Genres / Rock / New wave / post-punk / gothic aanraders
zoeken in:
0
geplaatst: 8 februari 2009, 17:52 uur
Goedenavond MuMe-mensen !!!
Groot nieuws genaamd Joy Disaster. Ik raad iedereen van harte aan om iets van deze band te gaan beluisteren. En wie wil weten hoe het klinkt, en op mijn beschrijving durft af te gaan klik
Groot nieuws genaamd Joy Disaster. Ik raad iedereen van harte aan om iets van deze band te gaan beluisteren. En wie wil weten hoe het klinkt, en op mijn beschrijving durft af te gaan klik
0
geplaatst: 8 februari 2009, 18:03 uur
Zeker doen CD . En laat je niet afschrikken doordat de eerste 2 nummers iets te rockig klinken. Ik ken het album nu twee dagen, en het onmogelijke is gebeurd, het staat in mijn top 10. Het eerste album wat niet minimaal een half jaar nodig had zich te bewijzen omdat dat na de eerste luisterbeurt al half gebeurd was en na een dikke 10 luisterbeurten helemaal!
0
geplaatst: 8 februari 2009, 19:07 uur
Zo, ik heb wat op hun myspace geluisterd en ik moet zeggen dat het een goede tip is Azra!
Zo te horen een uitstekende nu-post-punk band. Soms wel behoorlijk aan de rockige kant (bv. dat nummer 'Hate You'). Ik weet echter nog niet of het mijn ding gaat zijn. Zit hem in die zang en mss ook met een te hoge dosis rock.....maar het is veel te vroeg om daar al een oordeel over te vellen.
Zo te horen een uitstekende nu-post-punk band. Soms wel behoorlijk aan de rockige kant (bv. dat nummer 'Hate You'). Ik weet echter nog niet of het mijn ding gaat zijn. Zit hem in die zang en mss ook met een te hoge dosis rock.....maar het is veel te vroeg om daar al een oordeel over te vellen.

0
geplaatst: 8 februari 2009, 19:21 uur
Luister momenteel een demo uit 2005 met 6 nummers van dat album erop. Klinkt wel lekker, maar ben niet direct zo enthousiast als jij. Maakt ook niet uit. Verder loopt er een live opname binnen. Dat volledige album uit 2006 heb ik nog niet kunnen vinden.
Wel kwam ik dankzij het zoeken hiernaar iets anders tegen wat ik even vergeten was. Daar kom ik denk ik later nog wel op terug.
Wel kwam ik dankzij het zoeken hiernaar iets anders tegen wat ik even vergeten was. Daar kom ik denk ik later nog wel op terug.

0
geplaatst: 8 februari 2009, 19:55 uur
Ja, verschillende nummers zijn echt richting de rock, zeker de nummers op hun myspace, maar er zijn ook een paar wave-pareltjes op dat eerste album.
0
geplaatst: 8 februari 2009, 20:21 uur
De laatste echte aanraders waren voor mij Dragons, Pink Turns Blue en Cut City.
Helaas worden hier voor mij te vaak wat namen genoemd van vage MySpace bandjes.
Het gaat toch om aanraders, niet om wat je zojuist weer ontdekt hebt.
Helaas worden hier voor mij te vaak wat namen genoemd van vage MySpace bandjes.
Het gaat toch om aanraders, niet om wat je zojuist weer ontdekt hebt.
0
geplaatst: 8 februari 2009, 20:27 uur
Het album staat ook in mijn top 10 Deric
Dat wilt ook al zeggen dat het niet een of andere plaatselijk myspace-aanrader is die wel lekker klinkt. Deze band heeft 2 albums achter zijn naam staan en de 3e komt rond april uit. Daarnaast komt dat ze ook nog een demo-album hebben + een live-album wat volgens officieel nooit is uitgebracht. Ze zijn nu bezig, of beginnen met een tour door belangrijke steden in Europa en Amerika. Ze zijn al een keer in Nederland geweest bij een festival en op verschillende forums worden lovende woorden over deze band gesproken die helaas nog veel te onbekend is. Ze hebben ook een professionele website waar vrij veel informatie over hun te verkrijgen is.
Dus Joy Disaster is wel degelijk een aanrader voor liefhebbers
Maar ik zal er de komende keren wel duidelijk bij vermelden als het aanraders zijn om lekker naar te luisteren en niet de opdracht hebben om JD of The Cure te verslaan is kwaliteit of bekendheid
Dat wilt ook al zeggen dat het niet een of andere plaatselijk myspace-aanrader is die wel lekker klinkt. Deze band heeft 2 albums achter zijn naam staan en de 3e komt rond april uit. Daarnaast komt dat ze ook nog een demo-album hebben + een live-album wat volgens officieel nooit is uitgebracht. Ze zijn nu bezig, of beginnen met een tour door belangrijke steden in Europa en Amerika. Ze zijn al een keer in Nederland geweest bij een festival en op verschillende forums worden lovende woorden over deze band gesproken die helaas nog veel te onbekend is. Ze hebben ook een professionele website waar vrij veel informatie over hun te verkrijgen is.Dus Joy Disaster is wel degelijk een aanrader voor liefhebbers

