Genres / Rock / Beste (of langste) solos ooit
zoeken in:
0
geplaatst: 19 november 2006, 20:11 uur
Devendra Banhart - Tit Smoking In The Temple Of Artesan Mimicry
duurt maar 1;30 ofzo, maar wel een geweldig stukje gitaarspel.
duurt maar 1;30 ofzo, maar wel een geweldig stukje gitaarspel.
0
geplaatst: 1 december 2006, 17:13 uur
The Strokes- vision of division, zeker niet de langste maar ik denk wel de moeilijkste.
0
Mojo Pin
geplaatst: 1 december 2006, 21:46 uur
Klokkenluider schreef:
The Strokes- vision of division, zeker niet de langste maar ik denk wel de moeilijkste.
Een totaal niet Strokes-achtig nummer ook. Fraaie solo inderdaad.
0
MetalDex
geplaatst: 4 december 2006, 11:06 uur
Out of the Shadows van het nieuwe album van Iron Maiden heeft ook een hele mooie solo: hij loopt gewoon onder de coupletten door, echt een prachtig nummer.
0
geplaatst: 5 december 2006, 13:35 uur
The Beatles - Something, niet de meest harde of moeilijkste solo, maar wel een van de mooiste. De solo past perfect bij het liedje.
Led Zeppelin - Whole Lotta Love
Pink Floyd - Time
Metallica - One
Cream - Spoonful
En Jimi Hendrix zijn solo's zijn ook niet mis.
....
Er zijn zoveel goede solo's
Led Zeppelin - Whole Lotta Love
Pink Floyd - Time
Metallica - One
Cream - Spoonful
En Jimi Hendrix zijn solo's zijn ook niet mis.
....
Er zijn zoveel goede solo's
0
geplaatst: 5 december 2006, 18:37 uur
De gitaarsolo van 'Nothing.....'-akoustisch van Metallica. Prachtige overgang van relaxte akoustiek naar de medogenloze electrische gitaarsolo. Om kippevel van te krijgen. Verder (wil niet in cliches vallen, maar het is niet anders), 'Comfortably numb' -live van Pink Floyd. Zeer charismatisch vind ik de solo van 'Physical' van Adam and the ants. Helemaal niet zo enorm byzonder, maar er had gewoon geen andere solo in moeten zitten. Verdere namen met waardige solo's : Stevie Ray Vaughn, Joe Satriani, Jan Akkerman, Santana, Rory Gallager, Steve Vai, Al Di Meola, en verder vele jazzgitaristen die absurd gitaar kunnen spelen maar onbekend blijven, louter omdat jazz nu eenmaal een minder populaire muzieksoort is.
0
geplaatst: 9 december 2006, 21:24 uur
"the warning" op Black Sabbath van Black Sabbath. Eerst wat tekst, 6 minuten wat solo's bij elkaar en dan nog 45 sec tekst. Een mooi totaal.
Daarnaast nog wat Metallica-solo's, te veel om op te noemen.
Ook de solo's van slayer zijn best leuk om naar te horen. ( Vooral die van Reign in blood)
Daarnaast nog wat Metallica-solo's, te veel om op te noemen.
Ook de solo's van slayer zijn best leuk om naar te horen. ( Vooral die van Reign in blood)
0
geplaatst: 11 januari 2007, 01:52 uur
-Pink Floyd - Confortably Numb (Pulse)
-Pink Floyd - Wall Pt. 2(Pulse)
-Pink Floyd - Time
-Arena - Eloa
-Jimi Hendrix - All along the Watchtower
-Dire Straits - Telegraph Road
-Guns n' Roses - November Rain
-Metallica - Fade To Black
-Pantera - Cemetery Gates
-Santana - Europa
-Pink Floyd - Wall Pt. 2(Pulse)
-Pink Floyd - Time
-Arena - Eloa
-Jimi Hendrix - All along the Watchtower
-Dire Straits - Telegraph Road
-Guns n' Roses - November Rain
-Metallica - Fade To Black
-Pantera - Cemetery Gates
-Santana - Europa
0
MetalDex
geplaatst: 11 januari 2007, 11:22 uur
Vandaag werd ik plotseling omvergeblazen door de solo in:
John Mayall & The Bluesbreakers - Padlock on the Blues (het nummer op deze cd, dus. Niet zo bekend hier vrees ik)
John Mayall & The Bluesbreakers - Padlock on the Blues (het nummer op deze cd, dus. Niet zo bekend hier vrees ik)
0
geplaatst: 12 januari 2007, 22:48 uur
Metallica - One
Metallica - Unforgiven
Metallica - Sanitarium
Deep Purple - Child in Time
Dire Straits - Sultans of Swing(Live dan, op studioopname is ie veel minder briljant)
Dire Straits - Telegraph Road
Guns n' Roses - November Rain
Guns n' Roses - Sweet Child o'mine
Def Leppard - White Lightning
Pink Floyd - Comrfortably Numb
Led Zeppelin - Stairway to Heaven
Coldplay - Fix You
Ik heb ze beoordeeld op basis van:
- moeilijkheidsgraad
- lengte
- geluid (het moet wel echt een speciaal, indringend geluid hebben)
Sommigen voldoen meer dan de eeen op sommige punten dus door die factoren ben ik tot deze top 10 gekomen.. de solo's van nummers als Fix You, Comfortably NUmb en Unforgiven zijn volgens mij niet de meest moeiljike maar scoren heel goed op het geluid want dat bezorgt echt kippenvel, daarentegen scoort Child in Time verreweg het best op de lengte, wat een gitaarspel zeg!! De moeilijkheidsgraad ligt misschien het hoogst bij ONe van Metallica of Stairway to Heaven van Led Zeppelin...
