Genres / Rock / Emopunkrock
zoeken in:
0
geplaatst: 20 februari 2008, 23:00 uur
natuurlijk, hoe meer herrie hoe beter

Doe ik even mee
en nu?

0
sxesven
AGE-411 schreef:
Veel punks worden zelf niet graag geasocieërd met Emo.
Veel punks worden zelf niet graag geasocieërd met Emo.
Wat weer komt doordat ze een stelletje bekrompen idioten zijn die nog nooit een emoplaat gedraaid hebben. Ik ken dat soort volk wel, die dan bij een emobandje met hun rug naar ze toe gaan staan. Licht pathetisch, als ik het zo mag uit drukken. Altijd van die 'echte' punkers, ook, van die dertigers met een giga Exploited patch op het leren jackie en de hanenkam uit de bloempotkapsels gevormd.
0
sxesven
TRVE METAL IST KVLT toch?
Gewoon even drie van de geniaalste screamobands die er zijn. Dat Hawthorne Heights enzo hoef je niet mee aan te komen. Kun je wel denken dat je er alles vanaf weet, maar met elke post geef je alleen maar meer blijk er de ballen verstand van te hebben.
0
sxesven
geplaatst: 20 februari 2008, 23:05 uur
Qua bruutheid wint een Orchid het met gemák van Cannibal Corpse hoor. Dat Carcass heb ik helemaal niks mee. Ooit Reek of Putrefaction in bezit gehad en zelden zo'n kutplaat gehoord. Vlug weer verpatst. Trok op niks.
En overigens is mijn overkoepelende punt niet eens dat (scr)e(a)mo nu meteen je heavy metal tot pulp blaast (hoewel veelal wel, mijns inziens), maar ik hoop dat je snapt dat het niet zo'n sneue bedoening is als onwetenden veelal menen te weten. Als je Orchid, Envy, Raein, Shikari, noem maar op draait kun je het toch moeilijk lekker denigrerend over een stelletje krassers blijven hebben.
En overigens is mijn overkoepelende punt niet eens dat (scr)e(a)mo nu meteen je heavy metal tot pulp blaast (hoewel veelal wel, mijns inziens), maar ik hoop dat je snapt dat het niet zo'n sneue bedoening is als onwetenden veelal menen te weten. Als je Orchid, Envy, Raein, Shikari, noem maar op draait kun je het toch moeilijk lekker denigrerend over een stelletje krassers blijven hebben.
0
Harco
geplaatst: 20 februari 2008, 23:09 uur
AGE-411 schreef:
Emo en Punk zijn 2 totaal verschillende genres. Veel punks worden zelf niet graag geasocieërd met Emo.
Emo en Punk zijn 2 totaal verschillende genres. Veel punks worden zelf niet graag geasocieërd met Emo.
Dat komt omdat jij denkt dat bands als Fall Out Boy en weet ik veel wat emo zijn. Dat wordt tegenwoordig onder emo geschaard, maar pop rock/pop punk zou een betere benaming zijn.
De oorspronkelijke emo vindt haar roots in de hardcore-punk. Veel punks kunnen bands als Moss Icon en Rites of Spring héél goed waarderen.
Wat Sven post is de zogenaamde screamo, die weer een stuk zwaarder is dan emo.
Als je eens een keer niks te doen hebt, lees de volgende link eens door. Die is speciaal voor mensen zoals jij gemaakt; mensen die geen flauw benul van de term emo hebben: http://www.fourfa.com/styles/index.htm
Fourfa schreef:
Most people have a horribly limited idea of what emo is, simply because the most important records in the development of emo were largely released on vinyl, in small numbers, and with limited distribution. These were however very influential, so nowadays you have the situation that a lot of kids listen to third- and fourth-generation emo styles without even knowing it. I hope to expose such people to a wealth of great preceding music that's getting easier to find all the time...
Most people have a horribly limited idea of what emo is, simply because the most important records in the development of emo were largely released on vinyl, in small numbers, and with limited distribution. These were however very influential, so nowadays you have the situation that a lot of kids listen to third- and fourth-generation emo styles without even knowing it. I hope to expose such people to a wealth of great preceding music that's getting easier to find all the time...
0
sxesven
geplaatst: 20 februari 2008, 23:10 uur
Ik heb die Fourfa link al haast tien keer gedropt in dit topic maar volgens mij vertikt men er notie van te nemen.
En verder beaam ik alles wat Harco zegt.
En verder beaam ik alles wat Harco zegt.
0
Harco
geplaatst: 20 februari 2008, 23:17 uur
Mensen willen niks leren kennen als "de eerste kennismaking" negatief is...
Omdat Hawthorne Heights tegenwoordig emo genoemd wordt, denkt de meerderheid dat alle 'emo' daadwerkelijk zo klinkt. Daarom wil men er verder niks mee te maken hebben. Als je, als iemand die er wel wat vanaf weet, dat wilt rechtzetten, blijkt niemand ook nog eens interesse in de historie te hebben.
Hetzelfde geldt voor hip hop... alsof Ja Rule hip hop vertegenwoordigt.
Mensen moeten eens niet zo kortzichtig doen, en hun ogen openen. Dan kom je al een heel eind. Maar het zal wel door de media komen...
...by the way, Slipknot wordt toch ook metal genoemd?
Omdat Hawthorne Heights tegenwoordig emo genoemd wordt, denkt de meerderheid dat alle 'emo' daadwerkelijk zo klinkt. Daarom wil men er verder niks mee te maken hebben. Als je, als iemand die er wel wat vanaf weet, dat wilt rechtzetten, blijkt niemand ook nog eens interesse in de historie te hebben.
Hetzelfde geldt voor hip hop... alsof Ja Rule hip hop vertegenwoordigt.
Mensen moeten eens niet zo kortzichtig doen, en hun ogen openen. Dan kom je al een heel eind. Maar het zal wel door de media komen...
...by the way, Slipknot wordt toch ook metal genoemd?