Maar ik zal er de komende keren wel duidelijk bij vermelden als het aanraders zijn om lekker naar te luisteren en niet de opdracht hebben om JD of The Cure te verslaan is kwaliteit of bekendheid
0
geplaatst: 8 februari 2009, 22:31 uur
Inmiddels meer van Joy Disaster beluisterd (van beide albums) en ik ben toch (heel) wat minder enthousiast. Erg veel van hetzelfde, te veel dezelfde scheurgitaar in elk nummer, te veel rock, te veel middelmaat en een voor mij te gotische zang. Helaas, maar dit laat ik aan mij voorbij gaan.
0
geplaatst: 8 februari 2009, 22:34 uur
Voor mij ook.
Klinkt meer als een combinatie tussen Nu-Metal en Paradise Lost.
Heeft voor mij weinig met Gothic te maken.
Persoonlijk vind ik een band als Birthday Massacre wel een aanrader
Klinkt meer als een combinatie tussen Nu-Metal en Paradise Lost.
Heeft voor mij weinig met Gothic te maken.
Persoonlijk vind ik een band als Birthday Massacre wel een aanrader
0
geplaatst: 9 februari 2009, 17:41 uur
Dat kan
Ik was, en ben nog steeds, overdonderd door deze muziek. Maar ik kan begrijpen dat het toch te veel rock is voor verschillende mensen.
Ik was, en ben nog steeds, overdonderd door deze muziek. Maar ik kan begrijpen dat het toch te veel rock is voor verschillende mensen.
0
geplaatst: 10 februari 2009, 20:17 uur
Zal ze nog eens beluisteren, heb ze op mijn computer staan. Is het album Elizium iets om mee te beginnen?
0
geplaatst: 10 februari 2009, 20:53 uur
Denk het wel. Of anders The Nephilim met het geweldige Last Exit for the Lost erop. Als volledig album is Elizium denk ik wel beter, maar luister vooral Last Exit for the Lost! 

0
geplaatst: 11 februari 2009, 16:21 uur
Op de MySpace van Decorate Decorate is nu Pleasure, hun single van het aankomende album, te beluisteren.
0
geplaatst: 11 februari 2009, 16:38 uur
reptile71 schreef:
Denk het wel. Of anders The Nephilim met het geweldige Last Exit for the Lost erop. Als volledig album is Elizium denk ik wel beter, maar luister vooral Last Exit for the Lost!

