Genres / Rock / Emopunkrock
zoeken in:
0
handsome_devil
geplaatst: 21 februari 2008, 23:32 uur
Nooit live gezien, maar toen ik Face Tomorrow live zag, mijn eerste emoconcert ooit, moest ik wel een grote traan laten.
maar harco, helemaal niet erg hoor om te huilen
ik snap best dat je als gangster ook wel zware tijden meemaakt soms 
maar harco, helemaal niet erg hoor om te huilen
ik snap best dat je als gangster ook wel zware tijden meemaakt soms 
0
geplaatst: 21 februari 2008, 23:34 uur
Ja, Face Tomorrow heb ik ook nog een paar keer gezien, in de tijd dat ze hun eerste plaat uit hadden zo ongeveer. Mooie gepassioneerde concerten waren dat! 

0
sxesven
geplaatst: 21 februari 2008, 23:40 uur
Ha, ik ook.
Burgundy en dan met het logo en een silhouet van die gitarist springend (Aad, Aart ofzo?). Face Tomorrow, woei, straks For Who You Are weer eens uit de kast trekken. 
Burgundy en dan met het logo en een silhouet van die gitarist springend (Aad, Aart ofzo?). Face Tomorrow, woei, straks For Who You Are weer eens uit de kast trekken. 
0
handsome_devil
geplaatst: 21 februari 2008, 23:46 uur
haha ik ga ook luisteren :"') wel weer eens zin in. jeugdsentiment
best leuk om af en toe nog eens op te zetten, ook al is het stiekem heel puberaal en zo.
best leuk om af en toe nog eens op te zetten, ook al is het stiekem heel puberaal en zo.
0
sxesven
geplaatst: 21 februari 2008, 23:53 uur
Ja, de teksten zijn echt rampzalig vooral, tenenkrommend Engels af en toe. Maar muzikaal zat die eerste plaat behoorlijk goed in elkaar. 

0
handsome_devil
geplaatst: 21 februari 2008, 23:54 uur
die eerste heb ik slechts een paar keer gehoord. Die laatste was ik echt helemaal into xD maar idd, die teksten, brrrr af en toe. my world within, die tekst van dat nr is zo rampzalig
maar goed luistert wel lekker weg zo 1x in het jaar.
maar goed luistert wel lekker weg zo 1x in het jaar.
0
sxesven
geplaatst: 22 februari 2008, 00:00 uur
Die tweede heb ik dan nooit gehoord, toen daar de eerste preview-MP3'tjes van binnendruppelden ben ik vrij radicaal afgehaakt.
Vond het aanzienlijk minder dan de eerste plaat, maar goed, misschien zou 'ie als geheel wel meevallen natuurlijk. 
Vond het aanzienlijk minder dan de eerste plaat, maar goed, misschien zou 'ie als geheel wel meevallen natuurlijk. 
0
handsome_devil
geplaatst: 22 februari 2008, 00:02 uur
ik kan me vrij weinig van die eerste plaat herinneren. momenteel luister ik ook de laatste
maar goed, shikari is natuurlijk ff tig keer beter en zo 
0
sxesven
geplaatst: 22 februari 2008, 00:09 uur
Hehe, ja, dat is wel even een andere league. 
Momenteel overigens het Zuid-Koreaanse 49 Morphines opstaan. Lang niet slecht, hoewel niet erg memorabel. Aardig scream in ieder geval wel, muzikaal in orde maar nergens echt opmerkelijk. Luistert wel ok weg.

Momenteel overigens het Zuid-Koreaanse 49 Morphines opstaan. Lang niet slecht, hoewel niet erg memorabel. Aardig scream in ieder geval wel, muzikaal in orde maar nergens echt opmerkelijk. Luistert wel ok weg.

