Genres / Rock / Beste rockband?
zoeken in:
0
geplaatst: 8 november 2005, 11:54 uur
1. Nirvana
2. Alice in Chains
3. Pearl Jam
4. Green Day
5. The Doors
2. Alice in Chains
3. Pearl Jam
4. Green Day
5. The Doors
0
geplaatst: 9 november 2005, 17:09 uur
groepen: 1. Jeff Buckley (met band dan he)
2. Sonic Youth
3. Admiral Freebee (Belgische hoop)
4. South san gabriel
5. Coldplay
6. Joydivision
7. Nirvana
8. Oasis
9. K's Choice
10. Deus!!
zoiets ongeveer, er zijn er zoveel de beste artiesten zijn uiteraard wel Bob Dylan, Jeff Buckley, Tom Waits en Neil Young!!
2. Sonic Youth
3. Admiral Freebee (Belgische hoop)
4. South san gabriel
5. Coldplay
6. Joydivision
7. Nirvana
8. Oasis
9. K's Choice
10. Deus!!
zoiets ongeveer, er zijn er zoveel de beste artiesten zijn uiteraard wel Bob Dylan, Jeff Buckley, Tom Waits en Neil Young!!
0
geplaatst: 9 november 2005, 17:57 uur
JasperS schreef:
Volgens mij krijgt hier de definitie van een groep een nieuwe dimensie. Het groepje singer/songwriters kwalificeert nu blijkbaar ook voor groep. Ik snap dat Jeff Buckley je favoriete artiest is, maar ga dan niet erbij verzinnen dat hij in een groep zit, alleen om hem dan ook bovenaan je lijstje 'groepen' te krijgen. (Wat trouwens wel vóór je keuze spreekt, is dat zijn band volgens mij een redelijk vaste bezetting kende, maar daar weet ik het fijne niet van)
0
geplaatst: 15 november 2005, 22:57 uur
wacht dacht je van 1. deep purple
2. black sabbath
3. led zeppelin
4. rainbow
5. beatles
6. stones
7. may blitz
8. thin lizzy
9. faces
10. whitesnake
11. rage against the machine
12. alles is beter dan muse

2. black sabbath
3. led zeppelin
4. rainbow
5. beatles
6. stones
7. may blitz
8. thin lizzy
9. faces
10. whitesnake
11. rage against the machine
12. alles is beter dan muse

0
Kenneth
geplaatst: 17 november 2005, 21:59 uur
1. Marillion
2. Dream Theater
3. Fish
4. Rush
5. Queensryche
6. Genesis
7. Van Halen
8. Savatage
9. U2
10. Def Leppard
11. Torture Killer
2. Dream Theater
3. Fish
4. Rush
5. Queensryche
6. Genesis
7. Van Halen
8. Savatage
9. U2
10. Def Leppard
11. Torture Killer

0
geplaatst: 19 november 2005, 20:34 uur
The Smashing Pumpkins
Nirvana
Linkin Park
Bush
Radiohead (tot Kid A)
Rage Against the Machine
Muse
Nirvana
Linkin Park
Bush
Radiohead (tot Kid A)
Rage Against the Machine
Muse
0
geplaatst: 19 november 2005, 20:35 uur
James Bomb schreef:
The Smashing Pumpkins
Radiohead (tot Kid A)
The Smashing Pumpkins
Radiohead (tot Kid A)
+ Hail to the Thief joh!

0
geplaatst: 23 november 2005, 18:25 uur
Als ik er een moet kiezen dan is het toch wel Big Country.
De magnifieke gitaarsolo's & zang van Stuart Adamson, de opbouw van de nummers, en vooral: het magische live geluid!
And you will take my hand & make believe it's
WONDERLAAAAAAND!

Fekkin great!
De magnifieke gitaarsolo's & zang van Stuart Adamson, de opbouw van de nummers, en vooral: het magische live geluid!
And you will take my hand & make believe it's
WONDERLAAAAAAND!

Fekkin great!
0
geplaatst: 24 november 2005, 19:03 uur
Goh ik zie hier (helaas) toch opvallend weinig van de bands die dan duidelijk mijn favo's zijn. Ik zal ze proberen in de goede volgorde te zetten, maar het is moeilijk.
Dream Theater
Pain of Salvation
Porcupine Tree
Nevermore
Marillion (vooral de nieuwere)
Aryeon
Madder Mortem
Evergrey
Nightwish
Dead Soul Tribe
Zo iets, maar waarschijnlijk vergeet ik vanalles, en het hangt toch vooral van mijn bui af (mijn smaak is nogal breed)
Dream Theater
Pain of Salvation
Porcupine Tree
Nevermore
Marillion (vooral de nieuwere)
Aryeon
Madder Mortem
Evergrey
Nightwish
Dead Soul Tribe
Zo iets, maar waarschijnlijk vergeet ik vanalles, en het hangt toch vooral van mijn bui af (mijn smaak is nogal breed)
0
geplaatst: 4 december 2005, 17:34 uur
1. U2
2. Newsboys
3. Third day
4. Nirvana
5. Coldplay
dit is ongeveer het lijstje
2. Newsboys
3. Third day
4. Nirvana
5. Coldplay
dit is ongeveer het lijstje
0
geplaatst: 5 december 2005, 16:33 uur
1. Radiohead
2. Franz Ferdinand
3. Beck (al is dat niet echt rock of een band, moest er even bij)
2. Franz Ferdinand
3. Beck (al is dat niet echt rock of een band, moest er even bij)
0
geplaatst: 9 december 2005, 14:35 uur
1. Metallica natuurlijk! de beste metal/rock band ooit.
2. zz Top
3. Guns and Roses
4. Dire Straits
2. zz Top
3. Guns and Roses
4. Dire Straits
0
geplaatst: 10 december 2005, 15:25 uur
Therapy? !! 
Finger Eleven
Monster Magnet
Smile Empty Soul
Incubus
Creed
Faith No More

