MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Rock / Emopunkrock

zoeken in:
Ik ben sinds korte tijd fan geworden van dit genre muziek.
Het is gewoon lekker melodieus en ik wordt er meteen blij van!

Bands zoals The Get Up Kids, FM Static, Fall Out Boy, Panic! at the disco, Cute is what we aim for, A day away, Bowling for soup en The hush sound.

Dezelfde energie krijg ik van bands zoals The Rifles, Milburn en Arctic Monkeys.

Ken je meer bands, vertel het hier en deel je ervaringen

Ik denk dat AFI wel een goed voorbeeld is van emopunkrock, in de VS erg populair, hebben een paar aardige albums gemaakt.
Verder vind ik weinig aan dit genre heb me er misschien niet echt in verdiept maar de bands die ik ken weten me zelden te overtuigen.
Arctic Monkeys is overigens geen emopunkrock zover ik weet.

martvis schreef:
Ik denk dat AFI wel een goed voorbeeld is van emopunkrock, in de VS erg populair, hebben een paar aardige albums gemaakt.
Verder vind ik weinig aan dit genre heb me er misschien niet echt in verdiept maar de bands die ik ken weten me zelden te overtuigen.
Arctic Monkeys is overigens geen emopunkrock zover ik weet.

Oh als daar misvattingen over komen, dat bedoel ik ook niet. Ik zeg alleen dat ik die ook goed vindt en dat ze qua geluid wel richting dat genre gaan

aha vermoedde ik ook al een beetje, beter om meteen in begin aan te geven

Mojo Pin
At The Drive-In werd indertijd ook emo/punk genoemd, al vind ik die band van een beduidend hoger niveau dan bijv. Fall Out Boy en Panic! At the Disco.

Volgens mij passen the All-American Rejects ook wel in dat straatje.

Probeer eens Taking Back Sunday. Niet mijn ding eigenlijk maar Taking Back Sunday is toch wel een grootheid in de emomuziek. Net zoals my chemical romance

Over het algemeen trek ik emopunk behoorlijk slecht, en dat ligt voornamelijk aan de manier waarop vaak wordt gezongen. The Get Up Kids onderscheiden zich er nog een beetje mee, die vind ik dan wel ok. Een enkel nummer van Dashboard Confessional (Screaming Infidelities, The Good Fight) kan ik ook wel naar luisteren.
Overigens zijn er veel van deze groepjes voortgekomen uit het voorbeeld van Sunny Day Real Estate. Een band die ik dan wel weer erg goed vind.

ik geloof dat tokyo hotel ook onder emopunk valt nietwaar

Ik hou wel van een beetje melodie in rock. Hoe kon ik inderdaad My Chemical Romance, Taking back sunday en Sunny Day Real Estate missen. TBS vindt ik zelf ook wat minder. De nieuwe van MCR vindt ik erg lekker maar is meer richting Green Day mtv-punk gegaan. Diary van SDRE staat vaker in mijn playlist.

Waar ik niet naar kan luisteren zijn van die bandjes waar ze na een melodieus stukje meteen moeten schreeuwen. Daarom vond ik zelf ook Panic! at the disco erg fijn!

De nieuwe single van Fall Out Boy is ook erg geslaagd! Hij heet This ain't a scene, it's a arms race. Erg lekker!

Billy Talent

Toadies

Vind Lostprophets ook wel Emo Punk Rock....

Kid A(cid)
Mojo Pin schreef:
At The Drive-In werd indertijd ook emo/punk genoemd, al vind ik die band van een beduidend hoger niveau dan bijv. Fall Out Boy en Panic! At the Disco.

AtDI vind ik geweldig. De old skool emo ben ik wel in geintresseerd, die niewerwetse Green Day/Blink 182 zooi vind ik niks.

sxesven
Voor echt goede emo bent u aan het juiste adres bij Embrace (op Dischord), Rites of Spring, Fugazi, Mohinder, en zo nog een zootje pure emo-rockers. Bezoek fourfa.com eens voor een hoop tips, geniale website.

Toegegeven, niet in het straatje Fall Out Boy e.d., maar dat dat uberhaupt onder de noemer emo geschaard wordt doet mij gewoon pijn aan het hart.

