MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Rock / Stonerrock

zoeken in:
King Hobo luister ik nu, wat een goeie plaat is dat, heerlijke bluesrock.

Kingsnake
King Hobo staat op me te wachten als ik thuis kom, vanmiddag.

Vreemd dat niemand nog gereageerd heeft op de band A Thousand Knives.

Daar zitten leden in van Monster Magnet en Halfway to Gone.
Een echte stoner-super-group...

Fza schreef:
Vorige week "King Hobo" uit de opruiming bak bij de mediamarkt gevist. Erg lekkere blues/stonerrock sideproject van bekende rockers (oa Opeth en Clutch).

Ik lees op deze site zo vaak dat mensen hele toffe platen vinden in de opruimingsbak bij de Media Markt. Zelf kom ik niet vaak bij 'een' Media Markt maar als ik er ben (Arnhem, soms Utrecht) zie ik werkelijk nergens zo'n bak. Welk filiaal heeft er geweldige aanbiedingen en wanneer vind je dat dan?

Kingsnake
MichelDumoulin schreef:
(quote)

Ik lees op deze site zo vaak dat mensen hele toffe platen vinden in de opruimingsbak bij de Media Markt. Zelf kom ik niet vaak bij 'een' Media Markt maar als ik er ben (Arnhem, soms Utrecht) zie ik werkelijk nergens zo'n bak. Welk filiaal heeft er geweldige aanbiedingen en wanneer vind je dat dan?

In Den Haag bijvoorbeeld, hebben ze hele stellages met ceedees voor bijv. 5 euro of 6 euro.
Daar zitten nieuwe releases tussen maar ook nare verzamelaars van uitgebluste artiesten.
Soms heb je geluk en tref je een vette nieuwe release aan voor een prikkie.

Fza
In Zwolle ook, zit verstopt tussen de andere rekken en is niet erg goed aangegeven, toen ze alle rekken "gereorganiseerd" hadden dacht ik dat hij verdwenen was.

Neemt niet weg dat het grootste gedeelte (90%) troep is maar ik heb er wel leuke cd's uitgevist, zoals de King Hobo cd voor 3 euro ofzo.

Er zit in Zwolle trouwens nog een goede zelfstandige platenzaak "Diskid", mocht iemand ooit in de buurt zijn. Heeft ook erg veel lp's.

Ancestors - Neptune with Fire (2008)

Vandaag toegevoegd, lekker plaatje wel.

Kingsnake
Ik zet hm gelijk in de download...

Brain Police stond ook in het voorprogramma van Dozer. De band komt uit IJsland, maar hun CDs zijn op een Amerikaans label uitgebracht.

Bomb The Sun - Bomb the Sun (2007)

Stoner uit Wales, talentvolle band.

Fza

Blind Dog - Iron Cage

Vette gruizige stoner rock die ik laatst ondekt heb, er is een goeie blogspot waar wagonladingen stoner rock en verwante genre's pindakaas opkomt maar ik denk niet dat ik die hier mag posten.

Heb Blind Dog altijd een zwakke band gevonden..dit doet mij ook erg weinig.

Kingsnake
Fza schreef:
(embed)

Blind Dog - Iron Cage

Vette gruizige stoner rock die ik laatst ondekt heb, er is een goeie blogspot waar wagonladingen stoner rock en verwante genre's pindakaas opkomt maar ik denk niet dat ik die hier mag posten.

Ik ken die blogspot wel (heb ik een atomic bitchwax-bootleg van gedown'd)
Is er ook ergens eentje met AOR/hairmetal.

Kent iemand dit: Earthless - Sonic Prayer (2005)

Yep, hele gave plaat is dat, Earthless live at roadburn is ook een aanrader.

Fza

Meh, doet me niks.

Net gevonden, Causa Sui. Luister de laatste tijd ook erg veel Karma To Burn.

Kingsnake
Fza schreef:
(quote)

Meh, doet me niks.

(embed)

Net gevonden, Causa Sui. Luister de laatste tijd ook erg veel Karma To Burn.

(embed)

Jammer.
Dat was ik met een bandje

Fza
Kingsnake schreef:
Jammer.
Dat was ik met een bandje

Oh, klinkt wel goed. Hele nummer klinkt alleen beetje intro achtig, het kabbelt een beetje voort zonder climax. Er moet gerockt worden!

