MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Rock / Beste (of langste) solos ooit

zoeken in:
well you guys are bigger muzik freaks than me i cant name all the names but one that sticks out for me is

ccr -put a spell on you that whinning crying sound in there i find is ultimate and so is the build up , i looped that solo in a couple of places so i also became one of the longest

btw zat ik een paar weeken geleden guitaar te spelen buiten( kan niet na tienen binnen ) kwam een kerel een praatje maken vertelde die dat hij met def leopard in de begin tijd had gejammed was bezig thuis een studio aan het bouwen als het af was mocht ik een keer langs komen coole gast .. sorry rob is me naam ben nieuw woon in amsterdam schilder ben half engels ( kiwi)

Beste solo is Van Halen-Eruption

heartresonance schreef:
well you guys are bigger muzik freaks than me i cant name all the names but one that sticks out for me is

ccr -put a spell on you that whinning crying sound in there i find is ultimate and so is the build up , i looped that solo in a couple of places so i also became one of the longest

btw zat ik een paar weeken geleden guitaar te spelen buiten( kan niet na tienen binnen ) kwam een kerel een praatje maken vertelde die dat hij met def leopard in de begin tijd had gejammed was bezig thuis een studio aan het bouwen als het af was mocht ik een keer langs komen coole gast .. sorry rob is me naam ben nieuw woon in amsterdam schilder ben half engels ( kiwi)

Kan ik ook met hem in contact komen?

DutchViking
heartresonance schreef:

Leuk, ik zou ook wel even langs willen komen Ik probeer al een tijdje de riffs van Wasted en Rock Brigade onder knie te krijgen, maar tevergeefs

hi frank , ja ken hem amper zelf pas dus das nog een beetje vroeg , hij vertelde dat toen die kerel z'n arm verloren was dat ze samen bezig waaren aan technieken om de drums goed te kunnen laten klingken( me Ned. is echt slecht qua schrift en ik heb geen woorden boek bij de hand )
drummen kon die gozer wel zeg maar ik heb z'n tell. nr dus dat is wel cool ..

hey DV eerlijk gezegd ken ik de bands niet maar dat je bezig bent met die riffs geeft me de dunk dat je behoorlijk techniesch bent zelf speel ik accoustiesch en probeer wat me eigen ding te spelen ( singer /song writer trekt me het meest )
ik weet niet of dit helpt maar toen ik "Jack and Diane" van john couger mellencamp leerde ( zitten een paar snelle chord wisselingen in ) stopte ik altijd op het punt waar het fout ging en dat ging ik dan oefenen ,over and over ,ik ben geen techniekus maar het werkte wel

( ik kan geen smilies vinden ... )

heartresonance schreef:
hi frank , ja ken hem amper zelf pas dus das nog een beetje vroeg , hij vertelde dat toen die kerel z'n arm verloren was dat ze samen bezig waaren aan technieken om de drums goed te kunnen laten klingken( me Ned. is echt slecht qua schrift en ik heb geen woorden boek bij de hand )

hey DV eerlijk gezegd ken ik de bands niet maar dat je bezig bent met die riffs geeft me de dunk dat je behoorlijk techniesch bent zelf speel ik accoustiesch en probeer wat me eigen ding te spelen ( singer /song writer trekt me het meest )
ik weet niet of dit helpt maar toen ik "Jack and Diane" van john couger mellencamp leerde ( zitten een paar snelle chord wisselingen in ) stopte ik altijd op het punt waar het fout ging en dat ging ik dan oefenen ,over and over ,ik ben geen techniekus maar het werkte wel

oh dat is echt een van de interessantste dingen die ik wil weten..hoe het is gegaan nadat de drummer zijn arm kwijtraakte...het enige wat ik weet is dat hij zijn arm kwijtraakte bij een ongeluk en dat ik bij de eerstvolgende clip (Animals) zag dat hij een stuk of 5 pedalen gebruikte en dat ik diep onder de indruk was...

Is daar nog een documentaire over gemaakt ooit?

DutchViking
heartresonance schreef:

Ik speel ook niet zo heel goed gitaar hoor, akoestisch is voor mij een ramp (gelukkig lukt elektrisch wat beter ). Riffs spelen is leuk, en Def Leppard waardeer ik ook vanwege hun fenomenale riffs. Die zijn echt erg sterk.

Van John Mellencamp ken ik wel wat nummers, maar Jack and Diane nog niet. Gewoon blijven oefenen, dan lukt het je na een tijdje wel om dat nummer volledig te spelen

DutchViking
frankvankesteren schreef:
(quote)

oh dat is echt een van de interessantste dingen die ik wil weten..hoe het is gegaan nadat de drummer zijn arm kwijtraakte...het enige wat ik weet is dat hij zijn arm kwijtraakte bij een ongeluk en dat ik bij de eerstvolgende clip (Animals) zag dat hij een stuk of 5 pedalen gebruikte en dat ik diep onder de indruk was...

Is daar nog een documentaire over gemaakt ooit?

Er is ooit een documentaire van gemaakt, getiteld Hysteria - The Movie. Ik heb 'm zelf nog niet gezien, hij is vrij moeilijk verkrijgbaar en voorzover ik weet alleen in Groot-Brittannië/Ierland en in Noord-Amerika verschenen.

