Genres / Rock / Beste rockband?
zoeken in:
0
geplaatst: 11 december 2008, 19:09 uur
Led Zeppelin zonder twijfel!
De vier grootste muzikanten op hun gebied in 1 band,!
0
geplaatst: 14 december 2008, 21:56 uur
Obscure Thing schreef:
daar ben ik het helemaal mee eens.
0
geplaatst: 15 december 2008, 00:48 uur
Pink Floyd, Led Zeppelin, AC/DC, Tool, King Crimson, Rush, Porcupine Tree, Queen, The Rolling Stones. En nog wel een paar, maar dit vind ik wel de allerbelangrijksten.
0
Antonio
geplaatst: 15 december 2008, 15:45 uur
King Crimson, Rush, Pink Floyd en zo'n beetje de meeste bands van Frank Zappa, met name die in 1973, 1974, 1975, 1977, 1978, 1979, 1980 (met Vinnie Colaiuta), 1981, 1982 en 1988.
En natuurlijk de originele Mothers Of Invention tot aan 1969

0
geplaatst: 16 december 2008, 20:56 uur
1 - Guns 'N Roses
2 - U2
3 - Bruce Springsteen & The E Street Band
4 - ACDC
5 - Police
2 - U2
3 - Bruce Springsteen & The E Street Band
4 - ACDC
5 - Police
0
geplaatst: 16 december 2008, 22:45 uur
Antonio schreef:
King Crimson, Rush, Pink Floyd en zo'n beetje de meeste bands van Frank Zappa, met name die in 1973, 1974, 1975, 1977, 1978, 1979, 1980 (met Vinnie Colaiuta), 1981, 1982 en 1988.
Hee bijna een identiek lijstje als mij. Bij mij hoort Frank Zappa natuurlijk op 1 te staan, maar omdat het hier om de beste rockband gaat heb ik Frank Zappa er bewust en met opzet uitgelaten, omdat Zappa natuurlijk veel meer dan alleen maar een rockband is in mijn opinie. Ook vind ik de naam Frank Zappa niet de naam van een rockband maar van een individu die een band om zich heen zocht. Je zou dan niet kunnen spreken van een rockband hoe het hier bedoeld word waarschijnlijk.King Crimson, Rush, Pink Floyd en zo'n beetje de meeste bands van Frank Zappa, met name die in 1973, 1974, 1975, 1977, 1978, 1979, 1980 (met Vinnie Colaiuta), 1981, 1982 en 1988.

0
geplaatst: 17 december 2008, 14:25 uur
haha ja (H) Ze rocken echt!

Ja is wel moeilijk, ik denk ook wel Led Zeppelin, Guns N' Roses. Vroeger was er gewoon meer echte rock n roll
. Goede rockband van nu vind ik My Chemical Romance.
0
geplaatst: 24 december 2008, 13:49 uur
Volgens mij is het algemeen bekend dat Radiohead als de beste band ter wereld wordt beschouwd.
Verder: The Beatles, The Kinks, Sweet en The Rolling Stones
0
geplaatst: 24 december 2008, 15:10 uur
mattman schreef:
Volgens mij is het algemeen bekend dat Radiohead als de beste band ter wereld wordt beschouwd.
Is zeer relatief.
Voor mij is radiohead een 13 in een dozijn zeikband.
Dan nog veel liever die onderstaande bands. Dat zijn pas rockbands
(+ voeg daar nog eens oerdegelijke rockbands aan toe als Led Zeppelin en Deep Purple)
0
geplaatst: 30 december 2008, 00:28 uur
Simple Plan, Three doors down, Tokio Hotel (alhoewel er een hoop mensen zijn die het er over eens zijn dat het geen rock is), Yellowcard, Bullet for my valentine
En tsjaa er zijn er nog veel meer, maar ik doe het jullie niet aan alles op te noemen x]
En tsjaa er zijn er nog veel meer, maar ik doe het jullie niet aan alles op te noemen x]
0
geplaatst: 1 januari 2009, 22:17 uur
nataz schreef:
Simple Plan, Three doors down, Tokio Hotel (alhoewel er een hoop mensen zijn die het er over eens zijn dat het geen rock is), Yellowcard, Bullet for my valentine
Ja, hou daar alstublieft mee op...
0
clutch
geplaatst: 3 januari 2009, 13:10 uur
Laat toch gewoon iedereen luisteren wat ie leuk vindt. Is dat nu zo moeilijk.
0
geplaatst: 23 januari 2009, 11:52 uur
Motorhead
AC/DC
Black Mountain
Tool
Led Zeppelin
The Doors
Queens Of The Stoneage
Toadies
Faith No More
Niet perse in die volgorde...
AC/DC
Black Mountain
Tool
Led Zeppelin
The Doors
Queens Of The Stoneage
Toadies
Faith No More
0
geplaatst: 26 januari 2009, 02:10 uur
Smoes schreef:
In welke volgorde wel per se? Niet perse in die volgorde...