0
handsome_devil
geplaatst: 20 februari 2008, 23:21 uur
het blijft een vermakelijk topic dit.
zijn er hier nog andere mensen die pete wentz een h0tti3 vinden?
333333333333333333333333
zijn er hier nog andere mensen die pete wentz een h0tti3 vinden?
333333333333333333333333
0
handsome_devil
geplaatst: 20 februari 2008, 23:23 uur
eens met wat harco zegt, metal en rockfans durven vaak wel verder te kijken dan lordi en tokio hotel, maar niet verder dan 50 cent en panic at the disco. tja, beetje last van oogklepjes en zo 

0
Harco
geplaatst: 20 februari 2008, 23:25 uur
Hij stond een keer met een bijna naveltruitje in de Rocksound. 

0
handsome_devil
geplaatst: 20 februari 2008, 23:30 uur
OMFG. sexy.
die jongen heeft trouwens ook geen makkelijk leven gehad. dat hoor je ook in zijn muziek terug.
die jongen heeft trouwens ook geen makkelijk leven gehad. dat hoor je ook in zijn muziek terug.
0
geplaatst: 21 februari 2008, 18:58 uur
sxesven schreef:
Qua bruutheid wint een Orchid het met gemák van Cannibal Corpse hoor. Dat Carcass heb ik helemaal niks mee. Ooit Reek of Putrefaction in bezit gehad en zelden zo'n kutplaat gehoord. Vlug weer verpatst. Trok op niks.
....
....
Nou nou, dáár ben ik het toch niet echt mee eens. Ik ken Orchid van de split-cd met Pig Destroyer, en ik vind CC net iets bruter. Maar dat zal maar een kwestie van smaak zijn. (Want ik vind Reek of Putrefaction ook wel een prachtplaatje.)

En verder hou ik gewoon mijn klep over Emo/Screamo. Ik lach wel graag eens met de clichés, maar ik kan niet zeggen dat ik er daadwerkelijk iets van ken. Silverstein heb ik altijd wel een geinige band gevonden, en ook Orchid klinkt niet mis. Maar ondertussen heb ik wel al door dat pakweg My Chemical Romance alles behalve Emo is. (MCR is gewoon fout
)
0
lambf
geplaatst: 21 februari 2008, 20:54 uur
sxesven schreef:
Dat Carcass heb ik helemaal niks mee. Ooit Reek of Putrefaction in bezit gehad en zelden zo'n kutplaat gehoord. Vlug weer verpatst. Trok op niks.
Dat Carcass heb ik helemaal niks mee. Ooit Reek of Putrefaction in bezit gehad en zelden zo'n kutplaat gehoord. Vlug weer verpatst. Trok op niks.
Tsja, daar pak je er eentje uit zeg. Hoewel ik de plaat persoonlijk erg sterk vind en vind dat juist door die matige (lees: belaberde) productie zo'n z'n charmes behoud, is het wel voor iemand die niet veel met het genre opheeft luisterd een van de slechtere albums om te gaan beluisteren. Natuurlijk, voor een deel van de grindcore wel aardig representatief, maar om daar nou gelijk het hele genre op te beoordelen? Mind you

