieus.
.En sommige Metalcore, niet echt slecht, maar veel te melodieus.
0
Parabola
geplaatst: 17 oktober 2006, 22:24 uur
Ik ben geen liefhebber van Power metal. Bands als Stratovarius, Rhapsody, Dragonforce en Sonata Arctica aardig wat pogingen gegeven, maar het kon me gewoon niet bekoren.
Black Metal is een subgenre waar ik me nooit echt in heb verdiept en het trekt me verder ook niet echt aan, maar kan opzich enkele nummers van bijv Burzum, Immortal en Emperor wel aanhoren.
In de Grindcore heb ik me ook nooit verdiept, maar van wat ik gehoord hebt; tsja, een en al gebeuk/gebrul/gekrijs. Is me iets teveel van het goede
, alhoewel ik sommige Mathcore als Converge wel weer kan waarderen.
Black Metal is een subgenre waar ik me nooit echt in heb verdiept en het trekt me verder ook niet echt aan, maar kan opzich enkele nummers van bijv Burzum, Immortal en Emperor wel aanhoren.
In de Grindcore heb ik me ook nooit verdiept, maar van wat ik gehoord hebt; tsja, een en al gebeuk/gebrul/gekrijs. Is me iets teveel van het goede
, alhoewel ik sommige Mathcore als Converge wel weer kan waarderen.
0
Bobiej
geplaatst: 17 oktober 2006, 23:00 uur
Power, Black en Brute Death Metal (Cannibal Corpse, Deicide enz).
0
geplaatst: 19 oktober 2006, 01:00 uur
metalcore(alles klinkt hetzelfde) grindcore en standaard death(klinkt helemaal nerges naar) verder vind ik alle metalsoorten geweldig!!!!!
0
geplaatst: 20 oktober 2006, 12:42 uur
levenvergeten schreef:
Hair Metal.
Hair Metal.
Hairmetal? Hoe klinkt dat dan? persoonlijk stel ik me daar dan solerende kappers bij voor; maar dat is het waarschijnlijk niet.

0
geplaatst: 20 oktober 2006, 15:00 uur
Kijk hier even om te weten wat zoal onder de noemer Hair Metal valt: Hair metal op Allmusic
0
geplaatst: 27 oktober 2006, 11:08 uur
ravenstein schreef:
Kijk hier even om te weten wat zoal onder de noemer Hair Metal valt: Hair metal op Allmusic
Het eerste wat in mij opkomt is: spijtige zaak.
Het tweede: metal?lambf schreef:
hoempa-metal
hoempa-metal
Wat moet ik me daar dan bij voorstellen?
Ik leer trouwens veel bij in dit topic, in al mijn naiviteit ging van de veronderstelling uit dat metal een zaak voor stoere mannen (of vrouwen) was en niet voor een bende vakjes puristen.

0
geplaatst: 5 november 2006, 23:04 uur
Mag ik in verdediging van powermetal nog even zeggen: Masterplan?
Wel jammer dat power zo gauw 13-in-een-dozijn-kataklop-kataklop-gewank wordt
Wel jammer dat power zo gauw 13-in-een-dozijn-kataklop-kataklop-gewank wordt

0
geplaatst: 6 november 2006, 00:59 uur
Masterplan, ook zo'n vervelende band ja... (althans, wat ik er van gehoord heb was ontzettend eentonig).
0
geplaatst: 6 november 2006, 22:38 uur
Ik was een week of twee geleden door een collega ontvoerd naar een concert in Haarlem van Napalm Death. Eerlijk is eerlijk, de muziek zal ik niet vrijwillig kopen, maar ik heb echt wel lol gehad. Wat een bak herrie zeg!
* denotes required fields.