Genres / Rock / New wave / post-punk / gothic aanraders
zoeken in:
0
geplaatst: 24 februari 2009, 21:15 uur
Voor de mensen die Into Paradise niet kennen, hier een clip van het bekende programma 120 Minutes van MTV uit 1992:
0
geplaatst: 24 februari 2009, 21:47 uur
Into Paradise heeft wel heel erg goed naar Echo geluisterd.
0
skyline
geplaatst: 6 maart 2009, 10:34 uur
Gezien het feit dat ik niet bekend sta om mijn kennis van nieuwe muziek gooi ik nog maar eens een vergeten kreet in de groep.
Crime and the City Solution.
Nadat Nick Cave zijn infernale Verjaardagsfeest liet imploderen om Faulkner's beeld van Dixie muzikaal te gaan vertolken, richtten de overblijfselen van de band zich op om met een licht aangepast geluid droefsnoeten wereldwijd te verblijden.
Gitarist Rowland S. Howard en eenmansorkest Mick Harvey gingen een verbond aan met zanger Simon Bonney (wiens stem klinkt als een demente kruising tussen Andrew Eldritch en Stuart Staples), drummer Epic Soundtracks en Rowland S's broer Harry op bas, met als resultaat een geluid dat hoewel duidelijk afkomstig van hun vorige clubje, echter minder de nadruk legt op psychotische en gestoorde nachtmerries, maar eerder het meest duistere en sombere aspect belicht van de blues.
E.e.a. is hoor- en genietbaar op de mini-elpee Just South of Heaven uit 1985, die helaas niet verkrijgbaar is op cd.
Geen nood, want vijf van de zes nummers komen terug op de cd-uitvoering van de langspeel-opvolger Room of Lights, waarmee deze laatste de plaat is die ik hier op deze plaats even voor het voetlicht wil slepen.
Geen vrolijke deunen op dit verloren en veelal genegeerde werkje, maar daarvoor zitten we ook niet bij dit topic. Meen ik.
.
Crime and the City Solution.
Nadat Nick Cave zijn infernale Verjaardagsfeest liet imploderen om Faulkner's beeld van Dixie muzikaal te gaan vertolken, richtten de overblijfselen van de band zich op om met een licht aangepast geluid droefsnoeten wereldwijd te verblijden.
Gitarist Rowland S. Howard en eenmansorkest Mick Harvey gingen een verbond aan met zanger Simon Bonney (wiens stem klinkt als een demente kruising tussen Andrew Eldritch en Stuart Staples), drummer Epic Soundtracks en Rowland S's broer Harry op bas, met als resultaat een geluid dat hoewel duidelijk afkomstig van hun vorige clubje, echter minder de nadruk legt op psychotische en gestoorde nachtmerries, maar eerder het meest duistere en sombere aspect belicht van de blues.
E.e.a. is hoor- en genietbaar op de mini-elpee Just South of Heaven uit 1985, die helaas niet verkrijgbaar is op cd.
Geen nood, want vijf van de zes nummers komen terug op de cd-uitvoering van de langspeel-opvolger Room of Lights, waarmee deze laatste de plaat is die ik hier op deze plaats even voor het voetlicht wil slepen.
Geen vrolijke deunen op dit verloren en veelal genegeerde werkje, maar daarvoor zitten we ook niet bij dit topic. Meen ik.
.
0
geplaatst: 7 maart 2009, 12:58 uur
Crime and the City Solution is zekler de moeite waard.
The Adversary staat trouwens ook op de geweldige soundtrack van Until The End Of The world.
The Adversary staat trouwens ook op de geweldige soundtrack van Until The End Of The world.
0
geplaatst: 7 maart 2009, 23:22 uur
skyline schreef:
Allereerst weet ik niet wat je beroep is maar je zou makkelijk schrijver kunnen zijn.

Die zangstem (en stijl) doet me (vooral in het eerste deel van het nummer) sterk denken aan Leonard Cohen! Klinkt zeker erg lekker.
0
geplaatst: 12 maart 2009, 10:51 uur
Premonition schreef:
Monomen: Noorse elektrowave versie van Editors/Interpol
Doet in de verte ook wel aan A Flock of Seagulls denken
(embed)
Monomen: Noorse elektrowave versie van Editors/Interpol
Doet in de verte ook wel aan A Flock of Seagulls denken
(embed)
Ik hoor nu het album van Monomen voor het eerste en moet zeggen dat dat best lekker klinkt. Eigenlijk boven mijn verwachting...
0
geplaatst: 12 maart 2009, 13:37 uur
Dat nummer heet 'Stand Still Jane Fonda'. Ik was nogal sceptisch, weer meer van dat, dacht ik. Op hun MySpace staat het nummer 'Drum of Glass', wat ik een stuk beter vind dan die clip van hiervoor. Het album is met name een stuk veelzijdiger dan ik had verwacht, geloof zelfs dat ik het echt goed begin te vinden. 

0
geplaatst: 18 maart 2009, 17:47 uur
Het album van Monomen ligt nou niet direct voor het oprapen. Voor de liefhebbers heb ik hem in huis gehaald en hem direct album van de maand gemaakt. Ik vond dat wel het vermelden hier waard. 