Finger Eleven
Monster Magnet
Smile Empty Soul
Incubus
Creed
Faith No More
0
geplaatst: 10 december 2005, 15:37 uur
Hoe verzin je het, geniale bands als Therapy?, Monster Magnet en Faith no More in hetzelfde rijtje zetten als Creed. Blasfemie! 

0
geplaatst: 10 december 2005, 16:27 uur
0
geplaatst: 10 december 2005, 17:57 uur
Eddie schreef:

(quote)

Ja inderdaad dat is Guns 'n Roses toch!?

0
geplaatst: 10 december 2005, 17:59 uur
Ik ben weliswaar geen metal kenner, maar ik vind dit toch echt geen gekke uitspraak.
0
DutchViking
geplaatst: 10 december 2005, 18:33 uur
Metallica was ooit volgens velen (en ook volgens mij
) de beste heavy band ter wereld, m.i. vooral ten tijde van Master of Puppets en ...and Justice For All en misschien ook wel het black album Metallica. Op basis van hun meer recente prestaties, behoren ze voor mij allang niet meer tot de metal-top. St. Anger vind ik (en het overgrote deel van de metalfans die ik ken) een inspiratieloze baggerplaat en de definitieve bevestiging dat de band de weg helemaal kwijt is. Maar op basis van hun klasse, reputatie en prestatie uit het verleden is Metallica m.i. een grote metalband, qua bekendheid zelfs de allergrootste denk ik.
) de beste heavy band ter wereld, m.i. vooral ten tijde van Master of Puppets en ...and Justice For All en misschien ook wel het black album Metallica. Op basis van hun meer recente prestaties, behoren ze voor mij allang niet meer tot de metal-top. St. Anger vind ik (en het overgrote deel van de metalfans die ik ken) een inspiratieloze baggerplaat en de definitieve bevestiging dat de band de weg helemaal kwijt is. Maar op basis van hun klasse, reputatie en prestatie uit het verleden is Metallica m.i. een grote metalband, qua bekendheid zelfs de allergrootste denk ik.
0
geplaatst: 10 december 2005, 19:26 uur
HiLL schreef:
Ik denk dat Metallica te soft is voor Eddie.
Ik denk dat Metallica te soft is voor Eddie.
ha ha nee dat is het niet, maare ha ha ha iedereen weet toch
dat Iron Maiden de beste metal band is 
0
Coldie
geplaatst: 19 december 2005, 19:25 uur
1. Radiohead
2. Coldplay
3. Saybia
4. Franz Ferdinand
5. Muse
2. Coldplay
3. Saybia
4. Franz Ferdinand
5. Muse
0
geplaatst: 24 december 2005, 15:57 uur
Op een of andere manier vindt ik het enigste mooie nummer van Iron Maiden: afraid to shoot strangers.
Metalica is veel meer molidieus en niet dat zinloze geschreeuw.
Maar je bent 25 en oudere gasten zijn meestal opgegroeid met Iron Maiden. En meestal is muziek pas mooi als je er een herrinering aan hebt.
Maar dan nog Metallica is en blijft de beste metal band ter wereld.
Metalica is veel meer molidieus en niet dat zinloze geschreeuw.
Maar je bent 25 en oudere gasten zijn meestal opgegroeid met Iron Maiden. En meestal is muziek pas mooi als je er een herrinering aan hebt.
Maar dan nog Metallica is en blijft de beste metal band ter wereld.
0
slaemperayreon
geplaatst: 25 december 2005, 09:14 uur
Grootste Iron Maiden-fan op deze site Nr. 2 meldt zich bij deze aan om de beste metalband ter wereld te verdedigen 
Ten eerste is Iron Maiden geen zinloos geschreeuw. Met Bruce Dickinson hebben ze een van de toppers van de zangers in de metalwereld. Eigenzinnerigere en krachtigere zangpartijen zoals die van 'good old' Bruce zijn er niet veel.
Iron Maiden is bovendien hartstikke melodieus. Ze hebben zo ongeveer de beste gitaartandem ter wereld, zijn daarmee goed op elkaar ingespeeld en doen aan twin guitar-werk. En bovendien maakt het niet uit naar welk nummer ik luister, ik hoor namelijk altijd melodieuze stukjes. Bij Metallica was dat in de beginperiode af en toe een stuk minder.
Iron Maiden heeft bovendien altijd iets nieuws blijven proberen. Zo was hun debuutalbum nog een beetje hardrock, hebben ze zich later meer gestort op kleine epossen (Rime Of The Ancient Mariner), waren ze op "Somewhere In Time" opeens bezig met synthesizers, was "Seventh Son Of A Seventh Son" een conceptalbum en zo kan ik wel doorgaan. Tuurlijk hebben ze ook een paar mindere albums, maar dat heeft Metallica ook. En Metallica heeft toch minder variatie dan zoals daarboven staat.
En het is niet beledigend bedoeld, maar dat iemand 25 is, hoeft niet meteen te betekenen dat hij de muziek uit die tijd leuk vindt. Ik ben 16, maar ik heb Iron Maiden ook gewoon een jaar geleden kunnen ontdekken en het de beste metalband ter wereld kunnen vinden. Bovendien komen Metallica en Iron Maiden ongeveer uit hetzelfde jaar

