MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Rock / Emopunkrock

zoeken in:
sxesven
chansadres schreef:
Ik wordt moe van mensen, die van het onderwerp afdwalen om hun zegje te moeten doen. Het lijkt er gewoon op dat die emogastjes zich op elke website moeten verkondigen dat "Panic geen emo is".

Dat heeft niks met afdwalen te maken, dank u. Geen idee wat je verder met die 'emogastjes' bedoelt. En waar ík dan moe van word zijn mensen, die altijd verkondigen hoe geweldig al die 'emo' grootheden van tegenwoordig wel niet zijn terwijl ze nog nimmer een plaat van Fugazi hebben gehoord.

En ach, dan interesseert je het toch niks. Als je je maar lichtelijk voor emo interesseert is fourfa.com een geweldige resource voor alle soorten emo.

sxesven schreef:
(quote)

Dat heeft niks met afdwalen te maken, dank u. Geen idee wat je verder met die 'emogastjes' bedoelt. En waar ík dan moe van word zijn mensen, die altijd verkondigen hoe geweldig al die 'emo' grootheden van tegenwoordig wel niet zijn terwijl ze nog nimmer een plaat van Fugazi hebben gehoord.

En ach, dan interesseert je het toch niks. Als je je maar lichtelijk voor emo interesseert is fourfa.com een geweldige resource voor alle soorten emo.

Waarom verkondig je dit dat zonder aanleiding in een topic dat niet eens gaat over emo?
Voor de volledigheid, ik heb ook "echte emo" aangehoord. Het trekt mij niet. Maar ach, iedereen zijn ding nietwaar.

sxesven
Ik zie toch echt 'emopunkrock' in de titel staan. Aangezien dit mij meer als een vage omschrijving toeschijnt dan een genre-aanduiding vind ik het niet meer dan logisch dat er meer voorbij komt dan enkel het zootje gebruikelijke poppy punkrock.

Ik zeg verder ook niet dat je het goed moet vinden, maar dat je je er überhaupt van bewust bent lijkt me niet verkeerd. Wat je dus ook bent, dus dat is mooi.

Dingen die je overigens ook misschien goed zou kunnen vinden (en meer in het straatje van de bands die je eerder noemde) zijn Thursday, Thrice en Good Riddance.

Ik wordt EMOtioneel van....

sxesven schreef:
Ik zie toch echt 'emopunkrock' in de titel staan. Aangezien dit mij meer als een vage omschrijving toeschijnt dan een genre-aanduiding vind ik het niet meer dan logisch dat er meer voorbij komt dan enkel het zootje gebruikelijke poppy punkrock.

Maar over die stroming gaat wel dit topic
En kinderachtige reactie's zijn

sxesven
Dan luister je toch niet

Wel vreemd vind ik mensen die Emo echt helemaal dissen en dan wel heel erg Blink 182 gaan lopen luisteren, terwijl dat wel erg op elkaar lijkt. En voor mij zijn er maar twee echte emobands: Fall Out Boy en Panic! At The Disco. En zeg niet dat dit geen emo is. I'm emo and I love it!

Goede Nederlandse emo:

Face Tomorrow, Mono en The Spirit That Guides Us

Emo,wat een onzin!

ik vind 1 lieke goe van zo'n emopunk groep
en dat is misfits : american psycho

Maartenn (crew)
Kerry King schreef:
Emo,wat een onzin!

onzin? ik vind rotzooi beter gepast..

Misfits is gewoon punk hoor.

Het is inderdaar rotzooi,hehe.

sxesven schreef:
Werkelijk, mensen, luister toch eens een plaat van Rites of Spring, Mohinder, Heroin, Saetia, en noem maar op. Léés de geschiedenis van emo op fourfa.com eens. En vergeet lui als Panic! At the Disco, want dat ís geen emo. Er is echt niks mis met emo, de term wordt enkel verkeerd gebruikt.
Emo is deels dat je de nieuwste en hipste bandjes luisterd, als je naar die troep luisterd ben je dus old-school en dat is zoooo niet emo

Ruttekut
Misfits is idd typsiche horrorpunk .

Jammer vind ik dat emo toch vaak wordt geassocieerd met punk...
Het zijn twee compleet verschillende stijlen met compleet andere ideologiën (naar mijn mening heeft emo dat niet eens...). De enige overeenkomst is dat het allebei onder de 'harde gitaarmuziek' valt...

dimwit
Ik word schijtziek van dat genregedoe allemaal, het is net of elke soort band voort ergens ingedeeld moet worden waardoor er vervolgens domme discussie's ontstaan over wat voor genre deze band nu eigenlijk is. Nou ja, wat boeit mij het eigenlijk, ik luister gewoon naar wat ik tof vind, voor de rest kan het weinig schelen.