0
geplaatst: 21 maart 2009, 16:40 uur
Bij toeval ging ik eens achter de band Neva aan. Een band waar ik nog nooit van gehoord had. Het album Individu is een grootse aanrader! hun andere album viel mij een beetje tegen. Als grootste inspiratiebron hebben ze volgens mij VP gebruikt
Kijk bijvoorbeeld maar eens naar deze clip.
Dit nummer geeft niet echt een goed beeld weer van het album. Sommige zullen vooral het live-concert, de eerste 7 nummers van Individu, geniaal vinden terwijl andere het als pure gekte zullen beschouwen. Persoonlijk zit ik nog te twijfelen terwijl ik geniet.
Kijk bijvoorbeeld maar eens naar deze clip.
Dit nummer geeft niet echt een goed beeld weer van het album. Sommige zullen vooral het live-concert, de eerste 7 nummers van Individu, geniaal vinden terwijl andere het als pure gekte zullen beschouwen. Persoonlijk zit ik nog te twijfelen terwijl ik geniet.
0
geplaatst: 22 maart 2009, 09:47 uur
De nieuwe Decorate Decorate zit eraan te komen, hun eerste full album. Eigenlijk best spannend. Ik denk dat er best wat mensen hier in geinteresseerd zijn. Ik ben er mee bezig deze cd in huis te halen (komt naar verwachting ergens eind april uit). Iedereen die nu aangeeft dat hij hem via mij wil kopen krijgt 10% korting op de prijs waarvoor hij op Sounds for Sure komt.
Handig want dan weet ik hoeveel ik er in elk geval alvast kan bestellen. Dus wil je de nieuwe Decorate Decorate z.s.m. als hij uit is met 10% korting kopen, laat me even weten dan maak ik alvast een lijstje. (stuur me dan even een pm)
Handig want dan weet ik hoeveel ik er in elk geval alvast kan bestellen. Dus wil je de nieuwe Decorate Decorate z.s.m. als hij uit is met 10% korting kopen, laat me even weten dan maak ik alvast een lijstje. (stuur me dan even een pm)
0
geplaatst: 22 maart 2009, 10:50 uur
Gaat dat ook gelden voor de nieuwe Audra, de release van Modern Eon en de nieuwe The Names ? 

0
geplaatst: 30 maart 2009, 18:08 uur
azra schreef:
Goedenavond MuMe-mensen !!!
Groot nieuws genaamd Joy Disaster. Ik raad iedereen van harte aan om iets van deze band te gaan beluisteren. En wie wil weten hoe het klinkt, en op mijn beschrijving durft af te gaan klik
Goedenavond MuMe-mensen !!!
Groot nieuws genaamd Joy Disaster. Ik raad iedereen van harte aan om iets van deze band te gaan beluisteren. En wie wil weten hoe het klinkt, en op mijn beschrijving durft af te gaan klik
Geweldige band dit!Thanx voor de tip...
0
geplaatst: 12 april 2009, 21:55 uur
Alien Sex Fiend vindt ik behoorlijk ondergewardeerd op MuMe. Heb vandaag maar een poging gedaan om het stemgemiddelde op te krikken. Maar met maar één stem erbij schiet het nog niet op. Vandaar dat ik het album Acid Bath hier maar onder de aandacht breng!
Alien Sex Fiend - Acid Bath (1984)
YouTube - Alien Sex Fiend- Breakdown And Cry
YouTube - ALIEN SEX FIEND - E.S.T. (TRIP TO THE MOON)
YouTube - Alien Sex Fiend - She's A Killer
Alien Sex Fiend - Acid Bath (1984)
YouTube - Alien Sex Fiend- Breakdown And Cry
YouTube - ALIEN SEX FIEND - E.S.T. (TRIP TO THE MOON)
YouTube - Alien Sex Fiend - She's A Killer
0
geplaatst: 12 april 2009, 22:02 uur
Het album heeft incl. die van jou ook pas 3 stemmen dus er kan nog van alles gebeuren. Punt is dat blijkbaar bijna niemand het kent. Goede zet dus om het hier neer te zetten.
0
geplaatst: 12 april 2009, 22:32 uur
Alien Sex Fiend - Acid Bath (1984) heeft meer stemmen nodig, dus moeten er eerst meer mensen naar luisteren. 

0
geplaatst: 12 april 2009, 23:53 uur
Ik zal dan maar niet stemmen. Ik vind Alien Sex Fiend toch wel een dieptepunt in de hele gothicscene van begin jaren tachtig. Veel gimmick, weinig aansprekende muziek.
0
geplaatst: 12 april 2009, 23:55 uur
Daar moet ik me helaas toch wel bij aansluiten.
Maar ik zal er binnenkort een (schijnbaar lage) stem op uit brengen.
Klinkt als een slechte combi tussen Bauhaus en Virgin Prunes.
Maar ik zal er binnenkort een (schijnbaar lage) stem op uit brengen.
Klinkt als een slechte combi tussen Bauhaus en Virgin Prunes.
0
geplaatst: 14 april 2009, 18:24 uur
Premonition schreef:
Ik zal dan maar niet stemmen. Ik vind Alien Sex Fiend toch wel een dieptepunt in de hele gothicscene van begin jaren tachtig. Veel gimmick, weinig aansprekende muziek.
Vind ik wel heel streng hoor, Premo!
Met name de toepassing en de rol van de synthesizers (m.n. sequencers) vind ik wel opvallend (iets links van U'vox) en de drums waarin wat Danse Society weerklinkt.
Zo'n album geeft aan hoe breed het scala in die periode en de drang tot experimenteren (vernieuwing) waren. Ik vind het eigenlijk wel een curieus album (net als het eerste van Positive Noise- dat in zekere zin een vergelijkbare cross-over is) en draai het af en toe. Zou ik er een cijfer op moeten plakken, zou dat 3 - 3,5 zijn (eigenlijk 3,25 dus).
0
geplaatst: 14 april 2009, 18:53 uur
Probeer The Lords Of The New Church eens.
Ook uit die periode.
Ook uit die periode.
0
geplaatst: 14 april 2009, 22:43 uur
Alsof Peter Murphy meezingt op Unkwown Pleasures. Het heeft wel iets geef ik toe.
* denotes required fields.