MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Rock / Beste rockband?

zoeken in:
clutch
zie ik daar ergens Oasis tussen staan daar moeten ze een apart genre voor maken: vuilnisbakmuziek.

EVANSHEWSON
clutch schreef:
zie ik daar ergens Oasis tussen staan daar moeten ze een apart genre voor maken: vuilnisbakmuziek.

Je goed recht om dat te vinden, maar niemand kan ontkennen dat het nummer CHAMPAGNE SUPERNOVA van een haast bovenaardse schoonheid is.
Mocht je het niet kennen het staat op hun 2de (volgens mij hun beste) album What's The Story, Morning Glory - dezelfde plaat waar ook Wonderwall en Don't look back in Anger op staan.

Nu mag je de broertjes Gallagher GROTE EIKELS vinden, ik vind dat zelf ook geweldige ettertjes - guys you'd love to hate - maar ze hebben toch in het begin van de nineties redelijk tijdloos werk op de wereld losgelaten.

Champagne Supernova mag voor mij in geen enkele "Tijdloze Top Zoveel" ontbreken !

EVANSHEWSON
Schaam me zo ongeveer dood dat ik in mijn ellenlange lijst gewoon the POLICE vergeten ben, onvergeeflijk !

frankvankesteren schreef:
(quote)

Jazeker.. heb je die cover van Smells Like Teen Spirit nog niet gehoord?

die van patti smith is een hele mooie maar dat heeft weer niets met rock te maken hahahahahahaha, maar eeh coldplay en rock ?nee misschien glamrock who knows......

oh ja en om antwoord op de vraag: mijn oma met een gitaar maakt de beste rock (t) herrie hahahahahaha.

maar ff serieus; deze vraag wordt heel moeilijk te beanwoorden er vliegen zo een stuk of 10 bands in mijn hoofd voorbij en het ligt een de stemming van de dag welke jij nou juist de beste rockband vind, vandaag is dit bij mij: PORCUPINE TREE....maar dat kan morgen weer anders zijn led zeppelin,the flower kings, dream theater, u2, ac/dc, the ramones, of motorhead (de hardste) zucht ik weet het niet meer.....

Iron Maiden
Dream Theater
Guns N Roses
Dire Straits
Queensryche
Scorpions
The Cult
Avenged Sevenfold

en last but not least.... Europe

Jazeker Europe, die gasten hebben een paar waanzinnige goede platen gemaakt en ze rocken nog steeds (zie Secret Society).

Wolfmother

- The Beatles/John Lennon
- The Rolling Stones
- The Who
- Red Hot Chilli peppers
- Canned Heat
- Jethro Tull
- The Velvet Underground
- Bubble Puppy
- Dire Straits

Led Zeppelin
Pink Floyd
The Beatles
Red Hot Chili Peppers
Snow Patrol
The White Stripes
Coldplay
Wolfmother

oei, led zeppelin was ik vergeten. En Deep Purple.

Empyrium
Thin Lizzy, The Beatles, KISS, The Who, The Kinks.

clutch
Black Sabbath

Mojo Pin
mrs-depp schreef:

Snow Patrol
Coldplay

deep purple

Luister weinig echte rock. Alleen R.E.M. komt denk ik in aanmerking.

tangmaster
Beste rock band?

Led Zeppelin (zal nooit veranderen)
Deep Purple
Ozric Tentacles (Super band)

THE fuckn' WHO!!!

na hun concert de vrijdag ben ik één en al akkoord met het rolling stone magazine dat ZIJ de liveband zijn! Wat had dat wel niet moeten geven in de seventies met keith er nog bij...

the who ruled! (okay misschien ben ik nog een beetje overweldigd door het supergoed concert... )

Vast al genoemd maar Tool is toch wel een van de beste bands op dit moment, van Led Zeppelin heb ik een aantal nummers op m'n computer staan die ik graag luister, verder moet ik nog maar eens door m'n vaders platenkast spitten.

Queen - de enige van mijn favorieten waar deze kwalificatie enigszins van toepassing is.

van mij is het

muse
metallica
rammstein
manowar
pink floyd
iron maiden
uriah heep
tool
black sabbath
dEUS
ACDC
rem
beatles
rolling stones

Phoenix schreef:
Muse natuurlijk .

jij hebt smaak! ga je naar werchter?

tondeman
Humble Pie

(!RKU$
King Crimson

Mijn hele top 10.

Tokio Hotel

Led Zeppelin
Deep Purple
Black Sabbath
Metallica

Pearl Jam
The Doors
Rolling Stones

jay-z....

Music_Lovertje_
Brain Stew schreef:
Tokio Hotel

HIHI daar ben ik het helemaal mee eens!!!!

Verschrikkelijk,Tokio Hotel verdiend het dus echt niet om beste rock band genoemd te worden

Gast
geplaatst: vandaag om 10:09 uur

geplaatst: vandaag om 10:09 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.