Kingsnake
Fza schreef:
(quote)

Oh, klinkt wel goed. Hele nummer klinkt alleen beetje intro achtig, het kabbelt een beetje voort zonder climax. Er moet gerockt worden!

Dat kan de rest van het bandje niet
Die willen moeilijk doen, om het moeilijk doen. (helaas)

Stoner met Black Sabbath en Thin Lizzy invloeden, goeie band!

Muziek >> Muziekgames >> Stonerrock album K.O.

De tweede ronde in de stoner album k.o gaat beginnen!

Father McKenzie
Her en der lees ik in artikels de term "stonerrock", maar ik heb geen flauw idee wie die term uitvond, waarvoor hij precies staat, en waar het op slaat.... wie kan het me uitleggen, want de laatste jaren REGENT het nieuwe termen, en dus ook nieuwe zogenaamde muziekgenres.
Is Stonerrock een soort rock die op muziek van de Stones lijkt? Het zal wel niet....???

Ik vrees dat mijn kennis van genres ophoudt bij hoofdgenres; rock, blues, soul, funk, chanson, singer-songwriter....

Al kèn ik eigenlijk maar 2 genres;

muziek de me raakt en muziek die me niets doet...

Fza
Wikipedia leert ons het volgende;

Stoner rock and stoner metal are interchangeable terms describing sub-genres of rock and heavy metal music. It combines elements of psychedelic rock, blues-rock and doom metal. Stoner rock is typically slow-to-mid tempo and features low-tuned guitars, a bass-heavy sound, melodic vocals, and 'retro' production. The genre emerged during the early 1990s and was pioneered foremost by the Californian bands Kyuss and Sleep.

Stoner verwijst naar cannabis gebruik, en niet naar de Stones Het gebruik ervan zou de waardering van de lage geluiden en rustige tempos en psychedelische riffs moeten versterken. (niet dat alle stonerrock fans blowen natuurlijk)

Een grafische weergave (redelijk accuraat zover ik kan zien), maar niet een verduidelijking.
http://home.arcor.de/tb-pro/HistoryOfStonerRock.jpg
Staan zelfs subgenres bij die ik niet ken.

Father McKenzie
Bedankt voor de uitleg, Fza.

Ik vraag me af of al die sub- en sub-genres eigenlijk recht hebben op een naam, hoe onnozel kan men blijven "nieuwe" genres uitvinden, toch?

Het is of rock, of soul, of blues of chanson, en dat zijn echt grote genres.
Ik ben trouwens bij gewone Hardrock gestopt, Led Zeppelin is daarom voor mij hemels.
Metal daar ben ik nooit toe aangetrokken, laat staan nog verder doorgedreven genres als speedmetal of trash of hoe die dingen heten, want hoe erger de naam.... hoe onbeluisterbaarder, nou voor mijn mainstream oortjes dan toch... hihi!
Ik hou het simpel; geef mij maar Beatles, Pink Floyd, Led Zeppelin, Neil Young en dan heb ik echt de voornaamste al opgesomd.
Véél gekker moet het voor mij niet, ik ben dan ook al lang niet meer mee met nieuwe stromingen, laat die maar aan de freaks.
Nou ja, er zoveel onder de hemel. Dat elk maar geniet van zijn favoriete muziek, al zijn het de Havenzangers zèlf!

Kingsnake
Nou ja Stonerrock is niet zo zeer een nieuw genre al is het maar gewoon een voortzetting van de sixties en (begin) seventies.

Net als Grunge, is stoner gewoon eeen antwoord op de verwoestende golf van punk, heavy metal, new-wave en disco en wat nog meer.

Stoner en grunge zijn gewoon rock. Maar dan van nu en niet van toen.
Zie het maar zo.

Fza
Als je van hardrock houdt zou je stonerrock eens moeten proberen. Zoals Kingsnake zegt kun je het ook gewoon rock noemen.

Als je je interreseert zou ik de Causa Sui video die ik ergens hierboven heb gepost eens beluisteren.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:15 uur

geplaatst: vandaag om 17:15 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.