Rick (de drummer) is dus blijven spelen bij de band, maar het heeft een tijdje geduurd voordat hij zijn normale ritme/spelpeil weer terug had. Hij maakte zijn rentree tijdens het Monsters of Rock-festival in Donington (Engeland) in '86, voor 70.000 uitzinnige fans. Een mooiere rentree kun je bijna niet hebben, lijkt me

Ik heb de verhalen niet gelezen maar jullie hebben het vast al over Freebird van Lynyrd Skynyrd gehad?

DutchViking
MichelDumoulin schreef:
Ik heb de verhalen niet gelezen maar jullie hebben het vast al over Freebird van Lynyrd Skynyrd gehad?

Jazeker, die staat hoog in mijn lijstje (op nummer 2 welteverstaan, zie vorige pagina ). Absoluut een van de betere gitaarsolo's die ik ooit gehoord heb.

DutchViking schreef:
(quote)

Jazeker, die staat hoog in mijn lijstje (op nummer 2 welteverstaan, zie vorige pagina ). Absoluut een van de betere gitaarsolo's die ik ooit gehoord heb.

Ik mag jou wel, Pieter!

DutchViking
MichelDumoulin schreef:
(quote)

Ik mag jou wel, Pieter!

Dat is geheel wederzijds. Leuke top 10 trouwens, ik ken alleen jouw nummer 1 (Mark Lanegan) niet. Wat zijn jouw favoriete solo's, Michel?

Blast Off van the Stray Cats! Goeie toevoeging!!!!

DutchViking
Leuke band, Stray Cats. Hoewel ik Blast Off niet in huis ben, vind ik een aantal van hun nummers wel oké (Rock This Town, Built for Speed, Runaway Boys etc.)

dis een beetje mij favorieten

lil devil The cult ( zo'n onwijze timing )

hold the line Toto( afgezaagd maar toch )

cant tell you why The Eagles ( als je hier niet bij weg droomd weet ik het ook niet )

native son Bryan adams (whaa.. zo lekker )

surfing with the alien Joe Satrianie ( no need to explain )

scissor sisters met ...... ? ? .. neeee dacht het niet

say goodbey to the blues Walter Trout passende tribute tot SRV

i thingk i love you to mutch Jeff healey ( sleept je mee en zet je weer neer )

Stevie Ray Vaughn ik weet niet welk nr .. alles is goed denk ik ( one of the most tragic loses to music in the last 20 years i reckon zo goed die kerel ..man ..)

ok het zijn er acht maar dit is een beetje wat voor de hand ligende was op dit moment zo veel goeie nrs moeilijk soms maar dit is een beetje de richting van mijn smaak

wat zijn nu recente goede solo guitaar gitaaristen dat je denkt whoa die gozer is echt goed zeg niet alleen techniesch maar dat ook de emotie en gevoel er vanaf spat .. iemand ?

basketballerke
Deep Purple - Child in Time

basketballerke schreef:
Deep Purple - Child in Time

heartresonance schreef:

wat zijn nu recente goede solo guitaar gitaaristen dat je denkt whoa die gozer is echt goed zeg niet alleen techniesch maar dat ook de emotie en gevoel er vanaf spat .. iemand ?

Wolfmother (zal ik wel weer hoop kritiek van de Led Zeppelin en Black Sabbath fans van krijgen mja )

heartresonance schreef:

frankvankesteren schreef:

Wolfmother (zal ik wel weer hoop kritiek van de Led Zeppelin en Black Sabbath fans van krijgen mja )

Nee, Jimmy Page en Tony Iommi!~

Rare Earth-Get Ready 20 minuut nog wat... Steengoed vooral de drumsolo.

[quote]frankvankesteren schreef:
(quote)

heej frank heb vandaag even die wolfmoeder gecheked whouwh dat mag er echt wel wezen zeg ik vind het onwijs cool dat dit soort muziek een comeback maakt iedergeval tot deze band en ja ,ook so what het is wat led zep so what g" give credit where credit is due" die drummer is fukn onwijs .. zo hoort het bedankt voor de tip , hij draait

(oh ik dacht dat ik de quote good had gedaan )

Berzerker
Je kunt 'm nog aanpassen

[quote]heartresonance schreef:
(quote)

you're welcome doet me deugd om het te horen..

sq schreef:

Funkadelic - Maggot Brain

Deze vind ik echt geweldig,bedankt voor de tip

live versie van Hotel California van The Eagles

in het begin van het nummer Surreal van ambeon hoor je toch zo'n mooie solo, iedere keer is het heerlijk wegdromen als ik dat stukje weer hoor..

de gitaarsolo in free bird van lynyrd skynyrd heb ik allang niet meer gehoord

Villanova Junction - Jimi Hendrix Experience tijdens het Rainbow Bridge concert

the waterboys - karma to burn, het nummer the pan within heeft een gitaarsolo simpel maar onweerstaanbaar.

Gast
geplaatst: vandaag om 07:55 uur

geplaatst: vandaag om 07:55 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.