0
rico-bballer
geplaatst: 21 februari 2008, 21:44 uur
Toch wel iets beter he
opzich grappig high school bandje zou je kunnen zeggen.
0
sxesven
geplaatst: 21 februari 2008, 22:13 uur
lambf schreef:
Natuurlijk, voor een deel van de grindcore wel aardig representatief, maar om daar nou gelijk het hele genre op te beoordelen? Mind you
Natuurlijk, voor een deel van de grindcore wel aardig representatief, maar om daar nou gelijk het hele genre op te beoordelen? Mind you

Ho ho, wie beoordeelt er hier het genre grindcore, al dan niet aan de hand van één plaat? Helemaal niemand volgens mij. Ik vind een goede grindcoreplaat op zijn tijd wel degelijk erg puik (Nasum, Pig Destroyer), maar al die platen die klinken alsof ze door een sloot modder getrokken zijn, daar heb ik he-le-maal niks mee. Die scheer ik wél gerust over één kam trouwens.
Overigens worden Orchid en co. nu opeens wel met allerhande death- en grindbandjes vergeleken, maar ik zei toch echt heavy metal, verwijzend naar het zootje bands als Iron Maiden, Judas Priest en zo meer dat AGE-411 blijkbaar hoog in het vaandel heeft staan. Wat niet betekent dat ik vind dat vele screamobands niet op kunnen boksen tegen legio death- en wellicht ook grindbandjes, natuurlijk. Het feit dat Orchid inderdaad ooit een split deelde met Pig Destroyer deelde geeft al wel aan dat men redelijk extreem is. Daarnaast vind ik bands als Orchid nog een pak chaotischer dan de gemiddelde death metal band, omdat zulke bands wel retestrak, retetechnisch en retebruut klinken, maar ook eeuwig voorspelbaar zijn. Het raast maar door zonder al te veel uitdaging, op de solootjes en dergelijke na. En dan bedoel ik vooral van die US death bands als Cannibal Corpse. Waar Orchid dan (misschien) wat minder zwaar is (tevens wegens screams i.p.v. grunts - godzijdank), pakt men flink uit met complexe ritmetjes en tempowisselingen.
Maar goed, volgens mij dwalen we af.

0
lambf
geplaatst: 21 februari 2008, 22:27 uur
Ho ho, wie beoordeelt er hier het genre grindcore, al dan niet aan de hand van één plaat? Helemaal niemand volgens mij.[/quote]
Ow jah, sorry, maar het leek net zo dat je dat schreef
Nouja, we moeten hier gewoon niet Emo en Screamo met alle ander metalgenre's vergelijken, want dat is vrij nutteloos lijkt mij.
Ow jah, sorry, maar het leek net zo dat je dat schreef

Nouja, we moeten hier gewoon niet Emo en Screamo met alle ander metalgenre's vergelijken, want dat is vrij nutteloos lijkt mij.
0
handsome_devil
geplaatst: 21 februari 2008, 22:29 uur
Ja, laten we het weer gewoon over Pete Wentz hebben plz.

0
sxesven
geplaatst: 21 februari 2008, 22:31 uur
Zoals ik al zei, we dwalen af.

Nog een portie Pete Wentz please!

PETE WENTZ IST HOTTIE
0
handsome_devil
geplaatst: 21 februari 2008, 22:42 uur
omg sven, ik zal even mijn hele map met foto's van pete naar je uploaden!
ik heb ook nog een mapje met foto's van bill van tokio hotel als je hem ook leuk vindt 
ik heb ook nog een mapje met foto's van bill van tokio hotel als je hem ook leuk vindt 
0
Harco
geplaatst: 21 februari 2008, 23:14 uur
rico-bballer schreef:
(quote)
Toch wel iets beter he
opzich grappig high school bandje zou je kunnen zeggen.Ja, tuurlijk. MCR is zo'n beetje de ultieme low binnen de 'emo.'
Smashed into Pieces vind ik stiekem nog best wel een geinig nummer.
0
Harco
geplaatst: 21 februari 2008, 23:22 uur
Wat vinden jullie van Sonny Moore?
Hij is toch wel de lekkerstuh.

From First to Last!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Hij is toch wel de lekkerstuh.

From First to Last!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

0
Harco
geplaatst: 21 februari 2008, 23:25 uur
Ik moest huilen bij mijn eerste Dashboard-show, jullie ook?
Niet doorvertellen, hoor!
Niet doorvertellen, hoor!
* denotes required fields.