Ik vind van hen dit live-album zeer geslaagd.
Ik heb het destijds gekocht - afgaand op de hoes; ik dacht dat het een 4AD alnum was (zo ziet de hoes eruit); maar het is me goed bevallen.
0
geplaatst: 11 februari 2009, 19:20 uur
Ik vind DD écht een goede band. Ze zijn gewoon heel krachtig, hebben dat donkere en een lekkere electric sound er door heen. Wanneer komt hun komende album uit? Pleasure klinkt niet verkeerd zou ik zeggen na een eerste luisterbeurt.
0
geplaatst: 11 februari 2009, 20:27 uur
Ergens in april geloof ik, als ik deze site mag geloven haha...
(zal vast mei worden)
Die EP van Demons Are Real vind je misschien ook wel goed, is met de ex-bassist van DD, ook wat richting industrial.
(zal vast mei worden)Die EP van Demons Are Real vind je misschien ook wel goed, is met de ex-bassist van DD, ook wat richting industrial.
0
geplaatst: 12 februari 2009, 17:22 uur
Ja, die ben je me al de hele tijd aan het aansmeren
Ik denk dat ik gewoon wacht totdat het nieuwe album uit is en dan ze alle 3 in een keer binnenhaal.
Fields Of Nephilim komt nog niet 100% door, het is nog wat té rustig en weet me nog niet vast te pakken.
Ik denk dat ik gewoon wacht totdat het nieuwe album uit is en dan ze alle 3 in een keer binnenhaal.Fields Of Nephilim komt nog niet 100% door, het is nog wat té rustig en weet me nog niet vast te pakken.
0
Lost Highway
geplaatst: 12 februari 2009, 17:22 uur
De nieuwe single van Decorate.Decorate. is goed (we verwachten niet anders van hen), maar het is geen Europe Has No Heart of International. Ik vrees dat ze hun bassist zullen missen. Hopelijk behouden ze dat scheurende geluid en hun anti-globalistische teksten. Pleasure klinkt iets commerciëler, en doet mij vooral denken aan recenter werk van Bloc Party. Mits goede promotie en marketing lijkt me dit geen onmogelijk materiaal voor Studio Brussel.
0
geplaatst: 12 februari 2009, 19:21 uur
haha sorry, ik weet vaak niet meer wat ik wel en niet al gezegd heb, ben geen 18 meer. 

0
Lost Highway
geplaatst: 13 februari 2009, 17:54 uur
Demons Are Real klinkt ook wel ok, iets meer industrial dan DD heb ik de indruk. Het grote verschil tussen beide bands zit hem in de zang. De zanger van DD heeft een uitstekende stem die de muziek kan dragen, dat mis ik bij Demons. Ik hoor bij beide bands wel ongeveer dezelfde invloeden terug.
0
geplaatst: 17 februari 2009, 18:34 uur
Vandaag zitten zoeken naar info over Chris Nagle - engineer, producer - o.a. rechterhand van Martin Hannett , met o.m. The wake (Harmony) op zijn naam. Deze Chris heeft zich medio jaren 90 ontfermd over een band uit Manchester: Gabrielle's Wish.
Voor de mogelijke liefhebbers even een linkje naar hun site en naar hun Myspace
Voor de mogelijke liefhebbers even een linkje naar hun site en naar hun Myspace
0
geplaatst: 21 februari 2009, 01:19 uur
Monomen: Noorse elektrowave versie van Editors/Interpol
Doet in de verte ook wel aan A Flock of Seagulls denken
Doet in de verte ook wel aan A Flock of Seagulls denken
0
geplaatst: 21 februari 2009, 01:34 uur
Lekkere muziek man! Ik mag The Monomen wel.. Inderdaad een hint van AFOS, wat het alleen maar beter maakt voor mij.
0
geplaatst: 23 februari 2009, 19:02 uur
Klinkt inderdaad vrij goed! Ik ben even achter hun LP aangegaan en afgaande op hun nummers op youtube verwacht ik vrij veel 

0
geplaatst: 24 februari 2009, 17:27 uur
Into Paradise.
Vandaag hun album Churchtown gekocht uit1991. Invloeden gaan richting Echo en Cult.
De een of andere Adrian Borland deed het productiewerk.
Die naam is hier waarschijnlijk bekend.
Vandaag hun album Churchtown gekocht uit1991. Invloeden gaan richting Echo en Cult.
0
geplaatst: 24 februari 2009, 21:05 uur
deric raven schreef:
Into Paradise.
Into Paradise.
Met het geweldige Dreaming erop

* denotes required fields.