Echter over het algemeen kies ik misschien toch voor November Rain.. die fascineert altijd en op alle 3 de vlakken
Metallica - Unforgiven
Metallica - Sanitarium
Deep Purple - Child in Time
Dire Straits - Sultans of Swing(Live dan, op studioopname is ie veel minder briljant)
Dire Straits - Telegraph Road
Guns n' Roses - November Rain
Guns n' Roses - Sweet Child o'mine
Def Leppard - White Lightning
Pink Floyd - Comrfortably Numb
Led Zeppelin - Stairway to Heaven
Coldplay - Fix You
Ik heb ze beoordeeld op basis van:
- moeilijkheidsgraad
- lengte
- geluid (het moet wel echt een speciaal, indringend geluid hebben)
Sommigen voldoen meer dan de eeen op sommige punten dus door die factoren ben ik tot deze top 10 gekomen.. de solo's van nummers als Fix You, Comfortably NUmb en Unforgiven zijn volgens mij niet de meest moeiljike maar scoren heel goed op het geluid want dat bezorgt echt kippenvel, daarentegen scoort Child in Time verreweg het best op de lengte, wat een gitaarspel zeg!! De moeilijkheidsgraad ligt misschien het hoogst bij ONe van Metallica of Stairway to Heaven van Led Zeppelin...
Echter over het algemeen kies ik misschien toch voor November Rain.. die fascineert altijd en op alle 3 de vlakken
0
Mad Dog
geplaatst: 12 januari 2007, 23:35 uur
Thin Lizzy - Black Rose
KISS - Shock Me
UFO - Rock Bottom
KISS - Shock Me
UFO - Rock Bottom
0
Yanina
geplaatst: 14 januari 2007, 20:54 uur
Jimmy Page - Dazed and confused (Live at the beeb)
http://www.youtube.com/watch?v=76rSRArUsps
(voorbeeldclipje)
Deze is leuk: Jimmy 14 jaar in 1957
http://www.youtube.com/watch?v=epXeC40P80o
clipje
http://www.youtube.com/watch?v=76rSRArUsps
(voorbeeldclipje)
Deze is leuk: Jimmy 14 jaar in 1957
http://www.youtube.com/watch?v=epXeC40P80o
clipje
0
bro
geplaatst: 15 januari 2007, 19:06 uur
Chokehold (Cocked 'n' Loaded) - Children of Bodom
--> beste solo ooit.
(bijna) alle andere solos die hieronder vermeld zijn zijn allemaal oud werk en die zijn naar mijn zeggen helemaal niet goed om naar te luisteren.Geef mij maar moderne solos, die zijn veel sneller en harder. solos zoals Children of bodom en Dragon force ze spelen, DAT geeft een kick.
--> beste solo ooit.
(bijna) alle andere solos die hieronder vermeld zijn zijn allemaal oud werk en die zijn naar mijn zeggen helemaal niet goed om naar te luisteren.Geef mij maar moderne solos, die zijn veel sneller en harder. solos zoals Children of bodom en Dragon force ze spelen, DAT geeft een kick.