0
handsome_devil
geplaatst: 22 februari 2008, 00:14 uur
inderdaad
die scream is wel erg tof ja
en zoals ik al zei, het is ok
shit, zijn we het weer eens
momenteel zijn mn favo emo dingen toch de volgende:
Indian Summer
Orchid
Saetia
Reversal of Man
Envy

die scream is wel erg tof ja
en zoals ik al zei, het is ok
shit, zijn we het weer eens
momenteel zijn mn favo emo dingen toch de volgende:Indian Summer
Orchid
Saetia
Reversal of Man
Envy

0
sxesven
geplaatst: 22 februari 2008, 00:16 uur
Puik lijstje.
Hier wel een beetje hetzelfde eigenlijk, voornamelijk Envy, Orchid en Saetia natuurlijk, en daarnaast Raein en La Quiete die het hier erg goed doen.
Overigens pas de self-titled van Kaospilot op Level Plane weer eens gedraaid en dat blijft me toch een uiterst strak plaatje!
Hier wel een beetje hetzelfde eigenlijk, voornamelijk Envy, Orchid en Saetia natuurlijk, en daarnaast Raein en La Quiete die het hier erg goed doen.Overigens pas de self-titled van Kaospilot op Level Plane weer eens gedraaid en dat blijft me toch een uiterst strak plaatje!

0
handsome_devil
geplaatst: 22 februari 2008, 00:20 uur
die mag er wezen inderdaad
Ik vind City of Caterpillar met hun s/t toch ook nog steeds erg sterk (de demo + live recording ook overigens) hoor, snap niet dat jij dat niet beter vindt eigenlijk
heerlijk paniekerig en zo 
Ik vind City of Caterpillar met hun s/t toch ook nog steeds erg sterk (de demo + live recording ook overigens) hoor, snap niet dat jij dat niet beter vindt eigenlijk
heerlijk paniekerig en zo 
0
sxesven
geplaatst: 22 februari 2008, 00:22 uur
hehe, ja, ik weet niet, de overgang van de post-rockige gedeeltes naar de screamogedeeltes op de self-titled staan me echt niet aan, veel te geforceerd, op de demo's is het wat rauwer en klinkt het wat natuurlijker
maar sowieso een geweldige band, fantastische scream 
NP: A Fine Boat, That Coffin! Duits, en zo op het eerste gehoor uitstekend. Die Duitsers kunnen er best wat van, Louise Cyphre is ook een erg toffe band.
maar sowieso een geweldige band, fantastische scream 
NP: A Fine Boat, That Coffin! Duits, en zo op het eerste gehoor uitstekend. Die Duitsers kunnen er best wat van, Louise Cyphre is ook een erg toffe band.

0
handsome_devil
geplaatst: 22 februari 2008, 00:27 uur
ik heb tot nu toe alles tm de H gedownload van die lijst
en ben nu langzaamaan mn downloadsmap aan het doorspitten, zal dus binnenkort allemaal langskomen
Clikatat Ikatowi
ook zon paniekschreeuwertje
Aghast is trouwens ook wel vet tbh
ken ze van de split samen met 1000 travels of jawarharlal (jouw favje
) en dat smaakt naar meer moet ik zeggen.
0
sxesven
geplaatst: 22 februari 2008, 00:30 uur
dat Clikatat Ikatowi ga ik eens binnenhalen, die foto was alvast veelbelovend
Aghast moet ik nog eens draaien, maar 1000 Travels of Jawaharlal vond ik maar ontzettend matig
doorsnee geluid á la Amanda Woodward met een verschrikkelijke zanger
als die man nou z'n snufferd had gehouden was het misschien nog wel aardig geweest
maar Aghast schijnt wel tof te zijn 
Aghast moet ik nog eens draaien, maar 1000 Travels of Jawaharlal vond ik maar ontzettend matig
doorsnee geluid á la Amanda Woodward met een verschrikkelijke zanger
als die man nou z'n snufferd had gehouden was het misschien nog wel aardig geweest
maar Aghast schijnt wel tof te zijn 
0
handsome_devil
geplaatst: 22 februari 2008, 00:34 uur
Amanda Woodward ook ok tbh, ik vind hun discographie cooler dan la decadence de la decadence. maar lol @ 100 travels of jawaharlal xD ik vond het wel wat hebben. maar goed, alles met een krijsje erin vind ik nu eenmaal goed
ik kijk niet zo nauw 
0
sxesven
geplaatst: 22 februari 2008, 00:40 uur
handsome_devil schreef:
Amanda Woodward ook ok tbh, ik vind hun discographie cooler dan la decadence de la decadence. maar lol @ 100 travels of jawaharlal xD
Amanda Woodward ook ok tbh, ik vind hun discographie cooler dan la decadence de la decadence. maar lol @ 100 travels of jawaharlal xD hmm, ik denk dat ik Decadence wel iets beter vind dan de Discographie, maar het scheelt niet bar veel
sowieso een beetje middenmoter, dat Amanda Woodward, met een uitschieter hier en daar en verder veel onopvallende, degelijke nummertjes 
ik vond het wel wat hebben. maar goed, alles met een krijsje erin vind ik nu eenmaal goed
ik kijk niet zo nauw 
ik kijk niet zo nauw 
ik heb Slipknot - Slipknot hier nog liggen, wat geef je ervoor?