mattman schreef:
Naast het feit dat het mij weinig interesseert wie 'als beste band wordt beschouwd' door 'men', valt dat volgens mij wel mee. Misschien als beste rockband van de laatste tijd (jaren 90/00).Volgens mij is het algemeen bekend dat Radiohead als de beste band ter wereld wordt beschouwd.
0
geplaatst: 26 januari 2009, 09:30 uur
BlueVelvet schreef:

(quote)
In welke volgorde wel per se? 
(quote)
Naast het feit dat het mij weinig interesseert wie 'als beste band wordt beschouwd' door 'men', valt dat volgens mij wel mee. Misschien als beste rockband van de laatste tijd (jaren 90/00).Mmmm......waarom moet er zo nodig een volgorde in zitten?
Kan iemand niet gewoon meerdere bands top vinden, of moet er per se een nummertje aan gehangen worden?.
Dit topic is toch bedoeld om aan te geven wat jouw persoonlijke mening is en niet bedoeld om gelijk te krijgen?
Of begrijp ik het niet?
0
geplaatst: 24 februari 2009, 16:37 uur
Beetje rare lijst misschien maar voor mij zijn het
Muse
foo fighters
30 seconds to mars
Muse
foo fighters
30 seconds to mars
0
Antonio
geplaatst: 24 februari 2009, 22:59 uur
Als je deze mening over 5 jaar nog steeds hebt, dan zou ik mij toch echt zorgen gaan maken

0
Antonio
geplaatst: 24 februari 2009, 23:03 uur
Obscure Thing schreef:
Niet mee eens, dat was The Who al.
En die schreven dan bovendien ook nog eens hun eigen nummers...
Voor wat het waard is, naar mijn menig is Led Zeppelin een van de meest overschatte bands ever !
Begrijp mij niet verkeerd, ik heb redelijk wat albums van ze waar ik met regelmaat best van kan genieten.
Maar in mijn beleving staan ze toch echt in de schaduw van The Who...die op hun beurt weer in de schaduw staan van Frank Zappa, Bob Dylan, Buddy Holly en King Crimson.
0
geplaatst: 26 februari 2009, 15:10 uur
hmja maar pop heeft niet echt een muzikale definitie en dan zouden the beatles toch hte meest nog rock zijn
0
geplaatst: 26 februari 2009, 16:10 uur
Rock is natuurlijk een vorm van popmuziek en zelfs de meest populaire. The Beatles mogen dan wel de meest complete en invloedrijke band zijn, ze op eenzame hoogte plaatsen vind ik overdreven.
0
geplaatst: 26 februari 2009, 18:24 uur
ja oke, gewoon erg belangrijk en groot, maar er zijn imo geen bands die the beatles hebben geevenaard
0
geplaatst: 2 maart 2009, 19:40 uur
maxinator schreef:
ja oke, gewoon erg belangrijk en groot, maar er zijn imo geen bands die the beatles hebben geevenaard
hangt er natuurlijk van af wat je allemaal meeneemt in je beoordeling. Ik luister heel vaak naar live opnames en op dat vlak stellen the beatles niet veel voor(weinig tournees en vral befaamd omwille van de immense hysterie). Ik weet natuurlijk ook wel dat in die tijd de apparatuur niet ideaal was etc. maar dan nog.ja oke, gewoon erg belangrijk en groot, maar er zijn imo geen bands die the beatles hebben geevenaard
Ik ben een immens Queen-fan en voor mij is Queen de ultieme band:-) Ik ben altijd bereid uit te leggen waarom:-)
* denotes required fields.