Genres / Rock / Emopunkrock
zoeken in:
0
sxesven
geplaatst: 1 april 2007, 01:00 uur
dimwit schreef:
Ik ben niet echt fan van emopunkrock, maar wel van de deftones en deftones zijn toch wel een inspiratiebron voor de emomuziek
Ik ben niet echt fan van emopunkrock, maar wel van de deftones en deftones zijn toch wel een inspiratiebron voor de emomuziek
Het wordt me toch steeds gekker in dit topic.

0
handsome_devil
geplaatst: 1 april 2007, 01:13 uur
idd, mijn emo-smiley was o.a. voor die post bedoeld 

0
geplaatst: 1 april 2007, 16:40 uur
Dat snap ik, want Deftones lijkt totaal niet op Death Cab for Cutie enzo, en die zijn echt al vet lang bezig, dus zij hebben emo uitgevonden, en tegelijk ook even de bril-met-bolle-kop-look geintroduceerd.
Weettog.
0
handsome_devil
geplaatst: 1 april 2007, 16:44 uur
Ik denk het, ze is in ieder geval al heel lang niet meer online geweest.
0
lambf
geplaatst: 1 april 2007, 16:49 uur
handsome_devil schreef:
Ze zal toch niet...

0
geplaatst: 9 april 2007, 11:37 uur
Reactie op de allereerste post ..
The Hush Sound is allesbehalve emopunkrock !!
Het is INDIE ! Best genre ever ! ^^
The Hush Sound is allesbehalve emopunkrock !!
Het is INDIE ! Best genre ever ! ^^
0
dimwit
geplaatst: 12 april 2007, 14:19 uur
Nosh schreef:
Dat snap ik, want Deftones lijkt totaal niet op Death Cab for Cutie enzo, en die zijn echt al vet lang bezig, dus zij hebben emo uitgevonden, en tegelijk ook even de bril-met-bolle-kop-look geintroduceerd.
Weettog.
(quote)
Weettog.
Ik zeg ik ook niet dat deftones op death Cab for Cutie ofzo lijkt en ook niet dat ze de emo hebben uitgevonden. Maar heb je die zanger van deftones nooit horen zingen ofzo??
0
geplaatst: 12 april 2007, 21:49 uur
Burzum schreef:
Das dan mss omdat ge niks van emo afweet?
(quote)
Das dan mss omdat ge niks van emo afweet?

Net zo weinig als jij van fatsoenlijk typen?
0
geplaatst: 18 mei 2007, 21:37 uur
er is ook nog zoiets als goede emo-rock bijvoorbeeld: alexisonfire, Funeral for a friend , Hell is for heroes, Coheed and cambria, My chemical romance(af en toe), Finch, 36 Crazyfists, en AFI.
0
sxesven
geplaatst: 19 mei 2007, 01:13 uur
Maar ik hoor dus graag een goed potje emopunkrock, om even on-topic te blijven. Favoriete bands hier zijn toch wel Envy (
), het compleet bizarre Orchid, het even bizarre Reversal of Man, This Machine Kills en wat oudere dingen als Mohinder en Heroin. 
), het compleet bizarre Orchid, het even bizarre Reversal of Man, This Machine Kills en wat oudere dingen als Mohinder en Heroin. 
0
handsome_devil
geplaatst: 19 mei 2007, 01:22 uur
Emopunkrock is zooo erg teh l0ve. Kaospilot, City of Caterpillar, Hoover, Hot Cross, Merel, Shotmaker en natuurlijk Navio Forge.

0
sxesven
geplaatst: 19 mei 2007, 01:33 uur
Oeh, Navio Forge ook erg goed!
Van City of Caterpillar heb ik nog een ceedeetje met demo's en live-opnames liggen, maar die moet ik nog draaien. Doorgaans wel een kwaliteitsband, die leden komen echt uit de meest legendarische formaties.
Merel ken ik btw niet, is dat wat? Waar moet ik dat zoeken? Tussen Fall Out Boy en Yaphet Kotto ofzo?
Van City of Caterpillar heb ik nog een ceedeetje met demo's en live-opnames liggen, maar die moet ik nog draaien. Doorgaans wel een kwaliteitsband, die leden komen echt uit de meest legendarische formaties.