0
handsome_devil
geplaatst: 22 februari 2008, 00:52 uur
Amanda Woodward is niet zo bijzonder idd, maar luistert lekker weg
Ik vind emo eigenlijk al snel goed besef ik me nu, omdat je toch altijd heel veel passie hoort
je hoort een stel muzikanten die zich helemaal leegspelen, emo is wat mij betreft een van de eerlijkste genres. maar goed ja, ik heb nog geen enkele emo gehoord die ik ondermaats vond
behalve 1905 
oh en slipknot, nee bedankt xD
Ik vind emo eigenlijk al snel goed besef ik me nu, omdat je toch altijd heel veel passie hoort
je hoort een stel muzikanten die zich helemaal leegspelen, emo is wat mij betreft een van de eerlijkste genres. maar goed ja, ik heb nog geen enkele emo gehoord die ik ondermaats vond
behalve 1905 
0
sxesven
geplaatst: 22 februari 2008, 00:55 uur
handsome_devil schreef:
behalve 1905 
behalve 1905 
woei, ja, dat heb ik ook wel, hoewel er af en toe zo eens iets matigs bij zit (1KTOJ), maar verder is de gemiddelde (scr)e(a)moplaat op z'n minst goed en vaak nog beter
oh, dat 1905, is dat echt slecht btw?
ik wilde t pas gaan toevoegen maar t stond er al op
folk/punk, zag ik, dat trekt me echt to-taal niet
handsome_devil schreef:
spijtig

0
handsome_devil
geplaatst: 22 februari 2008, 01:05 uur
mwah op zich is er niet zoveel mis met 1905, behalve de zangeres die af en toe ook nog wat probeert te schreeuwen
en ook een beetje teveel van de hak op de tak tbh
maar met folk/punk moet je ff niet aan dropkick murphys of zo denken hoor xD
en ook een beetje teveel van de hak op de tak tbh
maar met folk/punk moet je ff niet aan dropkick murphys of zo denken hoor xD
0
Harco
geplaatst: 22 februari 2008, 01:18 uur
Er is genoeg coole folk punk te vinden, hoor. This Bike Is a Pipe Bomb, het complete Plan-It-X label, etc.
La Décadence de la Décadence is toch wel een sterke plaat. Vooral dat titelnummer.
La Décadence de la Décadence is toch wel een sterke plaat. Vooral dat titelnummer.
0
sxesven
geplaatst: 22 februari 2008, 01:21 uur
Sorry, ik moet echt niks hebben van folkpunk, die genres moet je niet bij elkaar gooien, komen alleen maar ongelukken van. Case in point, alle folkpunkbands die ik ooit gehoord heb.
Overigens vind ik Binaire et Lisible echt geniaal op La Décadence etc, fantastisch nummer.
Overigens vind ik Binaire et Lisible echt geniaal op La Décadence etc, fantastisch nummer.
0
handsome_devil
geplaatst: 22 februari 2008, 01:25 uur
Sven je liegt.
Against Me! vond je de woeizors 
Against Me! vond je de woeizors 
0
sxesven
geplaatst: 22 februari 2008, 01:28 uur
Oh shit, je hebt nog gelijk ook. Against Me! is wel strak ja, maar al die troep als Dropkick Murphys en Flogging Molly, walgelijk. 

0
Harco
geplaatst: 22 februari 2008, 01:29 uur
sxesven schreef:
Oh shit, je hebt nog gelijk ook. Against Me! is wel strak ja, maar al die troep als Dropkick Murphys en Flogging Molly, walgelijk.

Duhh!
Crime as Forgiven By... van Against Me! was trouwens nog op Plan-it-X uitgebracht. Tevens hun beste release.
0
sxesven
geplaatst: 22 februari 2008, 01:31 uur
Harco schreef:
Duhh!
Duhh!
Mjah, dat zijn toch de associaties die meteen opkomen, kan er niks aan doen.
Van die verschrikkelijke festivalbands. Brr.* denotes required fields.