Bobiej
dimwit schreef:
Nou ja, wat boeit mij het eigenlijk, ik luister gewoon naar wat ik tof vind, voor de rest kan het weinig schelen.

Klopt natuurlijk, hoewel een genre indeling wel makkelijk is. Als ik de naam Opeth zie staan bijvoorbeeld zonder dat ik ze ken; kan ik denken dat het Thrash, Death, Black Metal is, maar als je een genre als Progressieve Death Metal erbij ziet staan, kan ik mij een beter beeld van de muziek geven; en dus of het me misschien kan boeien. Verder zijn erg ingedeelde genres wel irritant, Blackened Death Metal en Blackened Goregrind enzo. Volgens mij kan je beter bij de hoofdlijnen blijven.

Wat betreft emo, ik hou er niet echt van, nu is punk zowiezo niet echt mijn ding, maar als ik dan dingen als Fall Out Boy! op tv zie, denk ik ook liever: Dit genre laat ik maar aan me voorbij gaan. Maar de wat hardere versie van Emo, zoals Bullet For My Valentine (zitten zeker emo elementen in), kan ik dan al beter verdragen; net zoals The Kill van 30 Seconds To Mars, 't is allemaal wat minder 'aanstellerig' dan Fall Out Boy en Panic! At the Disco.

Oh, typing this post was só suffocating and dark...

headup
Valt good charlotte eigelijk ook onder emo?

headup schreef:

ja ik vind van wel

Bobiej
headup schreef:

Hun uiterlijk zeker, de muziek ken ik niet dus kan ik niet oordelen.

The Chronicles Of Life And Death vind ik in ieder geval wel onder Emo-Pop vallen, hun eerste twee albums vind ik niet echt Emo.

headup schreef:

Poppunk. De Di-rect van de mallrock-scene.

handsome_devil
Meer pop dan punk wel.

dimwit
Ik vind Good Charlotte niet echt een emobandje, zo zien ze er misschien wel uit, maar ik denk niet dat je Good Charlotte in het emostraatje kunt plaatsen

Emopunkrock, wat mij betreft een verschrikkelijk genre. Ik zie sowieso niet de connectie met punk, dus naar mijn idee een verkeerde benaming, maar dat terzijde.

Ik vind het verschrikkelijk oninteressante muziek. Vaak een trieste bedoeling met ontzettend zielige en zeurderige stemmen (maar dat is dan weer de bedoeling van dit genre...) en muzikaal gezien stelt het vaak al helemaal niks voor. En wanneer muziek op het muzikaal technisch vlak en ook wat betreft het gevoel niks goeds weet te brengen, dan houdt het voor mij op.

Dus om terug te komen op het toppic: jah ik heb ervaring met emo-bands, en ik vind het een aanfluiting. Maar ieder zijn voorkeur.

Burzum
Emo heeft wel degelijk iets te maken met punk. Ik denk dat zowat veel genres tegenwoordig met punk te maken hebben. Emo klinkt wel anders dan punk mss maar dan valt het ook nog eens te zien over welke punk we het hebben.

Maar heeft emomuziek ook dezelfde denkbeelden als punk? Punk is meer dan alleen maar een muziekstroming. Punk werd vooral vroeger gekenmerkt door protest tegen de gevestigde orde en een kapitalistische ideologie. Ik geloof niet dat emobands dit nog verwoorden in hun teksten...

Maar deze discussie gaat veel te ver offtopic

dimwit
Ik ben niet echt fan van emopunkrock, maar wel van de deftones en deftones zijn toch wel een inspiratiebron voor de emomuziek

Fza
HaanHoen schreef:
Maar heeft emomuziek ook dezelfde denkbeelden als punk? Punk is meer dan alleen maar een muziekstroming. Punk werd vooral vroeger gekenmerkt door protest tegen de gevestigde orde en een kapitalistische ideologie. Ik geloof niet dat emobands dit nog verwoorden in hun teksten...

Maar deze discussie gaat veel te ver offtopic

Dat klopt idd, er zit geen enkele vorm van protest in emo, het zijn alleen maar aanstellerige rijke suburbanites die over hun verloren vriendinnetjes lopen te zeiken.

Het is misschien leuk dat er mensen (/kinderen) zijn die via dit genre geinterreseert raken in andere "rock" muziek, maar het genre zelf mag van mij part per direct dood gaan.

handsome_devil
emo is leuk.

Bobiej

Dat er een huilende emoticon in je post staat maakt het helemaal af .

Gast
geplaatst: vandaag om 10:02 uur

geplaatst: vandaag om 10:02 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.