Ten eerste is Iron Maiden geen zinloos geschreeuw. Met Bruce Dickinson hebben ze een van de toppers van de zangers in de metalwereld. Eigenzinnerigere en krachtigere zangpartijen zoals die van 'good old' Bruce zijn er niet veel.
Iron Maiden is bovendien hartstikke melodieus. Ze hebben zo ongeveer de beste gitaartandem ter wereld, zijn daarmee goed op elkaar ingespeeld en doen aan twin guitar-werk. En bovendien maakt het niet uit naar welk nummer ik luister, ik hoor namelijk altijd melodieuze stukjes. Bij Metallica was dat in de beginperiode af en toe een stuk minder.
Iron Maiden heeft bovendien altijd iets nieuws blijven proberen. Zo was hun debuutalbum nog een beetje hardrock, hebben ze zich later meer gestort op kleine epossen (Rime Of The Ancient Mariner), waren ze op "Somewhere In Time" opeens bezig met synthesizers, was "Seventh Son Of A Seventh Son" een conceptalbum en zo kan ik wel doorgaan. Tuurlijk hebben ze ook een paar mindere albums, maar dat heeft Metallica ook. En Metallica heeft toch minder variatie dan zoals daarboven staat.
En het is niet beledigend bedoeld, maar dat iemand 25 is, hoeft niet meteen te betekenen dat hij de muziek uit die tijd leuk vindt. Ik ben 16, maar ik heb Iron Maiden ook gewoon een jaar geleden kunnen ontdekken en het de beste metalband ter wereld kunnen vinden. Bovendien komen Metallica en Iron Maiden ongeveer uit hetzelfde jaar

0
geplaatst: 25 december 2005, 10:32 uur
Ik herinner mij nog goed het was 1965, ik was met mijn eerste vriendinnetje in Londen. We zaten lekker wat te drinken in een barretje. Het was 21.30 plaatselijke tijd en we namen beiden een Engelse pint. De ober, een goedlachse man, bracht ons de pints en gaf ons een bakje met nootjes. Saampjes dronken we onze pints op en namen een nootje. Op het moment dat we beiden op het verse nootje wilden bijten, hoorde ik daar een mooi, voor mij nieuw geluid. Het klonk Oosters..ik voelde een tinteling door mijn lijf gaan..een stem zette in.. 'I once had a girl'...was de eerste zin...en dacht meteen: 'Gelukkig heb ik mijn meisje nog'. Het nummer was kort maar o zo krachtig. Simpel, maar o zo sterk.....
Zij vond het ook heel mooi en we besloten te vragen van wie het was. Ik liep naar de bar en vroeg erom. De vriendelijke barman vertelde mij dat het de Beatles waren.
1965....wat een prachtig jaar...
0
geplaatst: 25 december 2005, 10:39 uur
Ik sluit me vollededig bij slaemperayreon aan, Maiden is over het algemeen veel melodieser dan metalica, zeker in het gitaar, boven dien hebben ze een zanger di ook nog eens veel en veel beter kan zingen dan James Hetfield, verde niets dan lof voor metallica, begerijp me niet verkeer. Ik vind dat ze sinds the black album geen goede platen meer hebben gemaakt, maar het siert metallica wel dat ze niet voor het veilige pad kiezen en gewoon doen waar ze zelf zin in hebben.
Hier moet ik je even corrigeren, Iron maiden is op gericht in Dec 1975, dat is ongeveer 5 jaar voor metallica, toen metallica 'kill 'em All' uitbracht toerde maiden voor hun vierde langspeler. dus dat ongeveer moet je wel een beetje ruim nemen.
Hier moet ik je even corrigeren, Iron maiden is op gericht in Dec 1975, dat is ongeveer 5 jaar voor metallica, toen metallica 'kill 'em All' uitbracht toerde maiden voor hun vierde langspeler. dus dat ongeveer moet je wel een beetje ruim nemen.

0
geplaatst: 25 december 2005, 10:43 uur
Zelfs ik weet dat Iron Maiden melodieuzer is dan Metallica. 

* denotes required fields.