At the Drive-In is overigens ook zeer goed te verteren.

Improvision
Ik vind de beste band UnderOATH, hun album "They're only chasing safety" beschouw ik als beste emo/screamo album ooit. Andere goeie bands: Silverstein, Greeley Estates (check vooral het nummer "outside of this"), Taking Back Sunday, Alesana, Ice Nine Kills, Saosin, Story of the Year, Senses Fail,...

Lostprophets, Panic! at the disco, MCR en fall out boy zijn echt vreselijk fout als je ze bekijkt vanuit het emo genre en Greenday en Blink182 zijn punk, geen emo

Het klinkt wel heel eng vind ik, emopunkrock

MetalDex
maar dat is het ook

Improvision schreef:
Ik vind de beste band UnderOATH, hun album "They're only chasing safety" beschouw ik als beste emo/screamo album ooit. Andere goeie bands: Silverstein, Greeley Estates (check vooral het nummer "outside of this"), Taking Back Sunday, Alesana, Ice Nine Kills, Saosin, Story of the Year, Senses Fail,...

Lostprophets, Panic! at the disco, MCR en fall out boy zijn echt vreselijk fout als je ze bekijkt vanuit het emo genre en Greenday en Blink182 zijn punk, geen emo

Daarom wordt is er een apart genre naar vernoemd! Emopunkrock (als in de verzwakte emo) of Popcore (Verharde popmuziek). Kan me in beide namen wel vinden

The Automatic, Boxcar Racer en SR-71 dan ook maar

trouwens. wat houdt 'emo' eigenlijk in?

Bobiej

lambf
Best wel eng hoe die "Emo's" zich gedragen, kleden en opmaken

sxesven
Tja, 't is jammer dat men zich doorgaans niet genoeg in emo wil verdiepen om te snappen dat emo geen donder met make-up en MySpace te maken heeft. Werkelijk, mensen, luister toch eens een plaat van Rites of Spring, Mohinder, Heroin, Saetia, en noem maar op. Léés de geschiedenis van emo op fourfa.com eens. En vergeet lui als Panic! At the Disco, want dat ís geen emo. Er is echt niks mis met emo, de term wordt enkel verkeerd gebruikt.

lambf
Ja, die emo(-achtige) muziek van Orchid is wel heel lekker

sxesven
Ik wil maar zeggen.

MetalDex
Slaat emo niet meer op de teksten? Want dan zou je Linkin' Park ook onder emo kunnen verstaan, met hun zielige emo-teksten als Numb enzo.

sxesven schreef:
Tja, 't is jammer dat men zich doorgaans niet genoeg in emo wil verdiepen om te snappen dat emo geen donder met make-up en MySpace te maken heeft. Werkelijk, mensen, luister toch eens een plaat van Rites of Spring, Mohinder, Heroin, Saetia, en noem maar op. Léés de geschiedenis van emo op fourfa.com eens. En vergeet lui als Panic! At the Disco, want dat ís geen emo. Er is echt niks mis met emo, de term wordt enkel verkeerd gebruikt.

Ik wordt moe van mensen, die van het onderwerp afdwalen om hun zegje te moeten doen. Het lijkt er gewoon op dat die emogastjes zich op elke website moeten verkondigen dat "Panic geen emo is".

Hier wordt ook niet gezegd dat Panic! Emo is. Het is een op zichzelf staand genre genaamd: Emopunkrock/popcore. En serieus, als je van Panic houdt ben je niet meteen iemand zoals de linkjes aangeeft. Dat gegeneraliseren moet maar opgehouden worden.

Even terug ontopic!
The Automatic hoorde ik inderdaad veel van! Boxcar racer is ook wel goed. Dat andere bandje kende ik nog niet.

Is Linkin Park emopunkrock? Nee. Linkin Park is een wazig gebied. Ze willen alles zijn maar zijn het allemaal net niet. Naar mijn mening heeft emopunkrock/popcore niks met teksten te maken. Het gaat voor mij veel meer om de speelse melodie. Je neemt punkrock en gooit er een scheut melodie bij.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:18 uur

geplaatst: vandaag om 06:18 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.