0
DutchViking
geplaatst: 15 januari 2007, 19:23 uur
Mijn top 10:
1. Def Leppard - White Lightning
2. Lynyrd Skynyrd - Free Bird
3. Def Leppard - Gods of War
4. Diamond Head - Am I Evil?
5. AC/DC - Whola Lotta Rosie
6. Metallica - Creeping Death
7. Gary Moore - The Loner
8. Slayer - Seasons in the Abyss
9. Pantera - Shattered
10. Exodus - Impaler
9. Pantera - Shattered
10. Exodus - Impaler
0
geplaatst: 15 januari 2007, 19:39 uur
De solo van Jimmy Page in Thank You, op het album Led Zeppelin - The BBC Sessions
0
geplaatst: 15 januari 2007, 19:50 uur
Axel Rudi Pell - Ashes From the Oath
Briljante solo, briljant nummer.
Briljante solo, briljant nummer.
0
geplaatst: 15 januari 2007, 20:07 uur
DutchViking schreef:
Mijn top 10:
9. Pantera - Shattered
10. Exodus - Impaler
Mijn top 10:
9. Pantera - Shattered
10. Exodus - Impaler
Def Leppard
Gods of War is inderdaad ook een hele goeie al ken ik er wel een paar beter van hen misschien
0
DutchViking
geplaatst: 15 januari 2007, 21:17 uur
frankvankesteren schreef:
Def Leppard
Gods of War is inderdaad ook een hele goeie al ken ik er wel een paar beter van hen misschien
(quote)
Def Leppard
Gods of War is inderdaad ook een hele goeie al ken ik er wel een paar beter van hen misschienJa, inderdaad... Def Leppard heeft een aantal geweldige solo's in haar repertoire. Vooral Pyromania en Hysteria staan er vol mee. O.a. Die Hard the Hunter had ook kans om in mijn lijstje te belanden, die vind ik ongeveer gelijkwaardig aan de solo's van Gods of War.
De gitaarsolo's van Def Leppard zijn doorgaans (zowel live als op plaat) herkenbaar, melodieus, heavy en technisch ook uitstekend, met dank aan leadgitarist Phil Collen. Hooguit zijn ze soms ietsje te kort. Maar een top 10-notering lijkt mij zeker gerechtvaardigd

0
Mad Dog
geplaatst: 15 januari 2007, 23:10 uur
DutchViking schreef:
Ja, inderdaad... Def Leppard heeft een aantal geweldige solo's in haar repertoire. Vooral Pyromania en Hysteria staan er vol mee. O.a. Die Hard the Hunter had ook kans om in mijn lijstje te belanden, die vind ik ongeveer gelijkwaardig aan de solo's van Gods of War.
De gitaarsolo's van Def Leppard zijn doorgaans (zowel live als op plaat) herkenbaar, melodieus, heavy en technisch ook uitstekend, met dank aan leadgitarist Phil Collen. Hooguit zijn ze soms ietsje te kort. Maar een top 10-notering lijkt mij zeker gerechtvaardigd
(quote)
Ja, inderdaad... Def Leppard heeft een aantal geweldige solo's in haar repertoire. Vooral Pyromania en Hysteria staan er vol mee. O.a. Die Hard the Hunter had ook kans om in mijn lijstje te belanden, die vind ik ongeveer gelijkwaardig aan de solo's van Gods of War.

Bringing On The Heartbreak is er ook zo eentje, met prachtig gitaarwerk van Steve Clarke.
0
DutchViking
geplaatst: 15 januari 2007, 23:15 uur
Helemaal mee eens. Steve was doorgaans de man van de geweldige riffs, maar hij heeft ook prachtige solo's op zijn naam staan (zoals in inderdaad Bringin on the Heartbreak).
Steve's finest moment vind ik zijn intro van Gods of War. Niet snel of lang, maar toch erg sterk. Had Leppard maar wat meer intro's, dat zou bepaalde nummers wel ten goede komen.
Steve's finest moment vind ik zijn intro van Gods of War. Niet snel of lang, maar toch erg sterk. Had Leppard maar wat meer intro's, dat zou bepaalde nummers wel ten goede komen.
0
Mad Dog
geplaatst: 15 januari 2007, 23:34 uur
DutchViking schreef:
Helemaal mee eens. Steve was doorgaans de man van de geweldige riffs, maar hij heeft ook prachtige solo's op zijn naam staan (zoals in inderdaad Bringin on the Heartbreak).