Merel ken ik btw niet, is dat wat? Waar moet ik dat zoeken? Tussen Fall Out Boy en Yaphet Kotto ofzo?
0
handsome_devil
geplaatst: 19 mei 2007, 01:55 uur
Ja, denk aan FOB maar dan iets steviger.
Je kan ook wel horen dat ze geïnspireerd zijn door My Chemical Romance, maar ik vind het net wat beter en strakker uitgevoerd.
Je kan ook wel horen dat ze geïnspireerd zijn door My Chemical Romance, maar ik vind het net wat beter en strakker uitgevoerd.
0
sxesven
geplaatst: 19 mei 2007, 02:09 uur
Oeh, klinkt goed. Ben sowieso altijd wel in voor bandjes die er niet voor terugschrikken de moderne sound á la Embrace en My Chemical Romance in hun sound te integreren. En echt respect voor bands die zich niet schamen om MCR of Fall Out Boy als invloed te noemen en te gebruiken. Dat elitaire gezeur over echte emo kan me wel zo de keel uit hangen. Dat Rites of Spring de mosterd bij dingen als het eerdergenoemde Fall Out Boy haalt ligt er gewoon dik bovenop, dus klaar.
Zal binnenkort trouwens eens wat lyrics neergooien van onze band, Yesterday I Held a Bleeding Hand That Night-Time Devoured Like the Darkness Me.
Zal binnenkort trouwens eens wat lyrics neergooien van onze band, Yesterday I Held a Bleeding Hand That Night-Time Devoured Like the Darkness Me.
0
handsome_devil
geplaatst: 19 mei 2007, 02:31 uur
sxesven schreef:
Oeh, klinkt goed. Ben sowieso altijd wel in voor bandjes die er niet voor terugschrikken de moderne sound á la Embrace en My Chemical Romance in hun sound te integreren. En echt respect voor bands die zich niet schamen om MCR of Fall Out Boy als invloed te noemen en te gebruiken. Dat elitaire gezeur over echte emo kan me wel zo de keel uit hangen. Dat Rites of Spring de mosterd bij dingen als het eerdergenoemde Fall Out Boy haalt ligt er gewoon dik bovenop, dus klaar.
Inderdaad sxesven, ik heb ook een hekel aan mensen die vinden dat Rites of Spring de eerste emoband was, dat vind ik echt van die snobs die denken dat ze alles beter weten. Nou, zal ik je eens wat vertellen, zo origineel is Rites of Spring niet, het klinkt allemaal hetzelfde en het lijkt erg op UnderOATH op een slechte dag. Veel lawaai, veel geschreeuw, maar de emotie is helaas nergens echt te bekennen. Ik zou tegen elke zogenaamde emokenner willen zeggen: Zet eens een album op van UnderOATH (alleen niet hun eerste albums) en ervaar de echte emoheid. Je zult horen dat er veel emobands zijn geweest die naar deze band, samen met MCR geluisterd hebben en je zal zien dat dit echt muziek met echte emotie is.
0
sxesven
geplaatst: 19 mei 2007, 02:36 uur
Precies! 
Ik vind het echt jammer van de tendens die er onder muziek'kenners' (ik plaats de ' ' met opzet!) bestaat om bepaalde bands als echt te bestempelen, en de kwaliteitsbands als sneue rip-offs te bestempelen. Nou ben ik zeer bekend met het oeuvre van UnderOATH en ik vind dat de emotie die zij in hun muziek weten te stoppen werkelijk ongeëvenaard is. Ik heb Fugazi er weleens bijgepakt om te kijken waar al die ophef nou over gaat, maar ik hoorde alleen maar een zeer matige herinterpretatie van wat UnderOATH al jaren zoveel beter doet, en bovendien met enig gebrek aan emotie. Die Ian McKaye ofzo kan beter in een punkbandje gaan spelen ofzo, misschien dat ie dat wel kan (vast ook niet).
Lyrics komen eraan mensen!

Ik vind het echt jammer van de tendens die er onder muziek'kenners' (ik plaats de ' ' met opzet!) bestaat om bepaalde bands als echt te bestempelen, en de kwaliteitsbands als sneue rip-offs te bestempelen. Nou ben ik zeer bekend met het oeuvre van UnderOATH en ik vind dat de emotie die zij in hun muziek weten te stoppen werkelijk ongeëvenaard is. Ik heb Fugazi er weleens bijgepakt om te kijken waar al die ophef nou over gaat, maar ik hoorde alleen maar een zeer matige herinterpretatie van wat UnderOATH al jaren zoveel beter doet, en bovendien met enig gebrek aan emotie. Die Ian McKaye ofzo kan beter in een punkbandje gaan spelen ofzo, misschien dat ie dat wel kan (vast ook niet).
Lyrics komen eraan mensen!
0
handsome_devil
geplaatst: 19 mei 2007, 02:44 uur
Ja dat Fugazi is echt helemaal niks, dat is niet eens punk of rock of zo, dat is gewoon Iggy Pop.
En benieuwd naar de lyrics, de bandnaam belooft in ieder geval veel goeds.
0
sxesven
geplaatst: 19 mei 2007, 10:55 uur
handsome_devil schreef:
Ja dat Fugazi is echt helemaal niks, dat is niet eens punk of rock of zo, dat is gewoon Iggy Pop.
Precies!

Waren we ook erg trots op, zeker. Ik denk dat een goede emoband toch allereerst om zijn imago moet denken en daarna om de muziek; ik bedoel, waar zou UnderOATH zijn zonder hun imago???
0
handsome_devil
geplaatst: 19 mei 2007, 12:19 uur
Inderdaad, de looks gaan voor, de muziek is een tweede, maar mensen met haar voor hun ogen die overal het kleiner dan of drie tekentje neerzetten zijn tof, dus je weet van tevoren dat als ze die muziek gaan maken ze toch veel albums verkopen dus ze zijn wel slim. Maar bij mij draait het niet alleen om de looks, de muziek is ook gewoon emotioneel en mooi.
0
sxesven
geplaatst: 19 mei 2007, 14:56 uur
Nog even geduld voor de teksten mensen, ik schaaf er nog een beetje aan want het komt toch rechtstreeks uit het hart en is diep enzo, dus ik wil er niet te licht over denken !
Maar op deze was ik wel trots al zover:
"Ink Black Garments on Your Pale Limbs"
You wear a sweater
It is as black as my cold heart in the darkest of nights
It is so tight, so tight
It constrains you and takes your breath and mine
Your black denim jeans
They are five sizes too small and yet you wear them each day
It causes so much hurt
Another day spent in agony and distress, I weep
You dyed your hair jet black
An aeroplane crashes into a cloud and burns