Ik heb nog steeds de Kerrang! met het verhaal over zijn overlijden. Def Leppard is mijns inziens nogal onder gewaardeerd. Nummers als Let It Go & Rock, Rock Till You Drop zijn gewoon heerlijke nummers.
0
DutchViking
geplaatst: 15 januari 2007, 23:41 uur
Mad Dog schreef:
Ik heb nog steeds de Kerrang! met het verhaal over zijn overlijden. Def Leppard is mijns inziens nogal onder gewaardeerd. Nummers als Let It Go & Rock, Rock Till You Drop zijn gewoon heerlijke nummers.
(quote)
Inderdaad erg ondergewaardeerd. Hoewel ik hun recente albums X en Euphoria zeer matige platen vind, verdient de band meer krediet dan ze momenteel krijgt (op basis van hun andere platen). In Nederland heeft Leppard nooit voet aan de grond gekregen en dat is jammer.
Ik heb zelf allerlei interviews over Steve en een boek waarin uitvoerig bij zijn dood wordt stilgestaan. Ik heb het gevoel dat Leppard, met alle respect voor Vivian, na Steve's dood nooit meer de band is geweest die het was.
Trouwens, de solo in Saturday Night (High 'n' Dry) is ook erg sterk

0
Mad Dog
geplaatst: 15 januari 2007, 23:43 uur
DutchViking schreef:
Inderdaad erg ondergewaardeerd. Hoewel ik hun recente albums X en Euphoria zeer matige platen vind, verdient de band meer krediet dan ze momenteel krijgt (op basis van hun andere platen). In Nederland heeft Leppard nooit voet aan de grond gekregen en dat is jammer.
Ik heb zelf allerlei interviews over Steve en een boek waarin uitvoerig bij zijn dood wordt stilgestaan. Ik heb het gevoel dat Leppard, met alle respect voor Vivian, na Steve's dood nooit meer de band is geweest die het was.
(quote)
Ik vind het vooral jammer dat Joe Elliott zich afzet tegen de hardrock scene tegenwoordig, toch de muziek waarmee ze bekend werden. Heb trouwens laatst een film over de carriere van Def Leppard gezien, zeer vermakelijk.
0
DutchViking
geplaatst: 15 januari 2007, 23:49 uur
Mad Dog schreef:
Ik vind het vooral jammer dat Joe Elliott zich afzet tegen de hardrock scene tegenwoordig, toch de muziek waarmee ze bekend werden. Heb trouwens laatst een film over de carriere van Def Leppard gezien, zeer vermakelijk.
(quote)
Vind ik ook jammer. Als het aan Phil Collen lag, speelde Def Leppard nog vernieuwende rock/hardrock i.p.v. zouteloze poprock. Ik heb laatst overigens Vivian Campbell's solo-album gehoord en dat klonk stukken beter dan X of Euphoria.
Welke film over de band heb je gezien? Ik ben al een tijdje op zoek naar een film gebaseerd op Hysteria (niet de Classic Albums editie), maar kan 'm nergens vinden.
0
Mad Dog
geplaatst: 15 januari 2007, 23:53 uur
DutchViking schreef:
Vind ik ook jammer. Als het aan Phil Collen lag, speelde Def Leppard nog hardrock i.p.v. poprock. Ik heb laatst overigens Vivian Campbell's solo-album gehoord en dat klonk stukken beter dan X of Euphoria.
Welke film over de band heb je gezien? Ik ben al een tijdje op zoek naar een film gebaseerd op Hysteria (niet de Classic Albums editie).
(quote)
Vind ik ook jammer. Als het aan Phil Collen lag, speelde Def Leppard nog hardrock i.p.v. poprock. Ik heb laatst overigens Vivian Campbell's solo-album gehoord en dat klonk stukken beter dan X of Euphoria.
Welke film over de band heb je gezien? Ik ben al een tijdje op zoek naar een film gebaseerd op Hysteria (niet de Classic Albums editie).
Het is een Engelse tv-film. Het begint met het ongeluk van Rick Allen. Daarna een terugblik hoe Def leppard is ontstaan. Als schoolband tot het ontslag van Pete Willis, de doorbraak in Amerika met Pyromania tot aan het succes van Hysteria en de dood van Steve.
http://www.imdb.com/title/tt0280754/
0
DutchViking
geplaatst: 15 januari 2007, 23:55 uur
Ja. dat is 'm! Die zoek ik al een tijdje. Het is zo'n beetje het enige Leppard-item dat ik nog niet in mijn bezit heb.
* denotes required fields.